Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on säästänyt minulta salaa yli 7000€

Vierailija
16.08.2022 |

Ok, summa on suhteellisen pieni koko maailman miljoonien mittakaavassa, mutta meidän perheen taustaa vasten aivan raivostuttava paljastuminen.

Molemmat käymme töissä ja mies on valittanut viime vuodet palkastaan ja siitä ettei mitään jää käteen. On ollut raha-asioista aivan raivoissaan, palkkapäivän jälkeen on mennyt yleensä pari päivää ja usein hän on tullut töistä kotiin laskuja maksettuaan ja huutanut ja kiukunnut minulle, että onpa kiva kun tili vasta tuli ja nyt on jäljellä enää pari sataa. Että sinä varmaan sitten maksat perheen ruuat, kun minulla ainakaan ei ole rahaa!

Monesti sama on toistunut ennen lomamatkoja, tili tuli ja meni, auto vei ja polttopuita piti ostaa. Olen ihmetellyt että hitosti ne taitaa maksaa kun kaikki menee aina niin pian. Olen vähän säälinyt miestä ja hänen tilannettaan, itse olen vastannut lasten ja kodin hankinnoista. Maksanut mielihyvin matkoillamme ruokia ja elämyksiä, omaa säästötiliä välillä tyhjentelemällä perheen hyväksi. Kun ei miehen pienestä palkasta nyt vaan tällaisiin riitä.

Yllätys oli melkoinen pari viikkoa sitten, kun miehellä jäi vahingossa verkkopankki auki kun varasimme kesälomaa (jonka minä maksoin). Mies kirjautui omaan pankkiinsa katsomaan paljonko visalla on varaa ja samalla näin hänen säästötilinsä summan 7460€. Meinasin lentää persiilleni tästä näystä. Jos tämä olisi säästetty siten, että olisin tiennyt miehen säästävän olisin ollut hänestä hemmetin ylpeä. Nyt tämä oli tehty aivan eri tavalla, minulle valehdellen, raivoten ja minulla asioita maksattaen. Eniten tässä loukkaa se, että mies on pitkän aikaa siirtänyt joka kuukausi rahoja suoraan palkasta säästöön ja maksattanut minulla sitten ruokakuluja ja muita menoja, huonosti käyttäytyen. Joka välissä on myös uhrin roolissa itkenyt sitä miten mitään ei jää käteen ja vituttaa käydä töissä kun ei saa mitään säästöön.

Ei se säästetty summa, vaan se sen ympärille rakennettu vale. Olen vaan niin raivoissani. Olen maksanut kiltisti hänen menojaan ja nyt on tilanne se, ettei minulla ole säästöjä vaan kaikki on mennyt perheen ylläpitoon kun olen luullut miehen olevan ihan pee aa koko ajan.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö naurattaa tämä suomalainen  tasavertainen avioliittomalli missä kaksi ihmistä elää erilaista elamää. Tämäkin pari olisi paljon terveemmällä taloudellisella pohjalla jos olisivat perustaneet perheen  jossa puhalletaan yhteiseen hiileen. Mutta kun ei, nyt kyylätään ja kadehditaan toista ja kohta on eropaperit hankittu.

Joopa joo.

Talousasioilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä yhteen hiileen puhaltamisessa. Alussa oli yhteiset rahat jne. vaimon kanssa, mutta sitten alkoi yhteisestä mennä mitä mielikuvituksettomiin hankintoihin niitä yhteisiä varoja jopa niin että asuntolainan lyhennystilillä ei ollutkaan enää lyhennysrahoja maksupäivän koittaessa.

Tässä sama juttu.. kuluttaa pitäisi kun kerran tili on plussalla. Mies vaan joutuu hoitamaan hommat ja keräämään vähän turvapuskuria.

Vierailija
142/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se miehen pienempi palkka tarkoittaa myös sitä, ettei miehen asema työelämässä ole niin vakaa kuin ap:n. Tällöin voisi olla ihan aiheellistakin ottaa palkasta pieni siivu säästöön sen sijaan että kaikki menee mihin menee. Toki mies olisi voinut kertoa vaimolleen, mutta olisiko vaimo hyväksynyt sen paremmin säästämistä. Nyt jos perheessä tulisi isompi autoremppa vaikka, niin ainakin meidän perheessä otettaisiin rahat sieltä puskuritililtä.

Vierailija
144/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu kirjoitti:

Säästä kostoksi 8000€ niin oppii olemaan

Salailua ja kostamista.

Vieläkö joku ihmettelee miksi suurin osa päätyy eroon?

Tai miksi moni ei halua parisuhdetta nykyään ollenkaan. Nainen on onnellisempi sinkkuna kuin tuollaisen vedättävän ja raivoavan miehentekeleen kanssa.

Vierailija
145/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisessa tilanteessa menee luottamukselta pohja. Mistä kaikesta muusta mies voi valehdella?

Vierailija
146/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mihinkään naimisiin mennä. Ero tulee, jos mies tuhlaa, ero tulee, jos mies ei säästä rahaa, ero tulee, jos mies saa säästettyä rahaa. Outo nainen, kun ei ilahdu tuollaisesta yllätyksestä, kun onhan sitä rahaa, vaikka muuta luuli, ja määrää heti, mihin niitä seitsemää tonnia aletaan kiireesti törsäämään. 

Vierailija
147/150 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisessa tilanteessa menee luottamukselta pohja. Mistä kaikesta muusta mies voi valehdella?

Eikös se ole parempi, kun yhtäkkiä paljastuu, että on tuollainen bonusraha olemassa kuin että saisit yhtäkkiä tietää, että mies on hommannut saman verran tai jopa enemmänkin jotain peli- tai muuta turhaa velkaa ja siinä menisi sitten sunkin siemenperunat. Voihan tossa tilanteessa joku pirttihirmu suuttua, että mitä helvettiä?! Vain 7000 euroa säästetty. Kyllä sitä pitäisi olla jo kymmeniätuhansia! Emmä tässä nyt turhaan ole sun kanssa naimisiin mennyt!

Vierailija
148/150 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä. Lusikat jakoon vaan ja selvittelet asianajajan kanssa, että saisiko osituksessa huomioitua sinun suurempi osuus perheen elatuksesta, vaikka mies ollut yhtä lailla kykenevä elättämään. Ainakin viet puolet ja sitten lastenvalvoja laskee elarit, niin jatkossa ainakin saat mieheltä kohtuullisen summan lasten elatukseen.

Tuota kutsutaan taloudelliseksi väkivallaksi.

En nyt noin sanoisi. Sanon vaan sen, ettäon kauheaa, jos ei jompi kumpi voi yhtään säästää toisen tietämättä. Jotainpitää keksiä, että molemmilla on jokin vapaus. Ei sinunkaan menosi voi  noin millin päälle olla. Etkö voi kukan mistään yhtään säästää? Ole nyt rehellinen. Minua nolottaa naisena miehesi puolesta.

Meillä molemmilla pieni eläke. En kehtaisi edes kysellä tai udella, onko miehellä jotain tilillä. Yhteistä velkaa maksetaan.Miehet ovat tiukoilla, sen tästä huomaa.  Olen pahoillani,että teillä on noin kauhean ikävä huoliperheessä.

Kuka vaan voi säästää, murra ei niin, että varastaa sen rahan toiselta tai jättää lapset huoltamatta.

Vierailija
149/150 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä on tullut vätyksiå monin tavoin. Ei puhettakaan, että elätettäisiin perhettä, huolehdittaisiin ja kannettaisiin vastuuta.

Itse olen eronnut liitosta, jossa ajauduin maksajan rooliin. Maksoin lähes kaiken. Siitä tuli mieheltä irvistelyä ja mykkäkoulua, kun vihjaisi, että olisi sähkölasku tai jokin muu pieni lasku maksettavana. Mies vain omilla rahoilla hankki harrastusvälineitä. 

Erittäin tyhmä olin. Yritin miellyttää näin pahan tuulista miestä ja, mies vain antoi näin tapahtua. Ero olikin taloudellinen helpotus minulle. 

Vierailija
150/150 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole parempi, kun yhtäkkiä paljastuu, että on tuollainen bonusraha olemassa kuin että saisit yhtäkkiä tietää, että mies on hommannut saman verran tai jopa enemmänkin jotain peli- tai muuta turhaa velkaa ja siinä menisi sitten sunkin siemenperunat. Voihan tossa tilanteessa joku pirttihirmu suuttua, että mitä helvettiä?! Vain 7000 euroa säästetty. Kyllä sitä pitäisi olla jo kymmeniätuhansia! Emmä tässä nyt turhaan ole sun kanssa naimisiin mennyt!

Mikä bonusraha, kun vaimo on menettänyt omat säästöt maksaessaan laskuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän