Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä oikeudella pankki kieltäytyi 200 euron käteistalletuksesta?

Vierailija
17.08.2022 |

Kävin eilen pankkikonttorissa aikomuksenani tallettaa 200 € käteistä tililleni. Ei onnistunut. Pankki halusi todisteen siitä, mistä raha oli peräisin. Kyse oli mummon antamasta synttärilahjarahasta. Syntymäpäiväni oli todistettavasti viime viikolla ja tarjouduin allekirjoittamaan paperin, jossa kerroin mummon antaneen ne mulle lahjaksi. Se ei riittänyt. Rahat voisi kuulemma tallettaa vasta sitten, jos tuon pankkiin mummon itse allekirjoittaman selvityksen lahjasta.

En tietenkään viitsinyt vaivata mummoani moisella. Kävin tänään otto plus automaatilla, joka siirsi rahat tililleni mitään kysymättä.

Kysyn vaan, millä ihmeen oikeudella pankki kieltäytyi ottamasta rahojani vastaan? Kytätäänkö ja kyykytetäänkö kaikkia samalla tavalla vai olenko jotenkin onnistunut päätymään pankin silmätikuksi?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa keksityltä tarinalta.

Ei tuoksada keksityltä, mutta kommenttisi haisee aukota yleistiedoissa/yleissivistyksessä, yhteiskuntaopissa, valitettavasti näin on tällä kertaa, kun kirjoittaa jostain asiasta, kannattaa ottaa edes perusasiat hakukoneella selville ja kirjoittaa vasta sitten.

Heh hieman nauratti. On tämä sellaista pas..kanjauhantaa ja monesti vähän asian vierestä.

Vierailija
102/129 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hoh miksi tallettaa alunperinkään. Tuohan menee helposti yhdellä cittarikäynnillä murkinaa ostettaessa ja nuo isot ottavat vielä käteistä vastaan.

Mikä kauppa EI ota käteistä?

Olen törmännyt pariin. Itselleni ei sinänsä ongelma koska käytän yleensä korttia, mutta tietenkin hieman ärsytti kun juuri kun olin varautunut maksamaan käteisellä niin tokaisi isohkon kaupan myyjä, että heillä käy vain käteinen ja kuulemma jossain nurkan takana on automaatti millä voisi tallettaa. No, onneksi oli varakortilla juuri ja juuri sen verran. Epämukavaa kun ei ollut hajuakaan paljon siellä on. Kyllä kaupat tykkää olla hankalia. Kortin suosiminen hyvä asia, mutta tuskin isoissa ketjuissa pimeä myynti on kovin helppo edes toteuttaa, joten siltä kantilta pelkkään korttiin siirtyminen naurettavaa. On varmaan muitakin syitä kuten käteisen käsittely kalliimpaa.

Siis kävikö siellä käteinen vai ei. Yritit maksaa käteisellä ja siellä kävi vain käteinen...

Sekava kirjoitus.

"Mikä kauppa EI olta käteistä" oli kysymykseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pankki kysyy, että mistä rahat peräisin sanon, että myin persettä.

Vierailija
104/129 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös tilin kautta tehdyillä siirroilla joskus kysytään todistetta alkuperästä.

Vierailija
105/129 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvatuli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virvatuli kirjoitti:

Avasin siskonpojalle synnyttyään säästötilin. Olin yhteydessä pankkiin ja tiedustelin etukäteen voinko niin tehdä. Kyllä voit, oli vastaus.

Sisko sai vauvalle osoitetun kirjeen pankista, missä kysyttiin mm. poliittisesta vaikutusvallasta ulkomailla. Juu, kyllähän sellainen käärö on tosi vaikutusvaltainen! Vähän yliampuvaa, voisi pankitkin käyttää sitä maalaisjärkeä.

Tosi vaikea kyllä hahmottaa tilannetta miksi joku menisi avaamaan toisten ihmsten lapsille tilin? Miten sellainen voi olla sallittua?

Sinulla ei sitten taida olla kokemusta säästötileistä / lapsille omaisuuden kartuttamisesta. "Toisten ihmisten lapsille" - erittäin läheinen perheenjäsen, eikä mikään tuntematon! Idea on, että kaikki voivat laittaa lahjarahat nimenomaan suoraan tilille, jonka käyttöoikeuden poika saa tietyssä iässä.

Onko sinulla sukulaisesi huoltajuus? Muutenhan minäkin saan mennä avaamaan tilin vaikka naapurin mukulalle, ovathan he läheisiä kun minä sanon niin!

Jessus on yksinkertaista porukkaa. Fakta nyt joka tapauksessa on, että minä sen tilin avasin, lapsen äidin luvalla ja silti pankki kyseli vastasyntyneen ulkomaisista yhteyksistä. Tämä se pointti tässä. Jäätte jumiin ihan ihme asioihin.

Vierailija
106/129 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy talletusautomaatilla!

Se on maksullista!

Vierailija
107/129 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotit varmasti kassapalveluihin kaikkien eläkeläisten kanssa.

voidaan niitä automaattitalletuksiakin kysellä ja jäädyttää. Jos joka toinen päivä ilman viitteitä tallettelee satasia. Niissä on tietty määrä kun me lähtee selvitettäväksi.

Tohon pankkijuttuun en usko.

Vierailija
108/129 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee kuin sika.

Vierailija
109/129 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi viedä raha pankkiin?

Lahjana saatu käteinen on kuin lahjakortti (joka myös käy sellasissa liikkeissä jotka eivät myy lahjakortteja)

Jos haluat todella päästä eroon käteisestä kannattaa käyttää koko raha kaupoissa eikä viedä pankkiin.

Jos pankin systeemi menee rikki ja sinulla ei ole yhtään käteistä olet "automaattisesti" rahaton. 

Jos on aina käteistä mukana voi elää normaalin ja stressittömän elämän! 

Käsh is king

Vierailija
110/129 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Ap, mutta käytännössä olen huomannut, että kaikki Eestiläiset ja Comalit tallettaa käteistä S-ryhmän tilille. Ilmeisesti se on jostain syystä se paikka missä nämä hommat pitää hoitaa.

Vierailija
111/129 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömäksi on vahtiminen mennyt.

Sitten superrikkaat kierrättävät salapankkien kautta rahansa.

Pankkien ohjeistukset tulleet ihan ylemmiltä tahoilta. Rahanpesu on yleisempää, kuin mitä tavis voi ymmärtää. Ja just noita pieniäkin summia siihen käytetään. Ei pankit tahallaan kiusaa asiakkaitaan. Miksi näin tekisivät.

Vierailija
112/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei pankki suostunut siirtämään kuolinpesän tililtä rahoja (jakokirjan perusteella) perillisten tileille, koska pankin mukaan kyseessä saattoi olla rahanpesu, saihan jokainen perillinen 15 000 - 45 000 e. Eli ensin jouduimme todistamaan, että meillä ei ole ollut omilla tileillä (eri pankissa) kahteen vuoteen mitään epäilyttäviä yli 150 euron tilisiirtoja (kyllä, pankki halusi meidän tiliotteemme 2 vuoden ajalta!) sekä työnantajilta tuolta ajalta palkkatodistukset, jotta saattoivat verrata palkaksi tilille tulleita summia.

Asia on edelleen prosessissa eli raha eli ole yli 6 kk aikana liikkunut, koska on tämä rahanpesuepäily emmekä me keksi, missä se rikos voisi olla, ei meistä kukaan ole saamassa tuntemattomalta taholta euroakaan.

Ota yhteyttä Finanssivalvontaan ja Kuluttajaviranomaiseen. Koska käsittely on venynyt kohtuuttoman pitkään pyydetyn materiaalin toimittamisen jälkeen, vaadit pankilta, että rahat jaetaan jakokirjan mukaan viivytyksettä tai pankki maksaa 12% viivästyskorkoa. Teidän rahat on pankissa poikimassa heille talletuskorkoa.

Vierailija
113/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt talletusautomaattia? Niitä on jokapaikassa. Pankkien aukioloajat ovat suppeita ja niitä on harvoissa paikoissa.

Vierailija
114/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostit 2 vuotta vanhan ketjun? Ääliö!

Vierailija
115/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myös tilin kautta tehdyillä siirroilla joskus kysytään todistetta alkuperästä.

Siirsin 15 000 euroa ulkomaan tililtä Suomen tilille eikä mitään kyselty. Ulkomaan pankki vaan soitti ja kysyi, että onhan se varmasti minun tekemä tilisiirto. Suomen puolella ei kysytty mitään. 

Vierailija
116/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin auttamassa iäkästä vanhempaani konttorissa pankkiasioinnissa. Pankki halusi tehdä rahanpesuselvityksen myös minusta rahanpesulainsäädäntöön vedoten. Naurettavinta oli, etten ole kyseisen pankin asiakas, enkä käyttämässä vanhempani varoja. Käskin soittamaan heidän lakijohtajalle, koska rahanpesulaki ei taatusti velvoita mitään tällaista tässä tapauksessa. Ei soittanut ja asia annettin olla.

Vierailija
117/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Itse olen saanut talletettua ainakin 1500€ kerralla, rahojen alkuperää kyllä kysyttiin mutta riitti että sanoin valmistujaisjuhlieni olleen edellisellä viikolla. Onkohan pankeilla minkälaista asiakkaiden profilointia käytössä?

Vierailija
118/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä alun alkaenkaan menit tiskille asiaa hoitamaan?

Ehkä se jo herätti virkailijan epäilyt.

Vain rikolliset hoitavat asiansa pankin tiskillä.

Minun nuoruudessani oli sitten kaikki Suomalaiset rikollisia.

Vierailija
119/129 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä alun alkaenkaan menit tiskille asiaa hoitamaan?

Ehkä se jo herätti virkailijan epäilyt.

Vain rikolliset hoitavat asiansa pankin tiskillä.

Heh, olipa väite.

Kaikki eläkeläiset ovat täten rikollisia .

Vierailija
120/129 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ohjeet tulevat pankeille just rahanpesun takia. Ja kiinni niitä jää vähän väliä. Ihmisille naksetaan siitä, että käyttävät pieniä summia tileillään. Ei siinä olla kiinnostuneita tästä yksittäisestä hölmöstä, joka tuohon suostuu, vaan näiden kautta tietty selvitetään, kuka se rahanpesijä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän