Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
121/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin valmis maksamaan pienen lapsen kirppisvaatteista useammankin euron, jos voisin olla seuraavista asioista varma:

-vaatteet on pesty vain hajusteettomilla pesuaineilla eikä taloudessa käytetä tuoksuvia huuhteluaineita yms

-lemmikitön talous allergioiden takia

-vaatteet olisivat hyväkuntoisia

-vaatteita ei olisi säilytetty vuosikausia jossain vintillä, vaan olisivat aika vasta poistuneet käytöstä (ei hometta jne)

Käytännössä on ollut yllättävän vaikea löytää tällaisia vaatteita. "Kyllä nää on pesty hajusteettomalla pesuaineella, mutta halutaan meidän perheen muuhun pyykkiin käyttää sitä ihanaa kielo-vaahtokarkki-tuttifrutti-huuhteluainetta." "Nää vaatteet on hyväkuntoisia, olleet meidän lapsilla -98 ja - 02, hyvin ovat säilyneet ullakolla."

Mä olin etsimässä kerran laukkua ja löysin kivan kolmella eurolla. Ainoa syy miksi jäi ostamatta, oli aivan älytön hajusteen haju. Se oli kyllä puhdas, mutta varmaan suihkutettu hajuvettä, ei pelkällä pyykkiaineella voi saada niin voimakasta hajua. 

Vierailija
122/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ostaa kirpparilta ja ostaisin kaiken kirpparilta jos niissä hinnoissa ja tavaran kunnossa olisi joku järki. Vaikka tykkään ostaa vanhaa/käytettyä, en silti osta mitään roskaa vaan kyllä silloinkin pitää olla uudenveroista/erinomaisessa kunnossa. Joku vanha puuhuonekalu saa olla kulunut, mutta en ostaisi koskaan vanhaa lastulevykalua. En halua ostaa tavaraa, joka on ruosteessa, homeessa tai haisee homeelta. En halua projekteja uuden hinnalla. Todella usein joutuu pettymään, löytyy kivaa tavaraa, mutta aivan hirveän kalliilla. 

Itse olen myös etsinyt lipastoa makuuhuoneeseen. Ja törmään tuohon, että näitä rikkinäisiä tulee. Kyllä se 10 vuotta vanha lipasto on käyttöarvoltaankin 0e arvoinen, jos siinä eivät laatikot aukea mekanismien ollessa rikki. Tai alunperin kasattu huonosti. Ei kukaan viitsi maksaa siitä, että kiikuttaa toisen roskan lopulta mahdollisesti kaatopaikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö Helsingin Relovessa hyvin kauppa? Mikä liikkuu hyvin?

Vierailija
124/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit, jossa myyjät ovat itse paikalla, ovat hyviä. Jos myyjä on samaa pituutta ja kokoa, niin voi löytyäkin jotain 👌.

Vierailija
125/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vika niissä on selkeästi ollut. Itselleni suurin syy jättää ostamatta on että vaate on esim haalistunut, harmaantunut, nukkainen tai esim rummutettu kuivausrummussa ihan löröksi.

Vierailija
126/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noissa vauvan vaatteissa ole ylitarjontaa.

Itselläni oli juuri kirppis pöytä muutaman viikon. Kaikki tavarat ja pelit jne meni heti, naisten vaatteita myin vähän ja pienten lasten vaatteita ihan muutamia. Itselläkin hintapyyntö 1-3e ja siistiä, melkein käyttämätöntäkin vaatetta oli kaupan. Noilla kipoilla ja kupeilla päästiin ihan mukavasti plussan puolelle, mutta pelkkää vaatetta ei hyödytä tällä kokemuksella lähteä myymään.

Vierailija
127/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös väärän sesongin vaatteita. Vauvan talvihaalaria ei kannata myydä elokuussa. Oliko muita "väärän" vuodenajan vaatteita? Kesäkenkiä, etenkään lasten, ei kukaan osta enää elokuussa, mutta ne menee kyllä toukokuussa.

Väärän vuodenajan? Kai nyt joku talvivauvaa odottaa, sillä ajatuksella sen pistin myyntiin.

Elokuu on aivan oikea aika myydä lasten syksy-ja talvikamppeita, etukäteenhän ne ostetaan eikä ruveta etsimään sitten kun pakkanen paukkuu.

Muuten olen samaa mieltä kuin Ap, ei ole vaivan arvoista myydä kirpparilla, paikka on kallis ja tavaraa varastetaan todella paljon.

Vierailija
128/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.

Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.

Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.

Yritin parilla eurolla myydä Torissa.

Ihan toivotonta.

Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.

Halti on uutenakin aika edullinen ja tavallinen perusmerkki ulkoiluvaatemaailmassa. Haglöfsistä puhuisin merkkikamana. Toisella olleita vaelluskenkiä en ostaisi, kun ovat muokkautuneet hänen jaloilleen ja noilla tulisi kuitenkin pystyä kävelemään pitkiä matkoja.

Vierailija
129/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin kirppismyynnin siihen kun uudenkuntoisista vaatteista (ei koiraa, ei tupakointia) ei käynyt yksikään kaupaksi, S koko ehkä liian pieni useimmille ja yksi muutaman millin kokoinen kosmetiikka kävi vain kaupaksi eurolla että silleen, ei kannattanut pöydän pito. Olisin myös itse halunnut ostaa viereisten pöytien koruja, mutta en aio maksaa 10e kappale korusta sillä kaupasta saa uusia 5 eurolla ja alle.

Vierailija
130/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-vaatteet on pesty vain hajusteettomilla pesuaineilla eikä taloudessa käytetä tuoksuvia huuhteluaineita yms

Et voi itse ostamisen jälkeen suorittaa pesua ihan millä huvittaa??

Vierailija
131/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on sitä perusvaatetta ihan omasta takaa, niin pitäisi osua kohdalle just jotakin erikoista ja edullisesti, että tulisi ostettua.  Parhaiten liikkuu persoonalliset ja/tai muodikkaat ja ajankohtaiset sisustustavarat.  Syksyllä kynttilät, valot ja valosarjat, jos ovat uudenveroisia.  Keräilijät taas ostavat marimekkoa, arabiaa, muumia  jos hinta on pari euroa halvempaa kuin muilla pöydillä.  Kannattaa miettiä siis sitäkin, että myykö harvoja esineitä kalliilla, vaan paljon vähän edullisemmin.

Itse en mitään valosarjoja tmv ostaisi, mistäs tiedät toimiiko tai onko jotain paloturvallisuusriskiä? Takavalotakuukin vielä kaiken lisäks.

Joka kirppiksellä on pistorasia, jossa voi käydä testaamassa.  Led-valoissa on muuntajat, joten harvemmin niissä mitään paloturvallisuusriskiä nykyään on.  Silminkin näkee onko kulunut tms.  On myös patterivaloja.

Paras tapa tutkia sähkölaitteen mahdollista vikaa onkin tuikata se suoraan pistorasiaan, heh heh. Kyllä muuntaja voi olla vaurioitunut, tai viallinen myös. Sen takia valosarjoja joskus vedetäänkin pois kuluttajilta. Valosarjaa ei myöskään saisi käyttää, jos yksikään lamppu on vioittunut, tai ilmenee särinää, välkkymistä yms. epätavallista, mikä ei sen toimintaan kuulu. Patterivalot varmaan käytettyinä turvallisempi ostos. Itse en silti ostaisi. Näitäkin kun saa uutena suht. edullisesti ja uudella on takuu.

No muuttuvathan ne kaupasta ostetut käytetyiksi sinunkin kotona.  Ei kai lähtökohtainen oletus voi olla, että jonkun toisen kotona valosarjat muuttuvat vaarallisiksi ja juuri ne viedään kirpparille.  Ikinä ei ole tarvinnut viedä kausivaloja kauppaan takuun piikkiin ja samaa kamaa ne ovat kirpparillakin.  Puuterirasiaankin voi joku sujauttaa pippuria, jos tälle linjalle lähdetään, mutta pääsääntöisesti terveellä järjellä näkee mikä arveluttavaa ja mikä ei. -eri

Vierailija
132/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajoin kesäisin on " takakonttikirppiksiä" eli yleensä ulkona parkkipaikoilla. Suurilla alueilla, joissa on tilaa niitä ja päivä on yleensä sunnuntai.

Kerran oli keväällä parkkitalossa yhdellä tasanteella. Ne ovat aika suosittuja, yleensä kaupaksi menee muut tuotteet kuin vaatteet, koska sovittaminen on hankalaa tai mahdotonta.

Olen käynyt Oulussa ja Kuopiossa tuollaisissa.

Lisäksi on " torikirppiksiä" ja nekin ovat suosittuja.

Kesäisin on tullut käytyä Helsingissä Hietalahden torilla.

Vierailija
133/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleistävät niin paljon juuri sen kirppiksen perusteella, jossa ovat tottuneet käymään.

Kyllä vain on kirpputoreja, joissa halvaksi hinnoiteltu, laadukas ja hyväkuntoinen tavara EI käy kaupaksi. Ei ole kyse siitä, että olisin sokea omille tavaroilleni, koska en puhu omien tavaroideni perusteella vaan mitä olen nähnyt muilta. En tiedä, onko ongelmana noilla kirpputoreilla sitten asiakkaiden vähyys, ettei ostajat vaan kohtaa tarvitsemiaan hyviä tavaroita. Mutta en tajua, miten ne kirppikset ovat vuodesta toiseen pystyssä, vaikka niissä ei tavara liiku.

Vierailija
134/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en tajua, miten ne kirppikset ovat vuodesta toiseen pystyssä, vaikka niissä ei tavara liiku.

Joutuu siitä pöydästä maksamaan, vaikka ei menisi mikään kaupaksi...

Vierailija
135/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.

Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.

ROSKIIN! Hyvä ihminen, ennen vaikka fidaan tai uffille, kierrätyskeskukseen, kierrätyskauppoihin, lahjoittaa johonkin, oman talon roskikselle "ota tästä" leikkipuistoon, kirkolle hyväntekeväisyyteen...Miten voi olla vielä noin sivistymätön että roskiin!

Tässäpä se syy miksi kukaan ei osta nykyään enää. Pitää saada ilmaiseksi. 

Itse nykyään revin vanhat vaatteeni suikaleiksi ja pyyhin niillä autotallissa öljyä, tai matolta kissanoksennusta ja laitan roskiin.

Pidän "pöytää" netissä, ja sinne tulee lisää myyntiin vähän väliä. Samalla karsin toisesta päästä. Sitten jos joku kysyy merkkivaatetta kuukauden päästä, niin sanon vain että sori, revitty ja roskiin laitettu jo viikkoja sitten, parempaa onnea ensikerralla.

En todellakaan anna mitään ilmaiseksi kuin läheisille.

Vierailija
136/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.

Vierailija
137/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetyistä vaatteista on ylitarjontaa, itse lahjoitan pois kaikki muut kuin merkkituotteet, nekin jotka on käyttämättömiä, koska myymisestä on liikaa vaivaa eikä siitä tosiaan juurikaan saa tuloja. 

Vierailija
138/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Ihan hyödytöntä toimintaa. Itse sain kerran kolmen viikon myyntipöydän ja kaiken siihen liittyvän rumban jälkeen voittoa 1.50 euroa!

Silloin päätin, että jatkossa lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Päällimmäiseksi ajatukseksi jää että lahjoitin 50e tarvitseville. Jää hyvä mieli, helposti!

Vierailija
139/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni yllättää aina kirpparipöytää vuokratessa se, mikä kaikki kumma meneekin kaupaksi.

Vien yleensä myyntiin liudan hyväkuntoisia vaatteita; joitakin kodinesineitä; astioita; käyttämättömiä meikkejä (esim. avaamaton kynsilakka) ja mitä nyt turhaa kotoa löytyy. Jollain kummalla lailla ne kaikkein älyttömimmät asiat on yleensä myyty (kuten vaikkapa viimeksi rikkinäinen 80-luvun halpislamppu, ja ruma avaamaton halpisluomiväri), mutta ne "takuuvarmat" asiat kuten vaikkapa retronahkatakki 10e jäävät pöytään.

Nauran aina jälkikäteen sille etten todellakaan itse voi arvioida mikä tulee myydyksi ja mikä ei, mistä syystä vedänkin kotoa mukaa kaikkea älytöntä joukkoon, koska eihän sitä koskaan tiedä. En nyt siis mitään kulahtaneita reikäisiä vaatteita myy, mutta muuten vaikkapa jotain tyhjiä etikettejä ja muuta romua.

Vierailija
140/675 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvät tuet ihmisillä. Toisilla hyvät palkat. Kyllä me oikeasti töissäkäyvät pienituloiset ostetaan kirppareilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi