Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
81/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä, että muutenkin liikkuu tavara huonosti tällä hetkellä. Käytetyt vaatteet on aina hankalia myydä, pitäisi olla tosi laadukas ja aikaa kestävä vaatekappale, kunnolla tehty ja hyvistä materiaaleista, jotta sen saisi hyvällä hinnalla myydyksi.

Se käytännössä sulkee pois monet viimeisten 20 vuoden aikana valmistetut ja ostetut vaatteet. Jopa monet merkkivaatteet voi olla huonolaatuisia. Samoilla tehtaillahan niitäkin Aasiassa ja Kiinassa tehdään. Nykyään on myös tätä ultrahalpamuotia, kuten SHEIN ja jotain niitä puolalaisia ketjujakin tuli Triplaan, en ole enää seurannut ovatko yhä pystyssä. Kun uuden vaatteen saa parilla eurolla, kuka ostaa käytetyn? (Vaikka se sitten olisikin ekologisempi, paremmin tehty ja jopa laadukkaampi).

jep, H&M:stä saa ale aikaan parilla e urolla vaatteita.. Miksi kukaan kävisi enää kirppareilla

Pengoin kesällä myymälässä H&M alerekkejä pariin otteeseen ja ostinkin sieltä housut ja liivit. Luulin olleeni tarkka, mutta kotiin tullessa huomasin, että housuissa oli toisessa lahkessa ommel mennyt jotenkin omituisesti, tai siinä oli ollut reikä, jota valmistusvaiheessa, tai myymälässä yritetty paikata. Liivitopista purkautui jo lanka. Yhden topin olisin halunnut ostaa, mutta siitä repsotti lankoja jo kaupassa ja kangas oli lähtenyt purkautumaan. Ei ne uudetkaan siis aina ole kovin kaksisia laadultaan. Itse en pk-seudulla oikein uskalla ostaa mitään tekstiilejä käytettynä ötököiden pelon takia (turkiskuoriaiset, luteet ym).

Vierailija
82/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koettanut itse myydä torissa, huutonetissä ja vähänkäytetyssä, kaikissa on jo pidemmän aikaa mennyt huonosti, kysyntä on kuollut aivan totaalisesti kaikilla alustoilla.

Nyt on moni nettikirppis ottanut käyttöön kaikenmaailman käsittelymaksuja postikulujen lisäksi, jotka on maksettava, vaikka mitään ei menisi kaupaksi. Kirpputorien pöytämaksut on aina olleet kovia, ei ole ollut intoa koskaan varata kirppispöytää kun sen saattaa arvata, että se tulisi vain maksamaan minulle, mitään ei menisi kaupaksi, korkeintaan vaan varastetaan ja mitään siitä ei hyödy :/

Tällaiseksi kun on mennyt, niin taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!

Tuo nyt on maailman typerin ja ihan liian suomalainen ajattelumalli. Kasva aikuiseksi.

"..taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!"

Tämähän on tasan se, miten monet ketjuliikkeet ja ruokakaupatkin toimii. Tuotehävikki menee kaatikselle hävitettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alko harmittaa kun jätin viimeks kirpparilla pari esinettä ostamatta joille olis ehkä ollu käyttöä ja olivat hyvin hinnoteltuja

Vierailija
84/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ei kirppis kannata? Ainakin täällä Lappeenrannassa paikallinen itsepalvelukirppis näyttäisi kuhisevan ihmisiä, kuten aina ennenkin ja pöytien vuokrajonot on pitkiä. Itse jonotin kuukauden verran, että sain HYVÄLTÄ paikalta pöydän (pöydän sijainnilla on valtava merkitys, parhaiten menee kaupaksi ensimmäisillä hyllyriveillä, ei sieltä perältä kannata ottaa) ja sain myytyä lähes kaiken paria cd-levyä ja yhtiä korkokenkiä lukuunottamatta. Kovien helteiden aikaan meni s-m-kokoiset maxihameet ja -mekot, kesäpaidat ja -housut sekä valtava läjä cd-levyjä kaupaksi ihan helposti. Pari päivää ennen myyntipaikan varausajan loppua vielä -50%, niin sai varmistettua hyvän myynnin.

Sieltä itsekin omat vaatteeni ostan, ei tarvitse kauppakeskuksissa pyöriä.

Toki täällä on toinenkin kirppis, minkä myynneistä en tiedä, mutta on sen verran ahdas ja tunkkainen, etten viitsi siellä edes käydä. En ihmettelisi, jos siellä myyntiä yrittävät ihmiset marmattaisivat samalla lailla.

Vierailija
85/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan meille kolmelle kaikki vaatteet kirppiksiltä. Myyn myös sekalaista + vaatetta eri kirppiksillä, myös netissä. Itse en löydä oikein vaatetta pöytäkirppareilta; liian kallista tai rumaa tätipolyesteria, kivat maksavat sitten yli 10 e ja en osta. Farkkutakkia joku myi, itse sellaista kaipasin ja maksoin 6 euroa, olin ihan tyytyväinen. Eli ei liian kalliilla myyntiin, tämän yritän itsekin pitää mielessä. Ja kyllä, jotkin vaatteet myyvät - kunhan laittaa ne oikeaan aikaan tarjolle ja hinnoittelet maltillisesti! Nyt ei kannata myydä enää kesävaatetta, mutta syksyn 'välikausivaatetta' kylläkin eikä ihan vielä ole joulutavaroiden aikakaan. Yllättäen (!?) kannattaa vilkaista kalenteriin ja vaatteisiin yhtä aikaa!

Vierailija
86/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koettanut itse myydä torissa, huutonetissä ja vähänkäytetyssä, kaikissa on jo pidemmän aikaa mennyt huonosti, kysyntä on kuollut aivan totaalisesti kaikilla alustoilla.

Nyt on moni nettikirppis ottanut käyttöön kaikenmaailman käsittelymaksuja postikulujen lisäksi, jotka on maksettava, vaikka mitään ei menisi kaupaksi. Kirpputorien pöytämaksut on aina olleet kovia, ei ole ollut intoa koskaan varata kirppispöytää kun sen saattaa arvata, että se tulisi vain maksamaan minulle, mitään ei menisi kaupaksi, korkeintaan vaan varastetaan ja mitään siitä ei hyödy :/

Tällaiseksi kun on mennyt, niin taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!

Tuo nyt on maailman typerin ja ihan liian suomalainen ajattelumalli. Kasva aikuiseksi.

Ei vaan lammastelu on se liian suomalainen käytöshäiriömalli.

Jos kaikki tekisivät kuten minä, kirppiksien ja hyväntekeväisyysjärjestöjen tavaramäärä alkaisi huveta ja systeemin olisi pakko kehittää joku ratkaisu, että kaikki hyötyisivät, myös myyjä ja kirppispöytävuokrat laskisi kohtuutasolle, välistävetäjät joutuisi ahtaalle, ehkäpä jopa suomalaisten totaalisesti romahtanutta ostovoimaa olisi pakko korottaa vaikka kansalaispalkalla jos ei muuten.

Nyt on tilanne vajonnut sellaiseksi, että vanhoja vaatteita ei edes kannata yrittääkään myydä missään, kauppa ei käy suomalaisten rahanpuutteen ja kaikenlaisten välistävetäjien takia. Ns. hyvätekeväisyysjärjestötkin ovat pelkkiä välistävetäjiä, vetävät liiveihinsä satumaisia voittoja, hinnat korkeita ilmaiseksi saaduista vaatteista, jne. En tue sellaista, joten ennenkuin asiat korjaantuvat, nimittäin REVIN vaatteet riekaleiksi jos on hävitettävä ja heitän roskiin ne riekaleet. Joitakin vaatteita on jo mennyt tällälailla...

Vierailija
87/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla on useita keräyspisteitä ns. poistovaatteille, joita voi käyttää tekstiiliteillisuudessa raaka-aineina. UFF ym saavat kaiken lahjoituksina, joten voivat polkea hinnat alas ja tyhjentää myymälät monta kertaa vuodessa. Hyväntekeväisyyteen menee minimäärä rahaa, mutta kiertäähän tavarat ja yhdistys työllistää. Alkuperäiset tanskalaiset UFF:n peristajat narahtivat väärinkäytöksistä (varastivat rahat ja siirsivät veroparatiiseihin). Eniten luotan SPR:n ja Pelastusarmeijan kirppareihin.

Vierailija
88/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne xs-m kokoisia? Suominainen on nykyään m-xl, ja sirot teinit käy vähemmän kirppiksillä. En itse saanut pientä kokoa myytyä.

Mitä mitä, tämä maailman valistunein ja ekologisin sukupolvi IKINÄ ei sitten hurautakaan mopoautoillaan kirppikselle vaan suoraan henkkamaukkaan?

Kukapa olisi arvannut.

Vierailija
89/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn monta viikkoa vuodessa tai liki kuukausittain lähikirpparilla. Aina pöytä yhdessä ystävän kanssa. Aina löytyy kaveri pöytään. Pystyy jakamaan kulut ja siivousvuorot. Nytkin lähikirpparilla 20e/6pv ja ei siitä kerralla tule yhdelle maksettavaa kymppiä enempää myyntijaksolta.

Vierailija
90/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä taas sain kirppikseltä reilu 200e. Siitä, kun vähentää pöytävuokran 30e ja 5% provikan, niin käteen viikon ajalta jäi n.170e.

Taitaa olla tavaroissa tai myyntipaikassa jotain vikaa, jos ei kaupaksi mene.

Käteen jää...oletko saanut ilmaiseksi myytävät tuotteet? 

-Laskeppa tuotteiden hankinta-arvo, mahdollisin poistovähennyksin tottakai.

-Laskeppa matkakulut sinne kirpparille ja takaisin kotio. 

-Sitten laske kulut ajankäytölle, jos vielä jotain jää. 

Ja sitten esitä laskelma täällä. Nauretaan sille yhdessä .😁

Vierailija
91/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on helteet. Ei ihmiset jaksa kierrellä, kun kirpparit usein pätsejä. Mutta muuten samaa mieltä tavara ei mene ja puhun laadukkaasta. Sitten shein ja ginatricot menee kalliillakin. Tuntuu että kaupasta saa niin halvalla että niitä voi aina heittää pois ja ostaa uudet. Laadukas ei menisi millään.

Vierailija
92/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta rikkinäistä enkä ylihinnoiteltua.

Vierailija
93/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia  kiertänyt kirppiksiä, sekä ostanut että myynyt. Ikävä kyllä kirpputoreilla näkee miten uskomattoman huonosti monet hoitavat vaatteitaan, pestään väärillä pesuaineilla, kaikki värit yhdessä koneellisessa, trikoovaatteita ei palauteta muotoonsa pesun jälkeen, vaatteita ei käännetä nurinpäin, jolloin paljetit ja painatukset kärsivät. Neuleet ovat joko 100% akryyliä tai akryylisekoituksia. Ne ovat nukkaisia ja nuhjuisia jo vähällä käytöllä. Hyvälaatuinen ja hyvin pidetty vaate kyllä liikkuu kirpputoreilla.

Vierailija
94/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparille kannattaa laittaa joku täkyvaate esille, esim. näkyvän värinen punainen paita, se herättää huomiota. Uskoisin, että usein niissä pöydissä joissa ei tavara mene kaupaksi on syynä se, että vaatteet, ym. on huiskittu esille miten sattuu. Vaatteet ovat nuhjuisia ja jopa tahraisia. Kannattaa myös "uudistaa" pöytää, eli tuoda usein uutta tavaraa ja vaihtaa tavaroiden paikkaa.

Vierailija
95/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään enää laita pöytää. Hirveä homma käydä joka päivä siistimässä, näillä bensan hinnoilla menee tuotot ajeluun. Ja kyllä, tällä paikkakunnalla julkinen liikenne on vitsi. Ja lisäksi ihan oikeasti laadukkaat, ehjät, osa jopa käyttämättömiä, lastenvaatteet tai mitkä tahansa vaatteet eivät mene. Ei vaikka hinnat 0,5 - 4€ Mutta naapuripöydän kulahtanut ja virittynyt t-paita hintaan 10 € oli häipynyt. 😳 En tajua.

Vierailija
96/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo vuosia pitänyt muutaman kerran vuodessa pöytää kirppiksellä ja käteen on jäänyt muutamasta satasesta melkein tonniin. Aina kaikkein huonoimmin kaupaksi menevät vaatteet ja kengät, Parhaiten lasten lelut ja esim langat, palapelit yms harrastustarvikkeet. Rättejä on lähes kaikki pöydät pullollaan, joten niitä vaan usein on edes turha yrittää, pitäisi olla merkkiä, että ketään kiinnostaisi. Etenkin vauvanvaatteissa yliedustus.

Vierailija
97/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

98 kirpparitavarasta on silkkaa jätettä. Miten suomalaisista on tullut niin köyhiä että jotain vanhoja lumppuja yritetään myydä. Ennen ne päätyivät roskiin tai matonkuteiksi.

Vierailija
98/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran ollut pöytä ja on niin suuritöistä hommaa, että en jaksa. Sotkuisesta pöydästä ei osta kukaan niin pitäisi joka päivä käydä siivoamassa. Lisäksi tavaraa kannetaan pitkin poikin kirpparia ja jätetään minne sattuu. Lahjoitan eläinsuojeluyhdistykselle kirpparimyytäväksi tai sitten  kavereille joilla pöytä. Joskus saatan jotain pientä myydä torilla tai fb-ryhmissä. Se on enempi minun juttuni, tosin kovin hyvin ei kauppa käy

Vierailija
99/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

98 kirpparitavarasta on silkkaa jätettä. Miten suomalaisista on tullut niin köyhiä että jotain vanhoja lumppuja yritetään myydä. Ennen ne päätyivät roskiin tai matonkuteiksi.

Eikä ole, kirppiksillä on yllättävän hyvää tavaraa. Ostan ihan kaikki vaatteenikin kirppiksiltä.

t. lumppu

Vierailija
100/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on sitä perusvaatetta ihan omasta takaa, niin pitäisi osua kohdalle just jotakin erikoista ja edullisesti, että tulisi ostettua.  Parhaiten liikkuu persoonalliset ja/tai muodikkaat ja ajankohtaiset sisustustavarat.  Syksyllä kynttilät, valot ja valosarjat, jos ovat uudenveroisia.  Keräilijät taas ostavat marimekkoa, arabiaa, muumia  jos hinta on pari euroa halvempaa kuin muilla pöydillä.  Kannattaa miettiä siis sitäkin, että myykö harvoja esineitä kalliilla, vaan paljon vähän edullisemmin.

Itse en mitään valosarjoja tmv ostaisi, mistäs tiedät toimiiko tai onko jotain paloturvallisuusriskiä? Takavalotakuukin vielä kaiken lisäks.

Joka kirppiksellä on pistorasia, jossa voi käydä testaamassa.  Led-valoissa on muuntajat, joten harvemmin niissä mitään paloturvallisuusriskiä nykyään on.  Silminkin näkee onko kulunut tms.  On myös patterivaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi