Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummilapsen vanhemmilta tuli pyyntö ostaa rippiristi

Vierailija
02.05.2025 |

Tuli viesti, että sylikummina mä varmaan ostan rippiristin. Lapsi toivoo tiettyä Kalevala Korun ristiä. Ajattelin ensin, että ok, helppo ostaa lahja, kun on toive. Se risti maksaa 175 euroa!

Olen keskituloinen ihminen, kolmen lapsen äiti. Ei minulla ole tuollaisia rahoja ja vaikka olisikin, en ikinä ostaisi kenellekään noin kalliita lahjoja. En edes omille lapsilleni!

Ahdistaa. Risti on kummilapsen oma toive. Ajattelin käyttää lahjaan 40-50 euroa ruusuineen. Mitä teen? 

Kommentit (324)

Vierailija
1/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikavippi.

Vierailija
2/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut kummit tuttuja? Ota yhteyttä ja ostatte yhdessä ristin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat halvan hopearistin. Ei noita ikinä käytetä.

Vierailija
4/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroakirkosta.fi

Vierailija
5/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pikavippi.

Ei ole kyse siitä saisinko järjestettyä rahat tähän, vaan siitä, etten halua käyttää niin paljoa rahaa lahjaan.

ap

Vierailija
6/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta sikamaista ulkoistaa noin kalliin lahjan osto kummille. Ovat varmasti tietoisia hinnasta.

Vierailija
7/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut kummit tuttuja? Ota yhteyttä ja ostatte yhdessä ristin. 

On. Kiitos, tämä on hyvä idea. Voitaisiin jakaa kolmeen osaan. Sekin tosin on enemmän kuin olin budjetoinut..

ap

Vierailija
8/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy osallistuuko vanhemmat ristin kustannuksiin, muuten katsot edullisempaa

Vierailija
9/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele muiden kummien kanssa ja kerro, ettei sinulla yksin ole varaa tuollaista hankkia. Jos ei kerry summa, ota yhteys vanhempiin, että menee liian kalliiksi, elleivät vanhemmat tule vastaan.

Siinä voi olla ystävyyssuhteet koetuksella, mutta ymmärrän aloittajan huolen, ei minunkaan lompakosta tai kulutustottumuksillani tuollaisia lahjoja ostella, varsinkin kun se lahja uppoutunee vuoden kuluessa kirjahyllyn laatikkoon. Sijoita 40 euroa itse ja ruusuja. Loput on tultava muualta. Muuten jää ostamatta.

Vierailija
10/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sellaisen ristin kuin itse haluat ja that's it. 

Vierailija
11/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmilta sikamaista ulkoistaa noin kalliin lahjan osto kummille. Ovat varmasti tietoisia hinnasta.

Ovat tietoisia. Ensin tuli viesti, että lapsella tietyn ristin toive ja minä varmaan sylikummina sen ristin hankin. Kun sanoin, että kiva, että on joku tietty miellyttävä malli jo tiedossa, lähettivät linkin Kalevala Korun sivulle, jossa hinta.

Itsellänikään ei ole noin kalliita koruja.

ap

Vierailija
12/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatukorussa tuo maksaa 134 e ja tori.fi sen saa 60 eurolla.

Vierailija
13/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä aika pihi, kun keskituloisena ajattelit kukkineen päivineen käyttää kummilapsen rippilahjaan vain muutaman kympin.

Vierailija
14/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta rippikortti jossa lukee että vanhempasi ostavat Sinulle haluamasi ristin...

Vierailija
15/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käytän rippiristiä mm. hautajaisissa. Niihin ei oikein muita koruja voi laittaa.

Vierailija
16/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törpöt vanhemmat. Me ehdotettiin lasten kummeille, jos he haluavat, niin ristin ketjuineen voisi ostaa kimpassa niin, että yhden kummin osuus on max 50 euroa. Me vanhemmat maksettiin loput. Kummallakin oli kaksi kummia eikä he olleet pariskuntia. 

Vierailija
17/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovittiin, että ei pyydetä kummeja lainkaan rippijuhliin. Jaksavat aina tavatessa valittaa, miten kallista on olla kummi, joten ehkä konfirmaatio ei ole heille tärkeä juhla. Lahjaksi tyttö sai 1v iässä satukirjan, sen jälkeen eivät ole tulleet lasta juhlimaan. Kun on niin kallista.

Vierailija
18/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. S-Ryhmän lahjakortti tai seteli ovat täysin poissuljettuja vaihtoehtoja lahjaksi niin antakaa useampi yhdessä lahjakortti kultasepänliikkeeseen. Tosin tuossakin on paljon S-Ryhmän lahjakorttia suurempi riski sille, että käyttämättä jää kun mieleistä ei löydy. Joku S-Ryhmän lahjakortti niin tylyltä ja tylsältä kun ehkä kuulostaakin käytetään varmasti kun sillä voi sitten ostaa vaikka herkkuja, jos ei muuta.

Vierailija
19/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ap.  Valehtelet taas.

Meiltä kummilapsen vanhemmat kysyivät, samoin kuin toiselta kummilta, oletteko aikeissa ostaa nuorelle

rippiristin.

Syystä, että jos emme osta, vanhemmat tai isovanhemmat ostavat.

Ellei tätä rippilahja asia selvitä ja sovi ajoissa, voi käydä niin, että rippilapsi saa lahjaksi kaksi (2) jopa kolme  rippiristiä.

Että kyllästyttää nuo typerät, lapsilliset, keksityt aloitukset.

Vierailija
20/324 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä aika pihi, kun keskituloisena ajattelit kukkineen päivineen käyttää kummilapsen rippilahjaan vain muutaman kympin.

Ihan riittävä panostus tuo on.