Mies on säästänyt minulta salaa yli 7000€
Ok, summa on suhteellisen pieni koko maailman miljoonien mittakaavassa, mutta meidän perheen taustaa vasten aivan raivostuttava paljastuminen.
Molemmat käymme töissä ja mies on valittanut viime vuodet palkastaan ja siitä ettei mitään jää käteen. On ollut raha-asioista aivan raivoissaan, palkkapäivän jälkeen on mennyt yleensä pari päivää ja usein hän on tullut töistä kotiin laskuja maksettuaan ja huutanut ja kiukunnut minulle, että onpa kiva kun tili vasta tuli ja nyt on jäljellä enää pari sataa. Että sinä varmaan sitten maksat perheen ruuat, kun minulla ainakaan ei ole rahaa!
Monesti sama on toistunut ennen lomamatkoja, tili tuli ja meni, auto vei ja polttopuita piti ostaa. Olen ihmetellyt että hitosti ne taitaa maksaa kun kaikki menee aina niin pian. Olen vähän säälinyt miestä ja hänen tilannettaan, itse olen vastannut lasten ja kodin hankinnoista. Maksanut mielihyvin matkoillamme ruokia ja elämyksiä, omaa säästötiliä välillä tyhjentelemällä perheen hyväksi. Kun ei miehen pienestä palkasta nyt vaan tällaisiin riitä.
Yllätys oli melkoinen pari viikkoa sitten, kun miehellä jäi vahingossa verkkopankki auki kun varasimme kesälomaa (jonka minä maksoin). Mies kirjautui omaan pankkiinsa katsomaan paljonko visalla on varaa ja samalla näin hänen säästötilinsä summan 7460€. Meinasin lentää persiilleni tästä näystä. Jos tämä olisi säästetty siten, että olisin tiennyt miehen säästävän olisin ollut hänestä hemmetin ylpeä. Nyt tämä oli tehty aivan eri tavalla, minulle valehdellen, raivoten ja minulla asioita maksattaen. Eniten tässä loukkaa se, että mies on pitkän aikaa siirtänyt joka kuukausi rahoja suoraan palkasta säästöön ja maksattanut minulla sitten ruokakuluja ja muita menoja, huonosti käyttäytyen. Joka välissä on myös uhrin roolissa itkenyt sitä miten mitään ei jää käteen ja vituttaa käydä töissä kun ei saa mitään säästöön.
Ei se säästetty summa, vaan se sen ympärille rakennettu vale. Olen vaan niin raivoissani. Olen maksanut kiltisti hänen menojaan ja nyt on tilanne se, ettei minulla ole säästöjä vaan kaikki on mennyt perheen ylläpitoon kun olen luullut miehen olevan ihan pee aa koko ajan.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä mies sanoi kun kysyit rahoista?
Tästä kuule tapeltiin päivä. Aluksi oli ihan että älä esitä ettet tiennyt, sitten suuttui että mitä se sinulle kuuluu, sitten raivostui että ei minun sulle tarvi kaikkea kertoa ja lopuksi selitteli että yhteiseen hyvään ne on olleet säästössä.
Tässä välissä kerkisimme tapella elämämme kauheimpia riitoja, on vieläkin paha olla. Sanoi ilkeitä asioita, pilkkasi sitä että en ole itse saanut mitään säästöön, haukkui minua laiskaksi ja köyhäksi, oli ylimielinen ja hirveä.
Olen jotenkin järkyttynyt, en olisi toivonut että näin käyttäydytään tässä parisuhteessa.
Ap
Et tietenkään ole saanut mitään säästöön koska ne on sinulta valheella varastettuja rahoja. Joka kerta kun olet elättänyt häntä olemattomien menojen paikkaamiseksi, hän on varastanut sinulta. En katsosi tuollaista kaasuvalottaja manipuloitsija varasta hetkeäkään enkä todellakaan kuuntelisi mitään kiukutteluja.
Vai on ne parisuhteessa käytetyt rahat toiselta varastettuja 🤣 No, aina oppii jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse keräsin aikoinaan 20k€ eroa varten jemmaan. Kun lähdin niin muija nauroi et tyhjänpäälle menet, no ei nauranut kauaa kun ostin uuteen asuntoon kaikki uudet kalusteen ym. ja olin todella onnellinen.
Oho, no onpas pieni pesämuna. Olen säästänyt 120 000 euroa, siltä varalta, että haluaisinkin muuttaa muualle. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miehen raha-asiat ei kuulu sulle ap. Ne on hänen rahojaan, ei sun eikä perheen.
Ne on ap:n rahoja joten todellakin kuuluu hänelle. On taloudellisen väkivallanmuoto tuo mitä mies on tehnyt.
Eipä muuten ole. Mies on ne itse ihan tienannut ja saa kyllä säästää vaikka salaa, siihen on varmasti hyvä syy jos akka on heti apajilla ja suuttuu jos miehellä rahaa.
Tässä ketjussa on näköjään pelkkiä gold diggereitä.
Mies säästi rahaa, koska halusi ostaa paljon tuoreempaa piirakkaa. 🤭
Ei kannata alkaa parisuhteeseen, jos ei ole mitään kykyjä siitä selviytymiseen.
Tosi mukavia lapsiakin varmaan kasvaa tuollaisesta kahden idiootin hirmuliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun miehen raha-asiat ei kuulu sulle ap. Ne on hänen rahojaan, ei sun eikä perheen.
Ne on ap:n rahoja joten todellakin kuuluu hänelle. On taloudellisen väkivallanmuoto tuo mitä mies on tehnyt.
No eipä ole ap:n rahoja. Ihan on miehen.
AP on ilmiselvästi tuhlaavan sortin nainen joka käyttää rahat miten sattuu joten mies on pakotettu pitämään jemmarahaa että perheen talous ei kaadu yksittäiseen auton huoltoon, tuulilasin kiveniskemään tai astianpesukoneen tilttaamiseen. Jos tuo vararahasto naiselle jotenkin näkyisi, niin tämä olisi heti huutamassa että se pitää kuluttaa että päästään niistä eroon ja saadaan elämä entistä enemmän persiilleen.
Ihan tavallinen tilanne joka toisessa suomalaisessa perheessä.
Eikös tuo ole normisettiä ja täällä vaaditaan avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa eksältä😂 Sain haukkuja vieläpä hänen ystäviltään kuinka käytän hyväksi. Joopa joo. Tietäisivätpä totuuden. Mut ihan sama.
Kiitän aloittajaa aloituksesta. Muistan taas olla entistä kiitollisempi tämän hetkisestä elämästäni🥰 jokainen uusi aamu johon herään.
Voimia sulle💛
Vinkiksi: paljastui paljon muitakin selän takana tehtyjä juttuja ja kavereille mun haukkumista aivan paikkansa pitämättömistä asioista (siis mustamaalaamista).
Sori ap mut sun miehes suunnittelee selvästi exittiä.
Vierailija kirjoitti:
Menisi luottamus. Mun ex oli aina muka rahaton. Sit vilahti sijoitussivu ja 52000e oli tilillä. Juu ei. Väitti että sijoitukset ei ole "oikeaa rahaa" ja niitä ei voi nostaa pois. :D
Osittain totta. Voi olla että verottaja vie ison siivun niin tyhmä nostaa pois.
Täällä on kaikenlaista "tietäjää", mutta totuus on, että erossa katsotaan säästöt. Tiliotteet tutkitaan ainakin, jos on kummallakin lakimies kuvioissa. Salaa säästänyt maksaa tasinkoa toiselle erossa. Vain perityt rahat ja omaisuus, joihin puolison avio-oikeus on testamentilla suljettu pois, jää tämän tasajaon ulkopuolelle. Itse jouduin maksamaan säästöistä tasinkoa 23000 euroa kun eksä nosti kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu kirjoitti:
Säästä kostoksi 8000€ niin oppii olemaan
No tämäpä. Mutta mistäs säästät kun ei ole todellakaan mistä laittaa sivuun. Jos voisin vastaavasti joka kuukausi laittaa palkastani 800€ säästöön vuoden ajan ja maksattaa kulut miehellä.
Itse asiassa tässä on ideaa - voinko sanoa että tasoissa ollaan siinä vaiheessa kun mulla on tuo sama summa tilillä. Että nyt alkoi minun palkan jälkeinen laskujen maksu ja kiukuttelu.
Avioliitossa kun ollaan niin sehän on win-win. Omat tilit meillä on, mutta jos lusikat menisi jakoon niin kaikkihan menisi puoliksi.
Totta kai mies palauttaa sinulle rahat, jotka tuosta summasta ovat sinun.
Itse pyytäisin palauttamaan myös allekirjoitetut eropaperit. Käytös on törkeää ja vielä pahempaa on asenne.
Mies säästää rahaa, koska valmistautuu jättämään sinut.
jos maksaa osuutensa yhteisistä kuluista niin säästäminen ei haittaa
Meeppä demariakka TÖIHIN! siitä naukumasta.
Ketään ei teidän ainainen ja jatkuva ulina kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
On aikoihin eletty, kun säästäväinen mies on se suurin sika!
Ehkä mies nyt oppii ja pistää kaiken rahan, mitä tulee, haisemaan? Ettei vain vahingossakaan säästötilille mitään jäisi.
Säästää saa toki, kunhan säästää omista varoistaan eikä taloudellisen väkivallan kautta perheenjäseniltä.
Jos miestä vit uttaa, että te ette elä ilmaiseksi, paras päästää hänet näkemästä teitä, ikäviä rahareikiä, aina käsi ojossa, kehtaavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu kirjoitti:
Säästä kostoksi 8000€ niin oppii olemaan
No tämäpä. Mutta mistäs säästät kun ei ole todellakaan mistä laittaa sivuun. Jos voisin vastaavasti joka kuukausi laittaa palkastani 800€ säästöön vuoden ajan ja maksattaa kulut miehellä.
Itse asiassa tässä on ideaa - voinko sanoa että tasoissa ollaan siinä vaiheessa kun mulla on tuo sama summa tilillä. Että nyt alkoi minun palkan jälkeinen laskujen maksu ja kiukuttelu.
Avioliitossa kun ollaan niin sehän on win-win. Omat tilit meillä on, mutta jos lusikat menisi jakoon niin kaikkihan menisi puoliksi.
Totta kai mies palauttaa sinulle rahat, jotka tuosta summasta ovat sinun.
Itse pyytäisin palauttamaan myös allekirjoitetut eropaperit. Käytös on törkeää ja vielä pahempaa on asenne.
Laske se osuus, jonka olet hänen puolestaan maksanut, esitä summa ja pyydä palauttamaan. Äläkä enää ikinä anna siimaa hänelle. Hän hoitakoon oman osuutensa ihan itse.
Eksä oli tuollainen. Päivääkään en ole kaivannut.
Vierailija kirjoitti:
jos maksaa osuutensa yhteisistä kuluista niin säästäminen ei haittaa
Luitko aloituksen?
Lisäksi käytös on niin paska, etten katselisi.
Aloitus on vuodelta 2022, joten eiköhän ongelmaan ole ratkaisu löytynyt. Mutta jos AP on yksin elättänyt koko perhettä, niin sekö on mielestäsi turhuuteen laittamista? Mies on ehta lokki.