Millainen lippalakki sopii 40+ ikäiselle miehelle?
Ja kannattaako lippalakkia käyttää oikein päin vai väärin päin?
Kommentit (460)
Kukaan ei vastannut onko huppari vain nuorille vai voiko nainen laittaa sellaisen päälle vielä 100-vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Lippalakit sopii lapsille.
Eikä vain lapsille sillä...
Se on hyvä päähine heille joilla on silmälasit.
Suojaa sateella ja kun vanhukset kaatuilevat niin hyvällä tuurilla lipan antama suoja silmälasien rikkoutumisen estämiseksi on rahan säästämistä.
Kalastellessa hyvä suoja sääskiä vastaan heille joilta tukka on jäänyt tuuleen....
Heh, lippiksiä arvostelee tyypit jotka ahtavat itsensä trikoohousuihin.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät vielä tiedä auringon säteilyn aiheuttamia iho- ja silmävaurioita. Joku lierillinen hattu olisi hyvä olla, jollakin se on lippis, toisella hattu. Huivihan ei suojaa kuin sitä päänahkaa ja auringonpistokselta.
Tai ehkä se muotitietoisuus lohduttaa sitten kuuskymppisenä, kun leikillään korvalehtiä kirurgilla pois okasolusyövän takia. Aikoinaan tylytettiin, että suomalaisen tunnistaa etelässä siitä että on "tyhmä hattu" päässä, ehkä siitä on jo onneksi johon opittu. itse olen auringolle yliherkkä ja suurista suojakertoimista huolimatta naama palaa rakkuloille. Mutta jätänpä lippiksen pois, niin en ainakaan näytä tyhmälle kudosnestettä valuvine ihoineni.
Lippa eteen, yksivärinen ja puhdas lippis sopii muillekin kuin lapsille. Ja sopivan kokoinen, ei kannata ostaa ensimmäistä vastaantulevaa/halvinta vaan oikeasti katsoa peiliin ja vaikka kysyä myyjän/kaverin mielipidettä.
Minä ainakin käytän sairauteni takia lippalakkia. Ko'on saa selville mittaamalla päänsä ympäryksen mittanauhalla. Kaikki muut, paitsi jousiampujat, pitävät lippaa eteenpäin. Ai niin, ei tietysti yksinkertaiset ja tyhmät myöskään.
Ei ikinä väärinpäin. 12 vuotiaat pitää väärinpäin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät vielä tiedä auringon säteilyn aiheuttamia iho- ja silmävaurioita. Joku lierillinen hattu olisi hyvä olla, jollakin se on lippis, toisella hattu. Huivihan ei suojaa kuin sitä päänahkaa ja auringonpistokselta.
Tai ehkä se muotitietoisuus lohduttaa sitten kuuskymppisenä, kun leikillään korvalehtiä kirurgilla pois okasolusyövän takia. Aikoinaan tylytettiin, että suomalaisen tunnistaa etelässä siitä että on "tyhmä hattu" päässä, ehkä siitä on jo onneksi johon opittu. itse olen auringolle yliherkkä ja suurista suojakertoimista huolimatta naama palaa rakkuloille. Mutta jätänpä lippiksen pois, niin en ainakaan näytä tyhmälle kudosnestettä valuvine ihoineni.
Ketjussa ei ole tuosta kyse.
Ketjussa halutaan haukkua miehiä lapsellisiksi kakaroiksi jotka käyttää lippistä.
Lue aloitus otsikkoa pidemmälle, kukaan ei kysele noin vammaisia.
Mutta ansaitusti ketju on liekeissä kruunun kera, kuten miesvihakutjujen kuuluukin olla.
Kalju/ kaljuuntuva päälaki tosiaan palaa helposti, jollei ole päähinettä.
Vain tyhjäpäiselle naiselle tulee automaattisesti mieleen, että sitä päälakea pitää peittää KATSEILTA🙄
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastannut onko huppari vain nuorille vai voiko nainen laittaa sellaisen päälle vielä 100-vuotiaana?
Kuka tahansa voi pitää. Eikä ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ miesten ei pidä käyttää lippalakkia koko ajan. Perusteltua ainoastaan silloin kun tekee esim. auringossa jotain sellaista, että tarvitsee suojaa päälle, silmille ja kasvoille. Mutta jos sitä pitää jatkuvasti, niin ei, ei ja ei.
Melkein kaikki tuon ikäluokan tuttavani, jotka käyttävät lippistä, ovat kaljuja tai hyvää vauhtia kaljuuntumassa. Ja kyllä se hattu on päässä koko ajan. Myös syödessä ja sisällä, talvet ja kesät.
Eli päätarkoitus on varmasti suojata sitä kaljua muiden katseelta, eikä niinkään miltään auringonpaisteelta.
Tiedätkös... mä en tunne ketään joka pitäisi lippistä sisällä, en nuorta enkä vanhaa.
Ehkä sun kannattais miettiä millaisessa weetee-seurassa sä liikut.
Toki, et sä muiden seuraan sopisikaan, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippis on yllättävän kätevä juoksuharrastuksessa.
Kesällä se suojaa päätä auringolta ja toimii samalla hikinauhana.
Sadekelillä ja myös lumisateessa lippa suoja silmiä sateelta. Lumisadetta varten minulla on sellainen fleece-lippis, jossa on järkyttävät korvalipat. Näyttää ihan hirveältä, mutta toimii täydellisesti.
Lippiksen kanssa voi käyttää pantaa talvella. Itse käytän, vaikka en edes juokse, usein sataa räntää ja muuta nestemäistä ja pipo päässä näytän vammaiselta.
Mitä vikaa on vammaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa ei ole tuosta kyse.
Ketjussa halutaan haukkua miehiä lapsellisiksi kakaroiksi jotka käyttää lippistä.
Lue aloitus otsikkoa pidemmälle, kukaan ei kysele noin vammaisia.
Mutta ansaitusti ketju on liekeissä kruunun kera, kuten miesvihakutjujen kuuluukin olla.
" Kysele vammaisia" olet nolo.
Keski-ikäinen herrasmies ei käytä lippalakkia kuin ehkä metsäretkellä, eikä silloinkaan mitään mainoslippistä. Normaalisti hänellä on lierikka eli lierihattu. Sekin suojaa jonkin verran silmiä auringolta.
Traktorimiehet Hankkijan lippiksissään kuuluvat eri kastiin, samoin nuo jonnet ja veetit lippa niskassa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Ei ikinä väärinpäin. 12 vuotiaat pitää väärinpäin.
Ja amislaiset. 18 - vuotiaana niillä on musta bemari.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen herrasmies ei käytä lippalakkia kuin ehkä metsäretkellä, eikä silloinkaan mitään mainoslippistä. Normaalisti hänellä on lierikka eli lierihattu. Sekin suojaa jonkin verran silmiä auringolta.
Traktorimiehet Hankkijan lippiksissään kuuluvat eri kastiin, samoin nuo jonnet ja veetit lippa niskassa.
Minä en tykkää, että miehellä on hattu.
usassa kun käytiin ja aavikkoretkellä, niin suurimmalla osalla oli päässään tuulettimella varustetut lippalakit. Jestas miten hyviä! Siinä lipan alla oli tuuletin, joka tuuletti ilmavirtaa kasvoille. joillakin oli sitten myös pieni suihkepullo, josta suihkauttivat vettä kasvoille. Viilensi mukavasti, kun samaan aikaan tuuli.
Kelpaisi minulle suomessakin kuumina kesäpäivinä, kun on pakko olla ulkona hellekupolin alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa voi pitää. Eikä ketään kiinnosta.
Miksei sitten lippistä voi pitää minkä ikäisenä tahansa. Onko siihen joku laki mikä kieltää?
Lippishän sopii kaikenikäisille jotka eivät nyt niin trendsettereitä taikka muita muodin perässä loikkijoita ole. Lätsä voi olla tavallinen sporttimalli mieluisesi liikkeen logolla tai muulla tekstillä taikka sitten flatcap tai jokin muu tilanteeseen sopiva. Talvella vaikka irkattu lippis korvalapuilla vaikuttaa fiksummalta kuin paljaat nilkat paukkupakkasella. Kukin tavallaan ja ketä kiinnostaa.