Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu päätti edistää perheen yhdistymistä vähentämällä perheen yhdistymistä

Vierailija
19.08.2022 |

Ihan loogista.

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole rikkonut lakia, mutta jokin syy on ollut epäillä lasten hyvinvointia hoidossasi. Hmm. Mikä syy se sitten oli?

Ja esim. alkoholin käyttöhän ei sinänsä ole laitonta, mutta jos se johtaa lasten laiminlyömiseen, lapset otetaan huostaan. Tai vaikka jos lähdet toistuvasti lenkille ja jätät vauvasi yksin, niin lenkkeily ei tosiaankaan ole laitonta, mutta lapset lähtevät silti.

Vaikea huolehtia lapsista silloin, kun sossu ihan järjestelmällisesti vie perheeltä jopa useita satoja euroja kuukaudessa, eli olemalla antamatta edes sitä laissa määrättyä minimiä kuukaudessa.

Jokainen voi ihan itse kokeilla, miten onnistuu koko perheen elätys summalla joka on laskennallisesti katsoen yhden ihmisen elämiseen riittävä summa.

Sossu vie lapset.

Sossu vie rahat.

Sossu vie työpaik...jaa, eihän me edes töissä käydä.

Niin?

Vierailija
182/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hieman on kohtuuttoman oloista tuo touhu, varsinkin kun ottaa huomioon että olin reissun ainoa mies ja täten hoidin kysymättä myös niitäkin hommia jotka olisi todellisuudessa kuulunut niille sossuille itselleen.

Älyttömintä oli, että reissun lopuksi lapsilta vielä kysyttiin oliko kivaa jne, oli kivaa ollut eikä kukaan valittanut.

Valitus alkoi vasta sitten jälkeenpäin.

Samassa reissussa mukana ollut yhden lapsen äiti ei tehnyt lasten kanssa melkeinpä yhtikäs mitään, istuskelivat vaan koko ajan aikalailla hiljaa, mutta tuskinpa hänen toimintaansa tai enemmänkin toimimattomuutta hirveämmin arvosteltiin, äidithän on tärkeämpiä kuin isät sossujen mielissä.

Jännä nähdä viitsivätkö edes ottaa tätä mikki-hiiri tason arviointiaan esille oikeudessa kun tosiaan voidaan luetella samantien lista mitä mä tein ja toisaalta mitä sossut teki (lämmitti ruuan, ohhoh!).

Kehtasi vielä väittää jälkikäteen, että kyllä he olisi saunottanu lapsia jos minä en olisi menny varmistamaan ettei lapset polta itseään kuuman padan kanssa.. epäilen kyllä suuresti totakin, kun otetaan huomioon ettei ne ollut viitsineet edes tukkia nyrkin mentävää rakoa saunan seinässäkään että sen saa ylipäänsä edes lämpiämään.

Kyllä näiden lähtökohta on kokoajan kaikessa ollut että kaikki mitä mä teen on paskaa ja väärin tai ei ainakaan huomion arvoista, tein asiat heidän tahtonsa mukaisesti tai en.

Jospa tarkoitus ei niinkään ollut arvioida ahkeruuttasi vaan vuorovaikutustasi omien lastesi kanssa ja sitä, miten huomioit heidät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa reissussa mukana ollut yhden lapsen äiti ei tehnyt lasten kanssa melkeinpä yhtikäs mitään, istuskelivat vaan koko ajan aikalailla hiljaa, mutta tuskinpa hänen toimintaansa tai enemmänkin toimimattomuutta hirveämmin arvosteltiin, äidithän on tärkeämpiä kuin isät sossujen mielissä.

J

Niin mutta siis istuskelivat yhdessä? Äiti oli lapsensa kanssa ja huomioi tämän?

Ei kai tossa mitään talkoo- ja verkostoitumistaitoja oltukaan arvioimassa, vaan vanhemmuustaitoja?

Oletan, että kaikkein eniten pisteitä "menetti" just sen tyylisestä, että oma lapsi pyytää lukemaan eikä suostu. Tai jos ei muista/osaa huolehtia omien lastensa perustoiminnoista kuten hammaspesusta. (Tai no eniten, ellei kukaan ala lastaan vetämään pataan, huutamaan naama punaisena tms kreisiä, vaan kaikki ovat periaatteessa ihmisiksi.)

Vierailija
184/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hieman on kohtuuttoman oloista tuo touhu, varsinkin kun ottaa huomioon että olin reissun ainoa mies ja täten hoidin kysymättä myös niitäkin hommia jotka olisi todellisuudessa kuulunut niille sossuille itselleen.

Älyttömintä oli, että reissun lopuksi lapsilta vielä kysyttiin oliko kivaa jne, oli kivaa ollut eikä kukaan valittanut.

Valitus alkoi vasta sitten jälkeenpäin.

Jännä nähdä viitsivätkö edes ottaa tätä mikki-hiiri tason arviointiaan esille oikeudessa kun tosiaan voidaan luetella samantien lista mitä mä tein ja toisaalta mitä sossut teki (lämmitti ruuan, ohhoh!).

Kehtasi vielä väittää jälkikäteen, että kyllä he olisi saunottanu lapsia jos minä en olisi menny varmistamaan ettei lapset polta itseään kuuman padan kanssa.. epäilen kyllä suuresti totakin, kun otetaan huomioon ettei ne ollut viitsineet edes tukkia nyrkin mentävää rakoa saunan seinässäkään että sen saa ylipäänsä edes lämpiämään.

Kyllä näiden lähtökohta on kokoajan kaikessa ollut että kaikki mitä mä teen on paskaa ja väärin tai ei ainakaan huomion arvoista, tein asiat heidän tahtonsa mukaisesti tai en.

Jospa tarkoitus ei niinkään ollut arvioida ahkeruuttasi vaan vuorovaikutustasi omien lastesi kanssa ja sitä, miten huomioit heidät?

Niin, enhän mä muutaku tehnyt lähes kaiken niin omien kuin muidenkin lasten kanssa.

Vierailija
185/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Niin mutta siis istuskelivat yhdessä? Äiti oli lapsensa kanssa ja huomioi tämän?

Ei kai tossa mitään talkoo- ja verkostoitumistaitoja oltukaan arvioimassa, vaan vanhemmuustaitoja?

Oletan, että kaikkein eniten pisteitä "menetti" just sen tyylisestä, että oma lapsi pyytää lukemaan eikä suostu. Tai jos ei muista/osaa huolehtia omien lastensa perustoiminnoista kuten hammaspesusta. (Tai no eniten, ellei kukaan ala lastaan vetämään pataan, huutamaan naama punaisena tms kreisiä, vaan kaikki ovat periaatteessa ihmisiksi.)

Mä olin siellä tekojeni olemisteni puolesta ylivoimaisesti eniten kaikenlaisessa vuorovaikutuksessa kaikkien lasten kanssa, aika heikot on eväät sossulla vaatia perheen hajotusta sen perusteella, että en sitten jaksanut kaiken sen lisäksi vielä lukea satuakin saati pelata rikkinäisillä välineillä pingistä.

Jos siellä olisi ollut pelkkiä naisia, niin ne ei olisi omien sanojensa mukaan kyenneet edes opettaa lapsille kalastamista saati varsinkaan kalan perkamista.

Tällä logiikalla arvioituna, kaikki reissussa mukana olleet naiset on täysin epäpäteviä olemaan millään muotoa lasten seurassa saati kasvattamaan heitä, ei muutaku huostaan vaan ja sossuille monoa perseille, mitäs olivat niin kädettömiä ja laiskoja.

Vierailija
186/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne muut vanhemmat teki sillä aikaa, kun katsoit parin tunnin leffan?

Vierailija
187/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä aiemminkin, eli perseellään istuskelua.

Vierailija
188/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinäkin siinä kohtaa mitä ilmeisimmin teit :D

Lastensa kanssa hengaillen vai passiivisina esim. puhelimella istuen?

Vierailija
189/191 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinäkin siinä kohtaa mitä ilmeisimmin teit :D

Lastensa kanssa hengaillen vai passiivisina esim. puhelimella istuen?

Niin, erona vaan että mä tein valtaosan ajasta jotain muutakin.

Eipä tullut sen tarkemmin seurailtua kun oli muutakin tekemistä.

Vierailija
190/191 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräiltä menee edelleen viuhahtaen ohi se pointti, ettei toi ollut ensisijaisesti ahkeruusleiri. Jos niillä laiskoilla oli hyvä vuorovaikutus lastensa kanssa ja huomioivat proaktiivisesti lastensa tarpeet, arvio saattoi olla hyvä huolimatta heidän passiivisuudestaan ryhmän yhteisissä toimissa.

Vierailija
191/191 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Mä olin siellä tekojeni olemisteni puolesta ylivoimaisesti eniten kaikenlaisessa vuorovaikutuksessa kaikkien lasten kanssa, aika heikot on eväät sossulla vaatia perheen hajotusta sen perusteella, että en sitten jaksanut kaiken sen lisäksi vielä lukea satuakin saati pelata rikkinäisillä välineillä pingistä.

Jos siellä olisi ollut pelkkiä naisia, niin ne ei olisi omien sanojensa mukaan kyenneet edes opettaa lapsille kalastamista saati varsinkaan kalan perkamista.

Tällä logiikalla arvioituna, kaikki reissussa mukana olleet naiset on täysin epäpäteviä olemaan millään muotoa lasten seurassa saati kasvattamaan heitä, ei muutaku huostaan vaan ja sossuille monoa perseille, mitäs olivat niin kädettömiä ja laiskoja.

Kuulostaa siltä, että leirin pointti on mennyt sinulta ohi. Sossun järjestämien leirien yms sellaisten tarkoitus ei ole arvioida sitä kuka puuhastelee eniten, vaan juuri sitä vuorovaikutusta lasten kanssa ja vanhemmuutta. Ja huom! Nimenomaan OMIEN lasten kanssa! Oliko kalastus sinun omien lastesi toive, vaan lähtikö ajatus kalastamisesta sinun tarpeistasi? Touhusitko yhdessä lastesi kanssa vai roikkuivatko he jossain muualla ja olivat muiden aikuisten valvonnassa? Kaiken touhuilun jälkeen, huolehditko lasten perustarpeista (syöminen, nukkuminen, hygienia) vai olitko itse niin väsynyt, että ne jäivät hoitamatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä