Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koiralle pitäisi tehdä 700€ hoito hoitaisitko vai

Vierailija
16.08.2022 |

Lopettaisitko koiran? 7v?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin etelässä, voisi Tallinnasta kysyäkkin.

Kyseessä aivan viriili koira. Jota vaiva ei ole haitannut mitenkään. Mutta hoitamattomana mitä todennäköisemmin alkaa vaivaamaan.

Hoidon jälkeen selviää koko vakavuus. Tämän hetkisen oletuksen mukaan hoito parantaisi koiran elämänlaatua.

Mutta, olemme muutenkin harkinneet ja keskustelleet koirasta luopumisesta...

Itse olisin hyvin skeptinen tällaiseen ennakoivaan hoitoon. Eläinlääkäriasemat myös yrittää myydä toimenpiteitään ja voi hyvin olla ettei se vaiva vaivaisi sitä ikinä ilmankaan hoitoa. Tai voitaisiin hoitaa sitten jos alkaa vaivata ilman lisäongelmia. 

Vierailija
22/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä mietittiin jo koiraa hankkiessa. Ja tiedostettiin mitä voi olla edessä.

Miehen kanssa vain käymme keskustelua asiasta. Hän on erimieltä kun minä. Sillä aloin ihmisten mielipiteitä kyselemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin. Koira parhaassa iässä. Kun koiran ottaa, sitoutuu huolehtimaan siitä koko sen elämän ajan. Eläinlääkärikulut ovat normaali kuluerä.

Vierailija
24/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä tapauksessa vaiva mitä luultavammin alkaisi vaivata. Ja haitata koiraa. Jollain aikataululla. Ja toisaalta hoidon myötä saamme tiedon miten vakavasta asiasta on kyse.

Vierailija
25/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vaiva on kyseessä? 

Vierailija
26/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisin etelässä, voisi Tallinnasta kysyäkkin.

Kyseessä aivan viriili koira. Jota vaiva ei ole haitannut mitenkään. Mutta hoitamattomana mitä todennäköisemmin alkaa vaivaamaan.

Hoidon jälkeen selviää koko vakavuus. Tämän hetkisen oletuksen mukaan hoito parantaisi koiran elämänlaatua.

Mutta, olemme muutenkin harkinneet ja keskustelleet koirasta luopumisesta...

Itse olisin hyvin skeptinen tällaiseen ennakoivaan hoitoon. Eläinlääkäriasemat myös yrittää myydä toimenpiteitään ja voi hyvin olla ettei se vaiva vaivaisi sitä ikinä ilmankaan hoitoa. Tai voitaisiin hoitaa sitten jos alkaa vaivata ilman lisäongelmia. 

Koirahan ei helposti näytä esim kipujaan. Eli voi kärsiä jo nyt. Itse en todellakaan odottaisi "ihan vaan varmuuden vuoksi" pelkkää pihiyttäni. Kun koiran ottaa, niin samalla ottaa myös sen vastuun siitä huolehtimisesta ja hoitamisesta. Sinullekin sopisi parhaiten vain lelukoira.

Vierailija
27/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 4000e koiran selkäleikkaukseen ja kuntouttamiseen eli 700e on pikkurahoja. 20 vuoden aikana hevosten eläinlääkärikuluihin on mennyt varmaan 30k...

Vierailija
28/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Perheenjäsen

Vierailija
29/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha alkaa minua arvistelemaan koiran pitäjänä.

Sanoin aiemmin, että miehen kanssa on asiasta erimielisyys. Jonka vuoksi halusin muita mielipiteitä asiasta.

Totta, että koira voi piilottaa kipuaan.

Olen toki vertaillut ja kysellyt hintoja. Samoissa pyörii joka paikassa mistä olen vastauksen saanut.

Vierailija
30/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Toivon, ettet tämän jälkeen ota uutta koiraa

Vierailija
31/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin tietenkin, eihän tuo summa ole isokaan. Pelkät verikokeet ja mahan suppea ultra esimerkiksi maksoi minun koiralle tehtynä noin 600 euroa.

Meillä meni 600€ sunnuntaipäivystyksessä jalan röntgenkuvaan, anestesiassa tietty.

Ihanan halpaa.

Vierailija
32/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin maksaisin, olen maksanut paljon enemmänkin paljon vanhemman eläimen hoidosta. Kun eläimen ottaa pitää varautua siihen, että sen vanhetessa myös kulut kasvaa. Jos ei halua maksaa, lelukaupasta löytyy sopivia lemmikkejä.

Vierailija
33/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haulipanos tulee edullisemmaksi.

Vierailija
34/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiviisaus on tyhmää mutta silti. Pohditko tätä koiraa hankkiessasi?

Eri. Minä pohdin ja tulos oli ei koiraa, vaikka olisin saanut ihanan koiran ilmaiseksi, nykyiselle omistajalle tulleiden pitovaikeuksien vuoksi. Moni ei varaudu ollenkaan muihin, kuin ruokintakuluihin eläintä hankkiessaan. Tämäkin koira söi sukan ja leikkauskulut puolitoista tonnia.

Vierailija
35/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Perheenjäsen

Tietääkö muut perheenjäsenet että eivät ole mielestäni koiraa kummempia? :D

Vierailija
36/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitaisin ja olen hoitanutkin.

Suosittelen lämpimästi kaikille pennun hankkineille kunnon vakuutuksen ottamista.

Vierailija
37/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin monesta asiasta: Mikä on ennuste, mikä koiran vointi muuten (onko muitakin vaivoja), kuinka pitkä toipumisaika, millainen koiran päänsisältö: Kestääkö mahdollisen pitkän toipumisajan jne. Ei voi kyllä noilla tiedoilla sanoa, että teettäisinkö, täytyy huomioida sekä koiran hyvinvointi, että se onko siitä loppupelissä hyötyä.

Vanhojen eläinten kohdalla en ole lähtenyt mitään hirveän kallista enää hoidattamaan, toisaalta jos on vain tuo 700e kertapömpsi ja koira tulee siitä taatusti kuntoon, niin ei se vielä ole itselleni sellainen summa, etteikö sitä voisi laittaa, pelkkä hammashoitokin kun maksaa jo sen 300+ euroa kerran tai kahdesti vuodessa, riippuen eläimen hampaiden kunnosta (nykyiseltä koiralta pesen kerran päivässä hampaat, edellisten eläinten kokemuksella, mieluummin pieni vaiva päivittäin kuin iso lasku (ja kärsimys eläimelle) sitten 10 vuoden päästä).

Vierailija
38/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaiva?

Minun koirani on ns enkelipentuna syntynyt, joka saatiin elvytettyä. Se on ollut aina vähän pikkuvikainen, ei jaksa kuten normaalit koirat, pientä ja isompaa vikaa siellä ja täällä. Nyt kun nelivuotiaalla koiralla alkaa nousta seinä pystyyn ja pitäisi aloittaa leikkausrumba, niin olen viemässä koiran lopetettavaksi.

Koko pentue on jo käynyt kirurgin veitsen alla tätä omaani lukuun ottamatta eikä niiden olo ole mainittavasti parantunut.

Kyllähän leikkauksen tehtävänä pitäisi olla koiran elämän laadun parantaminen, ei pelkkä elämän pidentäminen.

Muista tehdä hintavertailu, kokenut praktikko voi hoitaa vaivan (esimerkkinä suolitukos) 70 eurolla siinä missä ison kaupungin ketju vaatii kolme käyntiä, viisi tutkimusta, kuvantamisen, tarkistuskäynnin ja varmistusverikokeet á 800 euroa. Toisena esimerkkinä suolistotulehdusdg maksaa yksityispraktiikalla 250 e (tutkimus, verikoe, tehokkaat lääkkeet) ja päivystysmonopolin saaneessa ketjussa 1200 e (yhteensä neljä käyntiä, useat röntgenkuvat, useat verikokeet, kontrollitutkimukset ja shaatanallisesta rahanmenosta huolimatta niin alimitoitetun huono hoito, että minulta meni hermot ja valitus AVIin, koiralta ehti poksahtaa toinen munuainen kun tärkeintä oli rahan lypsäminen eikä nopea hoito).

Vierailija
39/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin kissan ja lasku oli muistaakseni tuota luokkaa. Hän on meille niin perheenjäsen, että lopettaminen ei ollut vaihtoehto. Leikattiin siis hyvälaatuinen kasvain korvasta ja leikkaus onnistui loistavasti.

Vierailija
40/80 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta hoitaisin, on sitä paljon suurempiakin hoitoja tullut maksettua.

Jos ei ole koiraa tuon vertaa varaa hoitaa, niin älä enää ikinä ota koiraa tai muutakaan eläintä!

Itse olen eri mieltä, kunhan on lopetukseen rahaa niin se riittää. Nykyään on isompi ongelma se, että koiraan syydetään rahaa ja koiran annetaan kärsiä omistajan edes tajuamatta sitä ja eläinlääkärien ollessa asiasta hiljaa, kuin se, että eläin lopetetaan aikaisemmin vaikka sitten rahanpuutteen vuoksi.

Lisäksi eipä me kukaan ennustajia olla, vaikka nyt onkin rahaa vaikka tuollaiseen lääkäriin, niin eipä kuukauden päästä olekkaan, jos vaikka ensin hajoaa auto, sitten pesukone, sitten pitää toista eläintä käyttää eläinlääkärissä jne. Aika harvalla ihmisellä on niin paljon varallisuutta, että olisi varautunut kaiken hajoamiseen ja pieleen menemiseen kerralla ja esim. työtkin voi samaan aikaan loppua jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan