Vartijoiden käytös kaupassa
Tilanne siis se, että olen kuumeessa ja oksennustaudissa. Olon hiukan helpotuttua lähdin lapseni kanssa hakemaan mehukeittoa ja mehujäätä kaupasta. Kassalla huomasin kadottaneeni kortin. No ei siinä, koitin maksaa toisen pankin kortilla, mutta se pyysikin pin-koodia, jota en sillä hetkellä kuumehoureissani muistanut. Yritin sitten saada toisen pankin mobiilikorttia toimimaan, kunnes huomasin vartijan tulleen seisomaan selkäni taakse. Tunnelma oli todella painostava enkä siinä kuumehoureissani yksinkertaisesti ymmärtänyt, miten mobiilikortin saa ladattua. Kävelin sitten vartijan saattamana kaupasta ulos. Kotona onneksi tajusin tilata woltilta, en ymmärrä miten ei käynyt mielessä aiemmin. Mietin, laittaisinko kauppaan vähän palautetta vartijan toiminnasta, sillä hän olisi esimerkiksi voinut kysyä tarvitsenko apua sen sijaan, että vain seisoi selän takana ja seurasi kaupan ulko-oville saakka. Ei ollut mielestäni asiallista käytöstä. Olin todella huonossa voinnissa, n.39 asteen kuumeessa, siistin näköinen ja pienikokoinen nainen, joten miksikään narkkariksi tai muuten uhkaavaksi tyypiksi hän ei voinut minua luulla.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumeessa ja oksennustaudissa kannattaa ehdottomasti mennä kauppaan ostoksille...
Aika moni kaupassa ollut, vartija mukaan lukien, hourailee ja oksentaa tällä hetkellä. Mikään ei tartu yhtä helposti kuin noro. Se voi olla myös vanhuksille hengenvaarallinen.
Ehkä se vartija halusi tartunnan jotta pääsee sairaslomalle.
Joissakin kaupoissa pitää ihmisten jättää reppunsa likaisille kauppojen lattioille sillä aikaa kun menee ostoksille, onko tämä asiatonta vai asiallista?
Oksennustauti/ korona on nyt sit kaikilla kaupassa käyneillä, kun sun vittupään piti mennä sitä sinne levittämään.
Eikö selvä ohje ettei kauppaan saa mennä sairaana mee millään jakeluun.
Myö terkkareissa yhä vaaditaan et oot terve.
Hyvä et vartia edes tajus heittää sut pihalle. Koittakaa ny tajuta et sairaat ei saa mennä julkisii mestoihin, joku voi kuolla tollasten takii.
Vierailija kirjoitti:
Miksei myyjä auttanut?
Ei myyjät eikä vartijat ala auttamaan, jos unohdat pin koodin/et osaa käyttää omaa kännykkääsi. Muitakin asiakkaita on yleensä jonoksi asti. Puhelimen ja korttien käyttö on omalla vastuullasi ja kauppaan ei tarvi sairaana tulla tartuttamaan muita. Silloin käytetään kotikuljetusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et maksanut käteisellä?
Jokaisella järkevällä ihmisellä on aina kaupassa käteistä mukana.
Kukaan ei ole täydellinen, et edes sinä.
AP oli korkeassa kuumeessa. Ehkä juuri siksi ei järki leikannut, kun lähti itse kauppaan, vaikka asui paikassa, missä voi tilata ruokaa suoraan kotiovelle tuotuna. Joten ei häntä voi tuossa tilassa muutenkaan järkeväksi ihmisetsi luonnehtia. Vaikka ehkä terveenä järkevämpi olisikin. Mistä tiedämme, vaikka olisi jopa järkevämpi kuin minä tai sinä. Mutta korkeassa kuumeessa aivot toimivat eri tavalla kuin terveenä.
Vartijat on saastaa ja osallistuu myös gang stalkingiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee kaikkia. Ootas kun vanhenet, etkä näytä enää freshiltä nuorelta. :D
No eikä. Oon tosi vanha ja aika lailla outo ja erikoinen ja ulkonäkö ei välttämättä standardia. Mulle ei ole kukaan vartija ikinä tullut selittämään tai kyselemään yhtään mitään, vaikka sähellänkin ajoittain. Tai on, joskus 70-luvulla Oulun Anttilassa vartija pyysi näyttämään laukun. Olin jotain 14 vee. Tyhjensin laukun siihen kassalle ja sanoin että siitäpä lajittelee. En käynyt Anttilassa yhtään ainutta kertaa sen jälkeen. Jotain rajaa ja kunnioitusta asiakkaita kohtaan :)
Et vaan oo huomannu että ne hiihtää sun perässä.
Eikä hiihdä. Jos tulee liian lähelle niin lipaisen huuliani ja tuijottelen ihailevasti. Kyllä katoaa karskeinkin vartijakarju siinä vaiheessa. "Tuu poju mummon luo niin pistetään sulle nuo käsiraudat..."
Toivottavasti tuo ei ollut totta, vaan jotain kuumehouretta. Ja sitten heräsit, ja wolttasit, ja sitten kirjoitit unesi tänne meille luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne kyylää kaikkia paitsi niitä jotka oikeasti varastavat. Annas olla jos vähän hitaammin tai reppu selässä kierrät kaupassa niin heti saat vartijan tai myymäläetsivän kyttäämään perääsi. Sekin niitä epäilyttää jos pohdit kauan minkä tuotteen otat hyllystä. Ilmeisesti kaupassa pitäisi tehdä vain pikakierros ettei saisi vartijaa kyttäämään peräänsä. Niinhän oikeat varkaat toimivatkin, nopeasti ja tehokkaasti eivätkä todellakaan kiertele kauaa kaupassa. Mutta vartijat kyttäävät vain niitä hitaita ostoksilla kävijöitä tai reppu selässä kulkevia.
Tämä on muuten totta. 😄Miten reppu ja hitaasti kulkeminen tai ostosten pohdinta on epäilyttävää. Varsinkaan kun se reppu on siellä selän puolella. Kai nyt joku kassi olisi paljon epäilyttävämpi. 😅
wt-tarina, eli turha kysyä miksei lapsen isä hakenut ruokaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kyylää kaikkia paitsi niitä jotka oikeasti varastavat. Annas olla jos vähän hitaammin tai reppu selässä kierrät kaupassa niin heti saat vartijan tai myymäläetsivän kyttäämään perääsi. Sekin niitä epäilyttää jos pohdit kauan minkä tuotteen otat hyllystä. Ilmeisesti kaupassa pitäisi tehdä vain pikakierros ettei saisi vartijaa kyttäämään peräänsä. Niinhän oikeat varkaat toimivatkin, nopeasti ja tehokkaasti eivätkä todellakaan kiertele kauaa kaupassa. Mutta vartijat kyttäävät vain niitä hitaita ostoksilla kävijöitä tai reppu selässä kulkevia.
Tämä on muuten totta. 😄Miten reppu ja hitaasti kulkeminen tai ostosten pohdinta on epäilyttävää. Varsinkaan kun se reppu on siellä selän puolella. Kai nyt joku kassi olisi paljon epäilyttävämpi. 😅
Joissakin kaupoissa lukee että repun kanssa ei saa mennä kauppaan, mutta entäs olkalaukut, sinne helposti pudottaa joku varas tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kaupoissa pitää ihmisten jättää reppunsa likaisille kauppojen lattioille sillä aikaa kun menee ostoksille, onko tämä asiatonta vai asiallista?
Asiatonta, ei myyjällä ole aikaa vahtia varastaako joku niitä.
Tuo on kyllä ihmeellistä että repun tai laukun kanssa ei saisi mennä kauppaan. Jos tulee suoraan töistä tai kävelee pidemmän matkan kauppaan niin kyllähän siinä kassi tai reppu on yleensä mukana. Ehkä autolla liikkeellä olevat voivat jättää reppunsa tai laukkunsa autoon. Moni kuitenkin kulkee myös kävellen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihmeellistä että repun tai laukun kanssa ei saisi mennä kauppaan. Jos tulee suoraan töistä tai kävelee pidemmän matkan kauppaan niin kyllähän siinä kassi tai reppu on yleensä mukana. Ehkä autolla liikkeellä olevat voivat jättää reppunsa tai laukkunsa autoon. Moni kuitenkin kulkee myös kävellen kauppaan.
Sen repun voi jättää lokerikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen repun voi jättää lokerikkoon.
Jotka on jollekin asiansa osaavalle äärettömän helppoja murtaa, tai tiirikoida auki.
Jos olisit kunnollinen nainen, sinulla olisi mies joka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on reppu kaupassa sitä varten, että laitan sinne ostokseni sitten, kun olen ne kassalla maksanut. Jos ei ole taskuja, on myös maksuväline siellä repussa. Jos se pitäisi jättää autoon, minun pitäisi kassalle tullessani sanoa, että odota, haen maksuvälineen ja repun autosta. Siinä sitten koko jono seisoisi, kun minä hitaana juoksijana kipaisisin hakemaan sen repun ja maksuvälineen autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin on reppu kaupassa sitä varten, että laitan sinne ostokseni sitten, kun olen ne kassalla maksanut. Jos ei ole taskuja, on myös maksuväline siellä repussa. Jos se pitäisi jättää autoon, minun pitäisi kassalle tullessani sanoa, että odota, haen maksuvälineen ja repun autosta. Siinä sitten koko jono seisoisi, kun minä hitaana juoksijana kipaisisin hakemaan sen repun ja maksuvälineen autosta.
Onko kortti, rahat, lompakko rasssisstisia sanoja. Pitääkö nykyään sanoa maksuväline. Niinkuin isä ja äiti on nykyään huoltaja.
Aika moni kaupassa ollut, vartija mukaan lukien, hourailee ja oksentaa tällä hetkellä. Mikään ei tartu yhtä helposti kuin noro. Se voi olla myös vanhuksille hengenvaarallinen.