Tietääkö kukaan mikä on Ruums Technologies? Meni just semmonen maksu yhtäkkiä visakortilta
Yhtäkkiä tuli Pivoon ilmoitus, että mun visakortilta on mennyt 1 e maksu ja maksun saaja on Ruums Technologies. Itse en oo käyttänyt korttia moneen päivään. Yleensä siltä kortilta on mennyt vain Adobe Creative Cloudin maksu. Liittyykö tuo jotenkin siihen? En edes kauheasti ole käyttänyt tuota korttia netissä eli sen tietoja ei pitäis olla kuin Applella ja jollain VR:llä. Ehkä yhdessä tai kahdessa nettikaupassa oon joskus maksanut, mutta siitä on aikaa ja ne oli ihan tunnettuja kauppoja.
Kommentit (111)
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009007849.html
Vieläkö naurattaa eurosta valittaminen?
Jotkut youtube kommentoijat kertoili että heille on alkanut tulla puheluita puolasta ja latviasta ym...
olisko ollu joku tietovuoto jossain. nämä puheluita saaneeg oli osa amerikasta ja osa euroopasta.
Maria ex-it consultti kirjoitti:
Kyllä vaan.
Yhtiö, joka hakkeroi OP:n kortit. 1840 + henkilöä saa uuden kortin tästä syystä.
Voit käyttää korttiasi. Tuo hakkeri on blokattu OP:n toimesta.
Joo, ei. Sanoivat OP:sta että kortti suljetaan kuitenkin heti kun veloitus huomataan. Eli ei mitään korttia voi käyttää uutta korttia odotellessa.
Eli pientä jekkua OP:n osalta, että kortteja voisi muka käyttää.
Taloudellista haittaahan tuosta tulee ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi ihan hajalla kun vaivainen 1 euro lähtee kortilta. :D
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Tää oli kyl hyvä! Repesin tälle ihan kympillä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Äly hoi. Jos menee euro, seuraavaksi voi mennä vaikka sata tai tuhat euroa.
Luuletko että tuolla virnuilijalla tuollaisia rahoja menetettäväksi olisi?
IS: Miltei 2000 henkilön luottokorttinumerot ovat paljastuneet - tarkista helposti, koskeeko asia sinua - Ilmiöt - Voice.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa mulla vanha kortti. Torniossa ja Haaparannalla käytin, mutta olisiko esim neste huoltoasemalla ollut kortin skimmaus , Tervolan nesteellä esim?
Ite en oo ainakaan käynyt Torniossa enkä Haaparannalla enkä Tervolassa. Enkä ole varmaan vuosiin maksanut mitään kivijalkakaupoissa luoton puolelta ja muutenkin olen ollut hyvin tarkka mihin kortin tiedot annan. Kaikki ulkomaan ostokset oon maksanut Paypalilla. Melkein tuntuu että onko ne hakkeroineet jonkun Pivon, kun on niin käsittämätöntä että mun kortin tiedot ois päätyneet jonnekin.
Mullekin tuli heti mieleen että vika taitaa olla Pivon ja OP:n välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et terävimpiä ole, joten turhaan kerron, että tämä aiheeton veloitus liittyy tietomurtoon:
Ei ole tietomurto. Vaan brute force hyökkäys.
Väittää op, mutta selitys ei ole uskottava. Brute force-menetelmälle menee ikuisuus arvata yksikin kortin numero, haltijan nimi, pin, voimassaolokuukausi ja varmistuskoodi yhdistelmä oikein. Jokainen järjestelmä reagoi siihen jos samasta paikasta pommitetaan miljoonia epäonnistuneita veloitusyrityksiä. Palomuuritkin blokkaavat tuollaiset spämmäykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et terävimpiä ole, joten turhaan kerron, että tämä aiheeton veloitus liittyy tietomurtoon:
Ei ole tietomurto. Vaan brute force hyökkäys.
Väittää op, mutta selitys ei ole uskottava. Brute force-menetelmälle menee ikuisuus arvata yksikin kortin numero, haltijan nimi, pin, voimassaolokuukausi ja varmistuskoodi yhdistelmä oikein. Jokainen järjestelmä reagoi siihen jos samasta paikasta pommitetaan miljoonia epäonnistuneita veloitusyrityksiä. Palomuuritkin blokkaavat tuollaiset spämmäykset.
No, kun ei mene ikuisuuksia vaan muutama sekunti (tosin vain Visa on haavoittuva tässä, Mastercard on ilmeisesti turvallisempi).
https://www.pcmag.com/news/guessing-attack-bypasses-credit-card-securit…
Kannattaa huomioida myös se, että hyökkääjä voi kokeilla vaikka miljoonien luottokorttinumeroiden arvaamista - suurin osa noista ehkä epäonnistuu, mutta heille riittää se, että vaikkapa vain 100-1000 korttia saadaan korkattua.
Äly hoi. Jos menee euro, seuraavaksi voi mennä vaikka sata tai tuhat euroa.