Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotukset - tiukka paikka!

24.10.2006 |

Aloinpa miettiä tarkemmin rokotuksia kun se tubikin nyt poistettiin ja siitä oli tullut vakavia haittoja yms.

Voin sanoa, etten tartte tähän yhtään sellaista kommenttia että on hullua jättää lapsensa rokottamatta. Ajattelin vielä siten äskenkin! Mutta juuri ensimmäistä kertaa elämässäni kävin rokotusinfo.fi sivuilla lukemassa tietoa. Järkytyin - en enää yhtään ihmettele, että jotkut eivät rokotuta lapsiaan. Rokottamatta jättämättömyyshän ei varmaksi edes suojaa taudilta. Sitä on jopa jossain tutkimuksessa esiintynyt enemmän rokotetuilla lapsilla. Rokotus voi aiheuttaa kuoleman. Tästä pääsenkin kysymyksiin; kun kerta rokotusten tarkkoja haittavaikutuksia ei tiedetä (immuunijärjestelmän häiriöt, autismi ym) niin tuli ihan mieleen, että leikitäänkö tässä todellakin lasten hengellä, kun pistetään piikistä ainetta kehoon jonka vaikutuksesta ei ole edes takeita. Nyt kysyn itseltäni ja olen tiukan paikan edessä; jos rokotutan lapseni ja hän saa siitä jonkun pysyvän vaurion, miten voin antaa itselleni sitä anteeksi että olen pilannut pienen ihmisen elämän? Entä jos en rokotuta ja lapsi saa jonkun taudin, joka aiheuttaakin vaurioita. Syyttäisin silloinkin itseäni. Molemmissa on riskinsä. Jälkimmäinen kuulostaisi siltä osin paremmalta, että se olisi luonnon käsissä miten käy. Ja ehkä uskomuksessani, että kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, jotain on myös ennalta kirjoitettu.. mutta lapsen parasta tässä haluaisin. Ja olen nyt todellakin kahden vaiheilla, enemmän kallistumassa siihen että rokotusten riskit jäisi väliin, jos kerta suoja on vain jopa 36prosenttia ja jopa negatiivisesti 56%. Mistä näitä tutkimustuloksia näkisi tarkemmin? En ole vielä selannut rokotusinfosivua kokonaan läpi. Voiko lapsi ottaa aikuisiällä rokotuksia, eli miten tärkeitä rokotteet ovat lapsuuden kannalta, miten pitkä vaikutusaika niillä on.. selviäisiköhän lapsi ilman rokotteita siihen asti että on melkein aikuinen ja osaa itsekin päättää haluaako ottaa niitä. Voiko niitä aikuisiällä ottaa, no jonkun jäykkäkouristuksenhan voi.. en ole vielä selannut tuota sivustoa enkä perehtynyt esim. jäykkäkouristukseen.

Kertokaas nyt ajatuksia, tietoa, näkemyksiä!

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitä onneasi, että et ole sairastanut!!!

Vierailija
42/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että riski saada tartunta on olemassa:

Tulevaisuudessa sinulla saattaa olla useampikin lapsi. Jos rokotat kaikki lapsesi, ja joku heistä saa siitä seuraamuksia, ongelmat kohdistuvat vain siihen yhteen lapseen, tuskin kaikkiin.

Mutta jos et rokota yhtäkään lastasi, yhden sitten sairastuttua kaikki lapsesi ovat vaarassa saada tartunnan täysimääräisenä. Ja jos sinulla ei tule olemaan kuin yksi lapsi, lapseltasi tartunnan saanut voi olla sukulaislapsi, naapurin lapsi tai joku muu, jota ei ole rokotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että se tarttuisi rokottamattomiin lapsiin ja niin varmaan heidänkin vanhempansa ymmärtävät.

Joku mietti vältelläkö rokottamattomia lapsia. Miksi, jos kerta omilla lapsilla on tuo niin paljon hehkutettu rokotusohjelma kunnossa. Eihän rokotukset 100% varmaa suojaa anna.

Poliot ym kiinnostaisi tietää tarkemmin, samoin hinkuyskä, että miten niiden sairastaminen nykyaikana käytännössä menee. Sitä tietoa etsiessä --- joku kertoikin tuosta hinkuyskästä joka lasta oli kohdannut ennen rokotusta.

Mieluummin niin, että lapseni sairastaisi luonnollisesti jonkun taudin kuin saa rokotteen, jonka ihminen keinotekoisesti laittaa elimistöön ja jonka seurauksia ei tiedetä. Sekin ihmetyttää, miksi ne kaikki pöpöt pitää pistää yhtäaikaa jylläämään yhdistelmärokotteina pieneen elimistöön.. täytyy etsiä kirjastosta se eräs kirja, en muista nimeä ja joku ehkä jo mainitsikin sen tässä ketjussa.

Vierailija
44/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi koko ketjua lukea, mutta oliko jo linkki tähän?

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/sprog=4/grp=3/menu=1/

Me osallistuimme normien rokotusten lisäksi rokotustutkimukseen. Lyhyesti vain, että en voisi kuvitellakaan, ettenkö lastani rokottaisi. Enoni on sairastanut nuorena sikotaudin ja sen jälkimainigeissa meni sitten hedelmällisyys, että näin.

Vierailija
45/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän lauseeseesi " Sekin ihmetyttää, miksi ne kaikki pöpöt pitää pistää yhtäaikaa jylläämään yhdistelmärokotteina pieneen elimistöön.. " kommentoin.

syy lienee siinä että pistokertoja ei tulisi niin montaa, nythän kahden ensimmäisen vuoden rokotukset on uudessa ohjelmassa vähentyneet muistaakseni kahdestatoista viiteen pistoon. onhan siinä aika iso ero. lisäksi tässä varmaan säästetään jonkun rahoja. näistä huolimatta itseä kyllä mietitytti/mietityttää josko tuollainen monen rokotteen yhdistelmä on liian suuri määrä " pöpöjä" kerralla pikkuiselle elimistölle.

onko sulla tiedossa jo kun näitä rokotusasioita oot tutkistellut, että ainakin viitosrokotteen (eli mikä annetaan rokotusohjelmassa 3 kk, 5 kk ja 12 kk iässä) nii sen voi halutessaan laittaa pienemmissäkin satseissa. tällöin tosin joutuu itse ostamaan osan rokotteista. ja jos mietityttää pienen elimistön reagointi rokotteisiin, niin rokotuksiahan voi antaa myös hitaammalla tahdilla/aloittaa vähän myöhemmin rokottamisen.

Vierailija
46/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt raskaana ollessani olen kuitenkin TOSI onnellinen, että minut on lapsena rokotettu mm. tuhkarokkoa ja vihurirokkoa vastaan. Leikki-ikäiselleni nousi eilen iho ihan pilkulliseksi ja kyllä kerkesi käydä mielessä jo vaikka mitkä kauhukuvat sikiön kohtalosta, jos itse sairastun. Kun vielä olen työssäni jatkuvasti lapsilauman kanssa tekemisissä uskon että lapsena saaduista rokotuksista on minulle hyötyä.

Mistäpä sitä tietää, mitä oma lapseni aikuisena tekee / tarvitsee, joten rokotutanpa tulokkaankin varmuuden vuoksi.

Vierailija
47/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lukenut vanhempien omia havaintoja lapsesta ennen ja jälkeen rokotuksen (vakaviakin oireita)

-tuttuni lapsi sairastui reumaan mpr:n jälkeen (mainitaan haittavaikutuksissa)

-tiedän että kyseessä iso bisnes ja isot rahat, haittavaikutusten määrä rekistereissä on kaikkea muuta kuin todellinen (todella iso prosessi saada läpi)

-haittavaikutuksista suurin osa ei näy heti, " kytevät" elimistössä, erityisesti nämä mpr-virukset kun ovat heikennettyjä taudinaiheuttajia

-kaiken tämän jälkeen mieheni veli sairastui 1,5vk a-hepatiittirokotteen jälkeen vakavimman luokan aivokalvontulehdukseen (joka yllätys yllätys mainittiin äärimmäisen harvinaisena haittavaikutuksena rokotteesta), ja oli vähällä kuolla siihen. Levisi verenmyrkytyksenä koko elimistöön, luojan kiitos että selvisi kuitenkin.

--tälläsiä ajatuksia, ite oon päättäny että annan ne vitosrokotteet (osittain neuvolan mieliksi--), poika sai ensimmäisen 1v 10kk..ja pyrin vahvistamaan immuniteettia rokotteen jälkeen kaikin mahd.tavoin (homeopatia, vyöhyketerapia)

--tiedän vauvoja jotka sairastanut hinkuyskän rokotteesta huolimatta, itsellä on tiedossa suomen pätevimmät homeopaatit ja vyöhyketerapeutit, niin en pelkää tautia. Kurkunpääntulehduksessa lapsella oli henki niin ahtaalla että ois pitäny viedä samantien sairaalaan, ellen olisi vyöhyketerapialla saanu annettua ensiapua ja lapsi alkoi hengittää normaalisti.

--tässä syitä miksi ite aattelen näin, kaikki saa aatella miten haluaa :)

Vierailija
48/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei todellakaan anna 100% suojaa tauteja vastaan. Muistelen että 1,5v annettusta rokotteesta ei 5-vuotiaalla ole paljoa yhtään vasta-aineita jäljellä. Pitääpä lukea vielä lisää. Mutta te jotka uskallatte esim mpr antaa, antakaa! :) mutta seuratkaapa lapsen käytöstä sen jälkeen, huomaatteko eron? Liian moni tuttu huomannu lapsella älytöntä käyttäytymistä sen jälkeen..eli neurologisia vaikutuksia :( mutta hyvä jos teidän lapsil le ei mitään jotka rokotatte!

Vierailija
49/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luotan tässä asiassa neuvolan rokotusohjelmaan eli meidän lapset ovat saaneet ja tulevat saamaan ne rokotukset, mitkä milloinkin rokotusohjelmaan kuuluvat.

Rokotukseen voi kuolla... Nojoo, niinhän voi kuolla aika moneen muuhunkin asiaan. Lähdet vauvan kans kävelylle ja rattijuoppo ajaa vaunut läjään. Vauva kontatessa nielaisee jotain ja tukehtuu. Ampiainen pistää ja vauva saa allergisen reaktion ja kuolee. En ole tilastoja katsellut, mutta veikkaan, että kaikkiin noihin on AINAKIN yhtä suuri todennäköisyys kuin siihen, että vauva kuolee rokotukseen.

Kyllä niistä ois aika paljon isompi haloo noussut, jos todella isot haittavaikutukset ois muuta kuin erittäin harvinaisia sattumia.

JA mitä tulee näihin rokotusten ja tiettyjen sairauksien yhteyteen. Noh, minun mielipide on se, että asioita tutkitaan nykyään PALJON. Mietitäänpäs esim. syöpää. Joka ikinen viikko saa lukea jostain ruoka-aineesta, joka tutkimusten mukaan ehkä ehkäisee syöpää ja taas jostain, joka ehkä altistaa syövälle. Näin on myös monen muun sairauden kohdalla. Nuita kun alkaa orjallisesti noudattamaan, niin kohta huomaa ettei oikeestaan voikaan syödä mitään. Luulen,että on aivan sama juttu rokotusten kanssa.

Minun puolesta jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee. Meidän lapset rokotetaan. Se on varma.

Vierailija
50/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdekritiikki on tietysti ehdottoman tärkeä asia, kuten täällä on jo tullutkin esille. Tieteelliset totuudet eivät tosiaankaan aina ole faktoja. Tutkimustuloksia tulee ja menee. Tiede etenee niin.

Itse haluan ehdottomasti rokotuttaa lapseni. Siitäkin huolimatta, että olen kyllä lukeut molempia kantoja esitteleviä julkaisuja. Meillä on päädytty tähän ratkaisuun sekä yksilötasolla että kansanterveydellisistä syistä.

Itse ajattelin aikaisemmin, että rokotusta ei tarvitse näiden niin sanottujen vaarattomampien tautien ehkäisyyn. Kuitenkin -kuten joku mainitsikin- näillä taudeilla on usein jälkitauteja, jotka eivät edes ole harvinaisia. Aivokalvontulehdus tms. on hengenvaarallinen.

Ehkä luotan myös suomalaiseen terveydenhoitojärjestelmään. Oikeasti, minulla (en ole ammatiltani lääkäri enkä tutkija) ei ole kompetenssia ymmärtää tätä monimutaksita rokotusasiaa perinpohjaisesti. Voin vain lukea tutkimuksia ja tehdä niistä päätelmiä maalaisjärjellä. Minun ei tarvitse kantaa harteillani koko maailmaa: rokostussysteemiä ei olisi, jos asiantunijat eivät olisi asiaa monelta kannalta punnineet.

Vierailija
51/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan tullut mietittyä lasten synnyttyä.

Itse olin tyytyväinen siihen että 4v esikoinen sai vauva-iässä jokaisen rokotuksen erikseen.

(Tämä johtui siitä että aikanaan nuorin veljeni sai ainoana perheessäni rokotuksen aivokalvotulehdusta vastaan, ja oireili siitä. Joten hänenkin kohdalle sen rokotuksen anto jäi lääkärin määräyksestä yhteen, vaikka niitä olisi kuulunut saada kolme.)

Nykyinen rokotusohjelma on siitä huono sekoitus, että et voi tietää jos joku rokote aiheuttaa lapsellesi oireita.

Sillä jokainen syntyvä lapsi on erilainen.

Kuopus sai aikanaan ensimmäisen rokotuksen 5kk iässä. Johtuen siitä että 3kk iässä rokotteet olivat menneet kesähelteellä pilalle, ja seuraavan kerran oli käynti vasta 5kk iässä.

Koska itselle ei tulisi mieleenkään tehdä ulkomaan matkoja vauva ikäisen kanssa, tulen seuraavankin lapsen kohdalla aloittamaan rokotukset 5-6kk iässä.

Meillä oli jo talvella vesirokko, ja katson että on hyvä että lapset sairastivat sen kerralla pois, eipä jää aikuisuuteen odottamaan.

(Nuorin oli silloin 7kk ikäinen.) Jälkitautina saatiin korvatulehdukset.

Mutta mieluummin näin päin kuin isompana.

Sitä paitsi, vastasyntynyt voi saada jonkin taudin jo synnytys osastolla.

Pikkuinen yski lääkärin tarkastuksessa, mutta lääkäri piti sitä vain koomisena " Onko täällä joku kurkunpääntulehdus-epidemia, kun vauvat yskivät"

Ja kotona se sama jatkui kuukausia. Mutta mitäpä sitä olisi asialle osannut tehnyt, kun ei kerran lastenlääkärikään nähnyt aihetta tutkia tilannetta: näin v 2004.

Lapsiani en jättäisi rokottamatta, tuleehan Suomeen niin paljon ulkomaalaisia- pakolaisia, jotka saattavat tartuttaa heille jonkun jo ajatsitten " kadonneen" taudin.

Mutta se että mihin tahtiin ne annetaan, on asia johon minä vanhempana haluan sanoa mielipiteeni.

Vierailija
52/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

--tiedän vauvoja jotka sairastanut hinkuyskän rokotteesta huolimatta, itsellä on tiedossa suomen pätevimmät homeopaatit ja vyöhyketerapeutit, niin en pelkää tautia. Kurkunpääntulehduksessa lapsella oli henki niin ahtaalla että ois pitäny viedä samantien sairaalaan, ellen olisi vyöhyketerapialla saanu annettua ensiapua ja lapsi alkoi hengittää normaalisti.

--tässä syitä miksi ite aattelen näin, kaikki saa aatella miten haluaa :)

[/quote]

Härregud!!!!!!!!!!!!!

Onko näin ajattelevia ihmisiä OIKEASTI olemassa?!

Toivottavasti vyöhyketerapeuttisi osaa " antaa ensiapua" siinä tilanteessa että on OIKEA hätä hengenahdistusta potevalla lapsella! Siinä ei montaa sekuntia ole aikaa jos pikkusen väri muuttuu sinerväksi hapen puutteessa!!!!

Siinäpä teidän perheelle pala purtavaksi jos olisi käynyt huonosti ja jälkeenpäin kysytty miksi vyöhyketerapeutin vastaanotolla kuoli lapsi hengenahdistukseen kun OIKEA paikka olisi ollut sairaala....

Toivottavasti tätä keskustelupalstaa lukevat osaavat käyttää päätään eivätkä ota jokaisesta " ystävällisestä neuvosta" vaarin ja toimi vastaavalla tavalla!!

Vaihtoehtolääketiedettä ymmärrän...mutta rajansa kaikella!!

Vierailija
53/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilynin kommentit, mm: " Mieluummin niin, että lapseni sairastaisi luonnollisesti jonkun taudin kuin saa rokotteen, jonka ihminen keinotekoisesti laittaa elimistöön ja jonka seurauksia ei tiedetä. ..." ja " Eli jos tauti on sellainen mihin todnäk ei kuole tai vammaudu, koen rokottamien turhana." ja " Poliot ym kiinnostaisi tietää tarkemmin, samoin hinkuyskä, että miten niiden sairastaminen nykyaikana käytännössä menee. " jne.

Mahtaa olla sitten mielenkiintoista istua lapsen sairasvuoteen vierellä kotona ja sairaalassa yms., jos polio, hinkuyskä, tuhkarokko jne. iskee ja katsella lapsen kärsimystä ja taistelua elämästä. Tuota noin...näitä lukiessa tulee mieleen, että jotkut pahoinpitelevät lapsiaan fyysiesti, jotkut henkisesti, jotkut lapset myydään orjiksi ja jotkut äidit vahingoittavat lastaan tahallaan, jotta pääsevät käymään lääkäreillä ja sairaalassa ja saavat niin huomiota itselleen... jne.

Jo päällisin puolin terveen lapsen vatsakipu, koliikki yms. itkut aiheuttavat mussa niin suurta sääliä ja avuttomuuden tunnetta, entäpä sitten, kun lapsi on ihan oikeasti kuoleman kielissä, ja niin heikkona sängynpohjalla ja itse et voi tehdä mitään... Todennäköisyydet on todennäköisyyksiä, mutta kyllä rokotteet on keksitty ihan ihmiskunnan hyödyksi, ja jos jotain marginaalisia tapauksia on, joissa rokote on aiheuttanut haittaa, niin mikset voi ajatella niistä niin, että kyllä niistä rokotteen aiheuttamistakin taudeista voi selvitä kuolematta ja vammautumatta... siis hieman reversed logic, jos kerran pystyt hyväksymään lapsen sairastumisen " jos se ei ole kuolemaksi tai vammauta pysyvästi" .

Vierailija
54/132 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kai ymmärät, että jokun hinkuyskän yms. sairastaminen ei ole mikään " walk in the park" , vaikka siitä toipuisikin? Siis se SATTUU, lapsi kokee tuskaa, kipua, ahdistusta, pelkoa, joka ei ole mikään nopea ohimenevä juttu, vaan kestää viikkoja, ties vaikka kuukausia. Jos ihan ei muista, et millaista on sairastaa, niin mitäs jos vaikka aiheuttaisit itsellesi kipua ja mietit sitten haluaisitko lapsesi tuntevan moista... Siis jos minkäänlaista empatiakykyä löytyy. Ja tuskin tuo sairastaminen rajoituu pelkää fyysiseen kipuun jne., vaan pahat sairaudet aiheuttavat myös psyykkisiä oireita, kehityksen hidastumista jne., ja näistä toipuminen ei olekaan ihan aina yksinkertaista.

Vierailija
55/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ajatus se on, että " luonnon" bakteerit ja virukset olisivat jotenkin tervellisempiä kuin rokotteiden vastaavat? Niistä samoista mikrobeista tai niiden osista rokotteet on tehty.

Mitä tulee polioon, se on oikeasti vaarallinen tauti. Olet, Emily, oikeassa, että vain 1% sairastuneista saa vaaralliset halvausoireet ja loput vain lievempiä yleisoireita (ts. päänsärky, lihas-tai nivelsäryt, pahoinvointi, kuume jne), mutta juju onkin siinä, että poliovirus on poikkeuksellisen tarttuva, jolloin sairastuviakin on suurempi määrä ja silloin alkaa se yksi prosentti alkaa pitää sisällään ison määrän ihmisiä, kenties sinunkin lapsesi? Polio eli kansanomaisesti lapsihalvaus on kamala tauti. 50- luvulla oli maailmanlaajuinen epidemia, jolloin valtava määrä lapsia kuoli tai vammautui pysyvästi, osa hyvin vaikeasti. Tuolloin tutkittiin kiivasti , jotta tautiin saataisiin rokote. Polio on lisäksi siitä halju, että vuosikymmeniä sairatetun taudin jälkeen on olemassa ilmiö nimeltä postpoliosyndrooma, jossa vanhat oireet pahenevat. Näitä ihmisiä olen tavannut työssäni enkä soisi em. tautia tai jälkisyndroomaa kenellekään.

Kriittisyys on aina hyvä asia, mutta sen täytyy perustua faktoihin eikä mutu-juttuihin. Asiasta viidenteen, en ole saanut mistään rahoitusta tähän... ;)

Vierailija
56/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että rokotteet EIVÄT ole keinotekoisesti tehtyjä mikrobeja, vaan juuri niitä AITOJA luontoäidin OMIA mikrobeja. Ne ovat vain valmiiksi HEIKENNETTYJÄ versioita jotta ne eivät siis olisi/ole yhtä rajuina elimistössä kuin jos sen LUONNOLLISESTI saisit kanssaihmisiltä.

Mutta tarpeeksi vahvoja jotta lapset saavat siitä sen suojan KUIN olisivat jo sen sairastaneet ja se suojahan on niin että ko. sairaus ei enään voi tulla edes luonnonmukaisesti...

Mistä ihmeestä nää jutut oikee tulee???? Mitä faktaa muka noissa jutuissa enään on?

" Luonnonmukainen" lobotomia olisi varmaan paikallaan jo muutamille ;)

Vierailija
57/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että haluan minä pahoinpidellä lastani jotta saan huomiota lääkäreiltä yms voi tsiisus!!! :O

Calmette rokotusta pidettiin vielä äsken niiin tärkeänä. Nyt se poistettiin ja sitä oli pistetty vastoin valmistajan ohjetta reiteen. Hienoa että ihmiset yhä sinisilmäisesti luottavat " asiantuntijoihin" . Asiantuntijoita kun on myös rokotuksia vastaan.

Nyt on kehitetty vesirokkorokotekin ja ihmiset ottavat sen lapselleen kun eivät halua että lapsii joutuu sitä sairastamaan. Mutta ihmisen elimistöllä todellakin on oma immuunijärjestelmänsä ja rokotteiden on epäilty sitä sotkevan.

En todellakaan halua lapselleni kärsimyksiä lääketieteen koekaniinina. Eihän se sairastaminen ole ikinä kivaa mutta onko ihmisiä luotukaan sellaisiksi että aina pitäisi olla terveenä? Jopa sen uhalla, että aiheutetaan peruuttamattomia seurauksia. Kukaan ei voi taata että juuri minun lapseni säästyisi rokotusten haittavaikutuksilta. Sen sijaan esim. poliossa on todettu vakavampien oireiden riskin olevan se 1%. Eihän muitten tartte pelätä että lapseni tartuttaisi keneenkään mitään - teillähän on suojana ne iiihanat rokotukset!

Pskaa tulee niskaan mutta tulkoot. En ole edes uskovainen mutta luotan tässä tapauksessa enemmän Luojaan kuin lääketieteeseen. Ja äidinvaistooni. Calmette rokotuksen kanssa kävi näin eikä varmaan mene kauaa kun muistakin rokotteista todetaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Sitten ne ihmiset jotka nyt haukkuvat ja arvostelevat minua ja muita rokotusvastaisia (kuten sanoin aiemmin luotin sokeana rokotusohjelmaan kun EN ollut asiaan perehtynyt yhtään miltään kantilta), voivat katsoa peiliin ja pysähtyä miettimään..

Vierailija
58/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luonnollisesti iskevät bakteerit eivät tule piikin kautta elimistöön. Elimistö reagoi siihen senkin osalta eri tavoin.

Vierailija
59/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma menee niin, että sekä sairauksilla että rokotuksilla on haittoja. Täytyy punnita, voittavatko rokotuksen mahdolliset haitat sen aikaansaamat hyödyt. Juuri näin on kalmetoinnin kohdalla tehty. Pitkään rokotusohjelmassa ollut rokotus on tehnyt itsensä yleisesti tarpeettomaksi, mutta edelleen on tärkeää pitää huolta siitä, että riskiryhmiin kuuluvat saavat rokotuksensa. Yleinen kalmetointi on siis tehonnut ja tehtävänsä tehnyt.

Jos joku kokee, ettei hänen lapsensa tarvitse rokotuksia, se ei ole yleinen riski niin kauan kuin näitä tapauksia ei ole kovin paljon. Tervetuloa siivelle mun puolestani! Ja jos joku kokee, että yksilöllisen tilanteensa takia hyötyy jostain rokotteesta (oli se sitten tubia tai vesirokkoa vastaan), tehköön valintansa. Rokotusohjelmat suunnitellaan väestöpohjalta, ei yksittäisen ihmisen tilanteesta lähtien.

Bakteerit ja virukset ovat osa luontoa. On luonnollista, että imeväisiä ja isompiakin lapsia sairastuu ja kuolee niiden aiheuttamiin sairauksiin.

Emilyn:

Pskaa tulee niskaan mutta tulkoot. En ole edes uskovainen mutta luotan tässä tapauksessa enemmän Luojaan kuin lääketieteeseen. Ja äidinvaistooni. Calmette rokotuksen kanssa kävi näin eikä varmaan mene kauaa kun muistakin rokotteista todetaan enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
60/132 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilyn:

Vai että haluan minä pahoinpidellä lastani jotta saan huomiota lääkäreiltä yms voi tsiisus!!! :O

Näinhän ei kirjoittaja todellakaan väittänyt. Yritäpä pysyä asialinjoilla.

KL.