Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.

Vierailija
15.08.2022 |

Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D

Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.

Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D

Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.

Ennen oli kaikki paremmin. :)

Kommentit (780)

Vierailija
301/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan tää kukkaseppelevillitys (jättisuurista kukista tehty) oikein hiipuu? Todella uniikkia ja omaperäistä. Not.

Mites lippikset, lenkkari, verkkarit farkut, sortsit, hameet, mekot, pipot, hupparit, sandaalit, crocssit, varvastossut...mitä näitä nyt onkaan. Milloin hiipuu??

Ironian viljelykin on taitolaji. Jotkut ei vaan osaa.

Ja toiset ovat liian tosikkoja ymmärtääkseen...

Vierailija
302/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhoja valokuvia Provinssista ja Ilosaaresta. Kauheeta, miten narsisteja olimmekaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sua vaan vituttaa, ettet ollu ite paikalla. 

Vierailija
304/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinäkin elämä! Sitten sinulla on paljon paljon hauskempaa!

Kummallinen ajatus että minulla ei olisi elämää, kun tuon esiin negatiivisen ja ilmeisesti valtavirtaa vastustavan mielipiteen. :D

Et sinä valtavirtaa vastusta vaan olet tullut tädiksi. Näin on käynyt ihan aina. Sinulle vaan tämä on tapahtunut tavallista aikaisemmin.

Vierailija
305/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

Itseäni ärsyttää kans aina nämä, jotka kertoo itse itsestään, minkälaisia ovat. Se todellakin kertoo siitä ihmisestä, no jotain muuta. Minulla on tällaisia tuttavia. Eikä kaikki missään someta.

Sinä et siis kerro itsestäsi. Onko sinulla joku vatsastapuhujan nukke joka puhuu puolestasi?

Halusit sit tahallaan ymmärtää väärin? Puhun ihmisistä, jotka kuvailevat itseään, kertovat minkälaisia ovat tyyliin: mä oon vähän seko tai mä oon sillai hullu, tai mä oon kyl tosi tunnollinen töissä, tai mä oon esteettinen ihminen ja mä ainakin haluan jne. jne. Korostuneesti kuvailevat itseään. Lauseen alkavat painotetusta sanalla mä tai minä. Ongelma ei sinänsä ole se, mitä kertovat, vaan se, että nämä ihmiset usein ovat hyvin itsekaskeisiä ja näkevät maailmaa harvoin muiden vinkkelistä. Tämä on MINUN (tuliko riittävän painokkaasti?) kokemukseni asiasta.

Tällä vuodatuksella ei kyllä ole mitään tekemistä Flown kanssa. Ohis.

Vierailija
306/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta vihaamista, missään en ole suomessa nähnyt niin tyylikkäitä ihmisiä kuin flowssa. Osa tosiaan ampuu reilusti yli ja heillä on siihen täysi oikeus, myös väite että musiikki olisi jotenkin toissijaista festareilla nykyään on lähinnä naurettava.

Vierailija
307/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinäkin elämä! Sitten sinulla on paljon paljon hauskempaa!

Kummallinen ajatus että minulla ei olisi elämää, kun tuon esiin negatiivisen ja ilmeisesti valtavirtaa vastustavan mielipiteen. :D

Et sinä valtavirtaa vastusta vaan olet tullut tädiksi. Näin on käynyt ihan aina. Sinulle vaan tämä on tapahtunut tavallista aikaisemmin.

Nimenomaan valtavirtaa on nyt ja aina ollut erilaisuuden pilkkaaminen, jota ap:kin tekee.

Vierailija
308/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasta on tullut selvä itsetarkoitus, eikä sitä yritetä enää häivyttää ja tehdä tyylikkäämmin kuin vielä 10 vuotta sitten tehtiin. Aidot ja tyylitajuiset kaupunkihipsterit on jättäneet festarin jo vuosia sitten, tilalle on tullut tätä hölmömpää osastoa joka mokaa koska ei tajua että juttuun kuuluu viileä itsehillintä. Ainahan Flow on ollut paljon estetiikkaan perustuva pierujenhaistelu-festari, mutta nyt touhu on lähtenyt tökerösti överiksi ja siellä on porukkaa, joiden seurassa alkuperäinen porukka ei olisi koskaan hengaillut.

Vierailija
309/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siellä minäkin, ikää yli 50 v. Ihan bändejä olin katsomassa melko tavanomaisesti pukeutuneena. Yleisön pukeutuminen oli minusta ihan normaalia vaikka trendikästä, ja ne muutamat oudot väripilkut pelkästään ilahduttivat minua. Vanhoihin 'hyviin' festareihin verrattuna nautin siitä, että känniääliöt loistivat poissaolollaan.

Pilviveikkoja oli sitten senkin edestä.

Vierailija
310/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli oma vuorosi olla nuori aikuinen, salli sama nyt muille. Älä odota parikymppisiltä nelikymppisen ajatus- ja arvomaailmaa.

Tämä.

Vierailija
311/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis tulisi "oikeaoppisesti" käydä Flowssa, jotta saisi ap:n ja kumppaneiden hyväksynnän ja voisi sanoa keskittyneensä pelkkään musiikkiin?

Ilmeisesti siis ainakin täytyy tietää jos nyt ei kaikki, niin suurin osa esiintyjistä. 

Toivottavaa olisi, että osaisi jokaisen näistä diskografian sekä sanat, myös yhtyeiden historian tuntemus ei olisi pahitteeksi. Paikalle mennään yksivärisessä t-paidassa ja farkkuihin pukeutuneena, riippumatta siitä, minkälainen oma arkipukeutuminen on. Puhelinta ei tule koskea koko tapahtuman aikana, ei ainakaan valokuvien ottamiseen, olkootkin, että arjessa sitä tulee tehtyä vähäpätöisemmistäkin asioista. 

Onko ok mennä kavereiden kanssa? Onko ok keskustella keikkojen välissä oman seurueen kanssa? Onko ok käydä nauttimassa ravintoa? Entäpä muuta oheistapahtumaa, vai tulisiko nämä kieltää kokonaan festivaaleilta? Mites päihtyminen, joo/ei? Tuleeko kieltäytyä jos toimittaja haluaa kuvata sun asun lehteen? Saako missään kohtaa mainita kenellekään somesta puhumattakaan, että on kyseisessä tapahtumassa ollut MUSIIKKIA KUUNTELEMASSA? 

Ja mitäs hittoa me tehtäisiin näiden kanssa, jotka kuvittelevat tapahtumaan osallistumisella olevansa tärkeämpiä kuin muut, tai uniikkeja lumihiutaleita? Kielletään kaikki ne "Tapahtumaan osallistumalla ajattelen olevani tärkeä ja uniikki lumihiutale"-kyltit, joita kaikki kävijät kantaa mukanaan, jottei kenellekään jää asia epäselväksi? Koska ne kyltit on kyllä hieman riesa kun haluaisi yleisössä olla vain kuuntelemassa sitä musiikkia, mut kyltit haittaa näkyvyyttä :(

Vierailija
312/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen festareille mentiin katsomaan bändejä ihan tavallisissa vaatteissa, nyt tapahtumissa lähinnä otetaan selfieitä ja pääpaino on omassa habituksessa, ei musiikissa. Niin surullista. Olen kerran Flowssa käynyt katsomassa yhtä lempibändeistäni, en pitänyt ilmapiiristä.

Kumma kun olin Flowssa, enkä huomannut kertaakaan, että joku olisi ottanut selfietä. Tosin keskityin siellä lähinnä omaan olemiseen, toisin kun sinä. Enkä väitä, etteikö selfieitä olisi otettu, mutta sun puheesta saa sellaisen kuvan, ettei siellä muuta olisi tehtykään. Instasta löytyy tägillä #flowfestival 79,1 tuhatta julkaisua, tämän kun jakaa kävijöiden/päivien/vuosien kesken, ei siitä kovin montaa kuvaa per kävijä tule siitä huolimatta, jos ei laske mukaan kuvia joita ei ole tägätty eikä kaikki edes ole selfieitä.

Pitäiskö sun vain hyväksyä, että maailma muuttuu? Selfiet on osa ihmisten arkea nykyään. Kuinka älytön ajatus, että niistä pitäisi luopua jossain tapahtumassa, koska "ennen vanhaan", tai että saisi joltain kapeakatseiselta "aitopääpatulta" hyväksynnän omalle olemiselle ja tekemiselle. Tai että selfiet ja asuun panostaminen olisi pois musiikista nauttimisesta. Yleensä ihmisillä riittää kapasiteettia useampaan asiaan, vaikka ymmärrän jos se kuulostaa sulle utopistiselta.

Tiesitkö muuten, että Flow on myös muutakin kuin pelkkä musiikkitapahtuma? Sieltä löytyy mm. taidetta. Mikäänhän ei sua sinne pakota menemään, jos kyseinen konsepti ei ole sun juttusi. Mut aika haihattelua väittää että jossain Woodstockissakaan olisi 100% pelkkään musiikkiin keskitytty, nyt herätys.

Heh, tää oli ajatusleikki, jota jo aiemmin mietin. Jos some olis ollut nykyinen Woodstockin aikana, minkälaisia postauksia sieltä olis tullu! Ja kuin paljon paheksuntaa tavan kansalaiselta, mitä noi nyt kuvittelee olevansa hippivaatteissaan, uniikkeja unikonkukkasia😁

Vaikkei ollut somea, kyllä "aikuiset" heitä paheksuivat.

Näin on ollut aina. Uniikki ap on vaan tullut nyt tähän vaiheeseen, mihin tuhansia vuosia on jo tultu. Paheksutaan nuoria.

Vierailija
313/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ajatukset! Joltain parikymppisiltä tuollaista narsistista keikistelyä voisi ehkä vielä suvaita, mutta nelikymppiset aikuiset. Huh huh.

Samansuuntaista täälläkin. Maailma tyyliin palaa ja täällä miehet ja naiset miettivät kynsilakkoja, mrikkejä ja friikkisirkusasujaan johonkin festareille. Voi elämänkevät tätä maailmaa.

Olen 54 ja minusta oli tosi kiva katsella Flow-kuvia. Aina ihanaa kun ihmiset panostaa johonkin, oli se sitten vaikka festivaalipukeutuminen. Ei kukaan jaksa olla koko aikaa huolissaan maailman tilasta eikä se ole edes mielenterveydelle hyväksi. Elämä tarvitsee kepeyttä ja iloa.

Light and Joy.

Vierailija
314/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisia nämä silmäkulmiin glitteriä liimailevat hörhöt. En ymmärrä tätä muovista kiinapas#aa. Tuolla voisi järjestää turhan muovikrääsän keräystalkoot ja laskea kuinka paljon turhuutta mahtuu neliöön.

Vierailija
315/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.

Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!

Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne. 

Itseäni ärsyttää kans aina nämä, jotka kertoo itse itsestään, minkälaisia ovat. Se todellakin kertoo siitä ihmisestä, no jotain muuta. Minulla on tällaisia tuttavia. Eikä kaikki missään someta.

Sinä et siis kerro itsestäsi. Onko sinulla joku vatsastapuhujan nukke joka puhuu puolestasi?

Halusit sit tahallaan ymmärtää väärin? Puhun ihmisistä, jotka kuvailevat itseään, kertovat minkälaisia ovat tyyliin: mä oon vähän seko tai mä oon sillai hullu, tai mä oon kyl tosi tunnollinen töissä, tai mä oon esteettinen ihminen ja mä ainakin haluan jne. jne. Korostuneesti kuvailevat itseään. Lauseen alkavat painotetusta sanalla mä tai minä. Ongelma ei sinänsä ole se, mitä kertovat, vaan se, että nämä ihmiset usein ovat hyvin itsekaskeisiä ja näkevät maailmaa harvoin muiden vinkkelistä. Tämä on MINUN (tuliko riittävän painokkaasti?) kokemukseni asiasta.

Miten helvetissä joka av-mamman elämä on täynnä narsisteja ja mä-minä-itsekeskeisiä ihmisiä? Tunnetteko te kaikki samat narsistit?

En kutsunut heitä narsisteiksi, heille ihan oma tarkka analyysi. Puhuin itsekeskeisistä ihmisistä, joilla on korostunut itsetehostuksen tarve. En tunne montaa sellaista. Enemmän tunnen toisenlaisia, ja heidän kanssaan sitten vietän mieluiten aikani.

Tämä keskustelu harhautui siitä, miten toiset näkevät jonkun festarikuvien perusteella, kuinka minäkeskeisiä ihmisiä kuvissa on.

Vierailija
316/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeuduin normaalisti mutta minusta oli hauskaa että monet halusivat panostaa festariasuun.

Vierailija
317/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä paremmin pääsiskin tunnelmaan, jos näkymät ois kuin jostain körttiseuroista. Miksi suotta vapaallakaan pitää hauskaa ja hieman heittäytyä, kun voi ihan sujuvasti olla jöröttävä työmuurahainen ympäri vuoden :3

Vierailija
318/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasta on tullut selvä itsetarkoitus, eikä sitä yritetä enää häivyttää ja tehdä tyylikkäämmin kuin vielä 10 vuotta sitten tehtiin. Aidot ja tyylitajuiset kaupunkihipsterit on jättäneet festarin jo vuosia sitten, tilalle on tullut tätä hölmömpää osastoa joka mokaa koska ei tajua että juttuun kuuluu viileä itsehillintä. Ainahan Flow on ollut paljon estetiikkaan perustuva pierujenhaistelu-festari, mutta nyt touhu on lähtenyt tökerösti överiksi ja siellä on porukkaa, joiden seurassa alkuperäinen porukka ei olisi koskaan hengaillut.

No voi kuin juntti meininki nyt! Mitäs nämä viileet itsehillintätyyli-ikonit sit nykyään tekee halutessaan viihdyttää itseään?

Vierailija
319/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä Flow-etiketti on luettavissa? Ootko joku itsensä eliittiin laskeva skenejeesus joka jupisee miten nuoriso on pilalla? Elämässä tärkeintä on ettei mokaa!!! Tajuatko miten koominen olet? :D

Vierailija
320/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aidot tyylitajuiset kaupunkihipsterit olivat niitä aitoja minäminä uniikki kukkasia? Ja nää nykyiset (joita nyt syytetään unikkuudesta) ovat matkijoita ja siten myös massaa? Eivät siis yritäkään olla uniikkeja, kun he muuttivat jo muille vesille olemaan viileitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä