Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.
Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D
Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.
Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D
Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.
Ennen oli kaikki paremmin. :)
Kommentit (780)
Itse olen tälläinen tavallinen vanhempi täti ja pukeudun aika konservatiivisesti, mutta mielipiteenä, että tuolla on kai tarkoitus pitää hauskaa ja laittautua kuten parhaaksi tuntee? Miksi tuo on joistakin niin tuomittavaa?
Aika normi kesä-festari-vaatteita näyttää olevan. Musta meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa lähinnä se, että kaikki menee tonne muka niin uniikkeina ja sit totuus on se, että kaikilla on sama massamuoti päällä. Ennen kyseinen tapahtuma oli edes hipstereiden suosiossa, jotka nekin näyttää kaikki samalta. Nykyään ihan perus harmaa massa käy tuolla ja räväyttää viikonlopuksi päälleen jotain niin ah niin spesiaalia värihattaraa ja tuntee hetken olevansa rebel. Sit palataan takas töihin ja laitetaan päälle ne samat mustat vaatteet, jotka on päällä läpi vuoden.
Mua taas naurattaa tää joidenkin pakkomielle, että vähänkään erikoisemmalta näyttävä ihminen yrittää varmasti olla uniikki. Ihan tuntemattomia ihmisiä syytellään poseerauksesta, liikaa yrittämisestä, lumihiutaleilusta ja oman uniikkiuden julistamisesta jonkun ulkoisen seikan, tyyliin värikkäiden vaatteiden tai jonkun tatuoinnin vuoksi, ihmistä lainkaan tuntematta. Mielestäni tuollainen kommentointi on aika typerää ja ilkeää, ja kertoo enemmän kommentoijasta itsestään kuin kommentoinnin kohteesta. Myös tuntuu hassulta, että kritisoidaan muita itsensä korostamisesta, ja samalla kuitenkin korostetaan itseä tyyliin "minä en ole kuten nuo massalampaat, vaan olen paljon fiksumpi, minä nään heidän lävitseen".
Naulan kantaan!
Ehkäpä tuon kommentin kirjoittaja ei tule ajatelleeksi, että tuolla on helppo repäistä ja hullutella pukeutumisen kanssa, kun on samanhenkisten seurassa ja tietää, ettei kukaan tuomitse.
Kukaan ei ole vieläkään osannut vastata tuohon, et mistä tulee ajatus, että sinne mentäisiin uniikkeina? Onko siis omakohtaista kokemusta vai onko näin ajatteleva haastatellut tarpeeksi ison otannan kävijöitä läpi vai mikä homma? Eikö se nyt ole aika selvää, että jos laittaa tämän hetken trendiasusteen, vaikkapa ne crocsit jalkaansa, ei kukaan ole niin tyhmä että ajattelee, ettei kellään muulla niitä ole siellä jalassa.
Olisko niin että ajatus uniikista on enemmänkin anonyymien tätien olkinukke mitä hakataan vielä ensi kesänäkin ja muistelellaan miten laitettiin "uniikeille" jauhot suuhun niin tietävät paikkansa höhöhö.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47 ja olin siellä mieheni kanssa. Pukeutuneena erikoisesti ja fantasiameikissä. Kivaa oli.
Miksi, ettekö kuuntele kunnollista musiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset! Joltain parikymppisiltä tuollaista narsistista keikistelyä voisi ehkä vielä suvaita, mutta nelikymppiset aikuiset. Huh huh.
Samansuuntaista täälläkin. Maailma tyyliin palaa ja täällä miehet ja naiset miettivät kynsilakkoja, mrikkejä ja friikkisirkusasujaan johonkin festareille. Voi elämänkevät tätä maailmaa.
Miksi kuvitellaan, että maailma pelastuisi sillä, että itketään ja voivotellaan ja sirotellaan tuhkaa päällensä. Kyllä se maailman pelastaminen lähtee nimenomaan iloisuudesta ja toiveikkuudesta ja leikillisyydestä.
En ole flown kävijä, mutta suosittelen kyllä kaikille tärkeileville tappiniskoille hieman leikillisyyttä. Sieltähän se luovuus ja ongelmanratkaisukyky kumpuaa.
Minusta on ihanaa, että tuonne vietiin nistien sekaan alle 10-vuotiaita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan hyvin kun kasarilla jo pukeuduttiin festareille erikoisemmin. Esim. Provinssirock, kun se järjestettiin vielä kesäkuun alussa, oli sellainen festari, että kirpputorikamaa päälle vaan ja mutavelliin kylpemään. Jos olisi silloin ollut älypuhelimet kameroineen, olisin taatusti kuvannut itseäni ja kavereitani :). Oi niitä aikoja!
Minusta on hauska nyt 54v katsella kuvia nykyfestareilta ja lukea juttuja niistä. Silloin kasarilla ei ollut tietoakaan mistään "paremmasta" festariruoasta, saati että pääministeri olisi käynyt paikalla.
Nyt en kehtaa enää pukeutua kuten silloin, punkkarina. Se vähän harmittaa. Bändipaidat on edelleen kaapissa ja mahtuu päälle, ehkä joskus vielä repäisen?
Hienoa, että on tullut myös näitä kaupunkifestareita ja Flow näyttäisi olevan sellainen hyvän mielen festari.
N54
Tämä. Flowssa kaikki järjestelyt toimivat, eikä tarvitse kahlata mutavellissä. Positiivinen yllätys veteraanille.
Jos oikeasti olet tuota mieltä niin sulla on Tuska käymättä. Siellä ei poliisejakaan tarvita kuulemma koskaan.
Ei nämä omaksi ilokseen pukeudu vaan yrittävät keksiä sellaisen asun, että erottuu muista. Mikä takaisi mahdollisimman paljon julkisuutta, kuvia eri mediaan ja tietysti näihin kaikkiin eri somekanaviin seuraajia.
Monella tosissaan stressi ennen festivaalia ja harmitus jos oma asu ei ollutkaan niin erikoinen ja vetävä kuin luuli.
Myös on erittäin tärkeää olla siellä mukana ja patsastella kaikkien julkkisten ja sometähtien joukossa. Voi hetken tuntea itsensä ihan erityiseksi ja että vain erityiset ihmiset osallistuvat tähän juttuun.
Olla hiukan korkeammalla kuin tavikset.
Tietenkin noita asuja kuvataan someen, mitä enemmän sitä parempi. Ei siellä vain olla muka fiilistelemässä ja kuuntelemassa musiikkia.
Hadfag kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47 ja olin siellä mieheni kanssa. Pukeutuneena erikoisesti ja fantasiameikissä. Kivaa oli.
Miksi, ettekö kuuntele kunnollista musiikka?
Mikä mielestäsi on kunnollista musiikkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat ajatukset! Joltain parikymppisiltä tuollaista narsistista keikistelyä voisi ehkä vielä suvaita, mutta nelikymppiset aikuiset. Huh huh.
Samansuuntaista täälläkin. Maailma tyyliin palaa ja täällä miehet ja naiset miettivät kynsilakkoja, mrikkejä ja friikkisirkusasujaan johonkin festareille. Voi elämänkevät tätä maailmaa.
Miksi kuvitellaan, että maailma pelastuisi sillä, että itketään ja voivotellaan ja sirotellaan tuhkaa päällensä. Kyllä se maailman pelastaminen lähtee nimenomaan iloisuudesta ja toiveikkuudesta ja leikillisyydestä.
En ole flown kävijä, mutta suosittelen kyllä kaikille tärkeileville tappiniskoille hieman leikillisyyttä. Sieltähän se luovuus ja ongelmanratkaisukyky kumpuaa.
No ihan varmaan noilta festarikävijöiltä suurimmalta osalta löytyy ongelmaratkaisu ensi talveen.
Sehän on ilmiselvää, oikein se luovuus ja ongelmanratkaisukyky loistaa kauas jo meille tyhmemmillekin.
Että silleen hyvissä käsissä ollaan.
T. Tärkeilevä tappiniska
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä omaksi ilokseen pukeudu vaan yrittävät keksiä sellaisen asun, että erottuu muista. Mikä takaisi mahdollisimman paljon julkisuutta, kuvia eri mediaan ja tietysti näihin kaikkiin eri somekanaviin seuraajia.
Monella tosissaan stressi ennen festivaalia ja harmitus jos oma asu ei ollutkaan niin erikoinen ja vetävä kuin luuli.
Myös on erittäin tärkeää olla siellä mukana ja patsastella kaikkien julkkisten ja sometähtien joukossa. Voi hetken tuntea itsensä ihan erityiseksi ja että vain erityiset ihmiset osallistuvat tähän juttuun.
Olla hiukan korkeammalla kuin tavikset.Tietenkin noita asuja kuvataan someen, mitä enemmän sitä parempi. Ei siellä vain olla muka fiilistelemässä ja kuuntelemassa musiikkia.
Tuo kuvaa ehkä prosenttia festarikävijöistä eikä varmasti esim. kaikkia noissa kuvissa olleitakaan.
Ihan V I T U N noloo esitellä lattarintoja ja -persettä jossain Sheinin räteissä someen 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Yhtä naurettavaa on kun metallimusiikin kuuntelijat
pömppömahaiset aikuiset miehet karjuivat suoraa huutoa
ja esittelivät sormimerkkejä peukalo ja pikkurilli pystyssä.
Kuinka ne kehtaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan V I T U N noloo esitellä lattarintoja ja -persettä jossain Sheinin räteissä someen 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Ei Marinin stylisti varmaankaan osta Sheinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flow ei todellakaan edusta ns iloisuutta, toiveikkuutta ja leikillisyyttä. Hampaat irvessä nuo sometyrkkyakat siellä suorittaa festareita koska Helsingissä ei muuta ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihan V I T U N noloo haukkua toisten rintoja ja -persettä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten tapahtuma oli erikseen, ja useimmilla perusfestareilla on lapsella muutenkin turvattomampaa, kun yleisössä riittää humalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole flown kävijä, mutta suosittelen kyllä kaikille tärkeileville tappiniskoille hieman leikillisyyttä. Sieltähän se luovuus ja ongelmanratkaisukyky kumpuaa.Flow ei todellakaan edusta ns iloisuutta, toiveikkuutta ja leikillisyyttä. Hampaat irvessä nuo sometyrkkyakat siellä suorittaa festareita koska Helsingissä ei muuta ole.
Mutta onneksi sinä olet iloinen ja positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tapahtuma oli erikseen, ja useimmilla perusfestareilla on lapsella muutenkin turvattomampaa, kun yleisössä riittää humalaisia.
Ei tainnut alkoholi olla tuolla tuntematon päihde.
Nyt lisänä nistit.
Kuka tietää mitä kivaa ne teki lasten kanssa?
AP aloitti paskan heittämisen ja te jatkatte.