Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiertääkö Jehovan todistajat enää ovelta ovelle juttelemassa?

Vierailija
18.08.2022 |

Vai olenko vaan jotenkin onnistunut välttymään niiltä jo monen vuoden ajan? Muistan vielä hyvin, kuinka meidän perheen ovella kävi jehovalaisia riesaksi asti kun olin lapsi. Nykyään joku tuo postiluukusta joskus harvoin kutsun niiden konventtiin, muttei soita ovikelloa samalla. Siitä on varmaan yli 10 vuotta aikaa kun joku niistä o soittanut ovikelloa niin että olen ollut kotona ja päässyt avaamaan.

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä kärryn vieressä seisomisessa muka on?

Nehän laskevat minuutteja, paljonko aikaa käyttävät käännytystyöhönsä. Kaipa seisoskellessa helpommin saa minuutteja kasaan kuin ovikelloja pimputtelemalla.

Vierailija
62/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä kärryn vieressä seisomisessa muka on?

Sitä minäkin olen ihmetellyt kun minusta eivät edes yritä ottaa katsekontaktia ohi kulkeviin vaan keskittyvät toistensa kanssa juttelemiseen. Sitten minulle selvitti eräs heidän tapojaan tunteva (entinen todistaja) että heidän "palkkionsa" eli Jumalan ja seurakuntansa antama suosio riippuu tuntimäärästä jonka he tekevät ja jonka he raportoivat kirjallisesti seurakunnan johtajalle. Tuntimäärä siis ratkaisee, ei se montako keskustelua ovat käyneet tai montako lehteä/esitettä ovat jakaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vuosiin näkynyt. Nykyisin kaupungeissa kerrostalojen alaovissa on ovikoodit niin yleisiä, että eivät edes pääse porraskäytäviin.

Meidän kerrostalossa heitä kävi (ennen koronaa) ovikoodista huolimatta, jota ihmettelin itsekseni, miten pääsevät rappukäytävään. Tuli jälkikäteen mieleen miksen kysynyt. Ehkäpä enkelit avasivat heille oven, nehän auttavat heitä saarnaamistyössä, näin olen lukenut joskus heidän verkkosivustoltaan.

Jospa samassa rapussa asui uskonveljiä, jotka toimivat ns.syväkurkkuina.

Vierailija
64/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole vuosiin näkynyt. Nykyisin kaupungeissa kerrostalojen alaovissa on ovikoodit niin yleisiä, että eivät edes pääse porraskäytäviin.

Meidän kerrostalossa heitä kävi (ennen koronaa) ovikoodista huolimatta, jota ihmettelin itsekseni, miten pääsevät rappukäytävään. Tuli jälkikäteen mieleen miksen kysynyt. Ehkäpä enkelit avasivat heille oven, nehän auttavat heitä saarnaamistyössä, näin olen lukenut joskus heidän verkkosivustoltaan.

Sehän riittää, jos joku asukas painaa ovenavaussummeria. Sitten Jehovan todistajat pääsevät rappukäytävään sisään.

Minua lähinnä säälittävät he. Ovat inhottavassa tilanteessa. Se on ikävää, jos on tullut aivopestyksi eikä itse sitä tajua, mutta se on vielä hirveämpää, jos tajuaa tulleensa aivopestyksi muttei voi jättää lahkoa, kun lahkon jättäminen merkitsee hylätyksi ja kartetuksi tulemista.

Vierailija
65/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riittää, jos joku asukas painaa ovenavaussummeria. Sitten Jehovan todistajat pääsevät rappukäytävään sisään.

Minua lähinnä säälittävät he. Ovat inhottavassa tilanteessa. Se on ikävää, jos on tullut aivopestyksi eikä itse sitä tajua, mutta se on vielä hirveämpää, jos tajuaa tulleensa aivopestyksi muttei voi jättää lahkoa, kun lahkon jättäminen merkitsee hylätyksi ja kartetuksi tulemista.

Lahkosta eronneena olisin huojentunut, jos minua kartettaisiin.

Vierailija
66/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahkosta eronneena olisin huojentunut, jos minua kartettaisiin.

Oletko eronnut? Eikö sinua sitten karteta?

Vierailija
67/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on vuosia aikaa, mutta kun riittävän jämäkästi uhkaa väkivallalla, niin taitaa uskokin antaa periksi. Ei ole sen jälkeen näkynyt.

Vierailija
68/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne saa kiellettyä? En todellakaan halua niitä ovelleni enkä niitä ylimakeita satukertomuslehtisiä postiini.

Kerro, että haluat kieltolistalle. Mielestäni sillä pääsee eroon joksikin vuoksiksi, jonka jälkeen käyvät tarkastamassa oletko muuttanut.

Vierailija
69/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaovelle lappu: "Kerjääminen ja kaupustelu kielletty"

Vierailija
70/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään siinä vaiheessa, kun varakas sukulainen vetelee viimeisiään tai kuolee niin ilmestyvät paikalle kuin paskakärpäset.

Vierailija
71/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole monestakaan asiasta samaa mieltä, mutta pistää täällä silmään se, että yleisesti kristinuskoa kutsutaan tuohtuneena saduksi. Jos joku oikeasti kauppaisi satukirjoja ovelta ovelle, olisitteko yhtä tuohduksissa?

Vierailija
72/143 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole monestakaan asiasta samaa mieltä, mutta pistää täällä silmään se, että yleisesti kristinuskoa kutsutaan tuohtuneena saduksi. Jos joku oikeasti kauppaisi satukirjoja ovelta ovelle, olisitteko yhtä tuohduksissa?

Jos niihin satukirjojen juttuihin pitäisi uskoa tai joutuu helvettiin tai sukulaisten ja tuttavien hylkäämäksi, niin olisi syytäkin olla tuohduksissa. 

Vierailija
73/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä Jehovan todistajia näkee Kirkkopuiston kulmalla ja Matkakeskuksessa kärryjensä kanssa.

Vierailija
74/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiertää taas. Antaa kiertää vaan, ei se mua häiritse.

Elän ja annan toisten elää.

Vierailija
75/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kiertää taas. Antaa kiertää vaan, ei se mua häiritse.

Elän ja annan toisten elää.

Antaa kiertää vaan juu. Eivätpä nuo sivullisille varsinaisesti pahaa tee. Jos ei erehty siihen porukkaan liittymään, niin välttyy vakavilta ongelmilta.

Vierailija
76/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven aina Jehoville. Kiinnostavia asioita kertovat! 

Vierailija
77/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan oven aina Jehoville. Kiinnostavia asioita kertovat! 

Yksi kiinnostava Jehovan todistajien opetus on, että mustat ihmiset ovat Kainin jälkeläisiä, jotka Jumala kirosi. Tästä Jehovan todistajat eivät taida mielellään kuitenkaan kertoa. Asian voi lukea Jehovan todistajien kirjallisuudesta kuitenkin.

Vierailija
78/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erehdyin aikoinaan avaamaan oven heille ja juttelemaankin ja otin lehdet vastaan ja he ovat vuosia häirinneet sen jälkeen, vaikka olen muutamaan kertaan muuttanutkin. Korona-aikana sain olla heiltä rauhassa, mitä nyt pari kertaa yrittivät soittaa, mutta en vastannut. Tämän kuun alusta alkoi taas ovikellon rämpytys. En ole avannut, mutta kolmesti ovat viikon aikana yrittäneet ja sekin ärsyttää. Olen huono sanomaan kasvokkain, että ei tarvitse enää käydä. Eivätkö he ymmärrä, ettei minua saa käännytettyä vai onko tuolla ihmisten häiritsemisellä vain tarkoitus yrittää turvata oma taivaspaikka?

Vierailija
79/143 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vuosiin näkyny. Viimeks lähtivät pihasta melko liukkaasti

Vierailija
80/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin heille aikoinaan kun oven taakse ekaa kertaa tulivat että mun ovelle ette tule. Eivät ole sen jälkeen tulleet.