Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiertääkö Jehovan todistajat enää ovelta ovelle juttelemassa?

Vierailija
18.08.2022 |

Vai olenko vaan jotenkin onnistunut välttymään niiltä jo monen vuoden ajan? Muistan vielä hyvin, kuinka meidän perheen ovella kävi jehovalaisia riesaksi asti kun olin lapsi. Nykyään joku tuo postiluukusta joskus harvoin kutsun niiden konventtiin, muttei soita ovikelloa samalla. Siitä on varmaan yli 10 vuotta aikaa kun joku niistä o soittanut ovikelloa niin että olen ollut kotona ja päässyt avaamaan.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun ovella jehovat kävivät ahkerasti ennen koronarajoituksia.

Yleensä lauantaisin. Mukana oli monesti joku lapsi. En koskaan avannut ovea ja he sitten jättivät postilaatikkoon konventtilappusen.

Kuuntelin joskus ikkunasta kun he keskustelivat, että jollakin asukkaalla oli postilaatikossa mainoskielto-kyltti.

Minun yksi sukulainen on jehova. Ja kun sitä toimintaa olen vierestä seurannut, niin näyttää olevan melko ankea ja sisäänpäinkääntyvä lahko.

Varmaan yksi oudoimmista säännöistä siellä on, että edes lähimmäistä ei voi onnitella syntymäpäivänä.

Vierailija
102/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ettei sellaista harhaoppia levitellä.

Kannattaa muistaa että Irti Huumeista ry:n perusti Jehovantodistaja, joka huijasi rahaa itselleen vuosien aikana useita miljoonia kun teki "huumevalistusta".

Tuskin on kovin vakaumuksellinen Jehovan todistaja ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelemassa? Saarnaamista se on. Jos antaa aloittaa niin loppua ei tule. Minulle tuli aluksi kun muutin, tasan kaksi kertaa kaksi jehovalaista yhdessä ja olivat jo aloittamassa saarnaansa kun isoon ääneen sanoin, että mitäs tykkäätte kun minä tulen teidän ovikellojanne soittelemaan enkä anna teille suunvuoroa saarnaltani. Tulen käännyttämään teidän roomalaiskatolilaisiksi. Eli kuulkaa, minulla on minun uskontoni jota en vaihda vaikka saarnaisitte maailman tappiin. Menkää koteihinne ja älkää enää ikinä tänne tulko. Eivät ole tulleet. 

Vierailija
104/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ettei sellaista harhaoppia levitellä.

Kannattaa muistaa että Irti Huumeista ry:n perusti Jehovantodistaja, joka huijasi rahaa itselleen vuosien aikana useita miljoonia kun teki "huumevalistusta".

Tuskin on kovin vakaumuksellinen Jehovan todistaja ollutkaan.

Tuo huumevalistushomma ei tosiaan kuulosta sellaiselta, mitä Jehovan todistaja tekisi. Sen sijaan Jehovan todistajissa on ollut paljon kaikenlaisia homeopaatteja, jotka myyvät kalliilla kalkkitabletteja sekä alkoholiliuoksia ja mukamas näkevät terveydentilan ihmisen silmän iiristä tarkastelemalla.

Vierailija
105/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jehovan todistaja/todistajat tulee soittamaan kotisi ovikelloa, avaat tietysti ystävällisesti oven heille. Jos he kysyvät, että tuletko jehovan todistajaksi, vastaat tietenkin, että mitenkä voisin tulla - enhän ole edes nähnyt koko onnettomuutta!.

Minulla ei edes ole ovikelloa. Viimeksi kun vuosia sitten pihaani ajoivat satuin olemaan pihalla ja kun toinen miehistä oli nousemassa autosta niin kysyin heti, että milläs asialla ollaan ja kun sain vastauksen, että jumalan asialla, niin sanoin välittömästi, että juu ei tarvi nousta autosta ja auton nokka tulo suuntaan mars mars. Aika liukkaasti lähtivät. Mökissäni oli aiemmin asunut vanha mummo ja sitä vissiin olivat tulossa hööpöttämään. Ei tainnut olla mieluisa yllätys, kun pihassa pyörikin keskiäkäinen mies, jota ei höpöhöpöhöpinät kiinnostanut.     

Vierailija
106/143 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui ramppaaminen kun alaoveen tuli koodilukko. Jehovia ja läheisen mormonikirkon tyyppejä kävi kokoajan. Harvoin muutenkaan näkee tuolla kävelemässä, ennen paljon useammin.

Vierailija
107/143 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole töissä missään kun ehtivät häiritsemään meitä kunnon ihmisiä.

Vierailija
108/143 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se taas alkoi?

Vierailija
109/143 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissa niitä ramppasi päntiönnään. Isä joskus tarjosi kahvia. Ei se mitään vakavaa ollut. Kunhan juttelivat, mutta äiti ei tykännyt yhtään. Sitten isä kuoli, ja kerran kävi yks jehova oven takana. Äiti sanoi vaan että isä on kuollut, ja sen jälkeen eivät ole häirinneet. Tänne ne eivät pääse kun on ovikoodi.

Vierailija
110/143 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lailla kieltää niiden aiheuttama häirintä ihmisille. Onkohan siitä jo kansalaisaloite?

Vierailija
111/143 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan Kansalaisaloite joka lailla kieltää niiden ovilla käynnit.

Vierailija
112/143 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tänään soinu ovikello?

Vierailija
113/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lauantaisin. Mukana oli monesti joku lapsi. En koskaan avannut ovea ja he sitten jättivät postilaatikkoon konventtilappusen.

Kuuntelin joskus ikkunasta kun he keskustelivat, että jollakin asukkaalla oli postilaatikossa mainoskielto-kyltti.

Minun yksi sukulainen on jehova. Ja kun sitä toimintaa olen vierestä seurannut, niin näyttää olevan melko ankea ja sisäänpäinkääntyvä lahko.

Varmaan yksi oudoimmista säännöistä siellä on, että edes lähimmäistä ei voi onnitella syntymäpäivänä.

Miten niin edes? Ketä yleensä onnitellaan, jos ei lähimmäisiä?

Vierailija
114/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin edes? Ketä yleensä onnitellaan, jos ei lähimmäisiä?

Tuossa on varmaan sanajärjestys vähän harhaanjohtava, eli "ei voi edes onnitella lähimmäistä syntymäpäivänä" olisi selkeämpi. Tuskinpa kirjoittaja tarkoitti, että olisi olemassa muitakin onniteltavia lähimmäisten lisäksi.

115/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin jehovat vastaan lämpimästi ja päädyimme juttelemaan keittiöön kaksistaan.  Sitten tein pari sellaista lähempään tutustumiseen liittyvää ehdotusta ja hepä halusivatkin sitten pois.

Vierailija
116/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

m58v kirjoitti:

Itse otin jehovat vastaan lämpimästi ja päädyimme juttelemaan keittiöön kaksistaan.  Sitten tein pari sellaista lähempään tutustumiseen liittyvää ehdotusta ja hepä halusivatkin sitten pois.

😅💃🕺

Vierailija
117/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole töissä missään kun ehtivät häiritsemään meitä kunnon ihmisiä.

Työkaveri tekee osa-aikatyötä. Vapaa-päivät tekee tätä vapaaehtoistyötä. Hänen miehensä on kokoaikatöissä.

Vierailija
118/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Eikö ne ole töissä?????

Vierailija
119/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Joulua jehovat!

Vierailija
120/143 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat – keitä olemme?'

Me tulemme sadoista etnisistä ryhmistä ja puhumme eri kieliä. Meillä on kuitenkin yhteiset tavoitteet. Haluamme ennen kaikkea tuottaa kunniaa Raamatun Jumalalle ja kaiken Luojalle, Jehovalle. Pyrimme parhaamme mukaan jäljittelemään Jeesusta Kristusta, ja kristittynä oleminen on meille kunnia-asia. Me kaikki käytämme säännöllisesti aikaa siihen, että autamme ihmisiä saamaan tietoa Raamatusta ja Jumalan valtakunnasta. Koska todistamme eli kerromme Jehova Jumalasta ja hänen valtakunnastaan, meidät tunnetaan Jehovan todistajina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi