Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Professori arvostelee Marinin lausuntoa Suomen rikosoikeuden ankaruusasteikosta

Vierailija
14.08.2022 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009003303.html

Sanna on sitä mieltä että Suomessa on liian löysät rangaistukset. Tätähän mm. persut ovat toitottaneet koko ajan mutta koska Sannaa kuuluu kontrata niin oletteko persut nyt sitä mieltä että rangaistukset ovatkin liian kovat?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinilla on hätä, kun kokoomus näyttää kulkevan vaalivoittoon. Ei siinä ehdi asiantuntijoita kuunnella, kun pitää yrittää saada oikeiston ääniä.

Tätähän minäkin. Vaalien alla taas annetaan ja luvataan kuu taivaalta.

Vierailija
22/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps:lla oli oikeusministeri. Se siittä.

mikä ihmeen "siittä".

se on SIITÄ. Ärsyttävyydessään mene jopa NIIN yläpuolelle tämä...

Tutustu suomenkielen monimuotoisuuteen, ennenkuin lähdet ärsyyntymään. Se siittä. 

T.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilassa lojuminen tulee kalliiksi eikä ne riitä.  Mieluimmin työpalvelua, kastrointia ja muuta mahdollista tehoavaa hoitoa. 

Vierailija
24/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Marin ihan oikeassa oli.

Populisti jolla ei ole oikeaa käsitystä asiasta.

Vierailija
25/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Prof. Jukka Kekkonen, joka tunnettu demaritaustastaan... Mitenköhän tämä oikein näin päin kääntyi...

Vierailija
26/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusminusteri ei säädä lakeja.

Lait valmistellaan valiokunnissa ja eduskunta päättää niistä täysistunnossa.

Suurin valta Suomessa on aina eduskunnalla.

Jonka kansa itse on vaaleilla valinnut.

Vierailija
27/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestäsi tuomiot on ihan reilassa?

Asia kunnossa. 

Tosiasia kuitenkin on, että 95 prosenttia kansalaisista on Marinin kanssa tässä samaa mieltä.

Mutta sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Toivottavasti kukaan ei potki sinulta hampaita suusta, sillä hän ei lähde istumaan eikä saa kuin satasen sakot, jotka veronmaksajat maksaa joskus kuuden vuoden päästä.

Vierailija
28/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan Suomessa erittäin lievät seuraamukset monista törkeistä rikoksista.

Vierailija
29/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Prof. Jukka Kekkonen, joka tunnettu demaritaustastaan... Mitenköhän tämä oikein näin päin kääntyi...

Marin on alkanut ärsyttää monia vanhoja demareita. Siitä voi vetää kaksi johtopäätöstä ja ne ovat nämä: a) Marin aiotaan kammeta sivuun, koska lähtee menemään näiden mielestä "väärään suuntaan" tai b) Marin tekee sen tarkoituksella ja puhdistaakin itse nämä muumiot puolueesta ja siirtyy kohti Tanskan mallia.

Minä olen puoleni valinnut.

Vierailija
30/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan eläkkeellä oleva vanha horisko, joka elää menneissä vuosikymmenissä.

Toinen, vielä työelämässä oleva osaava professori otti Marinin lausumaan kantaa asiallieesti, ja myönsi, että, Suomessa käytetään paljon rangaistusastekkojen kevyintä alaastetta.

Vierailija
31/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin on alkanut ärsyttää monia vanhoja demareita. Siitä voi vetää kaksi johtopäätöstä ja ne ovat nämä: a) Marin aiotaan kammeta sivuun, koska lähtee menemään näiden mielestä "väärään suuntaan" tai b) Marin tekee sen tarkoituksella ja puhdistaakin itse nämä muumiot puolueesta ja siirtyy kohti Tanskan mallia.

Minä olen puoleni valinnut.

Marinista voi tulla Thatcherin kaltainen voimapoliitikko kotimaassa, joka on puolueelleen elintärkeä sen siirtymässä kohti 2020-lukua. 80-luku meni jo, nyt puhaltaa uudet tuulet ja Marin on osoittanut että osaa elää ajassaan (Nato, hävittäjät, rajojen sulkeminen). 

Vierailija
32/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut taitaa olla Suomen historian ainoa puolue, jossa takinkääntöä ei hyväksytty.

Sanna sanoo tänään noin ja huomenna toisinpäin.

Jep, esim.:

"Jussi Halla-aho, aiotko ottaa rokotteen?"

"Minä en aio kertoa, otanko rokotteen, ja olen siitä ikävä ihminen, että en tapaa muuttaa päätöksiäni."

Kuluu viikko...

"Aion ottaa koronarokotteen. Terv. Jussi"

Vierailija
33/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän pääminusteri Stubbikin vetäsi lukuja hatusta, vaikka oli mies ja vielä kokoomuslainen.

Joten mitä muka uutta ja outoa tuossa Sanna Marinin

sanomisessa oli.

Politikot puhuu muutenkin niin paljon hölynpölyä, kuin mahdollista on.

Vierailija
34/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän hallituksen oikeusministerinä toimi keväästä 2017 alkaen kokoomuksen Antti Häkkänen.

Sitä ennen oikeus- ja työministerinä toimi persujen ja sittemmin sinisten Jari Lindström, joka jatkoi työministerinä.

Miksi tämä valehtelu?

Tyytyykö työnantajasi siellä vasemmiston likaisten temppujen osastolla tähän?

Vierailija
35/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen "siittä".

se on SIITÄ. Ärsyttävyydessään mene jopa NIIN yläpuolelle tämä...

ja ENÄÄN yläpuolelle myös.

KETÄ on sanonut noin??

Vierailija
36/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut taitaa olla Suomen historian ainoa puolue, jossa takinkääntöä ei hyväksytty.

Sanna sanoo tänään noin ja huomenna toisinpäin.

Jep, esim.:

"Jussi Halla-aho, aiotko ottaa rokotteen?"

"Minä en aio kertoa, otanko rokotteen, ja olen siitä ikävä ihminen, että en tapaa muuttaa päätöksiäni."

Kuluu viikko...

"Aion ottaa koronarokotteen. Terv. Jussi"

Missä takinkääntö?

Vierailija
37/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskela boys sai 9 vuotta linnaa, istuvat siitä kolme joista viimeisen vuoden avolaitoksessa käytännössä jo vapaana. 

Miettikää sitä.

Marin on ihan oikeassa.

Vierailija
38/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukipakettipolitiikka:

Voi kun lutusia miehiä tuolla politiikassa.

Vierailija
39/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, Marinin mielipide ei edusta SDP:n kokonaisnäkemystä eikä se tarkoita sitä, että puolue olisi hänen näkemyksensä takana. Moni saattaa kuitenkin erehtyä luulemaan toisin. SDP on ainakin viidenkymmenen vuoden ajan ajanut lievien tuomioiden linjaa ja sitähän ne Suomessa myös ovat, sillä nopeasti laskettuna viimeisestä 50 vuodesta 25 vuotta on menty niin, että pääministerin viittaa on kantanut SDP ja sen lisäksi 13-vuotta lisää demarit on ollut hallituksissa apupuolueina. Demarit siis mukana päätöksissä 38 vuotta 50 mahdollisesta. Marinin omat lausunnot v. 2015-2019 myös vahvistavat kuvaa siitä, että tämä tuomioiden kiristämislausunto on laskelmoitu ulostulo gallupien parantamiseksi.

AP, kuka tahansa tiedostava ihminen on Marinin lausunnon takana, mutta sylettää, että ihmisten oikeudentuntemusta hyväksikäyttäen yritetään tietoisesti erehdyttää.

40/44 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan liian löysät rangaistukset väkivaltarikollisille.

Pitäisi kiristää tuntuvasti. Lähes kaikki ovat tätä mieltä.

Rangaistukset ovat kovat tavan ihmiselle, joka vastaa teoistaan itse.

Kokeile vaikka. Tee liikenteessä virhe ,josta saa sakkorangaistuksen.

Aiheuta aivan vahingossa omaisuusvahinko tai ruumiinvamma teollasi tai tekemättäjättämisellä.

Sitten on nämä toivottomat tapaukset ,joilta ei koskaan tulla saamaan mitään korvausta tekemistään törttöilyistä.

Rikoksen kohteella pitäisi olla niin kattava vakuutusturva, että saisi tuomioistuinkäsittelyn jälkeen joskus tulevaisuudessa korvauksia ja tämän uhrin pitäisi toimia vieläpä ennaltaehkäisevästi ,että yleensä vakuutusyhtiön kautta korvauksia saisi minkään vertaa.

Itse aikoinaan jouduin puolustamaan itseäni väkivaltaista hyökkääjää kohtaan.

Pääsin pakenemaan ensimmäistä nyrkkirummutusta ,mutta hän sai minut kiinni ja jatkoi pahoinpitelyä.

Paskathan hän minusta olisi ulos potkinut. Annoin takaisin ja tilanne rauhottui siihen.

Yleisellä paikalla tapahtuneesta pahoinpitelystä minä sain rangaistuksen , vaikka oikeudettoman hyökkäyksen suorittaja ei saanut vammoja. Vain nyrkeillä puolustauduin enkä käyttänyt liikaa voimaa. Hyvin itseäni puolustin siis ,mutta rangaistuksen sain ,vaikka hyökkääjä oli tunnettu pahoinpitelijä.

Ja hänellä oli tuomioita tästä tavastaan.

Pari vuotta sitten murtomiehet tunkeutuivat vanhaan omakotitalooni ja särkivät paikkoja sekä anastivat  omaisuuttani. Tein rikosilmoituksen. Tutkinta lopetettiin heti. Ryhdyin itse herra Columboksi ja soittelin kesäpaikkani naapurit ja sähköurakoitsijat ,jotka suorittivat sähkölinjatöitä.

Sitä kautta sain havaintoja ja lähinaapurin kanssa sovittiin seurannasta.

Uskomatonta kyllä , tekijät saatiin kuvattua toimissaan. Palasivat näet rikospaikalle. Uusi rikosilmoitus todisteiden kanssa. Ammattimainen rikosvyyhti purkaantui tämän yhden vanhan talon murron kautta.

Mutta ei korvauksia minulle. Ei vakuutusyhtiöltä eikä muutenkaan. Näillä rikollisilla on niin paljon korvattavaa ,että ei kannata rehellistä työtä tehdä ,koska ulosotto seuraa kokoajan.

En siis hakenut tekijöiltä korvauksia ,koska niitä en koskaan saisi.

Mutta YLLÄTYS: Rikos ei saa kannattaa ,joten Suomen valtio hakee itselleen korvaukset minunkin kärsimistä tappioista. Ja nämä valtion hakemat korvaukset menevät siihen jo pitkään ulosottolistaan ,mikä tekijöillä ennestään jo on.

Ja minun anteeksiannolla tai anteeksiantamattomuudella ei ole mitään merkitystä.

Mutta ,jos tekijä / tekijät olisivat tavan vastuullisia ihmisiä , niin he maksaisivat loppuelämänsä kiltisti korvauksia omasta pussistaan. 

Eli laki on kova tavan ihmiselle. Siis hänelle ,joka on joka asiassa lypsylehmänä. Amen.