Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäriesana varastelu, tavaroiden vieminen toisiin pöytiin ja hintalappujen vaihtelu.
Minulta varastettiin tuote x . Kirpparin pitäjä sanoi, että minulla ei sellaista myynnissä ollutkaan. Varas oli siis pitäjä itse.
Minulta kirppisyrittäjä varasti ison kalliin kirjan jossa oli hälytin. Sanoi että paljonhan ne työntekijätkin varastaa. En tiedä oliko tuo tunnustus vai oliko neuvonut työntekijöitään. Itse se sen pölli ja nauroi vain pilkallisesti. Milläpä sen todistan, mutta osaan lukea ihmistä ja eleitä. Erittäin paatunut varas tuo nainen. Jatkaa vaan kirppisyrittäjänä edelleen. Kunnes jää kiinni. Se on varmaa. Satavarmaa.
Itse olen huomannut, että usein menee kaksi k-alkuista sanaa sekaisin; kirppis ja kaatopaikka. Uskomatonta paskaa tulee myyntipöydillä vastaan.762
Myyjät mainostakaa pöytäänne somessa. Nykyään moni laittaa instaan tmv ilmotuksen mitä ja millä kirpalla on myymässä. Sit ostajat löytää paikalle.
Älkää nyt vain roskiin laittako vaatteita - vaatekaupathan ottaa vastaan ja menevät esim trasselin ym valmistukseen- h&m, lindex, kapp ahl mm. ja vastineeksi saa alennuksia. Kuka enää roskiin laittaa ??? Nykyaikana
Olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa. Ei maksa vaivaa.
Itse koen, että Suomesssa huonokuntoisen vaatteen heittäminen roskiin on jopa melko eettistä. Sekajätteenäkin joutuvat poltettaviksi. Uffiin yms. "lahjoitetut" (tai dumpatut) huonokuntoiset tekstiilit päätyvät usein saastuttamaan ja täyttämään köyhien, kehittyvien maiden vesialueita ja slummeja. Niitä sitten köyhät ihmiset myyvät toisilleen, yrittäen saada kasaan oikeasti tarvitsemiaan resursseja. Aika harva ihminen maapallolla kärsii saati kuolee henkkamaukka teepaidan puutteeseen.
Suomen kirppareilla myös kova ylitarjonta vaatteista ja uskon, että tämä osaltaan pitää yllä ihme kulttuuria, jossa vaatetta ostetaan, myydän ja "kierrätetään" sen kummemmin ajattelematta kun on niin "halpaa" ja helppoa.
Eettisyyttä kannattaa mielestäni harrastaa ostettaessa; ostaa vain oikeaan tarpeeseen, ostaa harkinnan jälkeen, ostaa eettisistä lähteistä, mahdollisimman lähellä tuotettua, sitoutuu niihin tuotteisiin, jotka on itselleen hankkinut (korjaa, pitää hyvänä) ja sitten hävittää eettisesti, kun ovat käyttämättömiä. (ja kuten yllä totesin, huonokuntoisen vaatteen paikka mielestäni täällä Suomessa on polttolaitos).
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään Palje kirpputorilla Oulussa. En ostanut mitään, koska kaikki vähänkään kiinnostava oli joko liian nuhjuista tai muuten huonokuntoista. Joskus vuosia sitten pidin siellä pöytää pari viikkoa, mutta en enää ryhtyisi siihen, koska pöytävuokra on jossain 25 euron paikkeilla.
En ole vuosiin käynyt Palkeella, koska siellä on ollut juuri tuollaista. Nuhruista, sekaista ja myytävä tavara huonokuntoista. Omat tavarani myyn toisella kirpparilla, koska siellä on siistimpää tavaraa muillakin myynnissä.
Olen koittanut myydä naisten merkkivaatteita torissa XL kokoisia jotka olleet kerran päällä. Saan töitteni kautta putiikki vaatteita huokeasti.
Olen pyytänyt 200 euron mekoista 15e. Ehei mene kaupaksi vaikka vaatteista on hyvät kuvat.
Tingitään, varataan, sanotaan että ostan ja ykskaks ei halutakkaan ostaa.
Annan mieluummin näitä ilmaiseksi ystäville, saan sentään hyvänmielen palkaksi!
Vierailija kirjoitti:
Torilla ratkaisu on erittäin yksinkertainen. Ensimmäinen joka ilmoittaa ostavansa tavaran, saa sen. Siinä se.
Mulle on käynyt jo kaksi kertaa niin, että myyjä alkaa vedättää hintaa ylöspäin. Tuli kai liian nopeat kaupat, niin arveli, että saa enemmänkin. En suostunut.
Itse ostan kirpparilta pojilleni vaatteita jos löytyy siistejä. He eivät merkeistä välitä, joten voin ostaa H&M Lindexin ym.. MUTTA ongelma on usein se, että käytetyn vaatteen hinta on suhteettoman korkea uuteen verrattuna. Esim H&M:stä saa uuden peruspuuvilla T-paidan neljällä eurolla ja kirppiksellä pyydetään 3€. Samoin collegehousuja ostaisin käytettynä, kun niitä meillä menee paljon, mutta usein kirpparilla hinta niille 4-6€, kun H&M:llä saa uudet kympillä.
Ja tosiaan, usein olen huomannut vaatteissa reikiä tai tahroja ja silti myynnissä! En ymmärrä kuka edes kehtaa myydä eteenpäin risoja, likaisia vaatteita..
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi saaneensa CD-levynsä myytyä! Miten? Minulla oli n, 50-60 ulkomaista ja kotimaista hyvää, ehjää levyä - osaa ei edes kuunneltu - sain yhden myytyä / yksi varastettiin! Siis mitennihmeessä???
Mummin jäämistöä yrittänyt myös myydä - hänellä oli myymälä - laadukasta ehjää tavaraa, vanhaa toki, ei hinnalla pilattuja - ei kelpaa vanha tavara ikea-rihkamaa hamuaville!
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!
Itse lainaan kirjat kirjastosta tai luen e-kirjana. En todellakaan halua ostaa kotiini pölyyntymään kirjoja kun niitä ei kumminkaan tule luettua kuin kerran. Ja sitten sekin kun niistä ei pääse eroon millään.
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi saaneensa CD-levynsä myytyä! Miten? Minulla oli n, 50-60 ulkomaista ja kotimaista hyvää, ehjää levyä - osaa ei edes kuunneltu - sain yhden myytyä / yksi varastettiin! Siis mitennihmeessä???
Mummin jäämistöä yrittänyt myös myydä - hänellä oli myymälä - laadukasta ehjää tavaraa, vanhaa toki, ei hinnalla pilattuja - ei kelpaa vanha tavara ikea-rihkamaa hamuaville!
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!
Miksi ei sitten sinulle itsellesi kelpaa ne kuuntelemattomat cd:t, sisustustavarat ja kirjat?
Vierailija kirjoitti:
Metallimusiikkia ostetaan. Myin lähes kaikki cd-levyni -In flames, Rammstein, Opeth, Insomnium, vanhaa Nightwishia ymsyms. Ainoat, mitkä jäi myymättä oli Zen cafe ja PMMP, kaikki metallilevyt meni. Aika paljon on väliä minkälaista musiikkia myy.
Kirpparit on hinnoitelleet itsensä ulos jo aikoja sitten, kauppaa kannattaa tehdä nettitoreilla? Mutta jos kauppa ei käy vaatteilla niin ei se kyllä käy enää nykyään teknisellä puolellakaan, koska käytettyä tavaraa on jo liian paljon tarjolla! Kuluneen kesän rompetorikierroksella huomasin myyjien määrän puolittuneen menneistä ajoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torilla ratkaisu on erittäin yksinkertainen. Ensimmäinen joka ilmoittaa ostavansa tavaran, saa sen. Siinä se.
Mulle on käynyt jo kaksi kertaa niin, että myyjä alkaa vedättää hintaa ylöspäin. Tuli kai liian nopeat kaupat, niin arveli, että saa enemmänkin. En suostunut.
Kerran on käynyt niin, että viestin laittamisen jälkeen myyjä oli nostanut hintaa ja väitti pokkana, että se on ollut koko ajan se. Se oli tällainen yliviivattu vanha hinta, jossa vieressä oli alennettu hinta. Ehkä joku yrittää herättää ostajan huomion noin, vaikka ei ole aikomustakaan myydä halvemmalla? Tökerö k*setusyritys jokatapauksessa.
Kokeneet kirppiskävijät osaavat jo arvioida mikä on käypä hinta ja ostavat vain mitä tosiaan etsivät ja haluavat. Vaikka olisi omasta mielestä kuinka hyvää tavaraa, jos sitä ei vaan kukaan tarvitse, niin turha siitä on ostajia syyttää.
Kävin aamulla yhdellä kirppiksellä katselemassa lastenvaatteita. Aika kallista oli. KappAhlin vauvan haalari 6 euroa, polarn o pyretin mekko 6 euroa, H&M t-paita 4 euroa, H&M hame 6 euroa. Nuo ovat hintoja joilla saa aleista uuden vaatteen. Olisin ostanut jos vaatteet olisivat olleet 2-3 euroa kpl, mutta en maksa merkittömistä sen enempää. Yksi kieltämättä suloinen tyllihame maksoi 20 euroa, ehkä sen joku ostaa. Hinnoittelussa tuntuu olevan tunnelisää tai yritetään saada omia takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäriesana varastelu, tavaroiden vieminen toisiin pöytiin ja hintalappujen vaihtelu.
Minulta varastettiin tuote x . Kirpparin pitäjä sanoi, että minulla ei sellaista myynnissä ollutkaan. Varas oli siis pitäjä itse.
Minulta kirppisyrittäjä varasti ison kalliin kirjan jossa oli hälytin. Sanoi että paljonhan ne työntekijätkin varastaa. En tiedä oliko tuo tunnustus vai oliko neuvonut työntekijöitään. Itse se sen pölli ja nauroi vain pilkallisesti. Milläpä sen todistan, mutta osaan lukea ihmistä ja eleitä. Erittäin paatunut varas tuo nainen. Jatkaa vaan kirppisyrittäjänä edelleen. Kunnes jää kiinni. Se on varmaa. Satavarmaa.
Eikö tuollaisesta vois ilmoittaa poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.
Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.
Toivottavasti et roskiin laita, kun vaatteille on keräyslaatikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.
Mielenkiintoista. Koiraa ei meillä asusta.
No myytävissä tuotteissa oli jotain vikaa, kerta ei kaupaksi mennyt.
Vika on se että tarvetta ei ole, on edelleen ostajanmarkkinat. Köyhimmilläkin on varaa ostaa uutta silloin kun jotain välttämättä tarvitsevat.
Varmaankin verkkopankkiin?