Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?
Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…
Oma mies tekee myös tuota.
Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee tuota vähän väliä. Nyt on alkanut vanhin poikakin tekemään samaa. Olen kummallekin monta kertaa huomauttanut, että eivätkö tajua kuinka moukkamaisen kuvan antavat itsestään.
Toinen todella moukkamainen tapa erityisesti vanhemmilla miehillä on istua pers kiinni auton penkissä, kun vaimot menevät kauppaan. Edes siinä vaiheessa se takapuoli ei nouse, kun vaimo lähestyy kauppakasseja raahaten autoa. Oma mies on tehnyt samaa. Nykyään ei enää kehtaa, kun on alkanut itsekin kiinnittämään huomiota miltä se näyttää.
Ja todellakin, kyse ei ole siitä, että mies muuttaisi käytöstapojaan minut huomioidakseen. Ainoastaan se, että näyttää MUIDEN silmissä nololta, on saanut hänet muuttamaan edes hieman tapojaan...
Patriarkaatin alistavat eleet elävät yhä tiukassa.
Eksän kanssa meni niin, että minä kävelin edeltä ja eksä seurasi parin metrin päässä kuin varjo tietämättä missä oltiin ja minne mentiin (paitsi jos ylitettiin tie, silloin se pinkoi yli kuin rusakko vaikka vihreää valoa oli ihan reilusti jäljellä). Todella ärsyttävää pidemmän päälle.
Nykyisen miehen kanssa kuljetaan yhdessä. Hän ei varmaan tajua sitä itse vaan tekee sen alitajuisesti, mutta hän "suojelee" minua liikenteeltä, eli asettuu aina minun ja autoliikenteen väliin, tarkkailee ympäristöä ja yllättävissä tilanteissa tsekkaa aina ekana että olen suojassa. Tuntuu todella hyvältä sen edellisen pupupöksyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nokylläkai kun muija on hidas ja läski.
Etkö sinun tasosi riittänyt kuin hitaaseen ja läskiin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä toisin päin. Mies jää aina jonnekin päivittämään somea tai jotain. Ja minä huomaan siellä kaupan ovella, ettei herraa näy missään.
Onko miehesi 15v
Pinkoisikohan mies 5 metriä edellä jos nainen saisi samaan suuntaan mennessä kävely ja juttu seuraa vaikka toisesta miehestä. Kivempi se on kahdestaan kävellä ja rupatella.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mies menee sina muutaman metrin edellä. Kaupassa tekee sitten aina katoamistempun ostoskärryn kanssa. Olen tähän syytä kysellyt, ei kuulemma halua jäädä muoden eteen jumittaan. Mun pitäis kuulemma otta oma ostoskori tai kärry jos en käsissä halua kantaa ostoksia. 😳
Voitte sitten jättää kassalle osan ostoksista, kun tuli poimittua tuplana
Vierailija kirjoitti:
Joo, mies menee sina muutaman metrin edellä. Kaupassa tekee sitten aina katoamistempun ostoskärryn kanssa. Olen tähän syytä kysellyt, ei kuulemma halua jäädä muoden eteen jumittaan. Mun pitäis kuulemma otta oma ostoskori tai kärry jos en käsissä halua kantaa ostoksia. 😳
Sama juttu meillä.
Siksi en enää lähde miehen kanssa kauppaan. Saa käydä yksinänsä. Ja saa myös laittaa ruoat kaappiin. Ei isommin kiinnosta osallistua siihenkään enää.
Alkoi tehdä tuota häämatkalla. Eipä ollut hääppöinen matka, romantiikka karisi suhteesta pois. Oppinut tavoille vasta kun asiasta sanottu 1000000 kertaa ja sittenkin marttyyrin elkein.
Joskus näin lenkillä tällaisen pariskunnan. Ekan kerran, kun tulivat vastaan, en ollut ihan varma, että kuulinko naisen huutelevan jotain edellään kulkevalle miehelle. Kun sitten puolen tunnin päästä sama pari tuli toisella puolella vastaan ja tällä kertaa mies selitti jotain päätään vähän taaksepäin käännellen, sain varmistuksen, että pariskunta olivat (tähän toki viittasi myös jo mätsäävä lenkkiasu). Mitä ihmeen järkeä tuossakin on?! Lähdetään yhdessä lenkille ja toinen kulkee 5 metriä edellä. En suostuisi.
Meillä mies tulee perässä ja tökkii selkään esim ovensuussa tai ikkunoiden lähellä. Aina hirveä kiire edetä. Sanoo joskus vielä että mee ny. Naurattaisi ellei ärsyttäisi.
Kyllä meillä mies on se, joka laahustaa perässä, on toivottoman hidas kävelijä. On todella turhauttavaa itse yrittää hidastaa vauhtia ja löntystellä hitaamman tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on miehille periluonnollista, varmaan ollut aikojen alusta alkaen.
Mies menee edellä, jotta eteentulevat 'vaarat' kohdistuisivat ensin häneen, eikä perässä tulevaan perheeseen. Se on siis miessukupuolen luonnollista suojeluvaistoa.
Mies, joka jää perään kulkemaan, ei ole ottanut miehen roolia tai on arka.
Älkää siis naiset valittako tästä.
Mitähän mä just luin. :D Yhtäkkiä nämä samat nyhväkkeet jotka ostelevat kämpät täyteen elekroniikkaa ja laitteita ja fiilistelevät autoja ja töllöttävät kännyköitä, alkavat paasaamaan "luonnollisuudesta". Miten sä suojelet sitä perhettäsi, jos et edes huomaa tuleeko se perässä? Ei tarvitse mennä montaakaan vuosikymmentä taaksepäin, kun elämä oli lähempänä sitä luonnollisuutta, ja silloin myös toisen huomioiminen ja suojeleminen hoidettiin kulkemalla yhdessä, rinnakkain.
Polulla kulkiessa muuten yleensä se joka kulkee edellä, näyttää tien ja havainnoi nimenomaan polulla olevat esteet, kannot ja purot sun muut, mutta perässä kulkeva katselee ympärilleen, kauemmas, ja hän on se joka huomaa ne mahdolliset isommat uhkat.
Kyllä, lampsii eteenpäin niska kyyryssä eikä vilkaise taaksepäin koskaan. Olin jo seurusteluaikana asiasta usein tuohtunut ja lähdin eri suuntaan. Mies sitten aikojen kuluttua huomasi minun puuttuvan perästään ja oli hyvin loukkaantunut, miten saatoin lähteä sanomatta hänelle mitään.
Minun miehelleni ei tuo 5 metriä usein riitä, hän voi mennä reteästi vaikka 25 metriä edellä. Sehän onkin tosi kiva, kun ollaan vaikka lomalla vauvan kanssa ja minulla on vaunut ja kaikenlaisia nyssäköitä ja huomaan että nyt ollaan vuokraamani airbn'b:n ovella, mutta mies harppoo jo siellä puolessavälissä seuraavaa korttelia eikä kuule eikä näe mitään. Parhaassa tapauksessa eksyy sinne retkilleen ja viimein takaisin löytäessään pauhaa, että miksi en kertonut hänelle, että ollaan jo perillä. Siis miten joku voi vaan kaahottaa eteenpäin ympärilleen katsomatta jos ei edes tiedä mihin ollaan menossa? Kiva olla yhdessä vaikka markkinoilla tai messuilla, kun toinen puskee eteenpäin kuin juna, eli joka kerta kun itse jää hetkeksi katsomaan jotakin niin seurue hajoaa.
Jos ollaan oltu pyöräilemässä, hänellä on ihana taipumus kaahata edellä läpi liikennevaloista vanhoilla vihreillä. Olen varmaan kymmenet kerrat odotellut punaisissa valoissa katsellen, miten mies katoaa jonnekin horisonttiin ja lähtenyt sitten polkemaan omille teilleni rauhassa. Ja joka kerta äijä on käärmeissään, että mihin minä nyt jäin.
Joo, olisi kyllä pitänyt ymmärtää jotain näistä jo aikanaan. Eipä liikuta hirveästi yhdessä enää.
Vierailija kirjoitti:
Se on miehille periluonnollista, varmaan ollut aikojen alusta alkaen.
Mies menee edellä, jotta eteentulevat 'vaarat' kohdistuisivat ensin häneen, eikä perässä tulevaan perheeseen. Se on siis miessukupuolen luonnollista suojeluvaistoa.
Mies, joka jää perään kulkemaan, ei ole ottanut miehen roolia tai on arka.
Älkää siis naiset valittako tästä.
Minä taas olen lukenut, että esim nainen on päästetty ovesta ekana, että jos on vihollinen oven takana, mies säästyy kun nainen on ensin edellä
Vierailija kirjoitti:
Naisia alistava ele.
Ei vi**u :D
Todella monessa paikassa on paljon järkevämpi kulkea peräkkäin kuin rinnakkain koko väylää tukkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Naisia alistava ele.
Itse olet alistava!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on h#lvetin hidas laahustaja ja jättäytyy usein taakse. Ärsyttävää sekin. Yritän pysyä vieressä, mutta ottaa hermoon sellainen pingiivimäinen vaappuminen.
Miksi tätä yläpeukutettiin? Tuo on varmaan juuri niiden miesten ajatus, jotka kävelevät naisen edellä. Nyt siitä tulikin yhtäkkiä hyväksyttyä, kun se oli naisen ajatus.
Jösses mitä kukkua.
Mies joka haluaa suojella puolisoaan, kulkee vierellä. Vaara voi uhata myös takaapäin. Mitä tekee harppojamies kun vaimo kaapataan kloroformiliinan avulla autoon? Jatkaa harppomista monta metriä vaimoaan edellä eikä edes huomaa tämän katoamista.