Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan mikä on Ruums Technologies? Meni just semmonen maksu yhtäkkiä visakortilta

Vierailija
14.08.2022 |

Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/111 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kokeilevat ensin pienillä summilla. Kohta voi tulla ilmoitus, että lähtenyt isompi summa. Sulje kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi juuri äsken samoin! Suljin kortin heti, en ole tuollaista maksua itse hyväksynyt...

Vierailija
4/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa veloitettu sama summa. Kortti suljettu. Joku ehkä päässyt kopioimaan kortin, mutta ei mitään hajua että missä kohtaa näin on päässyt tapahtumaan.

Vierailija
5/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans joskus Visa-kortille ensin tuntemattomasta lähteestä pikkumaksu, sitten vähän päästä joku tonnin "ostos" jossain ent Jugoslavian alueella. En ollut edes itse matkustanut missään tai käyttänyt korttia. En hajuakaan mistä olisivat saaneet tiedot.

Kehottaisin myös sulkemaan heti kortin, ei kannata jäädä odottelemaan mitä tapahtuu.

Vierailija
6/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulle tuli sama ilmoitus eilen illalla. Suljin myös korttini ja olin pankkiin yhteydessä aamulla. He eivät suuremmin spekuloineet asiaa, mutta tiedot on voinut kuulemma joku hakkeri napata samalla, jos on tehnyt verkossa ostoksia. Itsehän olin eilen tehnyt tilauksen kärkkäiseltä ja vaikka laskun otin, vaati pankkiin tunnistautumisen. Erittäin pelottaa tälläinen ja itselläni ei ole aiemmin vastaavaa käynyt.

Vierailija
7/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne - kortilta veloitettu 1,00€ ja sulkupalvelun mukaan on toistuva maksu joka veloitettaisiin uudestaa . Kortti suljettu ja samalla estetty uuden kortin tietojen päivittyminen kaikkiin palveluihin, joutuu uudestaan lisäämään kortin niihin luotettaviinkin paikkoihin (Spotify, Steam, Disney+ jne.)

Veloitus oli tällainen (sunnuntaina 14.8.)

su 14.8.RUUMS TECHNOLOGIES-1,00 €

Ei mitään aavistusta miten kortin tiedot on voineet joutua vääriin käsiin. Onneksi meni tässä vaiheessa vain euro, muistakaa pitää turvarajat korteissa riittävän pieninä vahinkojen minimoimiseksi.

Vierailija
8/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mikä pankki teillä on joilta mennyt.

Vierailija
9/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP

Vierailija
10/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna minulla meni kortti vaihtoon jo neljännen kerran! En tee verkko-ostoksia kuin kotimaisista kaupoista, mutta näköjään ovat nopeita nappaamaan tietoja.

Vierailija
11/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP ja sama 1€ maksu tullut itsellekkin. Katkaisin kortin saksilla eli ei kai voi enää mitään hakkerit

Vierailija
12/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä outoa veloitusta asiakkailla ilmennyt muissa pankeissa kuin OP:ssa?

Vierailija
13/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siirtynyt käteiseen. Maksan ostoksen paikanpäällä ja kieltäydyn rekisteröitymästä mihinkään.

Tosin esim. Steam ja sellaiset joutuu toki maksamaan kortilla,, mutta käytän noihin Paypal, se on ollut luotettava.

Vierailija
14/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto88 kirjoitti:

OP ja sama 1€ maksu tullut itsellekkin. Katkaisin kortin saksilla eli ei kai voi enää mitään hakkerit

:DD

Vierailija
15/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto88 kirjoitti:

Tää oli varmaan surkea provo, mutta siltä varalta että ei ollut, niin kortti pitää sulkea pankissa sähköisesti.

Vierailija
16/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki veloitukset olleet op:n asiakkailla? Muita pankkeja?

Vierailija
17/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortilta oli mennyt 1€.

Voi p.......e ! Visaa en ole käyttänyt kuin Prismassa alkukuussa, sieltä ei ole mennyt euroa.

Vierailija
18/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkikortilta oli mennyt 1€.

Voi p.......e ! Visaa en ole käyttänyt kuin Prismassa alkukuussa, sieltä ei ole mennyt euroa.

Lisään, osuuspankki kyseessä

Vierailija
19/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto88 kirjoitti:

Risto, jos tää ei ollut vitsi,niin soita sinne sun pankkiin kuitenkin vielä. Ei se leikkely auta mitään, paitsi ettei sitä korttia voi joku ihminen käyttää kaupassa.

Vierailija
20/111 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ihan hajalla kun vaivainen 1 euro lähtee kortilta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä