Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
61/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minä taas sain kirppikseltä reilu 200e. Siitä, kun vähentää pöytävuokran 30e ja 5% provikan, niin käteen viikon ajalta jäi n.170e.

Taitaa olla tavaroissa tai myyntipaikassa jotain vikaa, jos ei kaupaksi mene.

Vierailija
62/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on sitä perusvaatetta ihan omasta takaa, niin pitäisi osua kohdalle just jotakin erikoista ja edullisesti, että tulisi ostettua.  Parhaiten liikkuu persoonalliset ja/tai muodikkaat ja ajankohtaiset sisustustavarat.  Syksyllä kynttilät, valot ja valosarjat, jos ovat uudenveroisia.  Keräilijät taas ostavat marimekkoa, arabiaa, muumia  jos hinta on pari euroa halvempaa kuin muilla pöydillä.  Kannattaa miettiä siis sitäkin, että myykö harvoja esineitä kalliilla, vaan paljon vähän edullisemmin.

Itse en mitään valosarjoja tmv ostaisi, mistäs tiedät toimiiko tai onko jotain paloturvallisuusriskiä? Takavalotakuukin vielä kaiken lisäks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?

Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.

Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).

Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.

Enkä nyt sano, että olisi mitenkään hyvä asia, että muoti vaihtuu nopeasti. Niin se vaan on. Lasten vaatteissa varsinkin. Siksi en omienkaan lasten pieneksi jääneitä jää hilloamaan, vaan myyn hetimiten pois kun jäävät pieneksi. Ja jos totean jonkun vaatteen itselle huonoksi, niin mahdollisimman pian kiertoon, jotta joku muu haluaa vielä sitä käyttää.

Ja noita äp-haalareita on niin älyttömästi myynnissä, että siksi tekevät vain niin halvalla tai ilmaiseksi kauppansa.

Vierailija
64/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä, että muutenkin liikkuu tavara huonosti tällä hetkellä. Käytetyt vaatteet on aina hankalia myydä, pitäisi olla tosi laadukas ja aikaa kestävä vaatekappale, kunnolla tehty ja hyvistä materiaaleista, jotta sen saisi hyvällä hinnalla myydyksi.

Se käytännössä sulkee pois monet viimeisten 20 vuoden aikana valmistetut ja ostetut vaatteet. Jopa monet merkkivaatteet voi olla huonolaatuisia. Samoilla tehtaillahan niitäkin Aasiassa ja Kiinassa tehdään. Nykyään on myös tätä ultrahalpamuotia, kuten SHEIN ja jotain niitä puolalaisia ketjujakin tuli Triplaan, en ole enää seurannut ovatko yhä pystyssä. Kun uuden vaatteen saa parilla eurolla, kuka ostaa käytetyn? (Vaikka se sitten olisikin ekologisempi, paremmin tehty ja jopa laadukkaampi).

Vierailija
65/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä, että muutenkin liikkuu tavara huonosti tällä hetkellä. Käytetyt vaatteet on aina hankalia myydä, pitäisi olla tosi laadukas ja aikaa kestävä vaatekappale, kunnolla tehty ja hyvistä materiaaleista, jotta sen saisi hyvällä hinnalla myydyksi.

Se käytännössä sulkee pois monet viimeisten 20 vuoden aikana valmistetut ja ostetut vaatteet. Jopa monet merkkivaatteet voi olla huonolaatuisia. Samoilla tehtaillahan niitäkin Aasiassa ja Kiinassa tehdään. Nykyään on myös tätä ultrahalpamuotia, kuten SHEIN ja jotain niitä puolalaisia ketjujakin tuli Triplaan, en ole enää seurannut ovatko yhä pystyssä. Kun uuden vaatteen saa parilla eurolla, kuka ostaa käytetyn? (Vaikka se sitten olisikin ekologisempi, paremmin tehty ja jopa laadukkaampi).

Kaupasta ostetut vaatteet ei kestä enää vuosia. Itse ostin kesäksi 30 euroa maksavat housut, nyt jo lahkeessa reikä.  Jos kirppisvaatetta on käytetty jo monta kuukautta tai vuosia sehän on jo sitten lahoamispisteessä.

Vierailija
66/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep, H&M:stä saa ale aikaan parilla e urolla vaatteita.. Miksi kukaan kävisi enää kirppareilla

Vierailija
67/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti liikaa samanlaista tarjontaa. Aika paljon kierrän kirppareita ja melkein joka pöytä pursuaa edullisesti tyttöjen vaaleanpunaista unelmahöttöä tai perusvaatetta. Itse ostan lähes kaiken käytettynä edullisesti, yleensä paketteina. Säästää paljon, eikä tarvitse pohtia jälleenmyyntiä/lahjoitusta kun vaatteet kulutetaan loppuun. Toki vaatii sen, ettei ole kovin tarkka vaatteista.

Vierailija
68/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?

Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.

Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).

Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.

Pitääkö rautalangasta vääntää sataan kertaan että kyseessä oli siistit ja varsin hyvin nykyiseen muotiin sopivat tuotteet? Meneekö vauvan vaatteet n. 2-5 kuukaudessa pois muodista? Turha puhua inflaation ahdingosta, jos ei siistejä vauvanvaatteita osteta edes 50 sentillä.

Ja ei, ei ollut äitiyspakkauksen haalari.

Minkä merkkisiä sitten? Esimerkiksi nämä halvemmat merkit Monia, mywear ja ciraf ei myy. Kaupaksi menee sitten taas kohtuullisen varmasti lindex, newbie, zara ja name it jos hyväkuntoista. Cubus ehkä tai sitten ei.

Kalliimmista merkeistä ei itellä hirveesti kokemusta.

Ulkovaatteista yleensä kaikki sellaiset, joissa on kunnollisia teknisiä ominaisuuksia ja ne vielä tallessakin.

Itellä viime vuosina kolme vauvaa kolmeen vuoteen, joten "muutama" vauvanvaate tullut myytyä ja ostettua😁

Vierailija
69/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.

Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.

Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.

Yritin parilla eurolla myydä Torissa.

Ihan toivotonta.

Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.

Vierailija
70/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn lasten vanhat aina täyspalvelulla. Aina on muutama satanen jäänyt käteen, vaikka noissa provisio 50 %. Mut itse en jaksa hinnoitella jne.

Vierailija
71/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle mahdollisia syitä:

A. Vaatteet jotain harvinaista tai omituista kokoa (miesten S, naisten XS, vauvojen ikämitoitus)

B. Vaatteet jotain halpaa merkkiä ja/tai tekokuiturättejä

C. Vauvanvaatteet farkkuja ja esim. T-paitoja, jotka vaan eivät ole käytännöllisiä vaatteita vauvalle, joka vielä viettävät paljon aikaa sylissä tai nukkuen.

D. Vaatteet olivat muodissa +10 vuotta sitten ja silloinkin pienissä piireissä.

E. Sinulla on vääristynyt kuva myymiesi vaatteiden siisteydestä.

Itse etsin klassisia luonnonkuituvaatteita kirpputorilta M- koossa. Eipä ole paljon tullut vastaan. Miehellekin ostaisin, mutta sama juttu, M- koossa ei löydy juuri mitään.

Vauvalle olen ostanut käytettynä yhdet potkuhousut. Olisin ostanut kaikki vaatteet, mutta pääsääntöisesti bodyt näyttävät siltä, että ovat kiertäneet kymmenellä kakaralla, ovat käyneet sen jälkeen kivipesussa ja silti hintapyyntö on kympin, kun on sentään Lindexin body kyseessä. Äitiyspakkauksen vaatteiden myymistä en oikein ymmärrä, ellei kunto ole tosiaan käyttämätön, eikä silloinkaan noista voi oikein paria euroa enempää pyytää. Joillain on myös joku pakkomielle autokuvioihin poikien vaatteissa. Itseäni ei kyseinen estetiikka miellytä ja siksi on jääneet nuokin ostamatta.

Ei kenelläkään ole velvollisuutta ostaa vanhoja vaatteitasi. Miksi itse niitä myyt, jos ovat kerran niin ihmeellisiä?

Vierailija
72/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin meidän paikkakunnalla kirppikset näyttäisi elävän ja voivan hyvin. Siis ne, jotka ovat siistejä ja joissa myydään kunnollista tavaraa. Itse en edes muista, milloin olisin viimeksi ostanut uusia vaatteita.

Esim. Konttiin viedään niin uutta ja hyvää vaatetta, että sieltä tekee aina löytöjä. Kaupungin oikeastaan ainoa hyvä ja kunnollinen itsepalvelukirppis vetää porukkaa hyvin ja itse olen ottanut sieltä pöydän tämän vuoden aikana jo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sain vuokran ja provikan jälkeen lähes 200e tilille.

Kaksi muuta kauempana keskustasta olevaa ovat sellaisia, mihin en pöytää ottaisi, koska tiedän, ettei siellä saisi myyntiä.

Fb:stä tai torista en osta mitään, koska on todella puuduttavaa suhata vaatteiden perässä ja sopia myyjän kanssa kauppoja.

Vierailija
73/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.

Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.

Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.

Yritin parilla eurolla myydä Torissa.

Ihan toivotonta.

Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.

No olisit edes uffin laatikkoon vaivatunut laittamaan.

Vierailija
74/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palstalla aina,siis ihan aina,  jos jollain rahapula niin käsketään myymään jotain.

Vaikka kirpparille veis 20e seteleitä ja myis kympillä niin ei niitäkään  kukaan ostas.

Vierailija
75/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.

Mielenkiintoista. Koiraa ei meillä asusta.

No myytävissä tuotteissa oli jotain vikaa, kerta ei kaupaksi mennyt.

No ei välttämättä. Olin ensimmäistä kertaa kesällä kirppiksellä myymässä varmaan 10 vuoden tauon jälkeen ja hämmästyin siitä, miten oikein mikään ei mennyt kaupaksi. Luulin saavani kaikki myytyä, kun minulla oli nuorison ja aikuistenkin suosimia merkkejä, esim. kalliita muutamia kertoja käytettyjä merkkihuppareita, jotka maksavat uutena 70-120 euroa, ja myin nyt kympillä tai vitosella, ja vastaavia vaatteita kaikenlaisia. Niitä vaan hypisteltiin ja soiteltiin miehelle, vaimolle ja teinille. Jos joku oli harmaa, se ei kelvannut, kun olisi pitänyt olla musta tai valkoinen ja päinvastoin. Jos oli vetoketju, ei saanut olla, ja päinvastoin. Milloin mitäkin. 

No on ostaja ihmetellyt ja ihmettelen minäkin, jos 120e vaatetta käytetään 2 kertaa ja myydään vitosella.

Ei kai sen ostamiseen pitäisi vaikuttaa? Laitappa hinnaksi 10 tai 15e, niin kukaan ei ole enää edes kiinnostunut.

Vierailija
76/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut itse myydä torissa, huutonetissä ja vähänkäytetyssä, kaikissa on jo pidemmän aikaa mennyt huonosti, kysyntä on kuollut aivan totaalisesti kaikilla alustoilla.

Nyt on moni nettikirppis ottanut käyttöön kaikenmaailman käsittelymaksuja postikulujen lisäksi, jotka on maksettava, vaikka mitään ei menisi kaupaksi. Kirpputorien pöytämaksut on aina olleet kovia, ei ole ollut intoa koskaan varata kirppispöytää kun sen saattaa arvata, että se tulisi vain maksamaan minulle, mitään ei menisi kaupaksi, korkeintaan vaan varastetaan ja mitään siitä ei hyödy :/

Tällaiseksi kun on mennyt, niin taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!

Vierailija
77/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus kuin ap:lla. Hirveä vaiva, ja juuri ja juuri pöydän hinnan saa. 

Tästä lähtien lahjoitan vaatteet ja tavarat suoraan kierrätykseen.

Vierailija
78/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta ostetut vaatteet ei kestä enää vuosia. Itse ostin kesäksi 30 euroa maksavat housut, nyt jo lahkeessa reikä.  Jos kirppisvaatetta on käytetty jo monta kuukautta tai vuosia sehän on jo sitten lahoamispisteessä.

Tämä on kyllä ihan totta, että laatu on mennyt alaspäin aivan valtavasti. Itselläni oli vielä jokin aika sitten tallessa 2000 -luvun alussa ostettuja joitain vaatekappaleita, ihan perus H&M, Zara yms eikä ne olleet yhtään miksikään menneet, yksi mekko taitaa yhä olla tallessa vielä. Pikamuotikin oli silloin laadukkaampaa ja paremmin tehtyä.

Vasta oli myös juttua Hesarissa, miten vanhat kodinkoneet tehtiin ennen laadukkaammin ja ne tehtiin kestämään.

Nykyään on outoa, että kaikessa korostetaan ekologisuutta ja ympäristöarvoja, mutta sitten valtaosa tuotteista, jopa kalliista tuotteista, on laadultaan aivan järkyttävää kuraa. Rahallakaan ei nykyään välttämättä saa kestävää laatua.

Vierailija
79/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koettanut itse myydä torissa, huutonetissä ja vähänkäytetyssä, kaikissa on jo pidemmän aikaa mennyt huonosti, kysyntä on kuollut aivan totaalisesti kaikilla alustoilla.

Nyt on moni nettikirppis ottanut käyttöön kaikenmaailman käsittelymaksuja postikulujen lisäksi, jotka on maksettava, vaikka mitään ei menisi kaupaksi. Kirpputorien pöytämaksut on aina olleet kovia, ei ole ollut intoa koskaan varata kirppispöytää kun sen saattaa arvata, että se tulisi vain maksamaan minulle, mitään ei menisi kaupaksi, korkeintaan vaan varastetaan ja mitään siitä ei hyödy :/

Tällaiseksi kun on mennyt, niin taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!

Tuo nyt on maailman typerin ja ihan liian suomalainen ajattelumalli. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
80/675 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne xs-m kokoisia? Suominainen on nykyään m-xl, ja sirot teinit käy vähemmän kirppiksillä. En itse saanut pientä kokoa myytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi