Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartijoiden käytös kaupassa

Vierailija
19.08.2022 |

Tilanne siis se, että olen kuumeessa ja oksennustaudissa. Olon hiukan helpotuttua lähdin lapseni kanssa hakemaan mehukeittoa ja mehujäätä kaupasta. Kassalla huomasin kadottaneeni kortin. No ei siinä, koitin maksaa toisen pankin kortilla, mutta se pyysikin pin-koodia, jota en sillä hetkellä kuumehoureissani muistanut. Yritin sitten saada toisen pankin mobiilikorttia toimimaan, kunnes huomasin vartijan tulleen seisomaan selkäni taakse. Tunnelma oli todella painostava enkä siinä kuumehoureissani yksinkertaisesti ymmärtänyt, miten mobiilikortin saa ladattua. Kävelin sitten vartijan saattamana kaupasta ulos. Kotona onneksi tajusin tilata woltilta, en ymmärrä miten ei käynyt mielessä aiemmin. Mietin, laittaisinko kauppaan vähän palautetta vartijan toiminnasta, sillä hän olisi esimerkiksi voinut kysyä tarvitsenko apua sen sijaan, että vain seisoi selän takana ja seurasi kaupan ulko-oville saakka. Ei ollut mielestäni asiallista käytöstä. Olin todella huonossa voinnissa, n.39 asteen kuumeessa, siistin näköinen ja pienikokoinen nainen, joten miksikään narkkariksi tai muuten uhkaavaksi tyypiksi hän ei voinut minua luulla.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihmeellistä että repun tai laukun kanssa ei saisi mennä kauppaan. Jos tulee suoraan töistä tai kävelee pidemmän matkan kauppaan niin kyllähän siinä kassi tai reppu on yleensä mukana.  Ehkä autolla liikkeellä olevat voivat jättää reppunsa tai laukkunsa autoon. Moni kuitenkin kulkee myös kävellen kauppaan. 

Sen repun voi jättää lokerikkoon.

Entä jos haluaa pakata sinne ostoksensa kun on maksanut? 

Vierailija
42/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit kunnollinen nainen, sinulla olisi mies joka auttaisi.

Ja mieshän ei ikinä ole kipeä, ei ainakaan samaan aikaan kuin hänen vaimonsa?

Silloin, kun minun miehelläni on oksennustauti, hän makaa sikiöasennossa kylpyhuoneen lattialla ja vaikeroi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän odottanut että tulis edes pientä hässäkkää kassalla jotta saa tulla taakse seisomaan jalat levällään ja kädet vyöllä kuin John Wayne. Ymmärrä nyt seriffiä

Vierailija
44/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivän odottanut että tulis edes pientä hässäkkää kassalla jotta saa tulla taakse seisomaan jalat levällään ja kädet vyöllä kuin John Wayne. Ymmärrä nyt seriffiä

Selvitä se hässäkkä sun aivojen tilalla aivoiksi.

Vierailija
45/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vieläkin kuumehoureissasi...🤔

Saatan olla. Mun kysymys oli, laittaisitteko vastaavassa tilanteessa palautetta. Mun mielestä oli todella epäasiallista käytöstä siltä vartijalta. Ihan oikeesti se olis voinut sen sijaan kysyä, tarvitsenko apua sen mobiilisovelluksen kanssa kun en osannut käyttää.

Palautetta siitä että vartija seisoi takanasi kassajonossa, osti ehkä eväät itselleen? Ja tämän jälkeen käveli samaan suuntaan?

Vierailija
46/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne luulee kaikkia. Ootas kun vanhenet, etkä näytä enää freshiltä nuorelta. :D

No eikä. Oon tosi vanha ja aika lailla outo ja erikoinen ja ulkonäkö ei välttämättä standardia. Mulle ei ole kukaan vartija ikinä tullut selittämään tai kyselemään yhtään mitään, vaikka sähellänkin ajoittain. Tai on, joskus 70-luvulla Oulun Anttilassa vartija pyysi näyttämään laukun. Olin jotain 14 vee. Tyhjensin laukun siihen kassalle  ja sanoin että siitäpä lajittelee. En käynyt Anttilassa yhtään ainutta kertaa sen jälkeen. Jotain rajaa ja kunnioitusta asiakkaita kohtaan :)

Vähän ohis, mutta mun miehellä piippasi hälyttimet aseman Anttilan musiikkiosastolla (joskus kauan sitten, kun Anttiloita vielä oli). Tuli pari vartijaa. Mies tyhjensi reippaasti koko kassinsa kaupan aulan lattialle. Minua vähän hävetti olla siinä, kun asiakkaita kulki ohi. Ei löytynyt mitään, paitsi työpaikalta kirjekuori, missä oli joku postin seurantajuttu.

Vierailija
47/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä. Oon tosi vanha ja aika lailla outo ja erikoinen ja ulkonäkö ei välttämättä standardia. Mulle ei ole kukaan vartija ikinä tullut selittämään tai kyselemään yhtään mitään, vaikka sähellänkin ajoittain. Tai on, joskus 70-luvulla Oulun Anttilassa vartija pyysi näyttämään laukun. Olin jotain 14 vee. Tyhjensin laukun siihen kassalle  ja sanoin että siitäpä lajittelee. En käynyt Anttilassa yhtään ainutta kertaa sen jälkeen. Jotain rajaa ja kunnioitusta asiakkaita kohtaan :)

Vähän ohis, mutta mun miehellä piippasi hälyttimet aseman Anttilan musiikkiosastolla (joskus kauan sitten, kun Anttiloita vielä oli). Tuli pari vartijaa. Mies tyhjensi reippaasti koko kassinsa kaupan aulan lattialle. Minua vähän hävetti olla siinä, kun asiakkaita kulki ohi. Ei löytynyt mitään, paitsi työpaikalta kirjekuori, missä oli joku postin seurantajuttu.

Kirjaston kirjat piippaili joskus, ehkä vieläkin.

Vierailija
48/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaston kirjat piippaili joskus, ehkä vieläkin.

2 kertaa kun olen ostanut lompakon, on myyjä jättänyt siihen hälyttävän tarran tai mikä siellä välissä, sellainen pieni. Huomannut vasta sitten kun kaupassa hälytin piippaa, ekalla kerralla olin sen kaupan kassalla mistä oli lompakko aikaisemmin ostettu, vaikka oli jo käytössä ollut jonkin aikaa, myyjä silloin älysi mistä voi olla kyse.

Vierailija
49/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita palautetta..tuohan törkeää.Tiedän ne kyylää.Minua ei kyllä koskaan ole ihan peräperässä kulkenut onneksi.Mutta joskus ne seisoo kassan edessä kun pakkaa tavaroita.

Vierailija
50/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mikä ääliö. Onneksi ammattitaitoiset vartijat oli paikalla.

Vierailija
51/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet kauppaan sairaana sekoileen ja vielä ihmettelet miksi vartija liittyi seuraasi. Niinpä. Ne sekavan oloiset kaupassa kävijät kun on niin leppoisia myyjille, että ihan asiakkaana välillä rukoilee vartija jostain ilmestyvän seisoksimaan kassalle.

Vierailija
52/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi vartija laittoi mun taakse kassajonoon pari myymälävarasta maksamaan ostoksensa. Toinen hönkäili suoraan niskaan viinahöyryjään ja tämä episodi tapahtui 2020 covid-19 ollessa hyvin tiedossa. Kassan edessä kaiken lisäksi tarrat turvavälien käytöstä!

Vierailija
53/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi vartija laittoi mun taakse kassajonoon pari myymälävarasta maksamaan ostoksensa. Toinen hönkäili suoraan niskaan viinahöyryjään ja tämä episodi tapahtui 2020 covid-19 ollessa hyvin tiedossa. Kassan edessä kaiken lisäksi tarrat turvavälien käytöstä!

Vartijoillekin voisi jonkun äo-testin teettää, pääseekö työhön.

Vierailija
54/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijoillekin voisi jonkun äo-testin teettää, pääseekö työhön.

Veljeni kävi joskus 20 vuotta sitten vartijakurssin. Ei sinne tarvinnut kuin ilmoittautua, ja kurssi kesti viikon. Ei hän kauan jaksanut niitä hommia tehdä. Totesi, että koiran virka.

Vierailija
55/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mummoiässä ja vartijat kyttää meitä mummoja eniten. Rahaa on itsellä satakertainen määrä noihin luusereihin verrattuna.

Vierailija
56/67 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiähän ne on.

Vierailija
57/67 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat ja monet myyjätkin ovat todella ulkonäkörasisteja. Epäilevät ja seuraavat aina tietyn ulkonäön omaavia ihmisiä.

Oikeat varkaat pukeutuvat päin vastoin siististi jotta eivät herätä epäilyjä ja he varastavat kalliita juttuja, mutta heitä ei epäillä eikä seurata kaupassa koska osaavat hämätä ulkonäöllään.

Vierailija
58/67 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihmeellistä että repun tai laukun kanssa ei saisi mennä kauppaan. Jos tulee suoraan töistä tai kävelee pidemmän matkan kauppaan niin kyllähän siinä kassi tai reppu on yleensä mukana.  Ehkä autolla liikkeellä olevat voivat jättää reppunsa tai laukkunsa autoon. Moni kuitenkin kulkee myös kävellen kauppaan. 

Sen repun voi jättää lokerikkoon.

Miten ne ostokset voi sitten pakata sinne reppuun? Mulla on reppu aina mukana just siks, että saan helpommin sillä kannetta ostokseni.

Vierailija
59/67 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut olit huonovointinen.

Vierailija
60/67 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko AP nyt siis sitä mieltä, että ihmisiä pitäisi syrjiä ulkonäkönsä perusteella? Että koska sinä näytät tietynlaiselta, niin sinulla on tietyt oikeudet, ja toisen näköisillä niitä oikeuksia ei ole? Vai mikä oikein oli tarinan pointti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi