Ärsyttää taas nuo asuntolämpötilan alennusvaatimukset. Lintilä
Onhan se ok, että kukin HALUKAS laskee sisälämpötilaansa, mutta ärsyttävää, jollei omasta patterista saa itse säätää korkeammaksi.
Mitä virkaa säätimillä on, jollei sieltä saa sitä lämpöä, mitä haluaa, vaan ainoastaan alemmas.
Luulen, että perimmäinen idea on saada vuokrataloyhtiöille lisää tuottoa tällä tavalla.
Itse asun osakehuoneistossa. Toivottavasti täälläkin ei aleta alentamaan.
En halua palella. Mun optimilämpötila on 24 astetta. 20 asteessa jäädyn villavaatteet päällä. (joissain kyläpaikoissa on tuo lämpö)
Kommentit (148)
Tuossa siis vielä Lintilän vaatimus pysyvästi laskea lämpötiloja
Etenkin iäkkäillä on älyttömän kylmä jossain 21 asteessa.
Vähän liikkuvalla.
15 riittää kunhan pukee tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
15 riittää kunhan pukee tarpeeksi.
Sulle riittää, mutta ei kaikille.
Miksi siitä säätimestä ei voisi saada lämpimämpää myös. Miksi pitää olla täysillä auki, että tarkenee.
No ihan ensin voitaisiin puuttua kerrostalojen pakkolämmittämiseen. Meillä on koko kesän ollut sisälämpötila 24-26 astetta, ja koko sen ajan on kylppärin rättipatteri huutanut täysillä. Keväällä kävi joku huoltoukko sitä katsomassa, kun kylppärin lämpötila oli sietämätön. Tilanne parani hieman, mutta edelleen se patteri on useimmiten tulikuuma. Varmaan vähempikin riittäisi kylpyhuoneen kuivattamiseen... Kylppärissä ei edes voi säilyttää mitään purnukoita, kun ne menevät lämmöstä pilalle. Ei missään omakotitalossakaan ole kylpyhuoneissa patterit täysillä kesällä ja hyvin menee silti.
Käy naisia sääliksi. Naisen keho ei kestä yhtä hyvin kylmempää lämpötilaa kuin miesten.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa siis vielä Lintilän vaatimus pysyvästi laskea lämpötiloja
Veikkaan että sähkönhintakin jää pysyvästi ylös, paremmat osingot, suuremmat verotulot, miksi ihmeessä joku yritys/valtio haluaisi sitä alentaa ?!?
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensin voitaisiin puuttua kerrostalojen pakkolämmittämiseen. Meillä on koko kesän ollut sisälämpötila 24-26 astetta, ja koko sen ajan on kylppärin rättipatteri huutanut täysillä. Keväällä kävi joku huoltoukko sitä katsomassa, kun kylppärin lämpötila oli sietämätön. Tilanne parani hieman, mutta edelleen se patteri on useimmiten tulikuuma. Varmaan vähempikin riittäisi kylpyhuoneen kuivattamiseen... Kylppärissä ei edes voi säilyttää mitään purnukoita, kun ne menevät lämmöstä pilalle. Ei missään omakotitalossakaan ole kylpyhuoneissa patterit täysillä kesällä ja hyvin menee silti.
Siinä sun rättipatterissa on kuumavesiputki sisällä. Eli mikäli hanasta on saatavilla kuumaa vettä, se on kuuma.
Voit ratkaista asian irrottamalla sen kuumavesikierrosta.
Tätä vähän uumoilinkin jossain ketjussa missä kerrostaloasujat ilkkuivat okt-asujille. Heillä on kuulemma kaukolämpötaloissa mukavan lämmintä kun taas sähkölämmitteisissä ok-taloissa kärvistellään kylmässä.
Eiköhän se mene juuri niinpäin että kerrostaloissa lasketaan maksimilämpötilaa, mutta ok-talossa lämpötilan voi edelleen säätää mieleisekseen kunhan maksukykyä riittää.
Ei talvella kuulukaan kulkea kalsareissaan, vaan pistetään vaatteet päälle, niin ei viluta.
Yhtään näihin talkoisiin en osallistu.
Osallistuin jo talkoisiin äänestämällä koko ikäni ehdokkaita, jotka kannattavat ydinvoimaa ja omavaraista energiantuotantoa.
Minä asun ylimmässä kerroksessa muutenkin on liian viileää. Aion tukkia imuventtiilit, koska meillä korvausilmaa ei lämmitetä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän uumoilinkin jossain ketjussa missä kerrostaloasujat ilkkuivat okt-asujille. Heillä on kuulemma kaukolämpötaloissa mukavan lämmintä kun taas sähkölämmitteisissä ok-taloissa kärvistellään kylmässä.
Eiköhän se mene juuri niinpäin että kerrostaloissa lasketaan maksimilämpötilaa, mutta ok-talossa lämpötilan voi edelleen säätää mieleisekseen kunhan maksukykyä riittää.
Laskettaiskin. Täällä ainakin paahtuu talvisin vaikka ois patterit pois päältä kun naapuri tykkää pitää oman asuntonsa kuumana. Pakko tuulettaa pakkasellakin että pystyis jotenkin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Käy naisia sääliksi. Naisen keho ei kestä yhtä hyvin kylmempää lämpötilaa kuin miesten.
Ei tässä oo mitään perää. Mä oon nainen ja hikoilen koko ajan, viileä asunto sopii mulle. Laihat ihmiset kestää huonosti kylmää. Kannattaa hankkia vähän läskiä kroppaan, niin tarkenee. Ei ole siis sukupuolesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uusi rokote. Jos et ole valmis alentamaan asuntosi lämpötilaa ja käymään pikasuihkussa, niin olet hullu salaliittoteoreetikko, joka pelaa Putinin pussiin. Parasta valmistautua elämään kehitysmaassa.
uudehkossa kerrostalossa vakiolämpö ympäri vuoden melkein 24..saisi olla viileämpikin, mut niin me olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä oo mitään perää. Mä oon nainen ja hikoilen koko ajan, viileä asunto sopii mulle. Laihat ihmiset kestää huonosti kylmää. Kannattaa hankkia vähän läskiä kroppaan, niin tarkenee. Ei ole siis sukupuolesta kyse.
On ihan tutkimuksilla todistettu että naiset kärsivät kylmästä enemmän, koska naisilla on ohuempi iho, enemmän pintaverisuonia, sekä enemmän rasvaa ja vähemmän lihaksia miehiin verrattuna. Ei ole kyse sinun henkilökohtaisesta kokemuksestasi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009027184.html