Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on säästänyt minulta salaa yli 7000€

Vierailija
16.08.2022 |

Ok, summa on suhteellisen pieni koko maailman miljoonien mittakaavassa, mutta meidän perheen taustaa vasten aivan raivostuttava paljastuminen.

Molemmat käymme töissä ja mies on valittanut viime vuodet palkastaan ja siitä ettei mitään jää käteen. On ollut raha-asioista aivan raivoissaan, palkkapäivän jälkeen on mennyt yleensä pari päivää ja usein hän on tullut töistä kotiin laskuja maksettuaan ja huutanut ja kiukunnut minulle, että onpa kiva kun tili vasta tuli ja nyt on jäljellä enää pari sataa. Että sinä varmaan sitten maksat perheen ruuat, kun minulla ainakaan ei ole rahaa!

Monesti sama on toistunut ennen lomamatkoja, tili tuli ja meni, auto vei ja polttopuita piti ostaa. Olen ihmetellyt että hitosti ne taitaa maksaa kun kaikki menee aina niin pian. Olen vähän säälinyt miestä ja hänen tilannettaan, itse olen vastannut lasten ja kodin hankinnoista. Maksanut mielihyvin matkoillamme ruokia ja elämyksiä, omaa säästötiliä välillä tyhjentelemällä perheen hyväksi. Kun ei miehen pienestä palkasta nyt vaan tällaisiin riitä.

Yllätys oli melkoinen pari viikkoa sitten, kun miehellä jäi vahingossa verkkopankki auki kun varasimme kesälomaa (jonka minä maksoin). Mies kirjautui omaan pankkiinsa katsomaan paljonko visalla on varaa ja samalla näin hänen säästötilinsä summan 7460€. Meinasin lentää persiilleni tästä näystä. Jos tämä olisi säästetty siten, että olisin tiennyt miehen säästävän olisin ollut hänestä hemmetin ylpeä. Nyt tämä oli tehty aivan eri tavalla, minulle valehdellen, raivoten ja minulla asioita maksattaen. Eniten tässä loukkaa se, että mies on pitkän aikaa siirtänyt joka kuukausi rahoja suoraan palkasta säästöön ja maksattanut minulla sitten ruokakuluja ja muita menoja, huonosti käyttäytyen. Joka välissä on myös uhrin roolissa itkenyt sitä miten mitään ei jää käteen ja vituttaa käydä töissä kun ei saa mitään säästöön.

Ei se säästetty summa, vaan se sen ympärille rakennettu vale. Olen vaan niin raivoissani. Olen maksanut kiltisti hänen menojaan ja nyt on tilanne se, ettei minulla ole säästöjä vaan kaikki on mennyt perheen ylläpitoon kun olen luullut miehen olevan ihan pee aa koko ajan.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto, etenkin ilman avioehtoa, on taloudellinen sopimus. Siinä voidaan toki tehdä keskenäisiä tarkennuksia, miten taloutta hoidetaan, mutta kyllä se, että valehtelee rahojensa menneen perheen elättämiseen vaikka ne on mennyt omalle tilille säästöön ja maksattaa loput yhteisistä menoista puolisolla, on eräänlainen sopimusrikkomus ja petos. On siinä syytäkin olla vihainen.

Vertailun vuoksi: meillä on yhteinen tili, jonka lisäksi minulla omissa nimissä säästötili, jonne siirrän säästäväisempänä osapuolena säännöllisesti rahaa yhteiseltä tililtä pahan päivän varalle koko perheen puolesta. Tämä on ok, koska puoliso tietää siitä ja pystyy myös seuraamaan tilitiedoista siirtoja ja kysyttäessä kerron aina, paljonko siellä on ja tarvittaessa neuvotellaan niiden käytöstä, molemmilla on asiassa yhtäläinen puhevalta. Jos taas tekisin tämän salaa, siirtäisin yhteisistä varoista rahaa itselleni, harva näkisi tämän hyväksyttävänä.

Sinulla on käytännössä jälkimmäinen tilanne, vaikka käyttötilinne ovat olleet erilliset. Tilanne olisi eri, jos molemmat ovat hoitaneet omat menonsa ja osuutensa yhteisistä kuluista, mutta näin ei ilmeisesti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä