Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrityksiä menee nyt konkurssiin kovalla tahdilla. Pienet ja keskisuuret yritykset yrittävät sinnitellä pinnalla tekemällä maksusuunnitelmia

Vierailija
12.08.2024 |

Onko tämä vaara työpaikallasi?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hoitolalalla

Vierailija
2/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vakavarainen yhtiö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo pidempään. Minun pitäisi nyt lainata yritykselle viimeiset henk. koht. säästöni jotta yritys voi jatkaa. On todella vaikeaa päättää teenkö sen vai menenkö suosiolla konkurssiin.

Vierailija
4/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, koska olen rakennusalalla.

Vierailija
5/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo. Pillit on pistetty pussiin. Pakko lopettaa kun kirstun pohja on tyhjä. 

Vierailija
6/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen kapina toimii! Kulutus aivan minimiin niin saadaan vihahallitus nurin. 

Hymyilemme ja ajamme talouden alas. 

Vierailija
7/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh vieläkö ihannoitte Sanna Marinia ja edellistä hallitusta kun ne ajoi meidät taantumaan ja talouskurjimukseen? 

Vierailija
8/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työnantaja oli jo kiikun kaakun, niillä voi olla vähän tuulista. Pitääkin selata vähän Kauppalehteä.

Vierailija
9/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusala on kohta lopullisesti kaput ja monet muut alat seuraavat perässä. Tässä maassa on tehty idioottimaisia päätöksiä 90-luvulta lähtien ja kohta siitä kärsii koko kansa. Muutama viimeisin vuosi onkin luistateltu aivan älyvapaana kohti kadotuksen kuilua, joten saapa nähdä jääkö tuho vain talouden saralle. 

Vierailija
10/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEHHEE! Kannattiko yrittäjät äänestää kansalta ostovoima pois? KANNATTIKO? AI että mä nautin 🤗

Vierailija
11/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Hoitolalalla

Sanonpa mulle missä olet. Ainakin minun hvk:lla on jatkuvat yt:t sekä yksityisillä myös. Samoin viereisessä ja monissa muissa. 

Vierailija
12/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysmyönteinen hallitus tukee yrityksiä.

Vierailija
13/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen kapina toimii! Kulutus aivan minimiin niin saadaan vihahallitus nurin. 

Pistämällä kulutuksen minimiin niin silloinhan ne yritykset vasta kaatuukin, ja työttömyys lisääntyy. Kyllä tämä touhu täytyy saada käännettyä toisenlaisin keinoin, vaikkapa nostamalla talousjärjestelmämme ongelmia äänekkäästi esille ja vaatimalla muutoksia lakiin ja määräyksiin.

Vierailija
14/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEHHEE! Kannattiko yrittäjät äänestää kansalta ostovoima pois? KANNATTIKO? AI että mä nautin 🤗

Lähivuosina nähdään mitä tapahtuu kun ihmiset alkavat elää tulojensa mukaan ilman tukia eli lakataan keinotekoisesti tukemasta kulutusta. Tulee konkursseja, paljon. 

Vierailija
15/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan päinvastoin. Työntekijäpula on valtava ja itse puhuin juuri itselleni lähes 400 €/kk palkankorotuksen. Työnantaja maksaa, koska sen on pakko. Lyön vetoa, etten suinkaan ole työpaikkani ainoa, joka on korotuksia saanut. Olen sairaanhoitaja. 

Vierailija
16/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se hallitus nurin mene vaan yritykset.

Vierailija
17/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla olen katsonut työnantajan velkaantumista. Ostellaan toisia firmoja, laajennutaan ulkomaille, kehitetään omia ohjelmistoja. Velalla rahoitetaan hommaa, pitkäaikaiset velat noin 75 miljoonaa ja tulos verojen jälkeen 3 miljoonaa! Tajuaahan tuo kuka tahansa että ei ole kestävä yhtälö. Viimein havahtuivat tilanteeseen ja aloittivat kustannussäästöohjelman, jolloin uusia ei palkata ja firmoja ei ostella. Osinkoja kuitenkin haluavat vielä jakaa vaikka ei tässä tilanteessa pitäisi yhtään ylimääräistä jaella ulos. Edesvastuutonta toimintaa.

Vierailija
18/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan päinvastoin. Työntekijäpula on valtava ja itse puhuin juuri itselleni lähes 400 €/kk palkankorotuksen. Työnantaja maksaa, koska sen on pakko. Lyön vetoa, etten suinkaan ole työpaikkani ainoa, joka on korotuksia saanut. Olen sairaanhoitaja. 

Kiinnostaa kyllä tietää että missä tällainen on mahdollista? Aiemmin kuntapuolella oli tiukasti kvtes eikä neuvottelumahdollisuuksia ollut ja samoin nykyisen työnantajan alaisuudessa tesistä ei poiketa ilman merkittäviä muutoksia työnkuvaan.

T.toinen sh

Vierailija
19/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa kyllä tietää että missä tällainen on mahdollista? Aiemmin kuntapuolella oli tiukasti kvtes eikä neuvottelumahdollisuuksia ollut ja samoin nykyisen työnantajan alaisuudessa tesistä ei poiketa ilman merkittäviä muutoksia työnkuvaan.

T.toinen sh

Vaasan keskussairaala luultavasti? Siellä maksetaan isoja korotuksia kun puhuu ruotsia. Ns. kielilisä. Koettu itsekin jokunen vuosi sitten.

Vierailija
20/66 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi