Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Itse vien aina Uffille tai vastaavaan keräyslaatikkoon. Ei ehjiä vaatteita roskikseen!
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Meillä ( en sano kaupunkia) pöytä maksaa vajaat 40e/ 6pv ja olen pitänyt noin kerran vuodessa myyntipöydän. Nyt mennyt kauemmin( mm korona). Joka kerran käteen jäi vähintään 300e vuokran lisäksi. Viimeksi jäi 400e. Myyntiaika 10 -13 päivää.
Olen laittanut infot esiin. Tulostimella( tussikin käy) mitä kokoluokkaa pöydästä löytyy M - XL ja kengistä koot. Kirjojen hinnat 1- 3 e ( osa uusia, suosittuja) jne... viimeiset pari- kolme päivää 50% ale kaikista. Paljon euron ja kahden tuotteita, mutta myös mennyt paljon n 10 - 15 e tuotteita...
Tuotteet ovat olleet hyväkuntoisia ja siistejä.
Mitä tiedän, niin yleensä muillakin kauppa käy juuri sillä kirppiksellä ja on suosittu aina. Ainoa ns keskustan alueella. Toinen iso kirppis on kauempana, johon ei moni pääse jos ei ole autoa tms kulkupeliä.
Nyt olen suunnitellut taas pöydän vuokraamista ennen talvea.
Milloin olet viimeksi vienyt? Olen ymmärtänyt, että korona-aika pilasi aika monen kirpputorin.
Ihmettelen kuka tuohon jaksaa ryhtyä, ainakaan säännöllisesti.
Hirveä työ hinnoitella, kuskata, pistää esille, käydä usein järjestelemässä, ja aika paljon saa myydä että tulee edes pöytävuokra katettua!
Sitten vielä varkaat, sotkijat...
Kunnon merkkituotteista saisi varmasti voittoakin nopeasti, mutta niitä taas ei kannata viedä sinne, vaan laittaa Toriin tai Facebookiin.
Vierailija kirjoitti:
Lisäriesana varastelu, tavaroiden vieminen toisiin pöytiin ja hintalappujen vaihtelu.
Varastelusta on vastuussa kirpputorin pyörittäjä.
Pitäkää kiinni oikeuksistanne
Yleensä aina yrittävät luistaa vastuusta, mut korvaavat kyllä jos lakia noudattavat, yleensä kuluttaja-asiamiehen mainitseminen auttaa...
Vierailija kirjoitti:
Itse vien aina Uffille tai vastaavaan keräyslaatikkoon. Ei ehjiä vaatteita roskikseen!
https://www.vauva.fi/keskustelu/3260970/uff-mieti-ennekuin-laitat-mitaa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.
Mielenkiintoista. Koiraa ei meillä asusta.
No myytävissä tuotteissa oli jotain vikaa, kerta ei kaupaksi mennyt.
No ei välttämättä. Olin ensimmäistä kertaa kesällä kirppiksellä myymässä varmaan 10 vuoden tauon jälkeen ja hämmästyin siitä, miten oikein mikään ei mennyt kaupaksi. Luulin saavani kaikki myytyä, kun minulla oli nuorison ja aikuistenkin suosimia merkkejä, esim. kalliita muutamia kertoja käytettyjä merkkihuppareita, jotka maksavat uutena 70-120 euroa, ja myin nyt kympillä tai vitosella, ja vastaavia vaatteita kaikenlaisia. Niitä vaan hypisteltiin ja soiteltiin miehelle, vaimolle ja teinille. Jos joku oli harmaa, se ei kelvannut, kun olisi pitänyt olla musta tai valkoinen ja päinvastoin. Jos oli vetoketju, ei saanut olla, ja päinvastoin. Milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, siistejä. Mutta oliko kulahtaneita? En osta edes vauvanvaatteita jos kangas on nukkainen tai kuviot kuluneet, vaikka maksaisi 50c.
Sanoin että siistejä, ELI ei nukkaa, ei kuluneita tmv.
No joku häikkä on, kerta ei kaupaksi mennyt. Itse myin 4kpl rintaliivejä yht 4e ja kaupaksi meni.
Joku perverssi ne osti
Sehän on ihan sama. Ei tarvinnu takas kotiin kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.
Mielenkiintoista. Koiraa ei meillä asusta.
No myytävissä tuotteissa oli jotain vikaa, kerta ei kaupaksi mennyt.
No ei välttämättä. Olin ensimmäistä kertaa kesällä kirppiksellä myymässä varmaan 10 vuoden tauon jälkeen ja hämmästyin siitä, miten oikein mikään ei mennyt kaupaksi. Luulin saavani kaikki myytyä, kun minulla oli nuorison ja aikuistenkin suosimia merkkejä, esim. kalliita muutamia kertoja käytettyjä merkkihuppareita, jotka maksavat uutena 70-120 euroa, ja myin nyt kympillä tai vitosella, ja vastaavia vaatteita kaikenlaisia. Niitä vaan hypisteltiin ja soiteltiin miehelle, vaimolle ja teinille. Jos joku oli harmaa, se ei kelvannut, kun olisi pitänyt olla musta tai valkoinen ja päinvastoin. Jos oli vetoketju, ei saanut olla, ja päinvastoin. Milloin mitäkin.
No on ostaja ihmetellyt ja ihmettelen minäkin, jos 120e vaatetta käytetään 2 kertaa ja myydään vitosella.
Itse annan miehelle autotalliin rasseliksi sellaista vaatetta, mitä monesti tulee kirpparilla vastaan. Haalistunutta mustaa, venähtäneitä, löysiä helmoja ja mitä vielä. Mietin aina, että ostaisinko tätä itse kirpparilta.
Mutta joskus ei vaan hyväkään tavara mene! Olen yrittänyt myydä usealla fb-kirpparilla muutaman kerran käytettyä farkkutakkia. Ensin 10e, sitten 7e, sitten 4e, sitten 1e ja lopulta vein vaatekeräykseen. Jos ei tuote ja ostaja kohtaa niin ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Meillä ( en sano kaupunkia) pöytä maksaa vajaat 40e/ 6pv ja olen pitänyt noin kerran vuodessa myyntipöydän. Nyt mennyt kauemmin( mm korona). Joka kerran käteen jäi vähintään 300e vuokran lisäksi. Viimeksi jäi 400e. Myyntiaika 10 -13 päivää.
Olen laittanut infot esiin. Tulostimella( tussikin käy) mitä kokoluokkaa pöydästä löytyy M - XL ja kengistä koot. Kirjojen hinnat 1- 3 e ( osa uusia, suosittuja) jne... viimeiset pari- kolme päivää 50% ale kaikista. Paljon euron ja kahden tuotteita, mutta myös mennyt paljon n 10 - 15 e tuotteita...
Mitä tiedän, niin yleensä muillakin kauppa käy juuri sillä kirppiksellä ja on suosittu aina. Ainoa ns keskustan alueella. Toinen iso kirppis on kauempana, johon ei moni pääse jos ei ole autoa tms kulkupeliä.
Nyt olen suunnitellut taas pöydän vuokraamista ennen talvea.Milloin olet viimeksi vienyt? Olen ymmärtänyt, että korona-aika pilasi aika monen kirpputorin.
Toista vuotta sitten kesän alussa. Korona oli ja on edelleen, mutta ei ole vaikuttanut kirpparin suosioon. Omassa lähipiirissä ollut tämän vuoden puolella koronaa pitkällä aikavälillä, joten sinä aikana ei ole jaksanut alkaa kirpparia suunnittelemaan.
Olen laittanut nyt pikkuhiljaa erilleen tavaraa kirpparia varten.
Pöydän viikkovuokra täällä 38 euroa plus 10 prosenttia myynnistä. Juu en ryhdy siihen.
Odottelen, kun tulee niitä yhden päivän kirpputoripäiviä naapurikuntaan. Siellä maksaa paikka 5 euroa, mutta siihen saa munkkikahvit yrittäjältä. Siellä käy aika paljon ihmisiä ja on kiva päivä yleensä. Aina siellä jotain kaupaksi saa. Lähinnä myyn kyllä ihan tavaraa, en vaatteita. Ja sitten käyn vielä sukulaisissa samalla.
Jotenkin vaikuttaisi siltä, että kirpputorien kulta-aika on ohi. Ehkä koronarajoitukset vaikutti, mutta kyllä minusta jo sitä ennenkin tuntui samalta. Ihmiset haluaa taas uutta tavaraa.
Lasten vaatteet kyllä kannattaisi aina hankkia kirppareilta. Olen nähnyt tosi hyviä vaatteita siellä vain hankarissa riippumassa, ei kelpaa. Ja sitten taas jotkut tuo sinne ihan kauheita rytkyjä, ehkä ihmiset on siitä oppineet kammoksumaan kirppareita. Joku kulahtanut teepaita joutaa ihan roskiin tai lattiarätiksi.
Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?
Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.
Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).
Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.
Myös huonoja kokemuksia itsepalvelukirppiksestä. En käytä enää. Nykyään käyn Siivouspäivinä myymässä ilmaiseksi ja missä haluan, yleensä katson jonkun paikan lähellä kauppoja ja missä paljon muita myyjiä. Laitan myyntiin vain hyvää tavaraa ja vaatetta, myymättä jääneet ja muun sälän vien Konttiin.
Ja siis mä olen kirppiskierrosta tehnyt just viime viikolla, kävinköhän viis kirpputoria ja kaikissa oli ihan hirveesti porukkaa. Eli en jaa näkemystä, että kirpputoreja ei suosittaisi enää.
T. Täyspalvelun käyttäjä
Kaikilla on sitä perusvaatetta ihan omasta takaa, niin pitäisi osua kohdalle just jotakin erikoista ja edullisesti, että tulisi ostettua. Parhaiten liikkuu persoonalliset ja/tai muodikkaat ja ajankohtaiset sisustustavarat. Syksyllä kynttilät, valot ja valosarjat, jos ovat uudenveroisia. Keräilijät taas ostavat marimekkoa, arabiaa, muumia jos hinta on pari euroa halvempaa kuin muilla pöydillä. Kannattaa miettiä siis sitäkin, että myykö harvoja esineitä kalliilla, vaan paljon vähän edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.
Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.
Totta. Ainakaan kirppiksen omistajien hinnoittelu ja myyntitavara eivät täsmää.
Yhden kirppisloosin viikkohinta voisi olla max. 15€.
Oliko ne vaatteet jotenkin vanhanaikaisia?? Nuorethan pyörii paljon kirppareilla mutta etsii nuorekkaita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?
Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.
Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).
Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.
Pitääkö rautalangasta vääntää sataan kertaan että kyseessä oli siistit ja varsin hyvin nykyiseen muotiin sopivat tuotteet? Meneekö vauvan vaatteet n. 2-5 kuukaudessa pois muodista? Turha puhua inflaation ahdingosta, jos ei siistejä vauvanvaatteita osteta edes 50 sentillä.
Ja ei, ei ollut äitiyspakkauksen haalari.
Kirppiskauppa on aika kriisissä. Paitsi ammattimyyjillä.
Nyt olen suunnitellut taas pöydän vuokraamista ennen talvea.