Tietääkö kukaan mikä on Ruums Technologies? Meni just semmonen maksu yhtäkkiä visakortilta
Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Jengi ihan hajalla kun vaivainen 1 euro lähtee kortilta. :D
Onko joku noin tyhmää? Ensin veloitetaan pikkusumma ja sitten, kun todettu sen menevän läpi veloitetaan tonni.
Mulla lähti kans eilen luotolta sama 1€ veloitus.
Mulle tuli 15 000 €:n maksusuoritus tuosta palvelusta. Tuleekohan huomenna lisää?
Lainaus aloituksesta:
"Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja."
Niin, paino sanoilla "ei pitäisi". Nykyään mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, monessakin asiassa joita ennen on voitu pitää edes jotenkin luotettavana. Kaupan tunnettuus ei ole enää tae yhtään mistään.
Missäpäin Suomea asutta, mie olen Torniossa tehny ostoksia ja op mullaki
Itse en ole antanut enää korttini tietoja mihinkään sen jälkeen kun kymmenisen vuotta sitten erehdyin tilaamaan yhdestä verkkokaupasta (sivut suomeksi mutta olikin kiinalainen) jonka seurauksena pankistani tuli soitto että kortiltani yritettiin veloittaa juurikin ilmeisesti aloituksen kaltaista ns. testisummaa jonka seurauksena jo puhelun aikana korttini suljettiin samantien ja tilattiin uusi kortti. Isompaa vahinkoa ei onneksi ehtinyt tapahtua kun pankin valvonta toimi kuten pitikin.
Suomen ulkopuolella toimii vähän fiksumpia pankkeja, joiden kautta on mahdollista esim. kertakäyttöinen luottokortti. Itse teen verkko-ostokset aina tuota kautta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kokeilevat ensin pienillä summilla. Kohta voi tulla ilmoitus, että lähtenyt isompi summa. Sulje kortti.
Kortinn sulku välittömästi. Helpoin ja halvin tie.
Op täälläkin ja oli euro menossa visalta. Tarkistakaa tilinne ja levittäkää varoitusta eteenpäin.
Oli kanssa 1€ sunnuntailta, op:n kortti ja kohtuu uusi, vain muutamassa suomalaisessa kaupassa ja hotellissa käyttänyt (VR, Kärkkäinen, verkkokauppa.com ja muutama muu) ja Apple tilillä myös.
Samoin oli OP tililtä veloitettu 1e
Korttimaksua. Semmoinen kortti/tili
Joka ei ole aktiivikäytössä edes.
Suljettu.
Är det inte bolaget som har "euron päivät" för vuxna och sänder "eri lähettäjän nimellä"?
Ei prkl näitä! Tarkistin, ei ollut muhun osunut. Levittäkääpä tietoa, ajattelin itse laittaa facen paikallisryhmään niin leviääpi nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
Muita pankkeja kuin op?
OP on maalaisten pankki. Ei tuollaiset huijaukset muihin uppoa.
Sama täällä. Sama summa sama paikka sama pankki. Taitaa meitä olla jo muutama, op sulki kortin ennen kuin ehti kissaa sanoa.
Sama täällä, euro läks luotolta. OP: n kortti ja melko uusi, kesäkuussa otettu käyttöön. Tais muillakin olla uudehkoja kortteja?
2 viikkoa mulla vanha kortti. Torniossa ja Haaparannalla käytin, mutta olisiko esim neste huoltoasemalla ollut kortin skimmaus , Tervolan nesteellä esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi ihan hajalla kun vaivainen 1 euro lähtee kortilta. :D
Älä irvistele yhtään! Voi lähteä myöhemmin isojakin summia.
Mutta mistäpä luottotiedoton kelan elätti sitä tietäisi...
Oletko töitä aatellut? Ja miten sinulla ylipäätään on luottokortti?
Älä irvistele yhtään! Voi lähteä myöhemmin isojakin summia.
Mutta mistäpä luottotiedoton kelan elätti sitä tietäisi...