Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu päätti edistää perheen yhdistymistä vähentämällä perheen yhdistymistä

Vierailija
19.08.2022 |

Ihan loogista.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän mikä kompromissi on, ja myös sen tiedän, että määritelmällisesti siihen tarvitaan kaksi osapuolta.

Yksin sanellut pelisäännöt ja maalitolppien siirtelyt ei ole kompromissi.

Hassu olkiukko, että joku olisi väittänyt jonkin ihmeen tolppien siirtelyn olevan kompromissi!

Mistä nää maalitolpat toistuvasti tulee tähän ketjuun? Muistan nähneeni aiemmalla sivullakin.

Mitä esimerkkejä sä nyt siis jatkuvasti näet sellaisesta siirtelystä?

Vierailija
162/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta sossun ei olisi missään vaiheessa tarvinnut joustaa, ei esimerkiksi ryhtyä nimenomaan ainoisiin sinun kelpuuttamiisi toimiin kuten säännölliseen puhalluttamiseen ?

Ketjusta on syntynyt eri mielikuva.

Niin, sehän olisi ollut nimenomaan kompromissi, ja tässä tapauksessahan he olisivat saaneet kerättyä nimenomaan tarkempaa dataa minusta kuin mitä itse ovat toivoneet, halvemmalla.

Yhteistyökyvytön sossu ei kuitenkaan tähän kompromissiin ole suostunut niin minkäs sille sitten voi.

Eli sittenkin sinusta sossun olisi ollut syytä joustaa siinä. OK.

Totta kai on määritelmällisesti selvää, että tuo olisi ollut kompromissi, ja parempi kuin mihin sinä olet ilmeisesti missään vaiheessa ollut valmis. Sinulta vastaava olisi ollut mennä vaikka siihen maksa-arvotestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän mikä kompromissi on, ja myös sen tiedän, että määritelmällisesti siihen tarvitaan kaksi osapuolta.

Yksin sanellut pelisäännöt ja maalitolppien siirtelyt ei ole kompromissi.

Hassu olkiukko, että joku olisi väittänyt jonkin ihmeen tolppien siirtelyn olevan kompromissi!

Mistä nää maalitolpat toistuvasti tulee tähän ketjuun? Muistan nähneeni aiemmalla sivullakin.

Mitä esimerkkejä sä nyt siis jatkuvasti näet sellaisesta siirtelystä?

Noh, esimerkiksi viime kesänä kun tehtiin vanhemmuuden arviointia, käytiin sitten porukalla jossain sossun saaressa, minä siellä sitten tein lähestulkoon kaiken, kannoin kassit veneeseen ja mökkiin, kaivoin madot lasten (myös muiden kuin omien lasteni) onkiin, opetin lapsia kalastamaan niin ongilla kuin virveleillä ja perkaamaan, saunotin lapset minun sytyttämässäni saunassa jonka seinät minä jouduin tilkitsemään kun ei ollut sossu viitsinyt edes sitä tehdä, uitin lapset, vahdin yksin lapsia rannassa yms..

Sitten jossain vaiheessa olin väsynyt ja halusin katsoa elokuvan, lapsille tarjottiin mahdollisuutta toki myöskin katsoa, mutta he halusivatkin sen sijasta pelata rikkinäisellä pöydällä ja pallolla pingistä ja toinen halusi hänelle luettavan satua.. kun en sitten tähän toimintaan osallistunut tuona päivänä, siis pelaten ja lukien yhtäaikaisesti, niin sossun mielestä tämä oli sitten huolestuttavaa tai jotain.

Sossujen osaksi jäi vain joku ruokien lämmitys ja lettujen paistelu koko päivän aikana, minä tein kaiken muun, mutta silti olin mukamas liian jaksamaton ja oikein huolestuttavastikin..

Toki tästäkään ei viitsitty ilmoittaa heti paikanpäällä, että jos en ala siinä nyt heti viihdyttämään lapsia, minut todetaan jotenkin huonoksi ja kelvottomaksi vanhemmaksi heidän papereissaan, ei ei, tästä viitsittiin ilmoitella vasta päiviä koko reissun jälkeen.

Eli kaikki mitä tein, ei ollutkaan mitään mainitsemisen arvoista edes, mutta elokuvan katselu oli.

Kuulostaako ihan reilulta ja hyväntahtoiselta touhulta?

Vierailija
164/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän nihkeältä kuulostaa, jos ei lainkaan mainittu niitä kaikkia asioita, joissa OLIT aktiivinen.

On silti varmaankin liioittelua, että sinun olisi tarvinnut pelata ja lukea samanaikaisesti. Ilmeisesti et tehnyt kumpaakaan, vaan tuijotit leffaa? Uskon, että toinen olisi riittänyt.

Vierailija
165/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta sossun ei olisi missään vaiheessa tarvinnut joustaa, ei esimerkiksi ryhtyä nimenomaan ainoisiin sinun kelpuuttamiisi toimiin kuten säännölliseen puhalluttamiseen ?

Niin, sehän olisi ollut nimenomaan kompromissi, ja tässä tapauksessahan he olisivat saaneet kerättyä nimenomaan tarkempaa dataa minusta kuin mitä itse ovat toivoneet, halvemmalla.

Yhteistyökyvytön sossu ei kuitenkaan tähän kompromissiin ole suostunut niin minkäs sille sitten voi.

Totta kai on määritelmällisesti selvää, että tuo olisi ollut kompromissi, ja parempi kuin mihin sinä olet ilmeisesti missään vaiheessa ollut valmis. Sinulta vastaava olisi ollut mennä vaikka siihen maksa-arvotestiin.

Onhan tässä aikaa, käyn hakemassa maksa-arvot juuri ennen oikeudenkäyntiä, niin on sitten oikein tuoreista tuoreimmat lukemat kaikkien ihmeteltävänä, kerta ne arvot nyt sitten niin tärkeää tietoa on.

Vierailija
166/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä aikaa, käyn hakemassa maksa-arvot juuri ennen oikeudenkäyntiä, niin on sitten oikein tuoreista tuoreimmat lukemat kaikkien ihmeteltävänä, kerta ne arvot nyt sitten niin tärkeää tietoa on.

No sehän voisi olla ihan hyvä idea! Kyllä mä ihan oikeasti näkisin, että viitearvoissa olevat arvot antavat painavan argumentin siitä, ettet voi olla mikään rappioalkoholisti.

Vierailija
167/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän nihkeältä kuulostaa, jos ei lainkaan mainittu niitä kaikkia asioita, joissa OLIT aktiivinen.

On silti varmaankin liioittelua, että sinun olisi tarvinnut pelata ja lukea samanaikaisesti. Ilmeisesti et tehnyt kumpaakaan, vaan tuijotit leffaa? Uskon, että toinen olisi riittänyt.

Niin, totesinkin jo tuolloin, että onneks ei oltu talvella siellä, ettei sentäs tarvinnut lähteä hiihtämään katkenneilla suksilla tai luistelemaan pyöreiksi tylsyneillä luistimilla.

On muuten ohimennen mainiten suorastaan hämmästyttävää, miten sossun kaikki roinat on aina joko rikki tai niistä puuttuu osia, satukirjoista puuttuu sivuja jne jne.

Luulisi että olisi varaa ostella edes ehjiä tavaroita paikkoihinsa, mut ei kait niistä miljardeista vaan sit riitä semmoseen.

Vierailija
168/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, esimerkiksi viime kesänä kun tehtiin vanhemmuuden arviointia, käytiin sitten porukalla jossain sossun saaressa, minä siellä sitten tein lähestulkoon kaiken, kannoin kassit veneeseen ja mökkiin, kaivoin madot lasten (myös muiden kuin omien lasteni) onkiin, opetin lapsia kalastamaan niin ongilla kuin virveleillä ja perkaamaan, saunotin lapset minun sytyttämässäni saunassa jonka seinät minä jouduin tilkitsemään kun ei ollut sossu viitsinyt edes sitä tehdä, uitin lapset, vahdin yksin lapsia rannassa yms..

Sitten jossain vaiheessa olin väsynyt ja halusin katsoa elokuvan, lapsille tarjottiin mahdollisuutta toki myöskin katsoa, mutta he halusivatkin sen sijasta pelata rikkinäisellä pöydällä ja pallolla pingistä ja toinen halusi hänelle luettavan satua.. kun en sitten tähän toimintaan osallistunut tuona päivänä, siis pelaten ja lukien yhtäaikaisesti, niin sossun mielestä tämä oli sitten huolestuttavaa tai jotain.

Sossujen osaksi jäi vain joku ruokien lämmitys ja lettujen paistelu koko päivän aikana, minä tein kaiken muun, mutta silti olin mukamas liian jaksamaton ja oikein huolestuttavastikin..

Toki tästäkään ei viitsitty ilmoittaa heti paikanpäällä, että jos en ala siinä nyt heti viihdyttämään lapsia, minut todetaan jotenkin huonoksi ja kelvottomaksi vanhemmaksi heidän papereissaan, ei ei, tästä viitsittiin ilmoitella vasta päiviä koko reissun jälkeen.

Eli kaikki mitä tein, ei ollutkaan mitään mainitsemisen arvoista edes, mutta elokuvan katselu oli.

Mulla on tosta arvioinnista sellainen käsitys, että sen tarkoitus on tarkkailla ja analysoida vanhempaa "luonnontilassa", perheen puuhastellessa spontaanisti. Arvioinnin idea ikään kuin menisi pilalle, jos joku alkaisi kesken kaiken ohjeistaa vanhempaa olemaan aktiivisempi, ettei tule huonoa arviota. Sitä ei siis tavallaan VOITU tehdä, kuten toivot.

Myöskään tuossa ei tarkalleen ottaen siirretty mitään maalitolppia, ellei joku väittänyt sinulle etukäteen, että riittää, kun olet aktiivinen vanhempi 22 tuntia vuorokaudesta ja lopussa voit katsoa leffan mutta jälkikäteen päätti, ettei leffa sittenkään ollut OK. Maalitolpat ilmeisesti vain olivat alun alkaenkin kauempana kuin sinusta oli kohtuullista, eli odotettiin 24/7 aktiivisuutta? Vai onko tuossa joku siirto, mitä en huomaa?

Toki lisäksi olisi ollut ihan kilttiä luetella, mitä kaikkea kuitenkin aktiivisesti teit, sitä en ala kiistämään.

Vierailija
169/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttökokeissa tai inssissäkään aleta kesken kaiken sanoa oppilaalle, että älä tee noin tai reputat. Koetilanne on just sitä varten, että näytetään, että mitä NEUVOMATTA osataan.

Vierailija
170/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näyttökokeissa tai inssissäkään aleta kesken kaiken sanoa oppilaalle, että älä tee noin tai reputat. Koetilanne on just sitä varten, että näytetään, että mitä NEUVOMATTA osataan.

Jos kokeessa menee 90% läpi täysin pistein, niin on se aika kusipäistä alkaa kehujen ja hymyn jälkeen sanomaan että nii mutta kun se 10% ei menny, ja me nyt päätettiin että se ratkaisee.

Vierailija
171/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi en ole sossun kanssa ollut tekemisissä ja vaikka tulisi jotain käsiteltäviä asioita, niin on ainakin pari luotettavaa aikuista todistamaan miten asiat on niiden asioiden osalta, mitkä sossulle kuuluu ja jos niiden osalta tulee ihmetystä. Esim. joku alkoholin käyttö. Jos maksa-arvot koholla jokuhan voi pelästyä tuleeko sossu nyt sitten urputtamaan alkoholin käytöstä. Voi tulla, mutta jos läheiset todistaa muuta niin ei sossu voi väittää toista.

Vierailija
172/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosta arvioinnista sellainen käsitys, että sen tarkoitus on tarkkailla ja analysoida vanhempaa "luonnontilassa", perheen puuhastellessa spontaanisti. Arvioinnin idea ikään kuin menisi pilalle, jos joku alkaisi kesken kaiken ohjeistaa vanhempaa olemaan aktiivisempi, ettei tule huonoa arviota. Sitä ei siis tavallaan VOITU tehdä, kuten toivot.

Myöskään tuossa ei tarkalleen ottaen siirretty mitään maalitolppia, ellei joku väittänyt sinulle etukäteen, että riittää, kun olet aktiivinen vanhempi 22 tuntia vuorokaudesta ja lopussa voit katsoa leffan mutta jälkikäteen päätti, ettei leffa sittenkään ollut OK. Maalitolpat ilmeisesti vain olivat alun alkaenkin kauempana kuin sinusta oli kohtuullista, eli odotettiin 24/7 aktiivisuutta? Vai onko tuossa joku siirto, mitä en huomaa?

Toki lisäksi olisi ollut ihan kilttiä luetella, mitä kaikkea kuitenkin aktiivisesti teit, sitä en ala kiistämään.

Niin, hieman on kohtuuttoman oloista tuo touhu, varsinkin kun ottaa huomioon että olin reissun ainoa mies ja täten hoidin kysymättä myös niitäkin hommia jotka olisi todellisuudessa kuulunut niille sossuille itselleen.

Älyttömintä oli, että reissun lopuksi lapsilta vielä kysyttiin oliko kivaa jne, oli kivaa ollut eikä kukaan valittanut.

Valitus alkoi vasta sitten jälkeenpäin.

Samassa reissussa mukana ollut yhden lapsen äiti ei tehnyt lasten kanssa melkeinpä yhtikäs mitään, istuskelivat vaan koko ajan aikalailla hiljaa, mutta tuskinpa hänen toimintaansa tai enemmänkin toimimattomuutta hirveämmin arvosteltiin, äidithän on tärkeämpiä kuin isät sossujen mielissä.

Jännä nähdä viitsivätkö edes ottaa tätä mikki-hiiri tason arviointiaan esille oikeudessa kun tosiaan voidaan luetella samantien lista mitä mä tein ja toisaalta mitä sossut teki (lämmitti ruuan, ohhoh!).

Kehtasi vielä väittää jälkikäteen, että kyllä he olisi saunottanu lapsia jos minä en olisi menny varmistamaan ettei lapset polta itseään kuuman padan kanssa.. epäilen kyllä suuresti totakin, kun otetaan huomioon ettei ne ollut viitsineet edes tukkia nyrkin mentävää rakoa saunan seinässäkään että sen saa ylipäänsä edes lämpiämään.

Kyllä näiden lähtökohta on kokoajan kaikessa ollut että kaikki mitä mä teen on paskaa ja väärin tai ei ainakaan huomion arvoista, tein asiat heidän tahtonsa mukaisesti tai en.

Vierailija
173/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos joku palvelu myönnetään ja henkilö ei itse katso sitä tarpeelliseksi tai ei ole ns. yhteistyömyönteinen ei sillä palvelun tarjoamisella ole hyttysen pas...kan vertaa hyötyä. Hullujen pyörintää ja hyörintää vaan. Esim. joku kotipalvelun työntekijä istuu sohvalla eikä toinen oikein ota osaa keskusteluun. Onko siitä hyötyä.

Tuota perustuukohan tämäkään ketju mihinkään ihan oikeisiin kokemuksiin sossusta, kun heillä ei oikein ole valtuuksia osoittaa jotain tiettyjä esim. siivouskriteerejä perheille eikä vanhempien aktiivisuustasoon muutenkaan. Se on täyttä puppua. Luuletteko tosiaan että sossu voi kytätä kuka tekee mitäkin lastensa kanssa ja kuinka usein tai olisi määritelty mitä pitää tehdä, miten ja kuinka usein.

Vierailija
174/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh onneksi en ole sossun kanssa ollut tekemisissä ja vaikka tulisi jotain käsiteltäviä asioita, niin on ainakin pari luotettavaa aikuista todistamaan miten asiat on niiden asioiden osalta, mitkä sossulle kuuluu ja jos niiden osalta tulee ihmetystä. Esim. joku alkoholin käyttö. Jos maksa-arvot koholla jokuhan voi pelästyä tuleeko sossu nyt sitten urputtamaan alkoholin käytöstä. Voi tulla, mutta jos läheiset todistaa muuta niin ei sossu voi väittää toista.

Ja arvon sossuthan sitten kyselee myös lääkäreiden mielipidettä ja käy ilmi että arvot voivat olla korkeat, vaikka ei käyttäisi alkoholia.

Vierailija
175/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistankin kun kirjoittelit tänne aiemmin. Kasvatusperiaatteenasi oli mm se, että aikuisen ei tarvitse huolehtia lapsien perustarpeista kun haluat heistä itsenäisiä. Esimerkiksi lapsesi eivät koskaan pesseet hampaita, mielestäsi sinun osuutesi on vain hankkia harja ja tahna ja lapsen omaa tyhmyyttä on se jos ei harjaa ja hampaat menee huonoon kuntoon. Lapsen pitää kuulemma kantapään kautta itse oppia miten kannattaa toimia.

Tämä siis vain yksi esimerkki miten et ole huolehtinut lapsen perustarpeista.

Vierailija
176/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistankin kun kirjoittelit tänne aiemmin. Kasvatusperiaatteenasi oli mm se, että aikuisen ei tarvitse huolehtia lapsien perustarpeista kun haluat heistä itsenäisiä. Esimerkiksi lapsesi eivät koskaan pesseet hampaita, mielestäsi sinun osuutesi on vain hankkia harja ja tahna ja lapsen omaa tyhmyyttä on se jos ei harjaa ja hampaat menee huonoon kuntoon. Lapsen pitää kuulemma kantapään kautta itse oppia miten kannattaa toimia.

Tämä siis vain yksi esimerkki miten et ole huolehtinut lapsen perustarpeista.

Valehtelet, taidat olla siis sossu.

Tietenkin huolehdin lasten perustarpeista, mutta aivan kuten pyörällä ajamisenkin suhteen, en tietenkään aio apupyöriä pitää pyörässä kuin sen aikaa kuin katson niiden olevan tarpeellisia.

Lapset siis osaavat kyllä harjata hampaansa esimerkiksi, ja heille on tarjottu siihen asianmukaiset välineet kuin myös päivittäinen käsky pestä ne hampaat, en koe, että minun pitää siltikin olla siinä heidän selän takana kyttäämässä että he niin tekevät, tällä tavoin ei lapsia tule kasvattaa koska he eivät silloin opi kunnolla ottamaan vastuuta itse omasta elämästään.

Kantapään kauttahan se sitten oppikin, enää ei ole tarvinnut käskeä kun homma tapahtuu ihan sanomattakin, jännä miten se on mahdollista, kun olen kerta tässäkin asiassa kasvattanut lapsiani väärin..

Mutta hei jatka sä vaan tota ihan omien satujesi kertomista, oion niitä sitten sitä mukaan kun niitä tulee tänne.

Vierailija
177/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltäkään ei oteta lapsia huostaan ilman syytä. Ei keneltäkään.

Jos sinä kuvittelet, että syy on poliittinen salaliitto, niin siinä tulikin sitten se syy.

Älä jauha pas kaa!

---

7/2022

MTV

Suomessa tehdään tuhansia lain hengen vastaisia huostaanottoja – Kuntaliitto avaa katastrofaalista tilannetta: "On oltu aika pitkäänkin laittomassa tilanteessa"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-tehdaan-tuhansia-lain-heng…

Vierailija
178/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltäkään ei oteta lapsia huostaan ilman syytä. Ei keneltäkään.

Jos sinä kuvittelet, että syy on poliittinen salaliitto, niin siinä tulikin sitten se syy.

Älä jauha pas kaa!

---

7/2022

MTV

Suomessa tehdään tuhansia lain hengen vastaisia huostaanottoja – Kuntaliitto avaa katastrofaalista tilannetta: "On oltu aika pitkäänkin laittomassa tilanteessa"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-tehdaan-tuhansia-lain-heng…

Maallikoiden pitäisi joskus itse päästä näkemään näitä paikkoja ja niitä lapsia joita tähän mielisairaaseen koneistoon on lykätty, huomaisi jokainen itsekin, että kyllä niistä vaan löytyy paljon lapsia jotka ei mihinkään kodin ulkopuolelle kuulu ollenkaan, eikä ne itsekään halua olla.

Samalla näkisivät, että niissä on myös paljon sellaisia lapsia, joiden on hyvä olla poissa kotoa, ja monet näistä itsekin sen sanovat että haluavat mielummin olla sieltä poissa.

Olisi myös syytä tutkia näiden puuhien pitkäaikaisia vaikutuksia niin lasten kuin vanhempienkin psyykeeseen, itse en esimerkiksi tunne henkilökohtaisesti yhtäkään kodin ulkopuolelle lapsuudessaan laitettua, joka olisi tyytyväinen ja hyvillään sinne joutumisesta, päinvastoin useimmilla on jos jonkinlaista ongelmaa ja osa onkin jo päätyneet hautuumaalle.

Jos esimerkiksi mies pitää kaikkia rahoja hallussaan ja vaimon pitää niitä jatkuvasti anoa ja pyydellä, tätä pidetään yleisesti tietääkseni taloudellisena ja henkisenä vallankäyttönä... mutta kun saman tekee sossu laitoskierteessä olevalle nuorelle, eli pitääkin niitä "itsenäistymisrahoja" selkänsä takana ja mielivaltaisesti päättää mihin nuori saa ne omat rahansa käyttää, niin tämä onkin mukamas sitten jotain muuta kuin taloudellista ja henkistä ja vallankäyttöä.

Tilanne suomessa on monelta osin täysin perverssi ja sairas.

Vierailija
179/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just muuten tunti sitten juttelin poikani kanssa, olivat kuulemma lähdössä kauppaan karkkiostoksille.

Kehoitin, että kannattaa säästää niitä rahoja edes vähän, niin hän kertoi ettei lauantaisin saatuja rahoja saa säästöön, koska niillä saa vain karkkia ja sen sellaista ostella, ja jos ei ota koko rahalla (3.50e), niin sitten niitä jäljelle jääviä rahoja ei saa itselleen.

On siis kaiketi sanomattakin selvää, että lapsi ei nyt sitten tässäkään kohtaa pääse opettelemaan säästeliäisyyttä, ei vaikka itse haluaisi.

Vierailija
180/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole rikkonut lakia, mutta jokin syy on ollut epäillä lasten hyvinvointia hoidossasi. Hmm. Mikä syy se sitten oli?

Ja esim. alkoholin käyttöhän ei sinänsä ole laitonta, mutta jos se johtaa lasten laiminlyömiseen, lapset otetaan huostaan. Tai vaikka jos lähdet toistuvasti lenkille ja jätät vauvasi yksin, niin lenkkeily ei tosiaankaan ole laitonta, mutta lapset lähtevät silti.

Vaikea huolehtia lapsista silloin, kun sossu ihan järjestelmällisesti vie perheeltä jopa useita satoja euroja kuukaudessa, eli olemalla antamatta edes sitä laissa määrättyä minimiä kuukaudessa.

Jokainen voi ihan itse kokeilla, miten onnistuu koko perheen elätys summalla joka on laskennallisesti katsoen yhden ihmisen elämiseen riittävä summa.

Sossu vie lapset.

Sossu vie rahat.

Sossu vie työpaik...jaa, eihän me edes töissä käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan