Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.

Vierailija
15.08.2022 |

Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D

Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.

Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D

Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.

Ennen oli kaikki paremmin. :)

Kommentit (780)

Vierailija
321/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommasta on tullut selvä itsetarkoitus, eikä sitä yritetä enää häivyttää ja tehdä tyylikkäämmin kuin vielä 10 vuotta sitten tehtiin. Aidot ja tyylitajuiset kaupunkihipsterit on jättäneet festarin jo vuosia sitten, tilalle on tullut tätä hölmömpää osastoa joka mokaa koska ei tajua että juttuun kuuluu viileä itsehillintä. Ainahan Flow on ollut paljon estetiikkaan perustuva pierujenhaistelu-festari, mutta nyt touhu on lähtenyt tökerösti överiksi ja siellä on porukkaa, joiden seurassa alkuperäinen porukka ei olisi koskaan hengaillut.

No voi kuin juntti meininki nyt! Mitäs nämä viileet itsehillintätyyli-ikonit sit nykyään tekee halutessaan viihdyttää itseään?

Lukee Oskari Onnisen vanhoja levyarvosteluja kulta-ajoilta.

Vierailija
322/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä minäkin, ikää yli 50 v. Ihan bändejä olin katsomassa melko tavanomaisesti pukeutuneena. Yleisön pukeutuminen oli minusta ihan normaalia vaikka trendikästä, ja ne muutamat oudot väripilkut pelkästään ilahduttivat minua. Vanhoihin 'hyviin' festareihin verrattuna nautin siitä, että känniääliöt loistivat poissaolollaan.

Pilviveikkoja oli sitten senkin edestä.

Olitko pilvenä joukossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykäsen osuvimpia viisauksia: Elämä on ihmisen parasta aikaa. Nauttikaa elämästänne nillittäjistä piittaamatta. Myöhäistä nauttia, kun on liikuntakyvyttömänä  vanhuksena kotona tai vainaa. On vähemmän katkeria ihmisiä, joilla elämä jäi elämättä, kun mietti mitä muut ajattelevat. Kunhan nlain puitteissa toimii eikä muita ihmisiä loukkaa, tekemiset eivät kuulu kenellekään.

Vierailija
324/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin nopeasti pari live-ohjelmaa yleltä tuolta festareilta. Tuli lähinnä sellainen kuva, että se on suunnattu nuorehkoille woke-henkisille naisille ja sateenkaariväelle.

En ole kohderyhmää ja se riittää minulle.

Vierailija
325/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä nyt näin herättää tunteita? Ottakaa iisisti.

Vierailija
326/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

Itseäni ärsyttää kans aina nämä, jotka kertoo itse itsestään, minkälaisia ovat. Se todellakin kertoo siitä ihmisestä, no jotain muuta. Minulla on tällaisia tuttavia. Eikä kaikki missään someta.

Sinä et siis kerro itsestäsi. Onko sinulla joku vatsastapuhujan nukke joka puhuu puolestasi?

Halusit sit tahallaan ymmärtää väärin? Puhun ihmisistä, jotka kuvailevat itseään, kertovat minkälaisia ovat tyyliin: mä oon vähän seko tai mä oon sillai hullu, tai mä oon kyl tosi tunnollinen töissä, tai mä oon esteettinen ihminen ja mä ainakin haluan jne. jne. Korostuneesti kuvailevat itseään. Lauseen alkavat painotetusta sanalla mä tai minä. Ongelma ei sinänsä ole se, mitä kertovat, vaan se, että nämä ihmiset usein ovat hyvin itsekaskeisiä ja näkevät maailmaa harvoin muiden vinkkelistä. Tämä on MINUN (tuliko riittävän painokkaasti?) kokemukseni asiasta.

Miten helvetissä joka av-mamman elämä on täynnä narsisteja ja mä-minä-itsekeskeisiä ihmisiä? Tunnetteko te kaikki samat narsistit?

En kutsunut heitä narsisteiksi, heille ihan oma tarkka analyysi. Puhuin itsekeskeisistä ihmisistä, joilla on korostunut itsetehostuksen tarve. En tunne montaa sellaista. Enemmän tunnen toisenlaisia, ja heidän kanssaan sitten vietän mieluiten aikani.

Tämä keskustelu harhautui siitä, miten toiset näkevät jonkun festarikuvien perusteella, kuinka minäkeskeisiä ihmisiä kuvissa on.

Ehk kannattaisi viettää aikaa siellä laatuseurassa eikä tuhlata elämäänsä kiukuttelemalla netissä toisten minäkeskeisyydestä.

Vierailija
327/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasta on tullut selvä itsetarkoitus, eikä sitä yritetä enää häivyttää ja tehdä tyylikkäämmin kuin vielä 10 vuotta sitten tehtiin. Aidot ja tyylitajuiset kaupunkihipsterit on jättäneet festarin jo vuosia sitten, tilalle on tullut tätä hölmömpää osastoa joka mokaa koska ei tajua että juttuun kuuluu viileä itsehillintä. Ainahan Flow on ollut paljon estetiikkaan perustuva pierujenhaistelu-festari, mutta nyt touhu on lähtenyt tökerösti överiksi ja siellä on porukkaa, joiden seurassa alkuperäinen porukka ei olisi koskaan hengaillut.

No jopa on överiä sosiaalista erottautumista. Jospa nyky-yleisö ei pyri saamaan 10 v takaisen hyväksyntää. Ne näyttävimmät ehkä pitivät esikuvanaan Coachella-festaria, ja loput olivat paikalla kuuntelemassa musiikkia ja tapaamassa tuttuja.

Vierailija
328/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen festareille mentiin katsomaan bändejä ihan tavallisissa vaatteissa, nyt tapahtumissa lähinnä otetaan selfieitä ja pääpaino on omassa habituksessa, ei musiikissa. Niin surullista. Olen kerran Flowssa käynyt katsomassa yhtä lempibändeistäni, en pitänyt ilmapiiristä.

Kumma kun olin Flowssa, enkä huomannut kertaakaan, että joku olisi ottanut selfietä. Tosin keskityin siellä lähinnä omaan olemiseen, toisin kun sinä. Enkä väitä, etteikö selfieitä olisi otettu, mutta sun puheesta saa sellaisen kuvan, ettei siellä muuta olisi tehtykään. Instasta löytyy tägillä #flowfestival 79,1 tuhatta julkaisua, tämän kun jakaa kävijöiden/päivien/vuosien kesken, ei siitä kovin montaa kuvaa per kävijä tule siitä huolimatta, jos ei laske mukaan kuvia joita ei ole tägätty eikä kaikki edes ole selfieitä.

Pitäiskö sun vain hyväksyä, että maailma muuttuu? Selfiet on osa ihmisten arkea nykyään. Kuinka älytön ajatus, että niistä pitäisi luopua jossain tapahtumassa, koska "ennen vanhaan", tai että saisi joltain kapeakatseiselta "aitopääpatulta" hyväksynnän omalle olemiselle ja tekemiselle. Tai että selfiet ja asuun panostaminen olisi pois musiikista nauttimisesta. Yleensä ihmisillä riittää kapasiteettia useampaan asiaan, vaikka ymmärrän jos se kuulostaa sulle utopistiselta.

Tiesitkö muuten, että Flow on myös muutakin kuin pelkkä musiikkitapahtuma? Sieltä löytyy mm. taidetta. Mikäänhän ei sua sinne pakota menemään, jos kyseinen konsepti ei ole sun juttusi. Mut aika haihattelua väittää että jossain Woodstockissakaan olisi 100% pelkkään musiikkiin keskitytty, nyt herätys.

Heh, tää oli ajatusleikki, jota jo aiemmin mietin. Jos some olis ollut nykyinen Woodstockin aikana, minkälaisia postauksia sieltä olis tullu! Ja kuin paljon paheksuntaa tavan kansalaiselta, mitä noi nyt kuvittelee olevansa hippivaatteissaan, uniikkeja unikonkukkasia😁

Vaikkei ollut somea, kyllä "aikuiset" heitä paheksuivat.

Näin on ollut aina. Uniikki ap on vaan tullut nyt tähän vaiheeseen, mihin tuhansia vuosia on jo tultu. Paheksutaan nuoria.

Ne on nykynuoret ikuisuusongelma. Aina olleet ja aina tulevat olemaan!!

Vierailija
329/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin nopeasti pari live-ohjelmaa yleltä tuolta festareilta. Tuli lähinnä sellainen kuva, että se on suunnattu nuorehkoille woke-henkisille naisille ja sateenkaariväelle.

Katsoit nopeasti? Siis pikakelasit läpi? Ja tulit ketyomasn tämän... niin miksi?

Vierailija
330/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ylimieliset hesalaiset ompi persiistä!

Vierailija
331/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies joka on tunteidensa vanki

Vierailija
332/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoit nopeasti? Siis pikakelasit läpi? Ja tulit ketyomasn tämän... niin miksi?

En nyt varsinaisesti pikakelannut. Katsoin pari lähetystä. Kerroin, mikä vaikutelma minulle tuli. Niin kertoi ap:kin. Mitä sinä kerroit??

Vierailija
333/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ohjelma oli tosi painotettu siihen suuntaan. Siis toki siellä suuri osa porukasta on ei-konservatiivista ja liberaalia kaupunkilaista, mutta ei se woke nyt niin näkyvää ole. Enemmän se on marginaalin puuhastelua kuitenkin. Suuri osa kävijöistä on keskituloisia- ja luokkaisia kaupunkilaisia, joita kiinnostaa enemmän inflaatio kuin woke.

Vierailija
334/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

Itseäni ärsyttää kans aina nämä, jotka kertoo itse itsestään, minkälaisia ovat. Se todellakin kertoo siitä ihmisestä, no jotain muuta. Minulla on tällaisia tuttavia. Eikä kaikki missään someta.

Sinä et siis kerro itsestäsi. Onko sinulla joku vatsastapuhujan nukke joka puhuu puolestasi?

Halusit sit tahallaan ymmärtää väärin? Puhun ihmisistä, jotka kuvailevat itseään, kertovat minkälaisia ovat tyyliin: mä oon vähän seko tai mä oon sillai hullu, tai mä oon kyl tosi tunnollinen töissä, tai mä oon esteettinen ihminen ja mä ainakin haluan jne. jne. Korostuneesti kuvailevat itseään. Lauseen alkavat painotetusta sanalla mä tai minä. Ongelma ei sinänsä ole se, mitä kertovat, vaan se, että nämä ihmiset usein ovat hyvin itsekaskeisiä ja näkevät maailmaa harvoin muiden vinkkelistä. Tämä on MINUN (tuliko riittävän painokkaasti?) kokemukseni asiasta.

Miten helvetissä joka av-mamman elämä on täynnä narsisteja ja mä-minä-itsekeskeisiä ihmisiä? Tunnetteko te kaikki samat narsistit?

En kutsunut heitä narsisteiksi, heille ihan oma tarkka analyysi. Puhuin itsekeskeisistä ihmisistä, joilla on korostunut itsetehostuksen tarve. En tunne montaa sellaista. Enemmän tunnen toisenlaisia, ja heidän kanssaan sitten vietän mieluiten aikani.

Tämä keskustelu harhautui siitä, miten toiset näkevät jonkun festarikuvien perusteella, kuinka minäkeskeisiä ihmisiä kuvissa on.

Ehk kannattaisi viettää aikaa siellä laatuseurassa eikä tuhlata elämäänsä kiukuttelemalla netissä toisten minäkeskeisyydestä.

Täh? Miten nyt tuollaisen kiukkuröyhtäyksen sait tuosta aikaiseksi? Siinä ei ketään loukattu. Apn aloitus vähän toista...

Vierailija
335/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarikävijöistä jotkut tulee ensisijaisesti kuuntelemaan musiikkia, toiset ryyppäämään ja toiset ottamaan kuvia festariasuista. Kaikki näistä on ihan ok, jos ei aiheuta harmia toisille. 

Itse käyn vain metallifestareilla ensisijaisesti livemusiikin takia. Saatan käyttää bändipaidan valintaan ja meikin / tukan laittoon vähän enemmän aikaa kuin tavallisena arkena, mutta ei minua häiritse, jos toiset on tulleet täysissä sotamaalauksissa paikalle. Eikä haittaa vaikka iso osa porukasta on siellä viinan takia, vaikka itse en juo paria enempää.

Vierailija
336/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flowssa ihmiset ovat yleensä iloisempia ja helpommin lähestyttäviä kuin arjessa, eivät ylimielisiä. Ja sinne matkustetaan myös maalta.

Vierailija
337/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuollaisille festareille voi loihtia asun halvalla. Monihan oli hankkinut sinne kirppismekon tai muun kirppisvaatteen.

Pääministerikin näytti esimerkkiä, kuinka voi ihan halvalla pukeutua festareille. Muutaman euron kolttu oli hänelläkin. Näinä taloudellisesti tiukkoina aikoina on hyvä valtionjohdonkin näyttää esimerkkiä säästäväisyydessä.

Vierailija
338/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ajatellä pessimisesti toisten pukeutumisista? Mälsäähän se olisi, jos kaikki olisivat samanlaisia. Festareilla just parasta on hyvällä mielellä hulluuttelu. Olisihan se paljon kivempaa, jos kaikki festarilaiset pistäisivät mielen vapaalle.

Vierailija
339/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa hävetä tuntemattomien ihmisten pukeutumista! Kiinnostaa tietää tästä enemmän. Onko aloittajalla jotain traumataustaa tmv.?

Et siis tunnista käsitettä myötähäpeä?

Ap

Eikö myötähäpeä kerro huonosta itsetunnosta?

Vierailija
340/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa lähinnä se, että kaikki menee tonne muka niin uniikkeina ja sit totuus on se, että kaikilla on sama massamuoti päällä. Ennen kyseinen tapahtuma oli edes hipstereiden suosiossa, jotka nekin näyttää kaikki samalta. Nykyään ihan perus harmaa massa käy tuolla ja räväyttää viikonlopuksi päälleen jotain niin ah niin spesiaalia värihattaraa ja tuntee hetken olevansa rebel. Sit palataan takas töihin ja laitetaan päälle ne samat mustat vaatteet, jotka on päällä läpi vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä