Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan mikä on Ruums Technologies? Meni just semmonen maksu yhtäkkiä visakortilta

Vierailija
14.08.2022 |

Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täällä käynyt sama. 1 euron veloitus tapahtunut 14.8 op luottokortin puolelta. Kortin credittiä en ole käyttänyt vuoteen, mutta debitiltä perus kauppaostokset pääkaupunkiseudun alueella sekä kotimaisilta verkkokaupoilta tilaillut. Pivo käytössä.

Vierailija
62/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne - kortilta veloitettu 1,00€ ja sulkupalvelun mukaan on toistuva maksu joka veloitettaisiin uudestaa . Kortti suljettu ja samalla estetty uuden kortin tietojen päivittyminen kaikkiin palveluihin, joutuu uudestaan lisäämään kortin niihin luotettaviinkin paikkoihin (Spotify, Steam, Disney+ jne.)

Veloitus oli tällainen (sunnuntaina 14.8.)

su 14.8.RUUMS TECHNOLOGIES-1,00 €

Ei mitään aavistusta miten kortin tiedot on voineet joutua vääriin käsiin. Onneksi meni tässä vaiheessa vain euro, muistakaa pitää turvarajat korteissa riittävän pieninä vahinkojen minimoimiseksi.

Turvarajat ei valitettavasti auta. Lähinnä sillä voit myöhemmin omaa vastuullisuuttasi todistella.

Itsellä lähti joku vuosi sitten kaikista turvarajoista huolimatta kortti "tyhjäksi", eikä pankki pitänyt sitä mitenkään erikoisena ennen kuin jälkikäteen.

Sanoivat: "Näille nyt ei mitään voi tehdä."

Kun laittaa rajoiksi 0 eur, kyllä auttaa. Muuttaa rajaa siksi ajaksi kun itse ostaa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla op pankkina?

Vierailija
64/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans lähtenyt 1e op luottokortilta. Kortti nyt suljettu. Missään epämääräisissä paikoissa en ole shoppaillut enkä koko kortin luottopuolta ole koskaan käyttänyt. Miksei tästä ole op:n puolelta tiedotettu, jos selkeästi laajempi ongelma?

Vierailija
65/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAITTAKAA JUTTUVINKKIÄ UUTISIIN ESIM ILTALEHTI, YLE TMS !!!! TAI VAIKKA KAIKKIIN !!!

Vierailija
66/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te, joilta on tehty veloitus, tehkää oikaisupyyntö täältä: https://www.signom.com/op/Welcome.signom

Vaikka summa on pieni, niin kannattaa tehdä, että tulee korttiyhtiön tietoon ja mahdollisesti väärinkäyttö saadaan loppumaan. 

Vierailija
67/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tää pitäisi johonkin mediaan saada, kun op ei itse asiakkailleen tiedota. Ties kuin monelta on tuo euro lähtenyt eikä tiedä vielä, ja vahinko pääseekin kasvamaan kun ei huomaa tuota veloitusta.

Erityisesti harmittaa kun itse yrittänyt olla tarkka eikä ole laittanut tietojaan mihin sattuu, ja silti käy näin. Horjuu kyllä luotto pankkia kohtaan 😅

Vierailija
68/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pat Cash kirjoitti:

Itse olen siirtynyt käteiseen. Maksan ostoksen paikanpäällä ja kieltäydyn rekisteröitymästä mihinkään.

Tosin esim. Steam ja sellaiset joutuu toki maksamaan kortilla,, mutta käytän noihin Paypal, se on ollut luotettava.

Eikö ärrältä saa lahja korttia tuohon?

Lahjoille harvemmin ärrällä mitään myydään, kortteja tai muutakaan, kun niiden maksukyvystä ei ole mitään takeita. 

Vierailija
69/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
70/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n asiakkaisiin kohdistui tehtailluilla luottokorttinumeroilla toteutettu veloitussarja. 

OP:n järjestelmään ohjautui suuri määrä tapahtumia korteille, joista suurta osaa ei ollut olemassa. Onnistuminen todennettiin yhden euron veloituksella.

– Pienillä summilla kokeillaan, meneekö tapahtuma läpi. Jos se menee, aletaan tehdä suurempia veloituksia tai toistuvaissuorituksia. Nyt emme ole havainneet yhtään isompaa tapahtumaa, Korte sanoo.

Asiakkaille hyvitetään euron veloitukset pienellä viiveellä.

OP sulkee asteittain 1814 korttia, joiden numerot onnistuttiin selvittämään. Asiakkaat saavat uuden kortin postissa. Vanhaa korttia voi käyttää normaalisti sen sulkemiseen asti. Uusien korttien pitäisi saapua 2–3 viikon kuluessa. Korten mukaan asiakkaat saavat verkkoviestin aiheesta ja toimenpiteistä sekä ilmoituksen saapuneesta verkkoviestistä tekstiviestillä. 

OP:n asiakkaat voivat tarkistaa, koskeeko asia heitä katsomalla onko luottokorttitapahtumissa 1 euron veloitusta Ruums Technologiesilta. Jos sellainen löytyy, pankki lähettää myöhemmin uuden kortin.

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009007849.html

Vierailija
71/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla Op:n luottopuolelta lähtenyt sunnuntai iltana 1euro. Kortti suljettu eikä Pivoa ole ollut käytössä. Enkä asu Pohjois-Suomessa.

Vierailija
72/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rikollinen generoinut kymmeniä tuhansia OP:n luottokorttinumeroita (tai satoja tuhansia) ja yrittänyt ottaa kaikilta yhden euron maksun. Jos korttinumero sattunut olemaan oikeasti olemassa, on maksu mennyt läpi. Näin on käynyt noin 1800 kertaa. Miten pankin systeemit eivät reagoineet tuohon nopeammin?

Vierailija
73/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yllättä ketään että vain OP:n ongelma tämä. Laadukkaissa pankeissa joihin tuularit ei kanna hiekkaa sisälle ei mitää ongelmaa.

Vierailija
74/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
75/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 1,22 euron lasku (=1 punta). Laskuttajana brittiläinen Blueweb London. Selvittelin asiaa pankista: oli kuulemma menossa toistuvasti eli kerran kuussa. Kyseessä myös OP:n visa.

Vierailija
76/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä tää pitäisi johonkin mediaan saada, kun op ei itse asiakkailleen tiedota. Ties kuin monelta on tuo euro lähtenyt eikä tiedä vielä, ja vahinko pääseekin kasvamaan kun ei huomaa tuota veloitusta.

Erityisesti harmittaa kun itse yrittänyt olla tarkka eikä ole laittanut tietojaan mihin sattuu, ja silti käy näin. Horjuu kyllä luotto pankkia kohtaan 😅

Outoa, jos pankki itse ei sulje korttia automaattisesti.

Vierailija
77/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi ihan hajalla kun vaivainen 1 euro lähtee kortilta. :D

hyvää päivää korttihuijari

Vierailija
78/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
79/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis rikollinen generoinut kymmeniä tuhansia OP:n luottokorttinumeroita (tai satoja tuhansia) ja yrittänyt ottaa kaikilta yhden euron maksun. Jos korttinumero sattunut olemaan oikeasti olemassa, on maksu mennyt läpi. Näin on käynyt noin 1800 kertaa. Miten pankin systeemit eivät reagoineet tuohon nopeammin?

Ei kuulosta uskottavalta selitykseltä, vaikka onkin mahdollista rajata arpominen tietyn pankin korttinumeroille. Myös koneellisessa luottokorttiveloituksessa tarvitaan kortin PIN-koodi. Eiköhän kyseessä ole tietovuoto OP:lla jolloin on saatu sekä kortin numero että PIN.

Vierailija
80/111 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAITTAKAA JUTTUVINKKIÄ UUTISIIN ESIM ILTALEHTI, YLE TMS !!!! TAI VAIKKA KAIKKIIN !!!

Laitettu jo eilen. OP:lta oli kuulemma tullut jotain tiedotettakin. En ole kerennyt tarkistaa

Palsta-aktiivi sivusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän