Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu päätti edistää perheen yhdistymistä vähentämällä perheen yhdistymistä

Vierailija
19.08.2022 |

Ihan loogista.

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla saatu sellaista tukea ollenkaan vaikka on ehdotettu ja pyydetty.

Ne on katos ne arvovalinnat sen rajattoman budjetin käytössä, joka lopulta ratkaisee.

Sossun mielestä taloudellinen tuki saati arjessa auttaminen ei auta, mutta pari kertaa kuukaudessa jossain voivotteluringissä käyminen, jonkun randomin kanssa lapsuuden muistelu ja maksa-arvojen mittailu auttaa.

Itsekin vaatisin päihdearvion ennen kuin myöntäisin kotipalvelua. Jos jaksamattomuus siivota johtuu päihteistä, niin ei se sillä parane, että joku muu tulee siivoamaan.

Aivan, eiks kotipalvelun myöntäminen ilman lisäarvioita koske lähinnä koliikkivauva- ja monikkoperheitä, joilla on looginen syy siihen, ettei koti pysy hallinnassa vaikkei elämänhallinnassa olisi vikaa? Jos lapset on koululaisia ja ihminen itse (kaikesta päätellen) kotona työttömänä, niin kuulostaa oudolta, että sinne tarvittaisiin vielä joku ulkopuolinen siivoamaan.

Vierailija
122/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on katos ne arvovalinnat sen rajattoman budjetin käytössä, joka lopulta ratkaisee.

Sossun mielestä taloudellinen tuki saati arjessa auttaminen ei auta, mutta pari kertaa kuukaudessa jossain voivotteluringissä käyminen, jonkun randomin kanssa lapsuuden muistelu ja maksa-arvojen mittailu auttaa.

Itsekin vaatisin päihdearvion ennen kuin myöntäisin kotipalvelua. Jos jaksamattomuus siivota johtuu päihteistä, niin ei se sillä parane, että joku muu tulee siivoamaan.

Aivan, eiks kotipalvelun myöntäminen ilman lisäarvioita koske lähinnä koliikkivauva- ja monikkoperheitä, joilla on looginen syy siihen, ettei koti pysy hallinnassa vaikkei elämänhallinnassa olisi vikaa? Jos lapset on koululaisia ja ihminen itse (kaikesta päätellen) kotona työttömänä, niin kuulostaa oudolta, että sinne tarvittaisiin vielä joku ulkopuolinen siivoamaan.

Niin, kun palvelun saatavuus on ongelma, niin itse pitäisin vääränä, että siellä olisi vaikka vastasyntyneet kolmoset jossain perheessä ja kotipalvelua ei heille saisi, kun se on kiinni jynssäämässä juopon vessaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Itse kroonisesti sairaana yksinhuoltajana sain kyllä tuntea sossun mielivallan pelkästään hakiessa tukiperhettä. Ei siinä katsota mitä perhe tarvitsee, vaan mitä "apua"sattuu olemaan tarjolla. Ja vastaukseksi tulee aina"lapsen etu vaatii". Näitä asioita on vaikea selittää ulkopuoliselle. Sinun tahtosi ja tapasi ei sossumaailmassa ole mitään. Ja itse olen työelämässä, enkä tukien varassa edes kroonisesti sairaana yksinhuoltajana. Eli ehkä en teidän mielikuvien mukainen sossutapaus.

Toinen mistä en pääse yli on erään tutun lasten huostaanotto. Papereissa todettiin, ettei äitiydestä ole mitään vikaan. Mutta katsotaan että kaksi erityislasta on liian raskas taakka kroonisesti sairaalle äidille. Miksi huostaanotto, eikä perheen muuta tukemista? Nuoremman lapsen jutut lastenkodista oli aika kauheaa kuultavaa. Siis se mitä hään puhui muista lapsista ja mihin hän heidän kanssaan joutui mukaan.

Meiltä puuttuu halu(tai mahdollisuudet) tukea perheitä perheiden lähtökohdasta.

Lisään vielä yhden huvittavan seikan mitä papereisssani oli. "Sossu auttoi minua vaihtamaan asuntoa parempaan". En tajua. Ihan itse etsin ja maksoin uuden asunnon ja tein muutot yms. Sossun kanssa puhuin muuttamisen tarpeesta, mutta ei muuta. Papereista saa kuvan, että he ovat asunnon minulle etsineet.

Sossu voi järjestää vain sellaisia tukitoimia, mitä on saatavilla. Jos tukiperheitä ei ole, ei sellaisia mistään taiota. Kotiin ei voi viedä loputtomiin tukea erityislasten hoitamiseksi. Perheen on itse ne järjestettävä ja maksettava, jos sellaisia haluaa.

Meidän perhe olisi vain tarvinnut rahaa enempi, tämä on sossun omiin pykäliin kirjattu yhdeksi tukitoimeksi, suora rahallinen tuki, samoiten kodinhoitamisessa on ollut kokoajan mahdollisuus auttaa, tämäkin on heidän omiin pykäliinsä merkattu tukitoimeksi jota voidaan antaa.

Sitä ei kuitenkaan ole suostuttu antamaan, ei edes sitä laissa määrättyä minimiä, saati sen enempää kuin sitä kodin askareissakaan auttamista.

Täällä meininki on ollut se, että jos et nyt sitten vaikkapa koe hyötyväsi siitä että käyt pari kertaa kuukaudessa juttelemassa joillekin tuntemattomille ihmisille, et ole vaan ottanut vastaan niitä tarjottuja tukitoimia, härskeimmät väittää ihan suoraan, ettei yllämainittuja tukitoimia saada/tarvitse tarjota, vaan nämä voidaan vaan skipata ja siirtyä suoraan perheen hajottamiseen.

ap

Omassa kunnassani kotipalvelua voi olla max 3kk ja sen aikana esim. max 16 tuntia. Ei se määrä vinkumalla lisäänny.

Jos olisit lähtenyt noihin edes muutamaksi kuukaudeksi muodon vuoksi, sut olisi kirjattu "yhteistyöhaluiseksi vanhemmaksi". Että se hyöty niistä olisi ollut, vaikka muuta ehkä ei. (Eiks maksa-arvojen mittaaminen ole ihan hyödyllistä, jos ilmaiseksi saa tietoa terveydestään? Ja todisteita siitä, ettei ole alkoholisti.)

Ei ole mitään järkeä lähteä tuommoiseen toimintaan mikä on täysin hyödytöntä.

Halvemmaksi ja hyödyllisempää olisi ollut tulla vaikka jumalauta joka päivä puhalluttamaan mua kotiini, mutta tähän ei sossu suostunut, kaiketi arvatenkin että se näyttää hyvin äkkiä heidän kannaltaan huonolta kun tulee pitkä lista nollia papereihin.

Väittivät ettei tämmöiseen ole muka resursseja, samaan aikaan kävivät kuitenkin naapurin pilleripäisen naisen kotona päivittäin jossain välissä, siihen siis löytyikin resursseja.

Sillä summalla mitä heidän tarjoamiin olemattomiin tukitoimiin menee kuukaudessa, olisi voinut valvoa sitä minun väitettyä jatkuvaa dokaamistakin useita kuukausia paljon tarkempaa dataa tuottaen.

Vierailija
124/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi ja hyödyllisempää olisi ollut tulla vaikka jumalauta joka päivä puhalluttamaan mua kotiini, mutta tähän ei sossu suostunut, kaiketi arvatenkin että se näyttää hyvin äkkiä heidän kannaltaan huonolta kun tulee pitkä lista nollia papereihin.

Väittivät ettei tämmöiseen ole muka resursseja, samaan aikaan kävivät kuitenkin naapurin pilleripäisen naisen kotona päivittäin jossain välissä, siihen siis löytyikin resursseja.

Sillä summalla mitä heidän tarjoamiin olemattomiin tukitoimiin menee kuukaudessa, olisi voinut valvoa sitä minun väitettyä jatkuvaa dokaamistakin useita kuukausia paljon tarkempaa dataa tuottaen.

Ei olisi ollut hyödyllistä vaikuttaa yhteistyöhaluiselta? Selvä sitten.

Ihan optimaalisesti et ole tätä taktikoinut, mutta selkeästi omien arvojesi mukaisesti olet toiminut. Itse määrittelet, kumpi oli tärkeämpää.

Vierailija
125/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuten halunnut mittauttaa maksa-arvojasi? Kysyn, koska mä haluaisin ihan kiinnostuksesta, mutta kun se maksaa yksityisellä eikä ole perusteita teettää sitä julkisella!

Vierailija
126/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla. Itse kroonisesti sairaana yksinhuoltajana sain kyllä tuntea sossun mielivallan pelkästään hakiessa tukiperhettä. Ei siinä katsota mitä perhe tarvitsee, vaan mitä "apua"sattuu olemaan tarjolla. Ja vastaukseksi tulee aina"lapsen etu vaatii". Näitä asioita on vaikea selittää ulkopuoliselle. Sinun tahtosi ja tapasi ei sossumaailmassa ole mitään. Ja itse olen työelämässä, enkä tukien varassa edes kroonisesti sairaana yksinhuoltajana. Eli ehkä en teidän mielikuvien mukainen sossutapaus.

Toinen mistä en pääse yli on erään tutun lasten huostaanotto. Papereissa todettiin, ettei äitiydestä ole mitään vikaan. Mutta katsotaan että kaksi erityislasta on liian raskas taakka kroonisesti sairaalle äidille. Miksi huostaanotto, eikä perheen muuta tukemista? Nuoremman lapsen jutut lastenkodista oli aika kauheaa kuultavaa. Siis se mitä hään puhui muista lapsista ja mihin hän heidän kanssaan joutui mukaan.

Meiltä puuttuu halu(tai mahdollisuudet) tukea perheitä perheiden lähtökohdasta.

Lisään vielä yhden huvittavan seikan mitä papereisssani oli. "Sossu auttoi minua vaihtamaan asuntoa parempaan". En tajua. Ihan itse etsin ja maksoin uuden asunnon ja tein muutot yms. Sossun kanssa puhuin muuttamisen tarpeesta, mutta ei muuta. Papereista saa kuvan, että he ovat asunnon minulle etsineet.

Sossu voi järjestää vain sellaisia tukitoimia, mitä on saatavilla. Jos tukiperheitä ei ole, ei sellaisia mistään taiota. Kotiin ei voi viedä loputtomiin tukea erityislasten hoitamiseksi. Perheen on itse ne järjestettävä ja maksettava, jos sellaisia haluaa.

Meidän perhe olisi vain tarvinnut rahaa enempi, tämä on sossun omiin pykäliin kirjattu yhdeksi tukitoimeksi, suora rahallinen tuki, samoiten kodinhoitamisessa on ollut kokoajan mahdollisuus auttaa, tämäkin on heidän omiin pykäliinsä merkattu tukitoimeksi jota voidaan antaa.

Sitä ei kuitenkaan ole suostuttu antamaan, ei edes sitä laissa määrättyä minimiä, saati sen enempää kuin sitä kodin askareissakaan auttamista.

Täällä meininki on ollut se, että jos et nyt sitten vaikkapa koe hyötyväsi siitä että käyt pari kertaa kuukaudessa juttelemassa joillekin tuntemattomille ihmisille, et ole vaan ottanut vastaan niitä tarjottuja tukitoimia, härskeimmät väittää ihan suoraan, ettei yllämainittuja tukitoimia saada/tarvitse tarjota, vaan nämä voidaan vaan skipata ja siirtyä suoraan perheen hajottamiseen.

ap

Omassa kunnassani kotipalvelua voi olla max 3kk ja sen aikana esim. max 16 tuntia. Ei se määrä vinkumalla lisäänny.

Ei meillä ole edes haluttu mitään siivousta kun ihan itsenäisesti on asia kyetty hoitamaan, vaan että esimerkiksi jos vaikka auttaisi välillä viikkaamaan pyykkejä ja karsimaan pienet ja risat vaatteet pois yms, siinähän se juttelun ohessa voisi tapahtua, mutta kun ei käy, sossu haluaa vain istua sohvalla ja kirjotella selektiivisesti kerrottuja asioita muistioonsa sen sijasta, niin ja tietysti tyrkytellä lisää niitä (monesti kavereiden ja sukulaisten firmojen) hyödyttömiä tukitoimia.

Vierailija
127/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelun asiakas 🤣 tämmöisten kanssa me kuule tehdään päivät pitkät hommia.

-mitään laitonta en oo tehny paitsi ryypänny ja jättäny lapset yksin, ihan pikku hetken kävin vaan naapurin pihalla max 3 min meni vaan kun lapset nukku, poltellu en oo pilvee ikuna vaikka seuloissa kannabis positiivinen, oon lukenu että se voi näkyä jos on ikkuna auki ja naapuri polttelee.. ja pilaavat vielä mun lasten elämän ja kiintymyssuhteet kun vievät väkisellä lapset kotoota, mitä sitä pienistä jos vanhemmat vähän tappelee huppelissa tai isäpuoli pistää pataan, se on sitä oikeeta elämää eikä mitään kiiltokuva teeskentelyä! mutta kyllä minä niille sossuille näytän!! Pistän sossut koville! Kyllä niitä pelottaa sitten kun minä valitan hallinto-oikeuteen!! NI![/quote]

En sano juuta enkä jaata siihen onko ap:n lapset syystä vai syyttä otettu pois kotoa. Tai onko mitään lapsia edes. Mutta se mikä minua karmii on se, että tuollaiset ihmiset kuin sinä ovat päättämässä muiden ihmisten elämästä ja tekemässä pienten ihmisten tulevaisuuteen ja kehitykseen vaikuttavia päätöksiä. Viestisi on ylimielinen ja vaikuttaa siltä, että pidät lastensuojelun asiakkaita alempiarvoisina, typerinä ja huonoina ihmisinä. Ja sinä olet se, jonka sellaisista perheistä olevia lapsia pitäisi suojella. Ymmärrätkö ongelman? Eikä nyt ole kysymys siitä, että tämä asia olisi itseäni jotenkin lähellä vaan olen hyvän lapsuuden elänyt nuori aikuinen, jolla ei ole vielä omia lapsia, mutta silti tuo kommenttisi saa kyllä miettimään, että millaisia kiusaajia siellä on heikoimmassa asemassa olevia suojelemassa.[/quote]

Jos sinulla on yhtään järkeä päässä niin ymmärrät, että sosiaaliviranomaiset suojelevat ennen kaikkea juuri niitä heikommassa asemassa olevia eli lapsia. Kommentissa ei millään lailla pilkattu heitä. Ymmärrän täysin turhautumisen siihen, että törmää samoihin (ja usein valheellisiin) selityksiin joka päivä.

Vierailija
128/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan optimaalisesti et ole tätä taktikoinut, mutta selkeästi omien arvojesi mukaisesti olet toiminut. Itse määrittelet, kumpi oli tärkeämpää.

Ihan yhtälailla minä voin kääntää tämän asian yhteistyöhaluttomuudeksi sossun osalta, hehän sen päättää miten he sitä rahaa käyttää, järkevästi vaiko ei.

Vierailija
129/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole edes haluttu mitään siivousta kun ihan itsenäisesti on asia kyetty hoitamaan, vaan että esimerkiksi jos vaikka auttaisi välillä viikkaamaan pyykkejä ja karsimaan pienet ja risat vaatteet pois yms, siinähän se juttelun ohessa voisi tapahtua, mutta kun ei käy, sossu haluaa vain istua sohvalla ja kirjotella selektiivisesti kerrottuja asioita muistioonsa sen sijasta, niin ja tietysti tyrkytellä lisää niitä (monesti kavereiden ja sukulaisten firmojen) hyödyttömiä tukitoimia.

Millä perusteella koet olevasi tarvitsevasi juuri tuota kyseistä tukimuotoa enemmän kuin niitä, jotka torjuit, jos olet itse kotona päivät pitkät eikä elämänhallinnassasi ole vikaa? 

Vierailija
130/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset muuten halunnut mittauttaa maksa-arvojasi? Kysyn, koska mä haluaisin ihan kiinnostuksesta, mutta kun se maksaa yksityisellä eikä ole perusteita teettää sitä julkisella!

Koska se on hyödytöntä.

Vierailija
131/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälailla minä voin kääntää tämän asian yhteistyöhaluttomuudeksi sossun osalta, hehän sen päättää miten he sitä rahaa käyttää, järkevästi vaiko ei.

Toki voit, ja olet kääntänytkin. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, mitkä olisivat parhaat mahdolliset toiminta-askelet, joilla saisit lapsesi takaisin. Itse nielisin ylpeyteni ja keskittyisin optimaalisiin toiminta-askeliin enkä syyttelyyn. Mutta sulla on oma tinkimätön linjasi.

Vierailija
132/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hyödytöntä.

Eihän! Puhtailla maksa-arvoilla sulla olisi ollut vahva argumentti sen puolesta, ettet ole alkoholisti, ja lapsiasi ei ehkä olisi edes viety sen yhden alkometrin lukeman vuoksi!

Vierailija
133/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella koet olevasi tarvitsevasi juuri tuota kyseistä tukimuotoa enemmän kuin niitä, jotka torjuit, jos olet itse kotona päivät pitkät eikä elämänhallinnassasi ole vikaa? 

Tottakai se hyödyttää jos kodin viihtyvyyden ylläpitoon saa konkreettista apua.

Nuo mitä tarjotaan, ei edistä kodin viihtyvyyttä saati sen myötä omaakaan oloa paranna pätkän vertaa, päinvastoin vituttaa jo ajatustasollakin että joutuisi kuuntelee jotain voivottelua pari kertaa kuukaudessa vaan "yhteistyöhaluisuuden" merkiksi, mä osaan kyllä ihan itse hallita juomistani, en tarvitse siihen mitään spurgujen saati ammattikuuntelijoiden selkääntaputuksia tms.

Vierailija
134/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo mitä tarjotaan, ei edistä kodin viihtyvyyttä saati sen myötä omaakaan oloa paranna pätkän vertaa, päinvastoin vituttaa jo ajatustasollakin että joutuisi kuuntelee jotain voivottelua pari kertaa kuukaudessa vaan "yhteistyöhaluisuuden" merkiksi, mä osaan kyllä ihan itse hallita juomistani, en tarvitse siihen mitään spurgujen saati ammattikuuntelijoiden selkääntaputuksia tms.

Eikö susta ole noloa myöntää, että tarvitse apua kodin viihtyvyyden edistämiseen, vaikka sulla on siihen enemmän aikaa kuin useimmilla?

Vierailija
135/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voit, ja olet kääntänytkin. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, mitkä olisivat parhaat mahdolliset toiminta-askelet, joilla saisit lapsesi takaisin. Itse nielisin ylpeyteni ja keskittyisin optimaalisiin toiminta-askeliin enkä syyttelyyn. Mutta sulla on oma tinkimätön linjasi.

Niin, minulla on selkäranka, ja sen myötä en todellakaan suostu teeskentelemään tehneeni jotain pahaa silloin kun tiedän etten ole mitään pahaa tehnytkään.

Vierailija
136/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei olis tarvinnut mennä sinne tukiryhmään (tai mikä lie) oman itsesi vuoksi. Sun olisi tarvinnut mennä sinne todistaaksesi sossuille, että olet valmis noudattamaan heidän suosituksiaan, koska otat lastesi hyvinvoinnin vakavasti ja haluat pitää heidät luonasi. Mutta se juna meni jo.

Vierailija
137/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani olen taipuvainen ajattelemaan, että tässä on seitsemän sivun verran ruokittu trollia, joka esittää parodiaa tyypillisestä sosiaalihuollon asiakkaasta.

Toivottavasti.

Vierailija
138/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hyödytöntä.

Eihän! Puhtailla maksa-arvoilla sulla olisi ollut vahva argumentti sen puolesta, ettet ole alkoholisti, ja lapsiasi ei ehkä olisi edes viety sen yhden alkometrin lukeman vuoksi!

Kuten jo aiemmin sanoin, olen tarjonnut mahdollisuutta saada paljon tarkempaa dataa juomisestani kuin mitä maksa-arvoja pari kertaa kuukaudessa mittaamalla voidaan saada, mutta pohjatonta säkkiä heiluttava sossu on ollut yhteistyöhaluton.

Vierailija
139/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö susta ole noloa myöntää, että tarvitse apua kodin viihtyvyyden edistämiseen, vaikka sulla on siihen enemmän aikaa kuin useimmilla?

En mä siihen mitään apua varsinaisesti tarvitse, mutta sellaisen avun saaminen olisi ollut mukavaa ja täten hyödyllistäkin, paljon fiksumpaa rahankäyttöä sossun osalta kuin mihin ne niitä rahoja nyt tunkee.

Vierailija
140/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hyödytöntä.

Kuten jo aiemmin sanoin, olen tarjonnut mahdollisuutta saada paljon tarkempaa dataa juomisestani kuin mitä maksa-arvoja pari kertaa kuukaudessa mittaamalla voidaan saada, mutta pohjatonta säkkiä heiluttava sossu on ollut yhteistyöhaluton.

Ootko siis ihan kaikilla elämän osa-alueilla näin kyvytön kompromisseihin? 

Et näe sellaista hyötysuhdetta, että jos annat jossain (suhteellisen mitättömässä asiassa) piirun verran periksi, vastapuolikin seuraavaksi antaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme