Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
101/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee itselle hyvä mieli, kun vien vaatekeräykseen. Joku siitä saa ehkä ilmaiseksi hyvän vaatteen, riippuu minne ne jaetaan. Mä käyn töissä tahkomassa rahaa, en tartte mulle tarpeettomalla rytkyllä voittoa.

Vierailija
102/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri noin 400 e tilin kirppiksellä. Paikka oli näitä trendikkäämpiä preloved-paikkoja, jossa vaatteet on aseteltu kauniisti ja tunnelma on puotimainen.

Mikä meni hyvin kaupaksi:

Luonnonkuidut (villa, pellava jne)

Suomi-merkit kuten Marimekko, r/h

Pikamuodista Monki ja Lindex

Mikä ei mennyt kaupaksi

H&M, syystä tai toisesta

Ulkoiluvaatteet

Kirppisten kävijät ovat aika laatutietoisia nykyään. Jos lastenvaatteesta on kuluneet värit tai on pientäkään tahraa, kannattaa antaa kierrätykseen. Tyylin on myös hyvä olla ajankohtainen, 10 v lastenvaatteet näyttää auttamattoman vanhentuneilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teini-iästä asti tykännyt nuohota kirppareilla ja ainoa mikä ei koskaan tunnu liikkuvan on vaatteet. 90-luvun puolivälissä kokeilin myyntiä itsekin. Mentiin työkaverin kanssa Helsingin Jäähallin kirppikselle ja otettiin pöytä puoliksi. Itselläni lähinnä kiinteää kamaa, työkaverilla paljon hyväkuntoisia ja siistejä lastenvaatteita. Niistä jän myi vain murto-osan. Pöydän hinta ei silloin ollut paljoa, mutta kumpikin meistä sai pöytärahat hikisesti tuplana takaisin.

Nyt olen asunut jo yli 20 vuotta Englannissa ja jatkanut kirppareilla käyntiä sen verran että omat lapsenikin tykkäävät käydä. Hyviä kirppareita on ympäri maata ja pöytien hinnat ovat asiallisia. (Kokeilin myyntiä kerran täälläkin).Brittien sisustustyyli ei ole minun makuun joten mitään kivoja astioita, tms on ollut vaikeaa löytää. Parhaita löytöjä ovat olleet lelut.

Vaatteet eivät täälläkään käy kaupaksi. Lapseni ostavat paljon omia vaatteita netistä näistä käytettyjen kamojen sivuilta.

Noin kymmenisen vuotta sitten jotain tapahtui ja ostamisen arvoinen tavara katosi. Pöydät olivat täynnä lähinnä sellaista rojua kuin joku olisi käynyt tyhjentämässä naapurin roskiksen siihen. Meni fiilikset ja jätin väliin, koron tuli ja vei pari vuotta kaikkien elämästä. Mutta kuviot ovat palanneet normaaliin ja tekisi mieli käydä katsomassa mikä on tilanne nykyään.

Älä sä, ap, näistä mussuttajista välitä. On se tietenkin harmi että muutaman ekstra-euron toivossa sitä saisi myytyä, varsinkin kun paljon aikaa ja ajatusta laittanut prosessiin.

(Ps. Tämä meno on ihan sama ongelma kuin käsitöitä myyvillä...)

Vierailija
104/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa on kierrätyskeskus, josta jaetaan hyväkuntoiset vaatteet vähävaraisille perheille. Olen vienyt kaiken suoraan sinne. Kirpparilla myyminen on liian vaivalloista suhteessa siihen rahaan minkä saa. Ja tuonne kierrätyskeskukseen viedessä teidän, että ne menee oikeasti tarpeeseen. Paikallisella kirpparilla taas porukka käy uusilla maasturimersuilla kuorimassa siistimmät päältä ja loput levittelevät ja jättävät miten sattuu.

Vierailija
105/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin valmis maksamaan pienen lapsen kirppisvaatteista useammankin euron, jos voisin olla seuraavista asioista varma:

-vaatteet on pesty vain hajusteettomilla pesuaineilla eikä taloudessa käytetä tuoksuvia huuhteluaineita yms

-lemmikitön talous allergioiden takia

-vaatteet olisivat hyväkuntoisia

-vaatteita ei olisi säilytetty vuosikausia jossain vintillä, vaan olisivat aika vasta poistuneet käytöstä (ei hometta jne)

Käytännössä on ollut yllättävän vaikea löytää tällaisia vaatteita. "Kyllä nää on pesty hajusteettomalla pesuaineella, mutta halutaan meidän perheen muuhun pyykkiin käyttää sitä ihanaa kielo-vaahtokarkki-tuttifrutti-huuhteluainetta." "Nää vaatteet on hyväkuntoisia, olleet meidän lapsilla -98 ja - 02, hyvin ovat säilyneet ullakolla."

Vierailija
106/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjontaa vaan on niin paljon, että jopa meillä kirppikseltä pääosin vaatteemme ostavilla on niitä yllin kyllin. Nykyään mukaan tarttuu vain erityisen kivat tai joku, jota on etsinyt.

Vierailija
107/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvanvaatteet eivät mene kaupaksi.  Niitä varmaan jokainen haluaa ostaa itse tai saa lahjaksi sukulaisilta, tai kierrättää omilla lapsilla.    

Vierailija
108/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.

Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.

Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.

Yritin parilla eurolla myydä Torissa.

Ihan toivotonta.

Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.

Vaan oliko vaativalla alalla asiantuntijana?

Vierailija
109/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellinen tavara muutamalla eurolla tekee aina kauppansa.  Työkalut, pihdit, vasarat.  Syksyllä opiskelijat tarvivat juustohöylää, saksia, kahvinkeittimen jne.   Pienistä puroista kasvaa isompi virta.

Vierailija
110/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on sitä perusvaatetta ihan omasta takaa, niin pitäisi osua kohdalle just jotakin erikoista ja edullisesti, että tulisi ostettua.  Parhaiten liikkuu persoonalliset ja/tai muodikkaat ja ajankohtaiset sisustustavarat.  Syksyllä kynttilät, valot ja valosarjat, jos ovat uudenveroisia.  Keräilijät taas ostavat marimekkoa, arabiaa, muumia  jos hinta on pari euroa halvempaa kuin muilla pöydillä.  Kannattaa miettiä siis sitäkin, että myykö harvoja esineitä kalliilla, vaan paljon vähän edullisemmin.

Itse en mitään valosarjoja tmv ostaisi, mistäs tiedät toimiiko tai onko jotain paloturvallisuusriskiä? Takavalotakuukin vielä kaiken lisäks.

Joka kirppiksellä on pistorasia, jossa voi käydä testaamassa.  Led-valoissa on muuntajat, joten harvemmin niissä mitään paloturvallisuusriskiä nykyään on.  Silminkin näkee onko kulunut tms.  On myös patterivaloja.

Paras tapa tutkia sähkölaitteen mahdollista vikaa onkin tuikata se suoraan pistorasiaan, heh heh. Kyllä muuntaja voi olla vaurioitunut, tai viallinen myös. Sen takia valosarjoja joskus vedetäänkin pois kuluttajilta. Valosarjaa ei myöskään saisi käyttää, jos yksikään lamppu on vioittunut, tai ilmenee särinää, välkkymistä yms. epätavallista, mikä ei sen toimintaan kuulu. Patterivalot varmaan käytettyinä turvallisempi ostos. Itse en silti ostaisi. Näitäkin kun saa uutena suht. edullisesti ja uudella on takuu.

Vierailija
111/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma roskis on melkoisen helppo paikka kun pitää päästä tavarasta eroon. Ei niitä tavaroita ole kiva viedä ympäri kyliä jos johonkin kierrätyspisteeseen (ilman autoa).[/quote]

Kierrätyskeskus ainakin hakee lahjoitukset vaikka kotiovelta, kun vaan soittaa ja sopii. Kannattaa ennemmin kysyä, kuin heittää käyttökelpoista hukkaan.

Vierailija
112/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteet eivät ole liikkuneet enää vuosiin. Kaikenlainen turha rihkama ja sisustusesineet sen sijaan revitään käsistä. Itseänikin ihmetytti, kun pari vuotta sitten myin kirpparilla kaikenlaista, ja hyväkuntoiset haalarit jäivät henkariin mutta joku Made in China-rasia toisensa perään meni heti kaupaksi.

Vierailija
113/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirppareilla liiku kuin lasten merkkivaatteet ja hyväkuntoiset toppakamat. Ja nekin toki pitäisi saada lähes ilmaiseksi.

Vierailija
114/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas aivan päinvastainen kokemus. Ensimmäisen viikon myynti n. 300 €.

Tyylikkäät, hyväkuntoiset ja oikeasti siistit vaatteet tekevät kauppansa.

Kirppareilla 90% vaatteista on ihan järkyttäviä, kulahtaneita lumppuja.

Nyt oman kirppispaikan myötä tullut kierettyä useampana päivänä pari suurta kirppistä läpi. Siellä ole oikeasti mitään ostamisen arvoista.

Krääsää, likaisia tavaroita ja huonokuntoisia vaatteita, joita en ottaisi edes ilmaiseksi riesoikseni. En käsitä miten niin monelta puuttuu terve realismi.

Harvoin se roska on oikeasti toisen silmissä kultaa.

Vierailija
115/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni sitten taas on, että kirpparipöydillä on suoraan pelkkää roskaa. Ja jos on vähänkään nykyaikaista, siistiä ja kunnollista tavaraa niin hinnat on ihan järjettömiä. Esimerkkejä eiliseltä: Perus kauppakassi kangaskassi, jossa joku painettu kuva. Ajattelin että joo tuo voisi käydä kauppakassista. 5 euroa olisin maksanut, hinta 45e ei ollut mitään marimekkoa tms. HM jumppahousut 15e, Arabian maljakko tekstillä vain kuivakukille (koska halki) 55e jne. Älkää viekö sinne roskaa ja haisevia tavaroita ja hinnoitelko niitä miten sattuu niin kyllä se tavara liikkuu. Roska on roskaa ja homeenhajuisia esineitä ei kukaan osta. "pikkuvikaiset" (lue reikä, pysyvä tahra, paikattu jne.) vaatteet mitä tuotte kirpparille laitatte ihan oikeasti vaan sinne roskiin. 

Vierailija
116/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteita on liikaa myynnissä, siinä syy. Niitä on ihan joka puolella, priimakunnossa ja edulliseen hintaan.

Lapset kasvavat nopeasti vaatteistaan ulos ja niistä yritetään sitten päästä eroon.

Vierailija
117/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ostaa kirpparilta ja ostaisin kaiken kirpparilta jos niissä hinnoissa ja tavaran kunnossa olisi joku järki. Vaikka tykkään ostaa vanhaa/käytettyä, en silti osta mitään roskaa vaan kyllä silloinkin pitää olla uudenveroista/erinomaisessa kunnossa. Joku vanha puuhuonekalu saa olla kulunut, mutta en ostaisi koskaan vanhaa lastulevykalua. En halua ostaa tavaraa, joka on ruosteessa, homeessa tai haisee homeelta. En halua projekteja uuden hinnalla. Todella usein joutuu pettymään, löytyy kivaa tavaraa, mutta aivan hirveän kalliilla. 

Vierailija
118/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko niitä vaatteita lahjoittaa johonkin? Itse en kirppispöytää ota enää juuri noiden kalliiden pöytävuokrien vuoksi. Ja oma vaivansa siinä käydä siistimässä. Kun olen halunnut eroon jostain olen yleensä jostain hyväkuntoisesta olen lahjoittanut. Joko ihan suoraan tarvitsevalle tai jollekin järjestölle.

Tykkään kyllä kierrellä kirppiksiä. Ja ostan käytettynä aina, kun on mahdollista. Mutta viime aikoina olen myös törmännyt tuohon, että hinnat ovat kalliita, on paljon huonokuntoista ja jopa likaisia. Johtuen varmaankin nousta pöytävuokrista tuotteet hinnoitellaan yläkanttiin ja haalitaan kaikki mahdolliset kotoa löytyvät.

Vierailija
119/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ostanut mitään kirpparilta pitkään aikaan, koska en tarvitse mitään. Jos ei tarvitse mitään, miksi pitäisi käyttää edes yhtä euroa? Tarjontaa on liikaa. 

Vierailija
120/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä taas sain kirppikseltä reilu 200e. Siitä, kun vähentää pöytävuokran 30e ja 5% provikan, niin käteen viikon ajalta jäi n.170e.

Taitaa olla tavaroissa tai myyntipaikassa jotain vikaa, jos ei kaupaksi mene.

Käteen jää...oletko saanut ilmaiseksi myytävät tuotteet? 

-Laskeppa tuotteiden hankinta-arvo, mahdollisin poistovähennyksin tottakai.

-Laskeppa matkakulut sinne kirpparille ja takaisin kotio. 

-Sitten laske kulut ajankäytölle, jos vielä jotain jää. 

Ja sitten esitä laskelma täällä. Nauretaan sille yhdessä .😁

Jollekin kirppistely on " harrastus" ja silloin ei laske muita kuluja kuin pakolliset. Itse pidän pari kertaa vuodessa ja aina saanut kaupaksi paljon joutavaa. Yleensä viikossa jää puhdasta tuottoa 170- 200 e jopa ylikin . Matkakuluja en laske, koska kirppari on kävelymatkan päässä. Eläkeläisenä on aikaa pestä tuotteet ja laittaa kaikinpuolin kuntoon.

Käyn viikottain pari kertaa kiertämässä kirppiksen ja olen tehnyt hyviä löytöjä. Joskus kun on olen jäänyt miettimään jotain ja menen seuraavana päivänä se tuote on tietysti mennyt. Harmitus on joskus suuri. Minulla saattaa olla päällä kaikki näkyvät asusteet kirpparilta ja sitä ei uskoisi itsekään. Olen ostanut edullisesti Marimekkoa, Nanson tuotteita ym ym ja olen tarkka tyylistäni, enkä huoli mitä vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi