Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotukset - tiukka paikka!

24.10.2006 |

Aloinpa miettiä tarkemmin rokotuksia kun se tubikin nyt poistettiin ja siitä oli tullut vakavia haittoja yms.

Voin sanoa, etten tartte tähän yhtään sellaista kommenttia että on hullua jättää lapsensa rokottamatta. Ajattelin vielä siten äskenkin! Mutta juuri ensimmäistä kertaa elämässäni kävin rokotusinfo.fi sivuilla lukemassa tietoa. Järkytyin - en enää yhtään ihmettele, että jotkut eivät rokotuta lapsiaan. Rokottamatta jättämättömyyshän ei varmaksi edes suojaa taudilta. Sitä on jopa jossain tutkimuksessa esiintynyt enemmän rokotetuilla lapsilla. Rokotus voi aiheuttaa kuoleman. Tästä pääsenkin kysymyksiin; kun kerta rokotusten tarkkoja haittavaikutuksia ei tiedetä (immuunijärjestelmän häiriöt, autismi ym) niin tuli ihan mieleen, että leikitäänkö tässä todellakin lasten hengellä, kun pistetään piikistä ainetta kehoon jonka vaikutuksesta ei ole edes takeita. Nyt kysyn itseltäni ja olen tiukan paikan edessä; jos rokotutan lapseni ja hän saa siitä jonkun pysyvän vaurion, miten voin antaa itselleni sitä anteeksi että olen pilannut pienen ihmisen elämän? Entä jos en rokotuta ja lapsi saa jonkun taudin, joka aiheuttaakin vaurioita. Syyttäisin silloinkin itseäni. Molemmissa on riskinsä. Jälkimmäinen kuulostaisi siltä osin paremmalta, että se olisi luonnon käsissä miten käy. Ja ehkä uskomuksessani, että kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, jotain on myös ennalta kirjoitettu.. mutta lapsen parasta tässä haluaisin. Ja olen nyt todellakin kahden vaiheilla, enemmän kallistumassa siihen että rokotusten riskit jäisi väliin, jos kerta suoja on vain jopa 36prosenttia ja jopa negatiivisesti 56%. Mistä näitä tutkimustuloksia näkisi tarkemmin? En ole vielä selannut rokotusinfosivua kokonaan läpi. Voiko lapsi ottaa aikuisiällä rokotuksia, eli miten tärkeitä rokotteet ovat lapsuuden kannalta, miten pitkä vaikutusaika niillä on.. selviäisiköhän lapsi ilman rokotteita siihen asti että on melkein aikuinen ja osaa itsekin päättää haluaako ottaa niitä. Voiko niitä aikuisiällä ottaa, no jonkun jäykkäkouristuksenhan voi.. en ole vielä selannut tuota sivustoa enkä perehtynyt esim. jäykkäkouristukseen.

Kertokaas nyt ajatuksia, tietoa, näkemyksiä!

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Olenpa ennenkin palstalla ihmisiltä kysellyt mutta keneltäkään en vielä vastausta saanut tällaiseen ... Asian vierestä mutta haluasin kuulla ihmisten henk. koht. perustelun seuraavaan...

Elikkä....Kun rokotusten haittavaikutukset (ja varsinkin niiden " salailu" neuvoloissa ...hmmm...Näitä salaliittoteorioita aina riittää!) on niin iso peikko niin kuinka suhtaudutte lapsienne kivun hoitoon? Ihan niinkuin millä tahansa lääkkeellä/rokotteella on myös kipulääkkeillä omat sivuvaikutuksensa ja nämä ovat yleisempiä kuin rokotteista kuvatut vakavat haitat....

Eli kuinka hoidatte lastenne kivun? Lääkehän on aine joka voi potentiaalisesti olla myös lapsellenne vaarallista....Samalla logiikalla kuin rokotteesta kieltäydytte pitäisi teidän myös jättää lapsenne kipu hoitamatta....

kyselee rokotusmyönteinen ja systeemiin luottava Maxim

Vierailija
62/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoinkin, olen vasta nyt muuttunut rokotuskielteiseksi. Aiemmin olisin itsekin voinut tähän ketjuun kirjoittaa että " kyllä asiantuntijoihin luotan ja rokotusohjelman mukaisesti mennään.." . Mitenkähän moni ketjun kommentoija ei ole lukenut rokotuksista/taudeista infoa, kuten minäkin olen lukenut vasta nyt viime päivinä. Pari kirjaakin käyn kirjastosta lainaamassa.

En myöskään mene kenenkään siivellä, sillä lähtökohtani ei edelleenkään ole se, etteikö joku tauti voisi iskeä. Lähtökohtana on se, että elimistö selviää siitä nykyaikana. Mahdollisesti lääketieteen avullakin, mutta EI rokotuksen kautta.

Ja siitä kivun hoidosta. Millaista kipua sinä maxim tarkoitat? Itse hoidan kipua kaikilla keinoin mitä sillä hetkellä voi keksiä ja ne lääkkeet ovat viimeisin vaihtoehto. Olen itse saanut buranasta tuskaisen pitkän mahakivun ja joutunut menemään sen takia lääkäriin. Josta sain sitten jotain toista lääkeainetta joka kumosi sen buranan vaikutuksen. Siinä ei selvinnyt mistä se johtui, mutta alunperin otin sen buranan pääkipuun ja kuumeeseen. Olisin tervehtynyt varmasti ilman sitä kipulääkettäkin mutta luulin sen olevan turvallinen tapa helpottaa oloa. Mun lapsi siis ei tule syömään ikinä buranaa. Ja panadoleja yms. " ystävällisempiä" lääkkeitä vain jos tilanne sitä vaatii.

Kipu on luonnollista. Jos sitä voi turvallisesti lievittää, se on ok. Minä olen kuumeessa ihan rikki, kärsin hirveistä pään- ja lihassäryistä. Eipä siinä auta muu kuin sinnitellä. Siitä panadolistakaan ei hirveästi ole hyötyä, kun vaikutus kestää ehkä tunnin ajan. Yhtä hyvin voi siis antaa oman elimistönsä työskennellä kipua vastaan rauhassa.

Ei ihmistä ole luotu kivuttomaksi, se kipu kuuluu ihmisen elimistön toimintaan. Siihen kipuun ei kuole. Eli miten hoidan lapseni kipua; tällä hetkellä kokemusta ilmavaivoista ja kurkku suorana huudosta. En voi tehdä mitään muuta kuin lohduttaa, hieroa yms. Näin tulevaisuudessakin - kun lapseen sattuu, lohdutan ja tsemppaan jaksamaan. Henkinen puoli vaikuttaa paljon kivunsietokykyyn.

Kylläpäs olen aika hihhuli xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minkälaista kipua? Saatpa aika kovasti hieroa ja hyssytellä ja virpoa taikavarvulla kun lapsesi joutuu ekaa kertaa esim. leikkaukseen...Vai otatko esim kitarisan poiston henkisen kasvun paikkana joka kasvattaa lapsen luonnetta?!

Masukipua ei voi verrata tähän.

Ja kun olet innokas ottamaan selvää asioista niin otapa selvää myös kuinka Panadol ei ole sen turvallisempi kuin Buranakaan haittojen osalta...onpa vaan mainostettu " vatsaystävällisenä" vaihtoehtona joka hämää....

tietenkin hyvä että otat asioista selvää...niin minäkin...

Vierailija
64/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en todellakaan väittäny Emilynin tekevän mitään, tarkoitus oli provosoida ajattelemaan/ymmärtämään, että lapset ovat todella avuttomia ja aivan vanhempiensa armoilla. Jotenkin tuntuu, että uudet äidit eivät ihan kykene ajattelmaan lasta ihmisenä, jonka elämä roikkuu varsin ohuesta langasta. En minäkään osannut alkukuukausina samaistua lapseen kovinkaan hyvin, olin niin täynnä sitä omaa " selviytymistä" univajeiden yms. äityden hommeleiden kanssa, monesti funstin, et " kyllä sen nyt vaan täytyy oppia..." jne. (siis pari kk vanhan... hohoijaa.. seuraavan kanssa osaan toivottavasti jo relata kasvatus- yms. tavotteiden kanssa ~vastasyntyneenä). Useat myös tuputtavat oman elämänkatsomuksensa (esmees hihhuloinnin.. . ;-) avuttomalle vauvalle... jostain uskonnosta tms. lapsi pystyy aikuisena pääsemään eroon niin halutessaan, mutta terveyteen liittyvät valinnat seuraavat loppuelämän. Ja joo, maailma on kipua täynnä, siltä ei voi välttyä, mutta lääketieteen tavoite on parantaa elämän laatua, ja minusta vähempi kipu ja särky on parempaa elämäää kuin enempi...

Juu, ota vain selvää rokotuksista, hyvä kasvattaa sivistystä anyway ja äityslomalla aikaa on. Jotenkin minä maallikkona ilman lääketieteen / virologian whatever alueen koulutusta ja työkokemusta, totaalisena maallikkona, jotenkin tykkään, että kansalliset suositukset ovat tehneet ihmiset, jotka ihan oikeasti ovat asioita tutkineet. Näen, että he tietävät paremmin, kuin minä nyt tai parin kuukauden intensiivisen nettisurffailun ja kirjastoluurauksen jälkeen.

Tee lapsesi rokotuksien kanssa ihan niinkuin haluat, siihen valintaan emme näköjään voi vaikuttaa, vaikka asiaan keskustelupalstan mielipiteitä haitkin ja 90% kehottaa noudattamaan rokotusohjelmaa. Kysy nyt kuitenkin myös lapsesi isän kantaa ja muiden lapsesta huolehtivien ja välittävien tahojen.

Vierailija
65/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa Emilyn " luomuäidiltä" olla luomuilu ja äidinvaisto kaukana kun kaikki pitää ensin kirjoista lukea. Tässähän tämä nykypäivän ongelma tulee selvästi näkyviin, lasta ei osata enää hoitaa terveellä maalaisjärjellä vaan kun järkeä ei ole niin kannetaan kirjastosta kirjoja ja netistä luetaan sitä sun tätä että saadaan lapsi kasvatettua. Ja lopputulos on mitä on.

Kyllä on alusta asti naurattanut tämä nykyäitien jatkuva kirjojen ja netin selaaminen, on niin vieraannuttu siitä, että pieni lapsi on ihan normaali ihminen eikä se tarvitse sen ihmeempää vouhotusta kuin muutkaan. Ja vielä enemmän naurattaa tuollainen " luomuilu" , jossa ei ole päätä eikä häntää eikä äidinvaistosta nyt ainakaan kannata samassa lauseessa puhua.

Vierailija
66/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitaisi enaa sekaantua tahan soppaan varsinkin kun esim. Ninni03 on jo laittanut mielestani taysin tyhjentavan vastauksen, mutta mun on pakko kysya Emilynilta etta katselin tuossa etta eka viestisi on paivatty 24.10. eli kolme paivaa sitten. Siina etsit viela uutta tietoa. Nyt _kolme paivaa_ myohemmin olet niin vakuuttunut lukemastasi etta olet taysin rokotuskielteinen. Tallaisia asioita tutkitaan yleensa vahintaan kuukausia ellei vuosia tutkijoiden toimesta. Jos aidosti etsit tietota, suosittelen hiukan pidempaa otantaa, ja myos vertailevaa lahdekritiikkia. Ala nyt ainakaan sen takia jata lastasi rokottamatta etta suivaannut tanne tulleisiin kirjoituksiin. Tiesithan jo aloittaessasi (naen sen aloitusviestistasi) etta kaikki vastaukset eivat varmasti miellyta sinua. Taytyy tunnustaa etta seurattuani useampia aloittamiasi keskusteluja olen joskus miettinyt etta oletkohan Vauva-lehden toimituskunnan keksima tyyppi etta keskusteluun saataisiin vahan vauhtia, niin provokatiivisia ovat seka aloituksesi etta valikommenttisi. ;-)

Vierailija
67/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän itsekin leikkaukseen joutuneena jotain troppeja vetäisi, eipä tullut mieleen että leikkauskivuista jo puhuttiin (harvat lapset kun leikkauksiin joutuvat).

Juuh, on se jännä että täällä rokotusten puolesta puhujat kovasti rokotuksia vastustavia arvostelevat huonoiksi äideiksikin, jotka eivät lapsen terveyttä ajattele yms. Mutta eipä ole kukaan kommentoinut tuosta calmette-rokotuksesta mitään. Vai haluatteko sulkea silmänne tuolta julkiselta virheeltä? Ja luottaa, että nämä muut rokotteet kyllä yhä varmasti ovat kohdallaan, yhtälailla kuin calmetenkin sanottiin olevan.

Mieheni, lapsen isä on tämän viikon ollut työreissussa niin ei olla keritty mitään intensiivistä keskustelua asiasta pitää. Toki hän on ollut rokotusten kannalla, kuten olin minäkin. Mutta sitähän olen tässä sanonutkin, että aiemmin en ollut mitenkään edes tullut ajatelleeksi sitä mitä haittoja niistä rokotteista voi olla tai pohtinut mitä nämä sairaudet loppujen lopulta ovatkaan ja miten käytännössä näkyvät. Tekisi varmaan hyvää muillekin avata silmät.

Sen verran ukkoani tunnen, että nämä uudet tiedot (eivät ihmisten mielipiteitä vaan tutkimustuloksia) varmasti saavat hänenkin näkökantaansa uuden kannan ihan kuten kohdallani kävi.

Olen jämpti päätöksissäni enkä yritä ketään rokotusten kannattajaa käännyttää. Ei olisi varmasti toiminut minunkaan kohdallani jos joku olisi äsken tullut minulle puhumaan rokotusten mahdollisista haitoista. Mutta ei varmasti tekisi kenellekään pahaa tutustua siihen kolikon kääntöpuoleen ja tehdä vasta sitten se ratkaisu, että luottaako todella asiantuntijoihin.

Vai onko unohdettu täysin esim. aikoinaan tehdyt hoitotoimenpiteet kuten lobotomia, asiantuntijathan niitä pitivät oikein pätevänä menetelmänä aikoinaan.. kyseenalaistus missään asiassa tuskin on haitaksi.

Eipä tässä muuta, arvostelkaa vaan lisää ihan rauhassa. Ehkä jonain päivänä kykenette katsomaan asioita eri näkökulmista. Itsekään en siihen vielä äsken täysin kyennyt.

Vierailija
68/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä se kuuluisa näkymätön Ninni? ;) Mielestäni olen komentoinut jo pariin kertaan kalmetointiin. Ilmeisesti kommenttini eivät vain miellytä?

Ehdottomasti on hyvä tutustua rokotusten kääntöpuoleen. Ei kai kukaan ole väittänytkään, että rokotukset olisivat kaikille kaikissa olosuhteissa vaarattomia? Lähes kaikkiin asioihin sisältyy riskejä, kyse on riskien arvioinnista. Ne riskit, jotka tunnemme ja joihin voimme itse vaikuttaa, koemme yleensä pienemmiksi kuin ne, jotka ovat vaikutusvaltamme ulottumattomissa. Uskokaa tai älkää, kyylä ne parjatut asiantuntijatkin tekevät riskienarviointia.

Emilyn:

Mutta eipä ole kukaan kommentoinut tuosta calmette-rokotuksesta mitään. Vai haluatteko sulkea silmänne tuolta julkiselta virheeltä?

Mutta ei varmasti tekisi kenellekään pahaa tutustua siihen kolikon kääntöpuoleen ja tehdä vasta sitten se ratkaisu, että luottaako todella asiantuntijoihin.

Vierailija
69/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vika vastaus tähän ketjuun...lupaan :-)

Ihmettelen logiikkaa. Calmettessa on siirrytty vain riskiryhmien rokotukseen, kun on todettu rokotteen aiheuttavan haittoja sellaiselle määrälle vauvoja, joka ei ole hyväksyttävää. Tämä uutisoidaan isosti, ja average-mum alkaa hösäämään mitä mitä mitä mitä... Lapsi on saanut jo calmetten. Muissa rokotteista ei ole haittojen todettu olevan liian suuria. Muita rokotteita ei oteta, koska calmettete VAHVAN kannan rokotteen kokemusten jälkeen tehtiin muutos rokotusohjelmaan. Siis täh, yhtäkkiä KAIKKI rokotteet ovat pahasta, aika fiilispohjaista.

Vierailija
70/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan USKOMATONTA kommentointia... Siis tosi surullista, mihin tämä maailma on menossa... Luetaan netistä pari sivua rokotusvastaista tekstiä ja käännetään kelkka, pidetään Suomen valtiota, KTL:sta, lääkäreitä ja tutkijoita salaliittolaisina, rahan perään hinkuvina tahoina, joilla ei ole inhimillisyyttä eikä oikeaa halua auttaa ja ehkäistä sairauksia? Mikä hel....tin hyvinvointivaltio tämä on jos täällä pelataa lasten kustannuksilla?

Onhan se nyt päivänselvää, että rokotuksiin liittyy riskejä, niinkuin myös kaikkiin lääkkeisiin. Mitä Emilyn, jos lapsesi saa esim VTI:on, johon tarvitsee i.v antibioottia? Herranjestas, lääkkestähän voi saada vaikka anafylaktisen sokin. Jätätkö infektion hoitamatta, koska siitä on mahdollisia haittavaikutuksia. Sitten odotat, että VTI leviää munuaisiin ja tuhoaa ne, koska eihän sitä voi hoitaa, siitähän voi tulla jotain haittavaikutuksia.

Pistää niin vihaksi, ettei sanoin voi kuvailla, kuinka " asioista selvää ottavia" äitejä tämä maailma pitää sisällään. Kannattaisi pysyä maantasalla ja keskittyä olennaiseen, jos ajatukset liitää noin eri atmosfääreissä, että ajatuksissaan pitää mennä tutkijoidenkin edelle!!!

Vierailija
71/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kannattaa nyt lukea ne näkymättömän Ninnin kirjoitukset. Niissä hän puhuu calmetoinnista. Ninni 03, mä ihailen muuten sun tyyliäsi kirjoittaa. Et koskaan provosoidu asiattomuuksiin. Kiitos siitä.

Asiantuntijoita on monenlaisia. Asiantuntijoista suurin osa ainakin Suomessa kannattaa rokostusohjelmaa. Toki toisinajattelijoillakin on paikkansa yhetiskunnallisen keskustelun eteenpäin viemisessä. Auktoriteetteja on joskus terveellistäkin kyseenlalaistaa. En kuitenkaan usko oman (ah, niin laajan : )))) ) ymmärrykseni ohittavan lääketieteen tohtoreiden ymmärrystä tässä rokotusasiassa. Tässä on kyse jostain muusta kuin kritiikittömyydestä.

Vierailija
72/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nimenomaanhan nämä muutkin tiedot perustuvat toisten tutkijoiden tuloksiin!!!

Miten minä olen sitten typerämpi, jos uskon ennemmin niitä muita tutkijoita kun valinta kahden asian välillä täytyy tehdä.

Vierailija
73/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maxitie:

Tää on vika vastaus tähän ketjuun...lupaan :-)

Ihmettelen logiikkaa. Calmettessa on siirrytty vain riskiryhmien rokotukseen, kun on todettu rokotteen aiheuttavan haittoja sellaiselle määrälle vauvoja, joka ei ole hyväksyttävää. Tämä uutisoidaan isosti, ja average-mum alkaa hösäämään mitä mitä mitä mitä... Lapsi on saanut jo calmetten. Muissa rokotteista ei ole haittojen todettu olevan liian suuria. Muita rokotteita ei oteta, koska calmettete VAHVAN kannan rokotteen kokemusten jälkeen tehtiin muutos rokotusohjelmaan. Siis täh, yhtäkkiä KAIKKI rokotteet ovat pahasta, aika fiilispohjaista.

Antaa erittäin lapsellisen kuvan ihmisestä jos sen takia jättää kaikki rokotukset antamatta kun kerta on calmette-rokotus vedetty pois ohjelmasta. Asiantuntijat tutkivat koko ajan rokotuksia ja niiden hyötyä vs. haittaa. Calmettea ei _enää_ tarvitse antaa kuin riskiryhmälle. Muut rokotukset ovat tarpeellisia kaikille. Ei se mikään " julkinen virhe" ollut, niin kuin Emilyn tuossa aiemmin väitti.

Täytyy vielä todeta, että aika takapajulassa elämme, jos asiaan täysin perehtymätön ihminen pystyy muutaman päivän netti-kirjasto -selvittelyllään kumoamaan rokotusten tarpeellisuuden. On tosi hyvä että asioista ottaa selvää ja varsinkin rokotusten sivuvaikutuksista, mutta eikö tuo jo kuulostakin aika kummalliselta sinunkin korvissasi, Emilyn? Siis että jos asiaan perehtyneet, vuosikausia asiaa tutkineet ja selvittäneet tahot ovat vain ja ainoastaan rahan kiilto silmissä huijanneet meitä ja asian pystyy saamaan selville tavallinen tallaaja muutamassa päivässä? :D HIH

Vierailija
74/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on varmaan lehdistä lukenut, miten kuopion yliopistossa joku proffa (nimeä en muista) on tutkinut lapsen ja vauvan kivun lievitystä. Ja tuloksena se, että aivan liian vähän lapsen ja vauvan kipua lääkitään ja hoidetaan. Kipulääkkeitä pihdataan, pelätään että pieni jotenkin turtuu niihin eikä ne sitten enää tehoa. Hänen mukaansa hoitamaton kipu aiheuttaa mm. keskittymisvaikeuksia myöhemmällä iällä. Joku, joka muistaa tarkemmin, voi kertoa lisää.

joten ehkä kuitenkin kannattaa lääkitä lapsen kipua, vaikka _itse_ olisikin pettynyt johonkin kipulääkkeeseen. Vauvalle on kovin vaikea selittää, että koita kestää vaan, äiti tässä, kyllä se menee ohi yms. Vauvaa / isompaa lasta sattuu, siksi se huutaa ja itkee, ja sitä kipua pitää kaikin mahdollisin tavoin helpottaa, vaikka äiti ja isä olisikin enemmän luomulinjalla lääkkeiden kanssa.

Vierailija
75/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rokotusvastainen kirjoitti:

" En myöskään mene kenenkään siivellä, sillä lähtökohtani ei edelleenkään ole se, etteikö joku tauti voisi iskeä. Lähtökohtana on se, että elimistö selviää siitä nykyaikana. Mahdollisesti lääketieteen avullakin, mutta EI rokotuksen kautta."

Kyllä kaikki eirokotetut menevät sen valtaväestön rokotuksen suojissa eli heidän siivellään. Jos valtaväestö lopettaisi rokotukset, taudit lisääntyisivät roimasti. Eli on todella oikeutettua sanoa, että rokottamattomat voivat tehdä ratkaisunsa niiden takia jotka rokotukset hankkiin.

Ja sitten toinen asia: Mielestäni nämä totaali rokotusvastaiset ovat todella vieraantuneet oikeasta elämästä täällä Suomen lintukodossa. Ihan oikeastsi, jos lapsenne saa taudin joka uhkaa hänen henkeään (vaikka siis teidän mukanne se ei haitta jos ei kuople, ziisus mikä logiikka) ja se olisi ollut estettävissä rokotteella, niin oletteko vielä tyytyväisiä ratkaisuunne? Ja ettekö matkustele alueilla, joissa nämä maailmalla vielä kovinkin yleiset taudit jylläävät? Ja olettehan varmoja ettei yhsikään lapsenne tulevista luokkakavereistakaan matkustele?

Joka alallla löytyy nöitä ihmisiä jotka eivät usko koskaan mitään pahaa tapahtuvan, mutta tässä asiassa suututtaa kun maksajina on lapset!!!

Vierailija
76/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka alallla löytyy nöitä ihmisiä jotka eivät usko koskaan mitään pahaa tapahtuvan, mutta tässä asiassa suututtaa kun maksajina on lapset!!!

Maksaja ei ole vain lapset vaan veronmaksajat. Tiedättekö mitä lapsen viikko sairaalassa eristettynä maksaa meille?

Oma lukunsa on sitten lapset, joille joitain rokotuksia ei voida antaa esim. allergioiden tai sairauksien takia. Heille nämä rokottomattomat tekevät todella sikamaisen tempun. Mitä vähemmän rokottamattomia nimittäin on, sitä pienempi todennäköisyys heillä on niitä tauteja, joita vastaan ei heitä ole voitu rokottaa...

Vierailija
77/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmetteen heitän kommenttini, kun se niin suuri julkinen erhe on ollut?

Me kaikkihan täällä tiedämme, että Suomessa käytetyn Calmette-rokotteen valmistaja vaihtui muutama vuosi sitten, eikös vaan?

Aikaisempi Calmette-rokotus oli hyvin siedetty ja antoi pienelle lapselle hyvän suojan, eikä se näitä nykyisiä haittavaikutuksia aiheuttanut. Harmi vaan kun sen valmistaja lopetti rokotteen valmistuksen melko yllättäen. Asiantuntijoiden oli siis etsittävä uusi valmiste, sellainen löytyi Tanskasta. Tämä uusi rokote sitten aiheuttikin enemmän näitä haittoja ja nämä asiantuntijat joutuivat miettimään se hyöty-haitta suhdetta, mielestäni vielä nopeasti suhteessa sen käyttöön ottoon.

Piqu

P.S Esikoiseni (2004) on saanut calmeten ja jopa vasemman nivusen imusolmukkeeseen patin, mutta siltä harmittaa, että nyt marraskuussa syntyvä kuopus jää ilman calmettea kun emme riskiryhmään kuulu!

Vierailija
78/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilyn:

Mun lapsi siis ei tule syömään ikinä buranaa. Ja panadoleja yms. " ystävällisempiä" lääkkeitä vain jos tilanne sitä vaatii.

Ei ihmistä ole luotu kivuttomaksi, se kipu kuuluu ihmisen elimistön toimintaan. Siihen kipuun ei kuole. Eli miten hoidan lapseni kipua; tällä hetkellä kokemusta ilmavaivoista ja kurkku suorana huudosta. En voi tehdä mitään muuta kuin lohduttaa, hieroa yms. Näin tulevaisuudessakin - kun lapseen sattuu, lohdutan ja tsemppaan jaksamaan. Henkinen puoli vaikuttaa paljon kivunsietokykyyn.

Kylläpäs olen aika hihhuli xD

Haluaisinpa nähdä sen vauvan, taaperon tai leikki-ikäisen, joka kestää kipua " henkisen puolen" voimin. Tai vaikkapa sitten kovaa korvakipua Panadolin (tai muiden " ystävällisten" kipulääkkeiden) voimin. Aikuinen voi psyykata itsensä vaikka uskomaan, että taivaalla lentää lehmä, mutta kun pikkulapseen (saati vauvaan) sattuu, niin siihen sitten vaan sattuu niin kauan kun sitä jotenkin autetaan tai se itsestään loppuu. Eikä siinä ole mitään luonnonmukaista. Ihmiset ovat kautta historiansa pyrkineet lievittämään kipua niillä keinoilla, joita tuntevat. Ihan muillakin kuin henkisillä.

Suhtaudun korvatulehduskierteestä kärsineen pikkupojan äitinä tähän lapsen kipulääkitykseen aika vakavasti. Kuten joku jo kirjoitti, nykyään puhutaan paljon siitä, että lasten kipua lääkitään aivan liian vähän. Vielä jokin aika sitten uskottiin, ettei vastasynytynyt tunne lainkaan kipua. Omat jomotuksensa kärsiköön jokainen aikuinen, päätösvaltainen henkilö ihan millä keinoilla parhaaksi näkee. Mutta se, joka jättää hoitamatta lapsen kipua omien arvojensa tai ennakkoluulojensa takia, ei ole mikään " luomuhörhö" tai " hihhuli" tms. vaan minusta ihan koruttomasti vaan vastuuntunnoton vanhempi.

Vierailija
79/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit, miksi sitten pitäisi uskoa toisia asintuntijoita enemmän kuin toisia. Ihan hyvä kysymys. Rokotteita on tutkittu valtavasti, ja valtaosa näistä asiantuntijoista suosittelee rokottamista. Varmasti on yksittäisiä tahoja, jotka eivät suosittele. Nämä tahot jotka todella pitävät rokotuksia riskinä kuitenkin taitavat olla aika vähissä.

On täysin selvä, että AINA ENEMMISTÖ EI OLE OIKEASSA. Tässä asiassa itse kuitenkin uskon, että on. .Lääkärit eivät suosittelisi rokotteita kevyin perustein. Kyllä lääkärin ammatti on varsin vastuullinen ammatti.

On hienoa, että ihmiset luottavat itseensä. On kuitenkin asioita, jotka oikeasti joku toinen tietää paremmin. Tuo oli hyvä pointti, että miten muutaman päivän perehtymisellä voi kumota vuosien työn ja johtopäätökset?

Vierailija
80/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen myös muutamia ketjuja lukiessani, että *Emilyn* taitaa tosiaankin olla provoilija eikä aito henkilö. Sen varran omituisia jotkut näistä jutuista ovat. ..

Kommentoin vain tuosta kivun lievityksestä. Vauvani on ollut koliikkilapsi, joka huusi viisi kuukautta vatsakipuaan lähes kaiket iltapäivät ja illat. Terveydenhoitajan ja lastenlääkärin ehdoton kanta oli, että lapsen kipua täytyy!!! hoitaa eikä huudattaa turhaan jos kerran kipulääke tehoaa. Tähän tulokseen oli päätynyt jo omakin järkeni, vauvani onneksi kai!

Tietenkin muut keinot myös käyttöön, hieronnat ja vyöhyketerapiat käytiin myös, lämpimät kylvyt jne. auttoivat jonkin verran ja lievittivät kyllä pienempää kipuilua. Mutta kun kunnon vatsanväänne oli ja itku kipeää niin suppo toi pikaisen lohdun ja vauvalle hyvän olon. Onneksi tuo vaihe on jo pari kuukautta sitten päättynyt ja vauvamme oikein iloinen ja tyytyväinen vesseli.

Vastaisuudessa aion myös lapseni kipua lääkitä ja lievittää, on kai se velvollisuuteni vanhempana.

Piiki