Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on säästänyt minulta salaa yli 7000€

Vierailija
16.08.2022 |

Ok, summa on suhteellisen pieni koko maailman miljoonien mittakaavassa, mutta meidän perheen taustaa vasten aivan raivostuttava paljastuminen.

Molemmat käymme töissä ja mies on valittanut viime vuodet palkastaan ja siitä ettei mitään jää käteen. On ollut raha-asioista aivan raivoissaan, palkkapäivän jälkeen on mennyt yleensä pari päivää ja usein hän on tullut töistä kotiin laskuja maksettuaan ja huutanut ja kiukunnut minulle, että onpa kiva kun tili vasta tuli ja nyt on jäljellä enää pari sataa. Että sinä varmaan sitten maksat perheen ruuat, kun minulla ainakaan ei ole rahaa!

Monesti sama on toistunut ennen lomamatkoja, tili tuli ja meni, auto vei ja polttopuita piti ostaa. Olen ihmetellyt että hitosti ne taitaa maksaa kun kaikki menee aina niin pian. Olen vähän säälinyt miestä ja hänen tilannettaan, itse olen vastannut lasten ja kodin hankinnoista. Maksanut mielihyvin matkoillamme ruokia ja elämyksiä, omaa säästötiliä välillä tyhjentelemällä perheen hyväksi. Kun ei miehen pienestä palkasta nyt vaan tällaisiin riitä.

Yllätys oli melkoinen pari viikkoa sitten, kun miehellä jäi vahingossa verkkopankki auki kun varasimme kesälomaa (jonka minä maksoin). Mies kirjautui omaan pankkiinsa katsomaan paljonko visalla on varaa ja samalla näin hänen säästötilinsä summan 7460€. Meinasin lentää persiilleni tästä näystä. Jos tämä olisi säästetty siten, että olisin tiennyt miehen säästävän olisin ollut hänestä hemmetin ylpeä. Nyt tämä oli tehty aivan eri tavalla, minulle valehdellen, raivoten ja minulla asioita maksattaen. Eniten tässä loukkaa se, että mies on pitkän aikaa siirtänyt joka kuukausi rahoja suoraan palkasta säästöön ja maksattanut minulla sitten ruokakuluja ja muita menoja, huonosti käyttäytyen. Joka välissä on myös uhrin roolissa itkenyt sitä miten mitään ei jää käteen ja vituttaa käydä töissä kun ei saa mitään säästöön.

Ei se säästetty summa, vaan se sen ympärille rakennettu vale. Olen vaan niin raivoissani. Olen maksanut kiltisti hänen menojaan ja nyt on tilanne se, ettei minulla ole säästöjä vaan kaikki on mennyt perheen ylläpitoon kun olen luullut miehen olevan ihan pee aa koko ajan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika reilu meininki. Itse en pystyis enää luottamaan, ero tulis.

Vierailija
22/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miehen raha-asiat ei kuulu sulle ap. Ne on hänen rahojaan, ei sun eikä perheen.

Ne on ap:n rahoja joten todellakin kuuluu hänelle. On taloudellisen väkivallanmuoto tuo mitä mies on tehnyt.

Eipä muuten ole. Mies on ne itse ihan tienannut ja saa kyllä säästää vaikka salaa, siihen on varmasti hyvä syy jos akka on heti apajilla ja suuttuu jos miehellä rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu kirjoitti:

Säästä kostoksi 8000€ niin oppii olemaan

No tämäpä. Mutta mistäs säästät kun ei ole todellakaan mistä laittaa sivuun. Jos voisin vastaavasti joka kuukausi laittaa palkastani 800€ säästöön vuoden ajan ja maksattaa kulut miehellä.

Itse asiassa tässä on ideaa - voinko sanoa että tasoissa ollaan siinä vaiheessa kun mulla on tuo sama summa tilillä. Että nyt alkoi minun palkan jälkeinen laskujen maksu ja kiukuttelu.

Avioliitossa kun ollaan niin sehän on win-win. Omat tilit meillä on, mutta jos lusikat menisi jakoon niin kaikkihan menisi puoliksi.

Mistä keksit, että kaikki menisi puoliksi? Omaisuuden arvo jaettaisiin, ei miehen tilillä olevia varoja.

Vierailija
24/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS, JSS, JSS HETI.

Vierailija
25/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miehen raha-asiat ei kuulu sulle ap. Ne on hänen rahojaan, ei sun eikä perheen.

Ne on ap:n rahoja joten todellakin kuuluu hänelle. On taloudellisen väkivallanmuoto tuo mitä mies on tehnyt.

Eipä muuten ole. Mies on ne itse ihan tienannut ja saa kyllä säästää vaikka salaa, siihen on varmasti hyvä syy jos akka on heti apajilla ja suuttuu jos miehellä rahaa.

Kyllä se on. Keksittyjä menoja ja laskuja mitä ei ole joiden varjolla pakotetaan toinen ottamaan kaikki vastuu henkilön perus elättämisestä, vaikka oikeasti varaa olisi. On taloudellista väkivaltaa. Henkistä väkivaltaa on vielä manipulointi ja huutaminen kun jää kiinni. Olen tästä aihepiiristä aikoinaan keskustellut ihan väestöliiton parisuhdeneuvojan kanssa koska minulle tehtiin tätä.

Vierailija
26/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on tienannut, mutta valittanut rahattomuuttaan, vaikka samalla piilottanut rahojaan. Ap:n kustannuksella tehnyt säästöjä.

Ymmärrän ap:ta. Itsekin sorruin avioliitossa siihen, että makselin todella suuren osan laskuista, kun jotenkin säälitti miehen pienet tulot. Mies sitten osteli omilla rahoilla harrastusjuttuja ym. Yritin myös noilla maksuilla hyvitellä miehen ainaista pahantuulisuutta.

Vierailija
27/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin kerran kun tapailen miestä että miten työttömällä onkin aika paljon rahaa. Ruokaan tuntuu menevän 300 euroa kk ja sitten käy kalassa usein ja ostaa bensaa veneeseen. Oluttakin on juonut sillon tällöin ja  aina syö kalliita hedelmiä kuten viinirypäleitä on lähes joka päivä yksi rasia jääkaapissa. Maksaa nekin 2.50 euroa rasia ja niit tuntuu menevä 20 joka kuukausi. Sitten vesimelonia syö usein nekin maksaa 5 euroa. No satuin näkemaan että miehellä on yli 30 tonnia tilillä ja kaapissa sillä oli varmaan saman verran tai paljon enemmän koska en ehtinyt laskemaan. En sanonut sille mitään rahoista vaan ihmettelin. Mies esittää köyhää mutta on varoissaan. Ei halunnut lähteä mun kanssa lomalle edes. Kulkee vanhoissa verkkahousuissa myös ja risaisessa takissa. Miksei voi ostaa kunnollisia vaatteita.

Vierailija
28/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikoihin eletty, kun säästäväinen mies on se suurin sika!

Ehkä mies nyt oppii ja pistää kaiken rahan, mitä tulee, haisemaan? Ettei vain vahingossakaan säästötilille mitään jäisi.

Vierailija
29/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa joko 

a) maksattaisin miehellä perheen kulut kunnes itselläni on säästössä tuo vastaava summa mitä mies säästi, ja vetäisin vastaavasti aina kunnon kiukkuraivarit palkkapäivänä(tosin tässä käyttäydytään samalla tavalla kuin mies joten turha odottaa siltä anteeksipyyntöä tai ymmärrystä)

tai

b) eroaisin heti ja ei kun lusikat jakoon. mieshän on tehnyt taloudellista väkivaltaa sulle. mihin muuhun se kykenee?

Todennäköisesti valintani olisi erota. Ei tuo ole tervettä aikuisen miehen käytöstä, taloudellista riistoa ja hyväksikäyttöä. Kaasuvalottaa vielä siin päälle mokoma qusiaivo!

Vierailija
30/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies nyt oppii ja pistää kaiken rahan, mitä tulee, haisemaan? Ettei vain vahingossakaan säästötilille mitään jäisi.

Eli jos minä nyt huudan sinulle että vuokrani on maksamatta ja sinun on pakko maksaa se ja sinä maksat sen vuokran kuukaudesta toiseen, niin sinusta ne rahat mitkä pimitin maksatuttamalla vuokrani sinulla on minun eikä sinun? Ok. Missä asut. Voin ryöstää sinut ihan suoraankin.

Vierailija
31/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää voi kuka tahansa piilottamalla rahojaan ja maksattamalla laskut muilla.

Vierailija
32/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen112 kirjoitti:

Minä ihmettelin kerran kun tapailen miestä että miten työttömällä onkin aika paljon rahaa. Ruokaan tuntuu menevän 300 euroa kk ja sitten käy kalassa usein ja ostaa bensaa veneeseen. Oluttakin on juonut sillon tällöin ja  aina syö kalliita hedelmiä kuten viinirypäleitä on lähes joka päivä yksi rasia jääkaapissa. Maksaa nekin 2.50 euroa rasia ja niit tuntuu menevä 20 joka kuukausi. Sitten vesimelonia syö usein nekin maksaa 5 euroa. No satuin näkemaan että miehellä on yli 30 tonnia tilillä ja kaapissa sillä oli varmaan saman verran tai paljon enemmän koska en ehtinyt laskemaan. En sanonut sille mitään rahoista vaan ihmettelin. Mies esittää köyhää mutta on varoissaan. Ei halunnut lähteä mun kanssa lomalle edes. Kulkee vanhoissa verkkahousuissa myös ja risaisessa takissa. Miksei voi ostaa kunnollisia vaatteita.

Myy huuméita.

Vierailija
33/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttumisesta pitäisi jo hälytyskellojen soida. Miksi raivoaa sinulle oman palkkansa pienuutta. Kysy mieheltä miksi olet valehdellut ja mitä varten olet säästänyt kyseiset rahat. Suunnitteleeko esim. eroa sinusta? Mulla menisi luottamus mieheen tuollaisen jälkeen.

Vierailija
34/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa joko 

a) maksattaisin miehellä perheen kulut kunnes itselläni on säästössä tuo vastaava summa mitä mies säästi, ja vetäisin vastaavasti aina kunnon kiukkuraivarit palkkapäivänä(tosin tässä käyttäydytään samalla tavalla kuin mies joten turha odottaa siltä anteeksipyyntöä tai ymmärrystä)

tai

b) eroaisin heti ja ei kun lusikat jakoon. mieshän on tehnyt taloudellista väkivaltaa sulle. mihin muuhun se kykenee?

Todennäköisesti valintani olisi erota. Ei tuo ole tervettä aikuisen miehen käytöstä, taloudellista riistoa ja hyväksikäyttöä. Kaasuvalottaa vielä siin päälle mokoma qusiaivo!

Mä taas säästäisin rahat takas a) -vaihtoehdolla ja sitten eroaisin siitä mulqusta. Ei lasten ole hyvä asua saman katon alla tollasen manipulatiivisen isän kanssa anyway. Jss ja rohkeutta siihen, ap!

Vierailija
35/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tuhlaava nainen suuttuu kun mies säästää rahaa.  Nainen haluaa heti tuhlata miehenkin säästöt ettei jää pahanpäivän varalle.

minä en näytä naiselleni tili tietoja. Minulla on 49000 euroa säästössä koska nainen kuitenkin haluaa heti lähteä ravintolaan ja mies maksaa. Tai sitten lomalle ja mies maksaa. Hienon käsilaukunkin haluaa ja mies maksaa.

Vierailija
36/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, hih, tämä on provo :)

Ap

Vierailija
37/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta sen enemmän kantaa itse raha-asiaan, niin onhan se jo omituista käytöstä mieheltä kun ap selittää, että tiuskii, raivoaa, huutaa ja kiukuttelee usein tai jopa koko ajan. Itse olisin jo tuohon vetänyt rajan, ettei rakkaalle ihmiselle puhuta noin. Toivottavasti ei sentään tee tuota lasten edessä. Ikävän kuuloinen koko mies.

Vierailija
38/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies säästää pari tonnia kuukaudessa palkastaan, ja aina pyytää minua katsomaan tilejä kanssaan, että miten paljon meille on kertynyt säästöjä. Tule katsomaan miten paljon meillä on nyt säästöjä! Minäkin osallistun omalla panoksellani säästötalkoisiin.

Vierailija
39/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mies sanoi kun kysyit rahoista?

Tästä kuule tapeltiin päivä. Aluksi oli ihan että älä esitä ettet tiennyt, sitten suuttui että mitä se sinulle kuuluu, sitten raivostui että ei minun sulle tarvi kaikkea kertoa ja lopuksi selitteli että yhteiseen hyvään ne on olleet säästössä.

Tässä välissä kerkisimme tapella elämämme kauheimpia riitoja, on vieläkin paha olla. Sanoi ilkeitä asioita, pilkkasi sitä että en ole itse saanut mitään säästöön, haukkui minua laiskaksi ja köyhäksi, oli ylimielinen ja hirveä.

Olen jotenkin järkyttynyt, en olisi toivonut että näin käyttäydytään tässä parisuhteessa.

Ap

Mitä juuri luin. Ainoa vaihtoehto on ero. Mies näytti todellisen luonteensa. Valehtelee ja sumuttaa. Miehesi on hyväksikäyttäjä-narsisti.

Vierailija
40/41 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli ihan että älä esitä ettet tiennyt, sitten suuttui että mitä se sinulle kuuluu, sitten raivostui että ei minun sulle tarvi kaikkea kertoa ja lopuksi selitteli että yhteiseen hyvään ne on olleet säästössä.

Anteeksi mitä? Miehesi ei ole penaalin terävin kynä, logiikan kurssi tekisi hänelle terää (itsereflektio-kurssin ja psykoterapian lisäksi). Tuossahan hän vuorotellen muuttaa itse omaa tarinaansa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme