Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.
Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D
Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.
Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D
Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.
Ennen oli kaikki paremmin. :)
Kommentit (780)
Olen lähemmäs 50 ja minusta on ihanaa ihan vain katsella Flow-kuvia, festarityylejä ja uusia tuulia muutenkin. Pidän muutenkin esim. uusien teknologioiden kokeilusta ja maisemien vaihtamisesta. Ja välillä on ihanaa olla vain ja vähäsen jämähtää. Sitten alkaa taas kaivata vaihtelua.
Nuo flow-tyylit ja kuvat ovat silmänräpäys ajassa. Eivät ne kerro lopulta itse ihmisistä paljoakaan. Onko pinnallisempaa tuomita ihmiset asujen perusteella kuin pukeutua esim. kerran vuodessä hieman luovemmin.
Suomi on ankea ja harmaa maa lähes 10 kuukautta vuodesta. Kyllä silloin parina kuukautena, kun on valoa, haluaa pukeutua muuhunkin kuin kokovartalomakuupussiin.
Ehkä ei kannata olla niin kauhean pipo kireällä, tulee paha mieli vain itselle. ;)
Jos festarit olisivat vain parikymppisten juttu, niin festaritarjonta surkastuisi. Kävijöitä tuskin olisi tarpeeksi pitämään toimintaa pyörimässä :D
Jaa - AP taitaa hahmottaa maailmaa vähän liikaa somen ja iltapäivälehtien kautta.
Itse olin eilen Flowssa työkaverien kanssa katsomassa bändejä ja nauttimassa festaritunnelmasta. Päällä oli farkut ja T-paita, yhdellä kaverilla kesämekko.
Mitenkään emme pistäneet silmään vaan paikalla oli kaikennäköisiä ja ikäisiä ihmisiä.
meidän seurueen ikähaarukka oli 35-60v.
Ns erikoisemmin pukeutuneita oli ehkä yksi sadasta kävijästä, olisi saanut olla enemmänkin väripilkkuja.
Minkähän takia ap:n hengenheimolaisia ärsyttää niin paljon se, että jotkut pitävät hauskaa, nauttivat kesäillasta kaupungissa ja eivät häpeile olemassaoloaan?
Ei sinne festareille ole kenenkään pakko mennä mieltään pahoittamaan.
Kyllikki sen sijaan luotti festariasunaan perseleggareihin marimekkotunikaan tolppakorkoihin ja glittersilmäripsiin korostetutun räväkällä kouvolatukalla, seksikkyys sai ympäristönkin säteilemään ja Kyllikin leijailemaan juhlahumussa tolppakorkojen tuskin saavuttamatta maanpintaa.
250 e viikonlopun lippu,kertoo jotain tästä ajasta.
En ymmärrä ollenkaan tätä myötähäpeän tuntoa jostain toisen ihmisen pukeutumisesta.
Silloin tunnen myötähäpeää, jos joku käyttäytyy ilkeästi, esim. haukkuu ja huutaa kaupan kassalle tai raivoaa ravintolassa. Mutta muutoin en tunne myötähäpeää oikein mistään, en halua tuhlata elämää moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Henkilö joka ostaa kolmen päivän lipun varmaankin aikoo myös hyödyntää sitä.
Tapahtumassa on jatkuvasti useita esiintyjiä, taidetta, ruokaa, juomaa ja elämyksiä aukeamisesta sulkeutumiseen. Jos hinnan jakaa esiintyjien määrällä (150 artistia) niin hinnaksi tulee 1,6€ per keikka
Keskiverto kävijä tuskin kuitenkaan hengailee alueella koko aukioloaikaa tai onnistu katsomaan kaikkia artisteja, vaan käy jokaisena päivänä katsomassa ehkä 4-5 itseään eniten kiinnostavaa tapahtumaa tai artistia. Silloin yhden keikan hinnaksi tulee 18€.
Ei kovin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö joka ostaa kolmen päivän lipun varmaankin aikoo myös hyödyntää sitä.Tapahtumassa on jatkuvasti useita esiintyjiä, taidetta, ruokaa, juomaa ja elämyksiä aukeamisesta sulkeutumiseen. Jos hinnan jakaa esiintyjien määrällä (150 artistia) niin hinnaksi tulee 1,6€ per keikka
Keskiverto kävijä tuskin kuitenkaan hengailee alueella koko aukioloaikaa tai onnistu katsomaan kaikkia artisteja, vaan käy jokaisena päivänä katsomassa ehkä 4-5 itseään eniten kiinnostavaa tapahtumaa tai artistia. Silloin yhden keikan hinnaksi tulee 18€.
Ei kovin kallista.
Katteet kyllä kohdallaan. Järjestäjä on tullut miljonääriksi näillä ylihinnoitetulla flow-lipuilla. Ei se tietenkään tyhmä ole, joka ylihintaa pyytää eikä minua muuten häiritse jos joku sen haluaa maksaa, kunhan ei sitten vaadi korotuksia tukiinsa verovaroista.
Minusta on ihan hienoa että ihmiset pukeutuu festareille kuten haluavat, toki niin ettei nyt ihan säädyttömästi per*se täysin paljaana tms. Onhan se joillekin aika pinnallista touhua jos sillä haetaan vaan tykkäyksiä instaan.
Vierailija kirjoitti:
No siis tämä. Flow-festareilla olisi ihan hauska joskus käydä haistelemassa tunnelmaa, mutta yksinkertaisesti näin köyhänä opiskelijana ei ole laittaa tuollaisia rahoja yhteen iltaan/viikonloppuun.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan hienoa että ihmiset pukeutuu festareille kuten haluavat, toki niin ettei nyt ihan säädyttömästi per*se täysin paljaana tms. Onhan se joillekin aika pinnallista touhua jos sillä haetaan vaan tykkäyksiä instaan.
Minusta on kans ihan mahtavaa että festareilla irrotellaan ja puetaan päälle jotain hauskaa, värikästä, erikoistakin. Kyllä sitä ehtii nähdä ja pukea niitä hillitympiä tavisasuja ihan riittävästi muut 362 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sanna vei lapsensa sinne.
Niin veivät tuhannet muutkin ihmset koska siellä oli PERHESUNNUNTAI. Sisälsi mm lasten diskon, pelejä, leikkejä.
https://www.flowfestival.com/perhe/
Tamperelaisena katsoin Turkulaista kilpailua tuosta videolta. Se näytti hyvin vaaralliselta touhulta. Voiko kasvot, kaula tai käsi voi osua terävään laituriin etc.
Panostaa,??? kaikki samaa höttöö
Minä taas katselin että vau onpa hauskaa! Vaikka en itse kyllä osallistuisi.
N41
Ihmiset etsivät festivaaleille mm. etsimään kik-keliä ja pinp-piä. Jos sitä etsii, on oltava tyrkyllä.
Flowhan on tunnettu ulkomailla asti siitä, että sieltä saa matkaansa joka päivä eri piparia.
Kasvatanpa ensi kesäksi itselleni terapiatukan ja hankin ongelmalasit, sitten vaan mummon rytövaatekaapista kesämökiltä jotain päällepantavaa ja olen valmis Flow-festareille.
Totta. Hänen tyylitajua ei voi ihailla.