Suureksi minä teen sinun raskautesi vaivat
Seurakuntamme on hyvin konservatiivinen ja meillä tärkeä opetus on miehen johtajuus, luomisoppi ja naisen alistuvuus miehille. Ihan hyvä srk mutta välillä näin sinkulle vaikea.
Yksi äideistämme odottaa nyt taas lasta. Hän kertoo raskaudestaan kiinnostavasti mutta minua sinkkuna ihmetyttää hänen tapansa. Hän ei käytä mitään kivunlievennystä. Menee kyllä synnytyssairaalaan mikä on hyvä. Hän ottaa Raamatun synnytykseen (mikä on ok) mutta ihmettelen kun hänen miehensä on tehnyt synnytykseen "kannustuslsuseita" raamatusta. Katso suureksi minä teen raskautesi vaivat ja halu sinulla on miehiin oleva. On päälause. Tätä hoetaan synnytyksessä. Auttanee?
Kommentit (9)
Minä myös synnytin ilman kivunlievitystä. Lupasin niin miehelleni, olemme molemmat uskossa.
Eli se nainen on ap lestadiolainen?
Hyi miten oksettava jumala heillä on! Mutta totta kai (joidenkin!) miesten on täytynyt keksiä itselleen tuollainen henkinen tuki, koska ovat itse niin heikkoja. Suurimmat uskonnot ovat heikkojen miesten luomia. Hyi!
Tuossa ei tarvita mieheltä yhtään tsemppiä, jos se on tuon sanahelinän tasolla.
Raskauden vaivat on yksi asia, ihan tarpeeksi siinäkin. Synnytykseen kaikki mömmöt mitä tarvitaan.
Ja mulle riitti ilokaasu ja ilokaasumaskin pureminen, mutta vain siksi että ajatuskin siitä että joku olisi tullut vielä jollain neulalla sörkkimään oli sietämätön.
Jännä kun menee sairaalaan. Jouduin 30v sitten Naistenklikalla makaamaan 2kk ettei poika syntyisi liian aikaisin. Olin 6 hengen huoneessa ja siinä tuli kuultua yhtä ja toista mitä uskonto tuo.
Y ksi ei olisi saanut saada verta. Lääkäri sanoi vaan miehelle että hän päättää.
NaapuripedIssä olk pieni nainen joka eli pyörätuolissa. Hän joutui kans makaamaan. Ystävystyimme ja hän kertoi että mies ei hyväksy lääkäreitä kun Jeesus auttaa. 1. Synnytykseen kotiin oli kutsuttu Kätilö ja seuraavan mies yritti hoitaa itse. Lapsi oli kuitenkin poikittain? Ja äiti meinasi kuolla ja naapurit hälytti apua. Nyt oli 3. Raskaus ja nainen halusi että keisarinleikkaus tehtäisiin sairaalassa. Perhe sai hoitajan muille lapsille kotiin. Mies yritti käydä töissä mutta vaikutti vajaalta. En tiedä miten pari nyt voi. Ääriuskontoa oli.
Sitten oli yksi joka halusi istukan kotiin.
Ap vastaa 3/6lle. Ei ollut lest. Tunnen joitakin mm pikkuserkkuni ja hän käyttää samoja kivunlievityksiä kuin normaalit naiset.
Tämä trolli aloitus oli jo aiemmin palstalla joskus.
Ei nainen mitään kivunlievitystä tarvitse synnytykseen, koska ei se nyt niin paljon voi sattua ja eivät naiset edes tunne kovin hyvin kipua, koska naisen aivot ja keskushermosto ovat niin kehittymättömät, että naiset eivät tunne kipua läheskään yhtä hyvin kuin miehet.
Jos nainen elää Herralle, hän näkee synnytystuskatkin Herran luomina naiselle lankeemyksesta johtuvana joka koskettaa häntä. Taipuminen Herran tahtoon voi jopa helpottaa ha auttaa tuskissa mitkä Herra loi naisille.