Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on säästöistä rahaa ja sijoituksia

Vierailija
11.10.2025 |

Suomalaisella keskimäärin on varallisuutta n. 200 000 euroa mukaan lukien asunto ja kiinteistovarallisuus..

Tavallisesti rahastoissa ja osakkeissa suomalaisella on keskimäärin n 20 000 euroa ja säästöistä n. 21 000 euroa pankkitileillä... Paljonko sinulla on

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa.

Vierailija
2/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa tilillä. Repikää siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa yli 150k.

Auto on oma, säästössä 30 000, sijoituksissa vasta n. 10 000.

Tienaan vain hyvä kun 30 000 vuodessa.

Vierailija
4/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 e säästötilillä. jäin juuri työttömäksi.

Vierailija
5/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kaksi asuntoa, toisesta on vielä paljon velkaa jäljellä mutta toisen jos myisin niin saisin noin 100 000 euroa (miinus verot yms.) Eli se.

Vierailija
6/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

210 000€ nettovarallisuutta. Asunto noin 50%. Asuntolainaa jäljellä 35 000€

Vierailija
7/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satatonnia on rahastoissa ja tiimissä reilut 23 000 euroa mutta olen jäänyt työttömäksi ja elän nykyisin  työmarkkinatuella ja näillä säästetyillä rahoilla

Vierailija
8/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40t säästössä, mutta miehen kanssa myös velaton asunto, jota ei saada myydyksi. Noista säästöistä menisi heti uuteen kämppään osa, jos vain asunto tulisi myydyksi. Miehellä on omat rahansa ja säästönsä.

Vierailija
9/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 000 e. Tähän ei ole laskettu mukaan asuntoa. 

Vierailija
10/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 200 000e on melko paljon keskimääräiseksi omaisuudeksi...

Vierailija
11/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varaton. Verottaja ei pääse jäljille ulkomaiseen tiliini. 

Viimeksi pummasin teiltä vuokra-asunnot paraatipaikalta Turusta. Jonojen ohi.

Tehkää perässä... Kuse t an, kieroilua ja valehtelen,

sekä VAADIN. 😁

Vierailija
12/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kysytään: "Paljonko sinulla on säästöistä rahaa ja sijoituksia?"

Me vastaamme: "Ei puolta palanutta puupenniäkään!"

Vierailija
13/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymppitonni rahastoissa, neljä tonnia asp-tilillä. 

Tosin vähän reilu 14k opintovelkaa vielä jäljellä joten varallisuuteni on vielä jonkin aikaa miinuksen puolella. Säästöt kertyvät tuskallisen hitaasti. Haaveilen kompaktista mutta kivasta omasta yksiöstä/pienestä kaksiosta jossain Helsingin rauhallisella pikkulähiössä josta pääsee kuitenkin keskustaan noin puolessa tunnissa. Tuntuu irvokkaalta, että keskituloiselle näinkin vaatimaton unelma on nykypäivänä työläs saavuttaa. 

Vierailija
14/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuz etan, kieroilen ja valehtelen on siis elämäni sävel. 

Ja jokaisen päivän kulku.

Vierailija
15/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo keskimäärin on huono tapa arvioida todellisuutta, pitäisi olla ikäluokittain.

Toki hajontaa on kaikissa ikäluokissa, mutta yleensä ihminen on kuollessaan(!) rikkaimmillaan, mikä sinällään on aika järjetöntä.

Omassakin tuttavapiirissä yleensä vanhimmat ikäluokat on asuntonsa ja mökkinsä maksaneet, säästöön jää koko ajan rahaa kun eivät mitään tarvitse.

Samaan aikaan nuoremmat polvet maksavat lainoja, lasten kuluja, jne. eli ovat koko ajan miinuksella (kun lainat huomioidaan) -usein jopa vuosikymmenten ajan.

Minulla ei ole lapsia, olen elänyt koko elämäni tuhlaillen, säästöjä ei ole kun pieni puskuri (vastaa n. 3kk nettopalkkaa) eikä mitään omaisuutta. Tämä on pitkälti tietoinen valinta, sillä mihin minä omaisuutta tarvitsen "kuollessani"?

Parempi elää tässä ja nyt, kun vielä jalka nousee ja pystyy matkustamaan ja nauttimaan muutenkin rahoista mitä pussin pohjalle pakollisten menojen jälkeen jää.

Vierailija
17/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 €.

Vierailija
18/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotta ja miehen kanssa yhteinen nettovarallisuus 160 000. Mieheni on vähätuloinen ja käytännössä minulla on kaikki meidän säästöt ja minun tuloilla maksetaan pääasiassa asuntolainaakin. Eli tavallaan tuo on minun kerryttämää omaisuutta, mutta naimisissa kun ollaan niin kaikki on yhteistä.

Vierailija
19/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e ja sillä pitäisi pärjätä kuukausi. Oli pienet säästöt (ei todellakaan ensimmäisessä postauksessa mainuttuja summia) mutta ne on pikkuhiljaa huvenneet työttömyyden pitkittyessä. Viiskymppisenä tilanne oli säälittävä ja nyt kun täytin kuuskymppiä en kelpaa sitäkään vähää minnekään. Kumma juttu, kuulemma huutava pula tekijöistä. Olen terve, työkuntoinen ja työkykyinen. Koulutuksiakin löytyy alempaa ja ylempää. En ole edes turhan nirso mutta töitä en saa.

Hallitukselle pohdittavaa: palauttakaa Marinin perseilemä (poistama) ikääntyneiden ansiosidonnainen. Se kun ei kellekään enää pitäisi olla epäselvää ettei kuuskymppiset minnekään kelpaa. Toinen kohta, antakaa ikääntyneitten tehdä kevytyrittäjänä mikä irti saavat jos saavat ilman että menettävät työttömyyskorvauksensa. Voihan siitä vähentää 50snt/euro tietyn rajan ylituksen jälkeen. Olisko joku 3000e/kk sopiva? Harva tommosiin summiin pääsee ja muistetaan että kevytyrittäjänäkin tuloista menee puolet päältä erilaisiin maksuihin ja veroihin.

Vierailija
20/69 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha rivari, n 90000, säästötilillä 30000 ja käyttö tilillä 2500, ei muuta rahan arvoista, ei velkoja, yksin asun, jäin vanhuuseläkkeelle pari vuotta sitten. 

Pienipalkkainen olen aina ollut muttei velkojakaan ole asuntovelkaa lukuunottamatta, aikoja sitten maksettu, koskaan ollut. Ja kovin pieni on eläkkeenikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi