Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapsiperhearkea, koko ajan keittiössä

Vierailija
21.08.2022 |

Onko teillä muilla lapsiperheillä ongelmana, että suurin osa arjesta ja vapaista menee keittiössä? Lapsille on tehtävä aamupala, lomapäivinä lounas, päivällinen ja vielä iltapala. Lapset syövät koulussa huonosti ja kiljuvat nälkää heti iltapäivällä.

Olen kotiorjana keittiössä enkä hädin tuskin ehdi harrastuksiini tai edes lenkille. Kotitöitä on koko ajan, ja lapset lahkeessa kiinni. Kun en tee kotitöitä, lapset tappelevat tai heitä pitää vahtia ulkona.

Onko tosiaan niin, että lapsiperhearki tuhoaa omasta elämästä kaikki ne tärkeät omat jutut? Ne kerrat kun mies lupaa katsoa lapsia, olen niin väsynyt että menen nukkumaan enkä jaksa ajatella edes ulos menemistä.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuollaista se olisi ollut lasten ollessa pieniä, mutta totesin jossain vaiheessa ettei tästä tule mitään ja aloin tekemään isompia annoksia ruokaa niin, että syötiin lounaaksi aina edellisen päivän päivällistä. Tällai sai edes hieman enemmän vapaata aikaa päivään.

Vierailija
2/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaa joka toinen päivä, samalla vaivalla teet kaksi eri ruokaa ison satsin. Jos kyse on koululaisista, aamu- ja iltapala pitäisi osata tehdä itse kun on vaan ainekset saatavilla.

Vierailija
4/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko niitä lapsia sinulla oikein on, ja mitä he oikein syövät? Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
5/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole noin, koska lisäännyin miehen, en pojan kanssa. Lisäksi ruokaa on helppo tehdä iso satsi kerralla, minkä vuoksi joka päivä ei tarvitse kokata. 

Vierailija
6/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä aamu-, väli- ja iltapaloissa on? Leivät, jugurtit jne. pöytään ja jokainen ottaa mitä haluaa. 

Vierailija
7/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun mies suostuu katsomaan? Omia lapsiaan? Eikö ne ole tehty yhdessä ja hoidetaan yhdessä, näin ainakin kaikissa järkevissä parisuhteissa tehdään.

Vierailija
8/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, että lapsiperhearki tuhoaa omasta elämästä kaikki ne tärkeät omat jutut?

Noin se on, kun hätäpäissään menee porsimaan mieslapsen kanssa. Kahden aikuisen ihmisen suhteessa kotityöt ja lastenhoito jaetaan tasan eikä kumpikaan ole koko aikaa keittiössä tai kuuraamassa. Osataan myös suunnitella ja ennakoida, mikä helpottaa asioita huomattavasti. 

Vierailija
9/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien kanssa sitä vasta saakin kokata!

Vierailija
10/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinien kanssa sitä vasta saakin kokata!

Meillä teinit kokkaavat osan ruuistaan ihan itse. En ole palvelija. 

Vierailija
11/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hankalalta. Olen itse pph ja ruokin hoitolapsieni (4kpl) lisäksi myös oman perheeni. Eli teen aamulla ruuaksi esim jauhelihakeittoa, samalla keitän puuron aamupalaksi ja samalla vielä pilkon jo vihanneksia/kasviksia yms rasiaan iltapäivän välipalaa varten tai teen leipiä valmiiksi lounaalle/välipalalle. Iltapäivällä saatan pyöräyttää aamupuuron jämistä sämpylät iltapalalle.

Miten sulla menee siellä koko päivä?

Vierailija
12/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittäkää lounaalla edellisen päivällisen ruokaa. Ei ole pakko kokata aamuin illoin eri ruokia.

Aamupuuro on helppo ja nopea keittää. Koululaiset osaavat tehdä itse iltapalaa. Ei senkään tarvitse olla mitään ihmeellistä. Leipä tai mikrossa lämmitetty karjalanpiirakka ja jogurtti on ihan hyvä. Lisukkeeksi kasviksia tai hedelmää.

Vierailija
13/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala nyt on supernopea tehdä. Voitelee pari leipää ja laittaa jogurtin päälle mysliä ja marjoja.

Ruokaa voi ostaa myös lämmitystä vaille valmiina ainakin feelia on ihan hyvää kotiruokaa, sen kun lämmittää vaan.

Näkkäripaketti pöydälle ja voi jääkaapin alahyllylle, jo ekaluokkalainen saa itse tehtyä siitä pikku huikopalan ennen päivällistä.

Iltapalakin voi olla jotain yksinkertasta. Banaani ja riisipiirakka ei vaadi suurta valmistusta.

Onkohan ap sulla liian kovat vaatimukset itelles, höllää vähän ja mee välillä sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
14/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mukaan ruuanlaittoon ja kotitöihin. Mitä isompia, sitä enemmän. Helpottuu aikuisten kuorma. 

Vierailija
15/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa hankalalta. Olen itse pph ja ruokin hoitolapsieni (4kpl) lisäksi myös oman perheeni. Eli teen aamulla ruuaksi esim jauhelihakeittoa, samalla keitän puuron aamupalaksi ja samalla vielä pilkon jo vihanneksia/kasviksia yms rasiaan iltapäivän välipalaa varten tai teen leipiä valmiiksi lounaalle/välipalalle. Iltapäivällä saatan pyöräyttää aamupuuron jämistä sämpylät iltapalalle.

Missä hoitolapset ovat sen aikaa, kun sinä pyöräyttelet perheelle iltapalaa kesken työpäivän? 

Vierailija
16/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pph:lle onkin helppoa kun ei tarvitse keskittyä töihin, vaan voi kokkailla ihan rauhassa työajallakin. Muilta ei onnistu. 

Vierailija
17/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hoitolapset ovat sen aikaa, kun sinä pyöräyttelet perheelle iltapalaa kesken työpäivän? 

Nukkumassa

Vierailija
18/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pph:lle onkin helppoa kun ei tarvitse keskittyä töihin, vaan voi kokkailla ihan rauhassa työajallakin. Muilta ei onnistu. 

Teen nämä ennen kuin lapset tulevat hoitoon.

Vierailija
19/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkumassa

Huomaatko mikä ero on siinä, että sinä olet töissä omassa kodissasi ja päivästä osa menee siihen, että työsi nukkuu verrattuna siihen, että käydään kodin ulkopuolella töissä eikä työajalla ole aikaa tai mahdollisuutta tehdä perheelle ruokaa?

Vierailija
20/129 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen nämä ennen kuin lapset tulevat hoitoon.

Iltapäivällä saatan pyöräyttää aamupuuron jämistä sämpylät iltapalalle.

Ei ihan siltä kuulosta....