Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imurointi kerrostalossa klo 7 aamulla

Vierailija
24.05.2024 |

Mielenkiinnosta kyselen näkemyksiä palstalaisilta. Onko teistä ok ryhtyä imuroimaan kerrostalossa heti kun kello lyö 7? Ja ei siis mitään pientä suulakkeella sipsuttelua, vaan oikein kunnon paukutusta, siten että huonekalut ja listat vain kolisevat mennessä. Tiedän, että hiljaisuus on klo 22-7, mutta kai sitä nyt voisi vaikka tunnilla myöhäistää touhujansa kanssaeläjiään ajatellen? Toisaalta turha kai olisi tällaista edes kyseisiltä naapureilta yrittää vaatia, kun puhuvat huutaen, hoilaavat karaokea volat kaakossa ja parkkeeraavat autonsa pelastustien tukkeeksi ja herätessään joka aamu klo 6 aloittavat huutamalla puhumisen

Varmasti tähän nyt tulee kommenttia, että muuta maalle, jos et elämisen ääniä kestä, ja tähän voin jo valmiiksi vastata, että kestän kyllä, tässä 70-luvulla rakennetussa paperiseinäisessä talossa äänet kyllä kuuluvat jokaista pierua ja haukotusta myöten, eikä siinä mitään. Mutta alkaa pinna palaa juurikin noihin edellä mainittuihin muita ajattelemattomiin kanssaeläjiin, kun tuntuvat kaikessa ajattelevan, että asuvat tässä yksikseen.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa imuroida klo 7 aamulla, remonttityötkin alkavat yleensä tähän aikaan. Keskittykää omaan elämäänne ja kestäkää elämisen ääniä ja pärjäätte elämässä paremmin. Muistakaa elää omaa elämäänne jolloin ette jää paitsi mistään.

Vierailija
2/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa sulla huono talo. Itse asun hyvin hiljaisessa kerrostalossa. Ei pahemmin mikään häiritse. 

Tosin olet ehkä trolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melkoisen ajattelemattomilta naapureilta mitä nyt tuossa kerroit toiminnastaan.

Vierailija
4/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein imuroin juurikin klo 7 alkaen. Asun tosin pohjalla mistä ei oikein mihinkään naapureihin kuulu. En ole kyllä itse koskaan myöskään häiriintynyt naapureiden imuroinnista. Kesällä saatan kuulla jos yläkerrassa siivotaan ja parveke on auki. Mutta ketä se haittaa ?

Vierailija
5/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakos hotellissa kuulua naimisen ääni jo heti kuudelta?  Häiritsi kovasti kun olin yksin huoneessa.

Vierailija
6/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötä tekevänä ymmärrän ärsytyksen. Mutta eipä näille kai mitään voi, nykyisin ihmiset on ajattelemattomia, oma napa ja sen nöyhtä kiinnostaa eniten ja viis muista.

Vierailija
7/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää ole provo. Tai sitten AP asuu jossain köyhälistökompleksissa.

Vierailija
8/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemältä saa imuroida mutta tietty voisi ajatella naapureitakin. Ite olen aamuihminen myös mutta en silti imuroi kuin vasta klo 11 koska mietin että joku saattaa haluta nukkua aamulla.

Vierailija
9/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyötä tekevänä ymmärrän ärsytyksen. Mutta eipä näille kai mitään voi, nykyisin ihmiset on ajattelemattomia, oma napa ja sen nöyhtä kiinnostaa eniten ja viis muista.

Ymmärrän, että kurjaa vuorotyöläiselle, mutta hiljaisuudelle on aikarajat ihan tarkoituksella, meillä 23-07. Tosin eilenkin joku lauloi korkealta ja kovaa jotain virsiä 23 jälkeenkin... 

Vierailija
10/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä.

Mullakin yläkerrassa tehdään tuota. 

Sairasta.

Nuorehko yksinelävä nainen.

Laminaattilattiaa kalvaa ja kolaa vimmalla.

Varmaan pian ostaa robotti-imurin  ja sittenhän se lystiä vasta on.

Vierailija
11/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kusipäisiä naapureita. Enemmän voisi huomauttaa heille noista muista asioista. Mutta ovat varmaan sellaisia ihmisiä, että eivät osaisi keskustella rakentavasti.

Vierailija
12/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aikainen heräilijä ja se on pitkä aika odotella että kello tulee 7 että pääsee touhuamaan. Hiljasuusaikana teen vaan pakolliset eli käyn suihkussa, vessassa tai teen safkaa. 

Vierailija
13/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuluu kanssa kun yläkerrassa imuroidaan. Yhteen aikaan heräsin joka sunnuntai klo 8-9 kun heillä alkoi makkarin imurointi. Kyllähän se syletti kun kahtena aamuna viikossa olis saanut nukkua ja toisena niistä oli tällainen "herätyskello". Talo rakennettu 2013 ja kuuluu kun alakerrassa mies yskii, naapurista kuuluu kun lasten kanssa on erimielisyyttä kun yläkerta käy kusella. Nää ei niin haittaa kun näihin en herää. 

Vierailija
14/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yks kantapäiden hakkaaja naapurissa joka marssii klo 12 yöllä niin aivan varmasti aloitan klo 7 imuroinnin, ellen jopa aiemmin.

Vierailija
15/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia elämää eli saa tehdä. Ns normi elämän äänet saa kuulua kerrostalossa. Imurointi aamulla, suihkussa ja vessassa käynti yöllä, pyykinpesu vaikka yöllä jos pyykinpesukone on kunnossa ja hiljainen.

Vierailija
16/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kukaan joka ikinen aamu aloittaa imuroinnilla klo 7 tai jos niin tekee, niin ei kai se imurointi silloin kovin kauaa voi kestää, ellei imuroijalla ole jotain pakkoneuroosia koluta asunnon kaikkia nurkkia imurillaan päivittäin.

Vierailija
17/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuuluu kanssa kun yläkerrassa imuroidaan. Yhteen aikaan heräsin joka sunnuntai klo 8-9 kun heillä alkoi makkarin imurointi. Kyllähän se syletti kun kahtena aamuna viikossa olis saanut nukkua ja toisena niistä oli tällainen "herätyskello". Talo rakennettu 2013 ja kuuluu kun alakerrassa mies yskii, naapurista kuuluu kun lasten kanssa on erimielisyyttä kun yläkerta käy kusella. Nää ei niin haittaa kun näihin en herää. 

Kuka nukkuu vielä klo 9. Bilettäjät ?

Vierailija
18/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri haluaa imuroida ennen töihin lähtöä, ehkä tulee vieraita illalla ja pitää vielä ehtiä kauppaankin sitä ennen? Joku yllätysvierailu?

Vierailija
19/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en imuroisi, mutta mulla on pesutupa alakerrassa, josta kuuluu koneiden jytky asuntoon tosi hyvin ja sinne mummelit menee sunnutai-aamuisin aikaisin pesemään pyykkinsä. Eli ei ne mummelitkaan ajattele toisia ihmisiä vaikka valittava herkästi.

Vierailija
20/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lähes koko ikäni kerrostaloissa. Ilmeisesti olen osannut valita talot oikein kun ei ole naapurit häirinneet. Paitsi kerran yläkerrassa asui jonkin aikaa mies joka puolen tunnin välein ravasi tupakalla. Tupakointi ei häirinnyt vaan se että istui siellä sitten jatkuvasti hiljaa kuin vakoillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä