Tietääkö kukaan mikä on Ruums Technologies? Meni just semmonen maksu yhtäkkiä visakortilta
Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja.
Kommentit (111)
Pat Cash kirjoitti:
Itse olen siirtynyt käteiseen. Maksan ostoksen paikanpäällä ja kieltäydyn rekisteröitymästä mihinkään.
Tosin esim. Steam ja sellaiset joutuu toki maksamaan kortilla,, mutta käytän noihin Paypal, se on ollut luotettava.
Eikö ärrältä saa lahja korttia tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama tilanne - kortilta veloitettu 1,00€ ja sulkupalvelun mukaan on toistuva maksu joka veloitettaisiin uudestaa . Kortti suljettu ja samalla estetty uuden kortin tietojen päivittyminen kaikkiin palveluihin, joutuu uudestaan lisäämään kortin niihin luotettaviinkin paikkoihin (Spotify, Steam, Disney+ jne.)
Veloitus oli tällainen (sunnuntaina 14.8.)
su 14.8.RUUMS TECHNOLOGIES-1,00 €Ei mitään aavistusta miten kortin tiedot on voineet joutua vääriin käsiin. Onneksi meni tässä vaiheessa vain euro, muistakaa pitää turvarajat korteissa riittävän pieninä vahinkojen minimoimiseksi.
Turvarajat ei valitettavasti auta. Lähinnä sillä voit myöhemmin omaa vastuullisuuttasi todistella.
Itsellä lähti joku vuosi sitten kaikista turvarajoista huolimatta kortti "tyhjäksi", eikä pankki pitänyt sitä mitenkään erikoisena ennen kuin jälkikäteen.
Sanoivat: "Näille nyt ei mitään voi tehdä."
En ole ottanut pivoa käyttöön. Tulee mieleen että kortin myöntäneeseen tahoon on kohdistunut tietomurto. Itse alan kyllä nostamaan pankista rahani, ja maksamaan käteisellä kaikki. Kai siihenkin tottuu. Uusi kortti on kyllä tulossa mutta pidänpä sitä niin kauan käyttämättä kuin vaan mahollista.😳
Any update? Joko maksujen tulo saatiin loppumaan?
Mullakin op ja 1 e lähtenyt. Pankkiin soitin ja sanoivat, että toistuva veloitus tehty.. viimeks sain uuden kortin ennen kesälomia ja kesäloman vikana päivänä tehty tää veloitus.
Minulle oli myös tullut sama 1,00 veloitus RUUMS TECHNOLOGIES MADRIDilta Länsi-Suomen OP:n tilille. Soitto pankkiin ja siellä sanoivat, että näitä on nyt tullut paljon ja todennäköisesti hetken päästä olisi tullut isompi veloitus. Korttitiedot piti puhdistaa ja kortti sulkea. Ei ollut uusi kortti ja käytän tätä todella harvoin, kun on kakkostilinä. Joku epäili Pivoa ja nyt alkaa tuntua, että se ei ole kaukaa haettu....
Sama täällä, OP sanoi että huijaus ja täytyy kuolettaa kortti. Ainoa ei-iso nettikauppa, jota olen viime aikoina käyttänyt on joku kotimainen josta ostin puhelimen suojakuoret.
Ota yhteys poliisiin, pankkiin ja kuluttaja-asiamieheen.
Todennäköisesti pankin tai luottoyhtiön sisäinen vuoto ja rikos. Ei väliä missä olette korttia käyttäneet.
Tämäntyyppistä on tapahtunut aiemmin aasian maissa. Todella isoista asioista kyse, mutta kukaan rahoituslaitos ei halua tiedottaa näistä, koska se maine menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita pankkeja kuin op?
OP on maalaisten pankki. Ei tuollaiset huijaukset muihin uppoa.
Ei tarvi olla maalainen, riittää että on op:n kortti. Nyt olisi aihetta tehdä asiasta julkinen. Voisiko joku uhreista ilmoittaa näistä veloituksista ainakin poliisille ja kuluttajaviranomaisille, ehkä myös pankkivalvonnalle. Pankki salailee tapahtunutta.
Itsellä sama homma. OP pankkina, 1€ veloitettu, soitin ja suljin kortin ja jatkuva veloitus oli päällä. En tiedä mistä nyt on tiedot vuotaneet, mutta ilmeisesti paljon tässä Oulu-Tornio alueelle sekä vähän pohjoisemmassa. Itse siis Oulusta, mutta ajellut Tornion läpi pohjoiseen viimeaikoina...
Vierailija kirjoitti:
Tädit on täydessä paniikissa ja sulkee kortteja euron takia 🤣😂
siirtykää ny jo käyttämään AINOASTAAN sitä käteistä ja VAIN PRISMASSA 🤣
Käteistä kannatan minäkin. Juuri vähän aikaa sitten pankki kyseli käteisen nostosta. Omaa rahaani nostan. Mitä se niille kuuluu?
Taas yksi syy, miksi ei pidä luopua käteisestä eikä siirtää kaikkea digitaaliseksi!
En tiedä, onko tällä mitään tekemistä asian kanssa, mutta OP:ssa on ollut isoa hässäkkää jo kauan. Sieltä irtisanoutui huippuporukkaa muutama vuosi sitten ja kuulin tutulta, joka myös lähti, että asiat on todella sekaisin siellä. Tiedä sitten tän päivän tilannetta.
Koska veloitukset koskevat ainoastaan OP:n asiakkaita, niin lienee ilmeistä että kyseessä on pankin päässä tapahtunut tietovuoto, johon asiakkaan käyttäytyminen ei vaikuta mitenkään. Olettaisin että pankeilla olisi velvollisuus ilmoittaa valvovalle viranomaiselle tämän tason tietovuodoista. Nyt tätä ilmoitusta ei ole tehty, koska asia ei ole uutisissa eikä viranomaistiedotuksissa.
Onko kaikilla käytössä tuo Pivo, jotka ovat saaneet maksun?
Euro meni täälläkin ja OP:n Visalta. Ei ole Pivoa, mutta on mobilepay. En ole luottokorttia käyttänyt aikoihin missään, Mobilepaylla tai suoraan tililtä olen verkko-ostokset maksanut ja normaalisti käytän Apple payta kortin sijaan kaikkialla.
Ite en oo ainakaan käynyt Torniossa enkä Haaparannalla enkä Tervolassa. Enkä ole varmaan vuosiin maksanut mitään kivijalkakaupoissa luoton puolelta ja muutenkin olen ollut hyvin tarkka mihin kortin tiedot annan. Kaikki ulkomaan ostokset oon maksanut Paypalilla. Melkein tuntuu että onko ne hakkeroineet jonkun Pivon, kun on niin käsittämätöntä että mun kortin tiedot ois päätyneet jonnekin.