Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko koulusi päällystämään kirjat - ilmoita vain ykskantaan että ei kuulu sinun kustannettavaksi!!

Vierailija
14.08.2022 |

Koulutus on ilmainen, mitään ei tarvitse maksaa!

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli kiva aikoinaan päällystää lasten kanssa kirjat. Yhteistä tekemistä ja jutustelua koulun aloittamisesta- siitä se lukukausi lähti käyntiin. On mennyt todellakin surkeaksi , jos vanhemmat ei sitä viitsi lastensa kanssa tehdä. Rahasta se ei ole kiinni.

Ysärillä päällystettin kolmosluokasta alkaen ihan itse kirjat. Tykkäsin kovasti siitä, vaikka joskus saattoi tulla vähän ilmakuplia, jos ei keskittynyt oikealla hetkellä.

Vierailija
142/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina, eli 60-luvulla, oli muotia päällystää kirjoja esim. elokuvajulisteella, Feminan sivuilla tms. Väliin hyllypaperillakin tai ruskealla paperilla. Jos haluaa välttää muovia, onnustuu näin. Kestää hyvin vuodenpäuvät tai helppo uusia

Ei ole tarkoitus kestää vuotta vaan vähintään viisi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina päällystänyt lapsieni koulukirjat kontaktimuovilla. Olen kätevä käsistäni, käymme töissä, joten emme ole niin köyhä, etteikö minulla olisi varaa ostaa kontaktimuovirullaa.

Vierailija
144/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ostettiin ennen itselle (oppikouluaikaan) ja sen jälkeen koululta sai omat kirjat. 

Typerää, että kirjat on vain lainaa ja pakko palauttaa. 

Kaikkein tyhmin on lukioiden digikirjat. Ei jää mitään, mistä kerrata, jos myöhemmin päättää opiskella jotain uutta alaa. (Itse pyrin 25 vuotiaana teknilliseen yliopistoon ja kertasin lukiokirjojani silloin. Nyt olen DI.)

Vierailija
145/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I d i ootti v anhemmat saa tästäkin ongelman. Minun ei tarvitse, minä en periaatteestakaan maksa, en aio. Uhotaan ja kiukutellaan. Ihan sama, älä sitten päällystä. Vaan eipähän sitten kirjat kestä eikä kierrä kuin vuoden tai pari ja sekin raha on muusta pois. Maksavat kuitenkin 25-40€. 

On kyllä tullut huomattua, että aina samoilla oppilailla on puhtaat, siistit, säänmukaiset vaatteet, hiukset siististi, läksyt tehty, kokeisiin luettu, kotona luettu, vanhemmat kannustavia, fiksuja ja kivoja. Ja ne kirjat päällystetty, jotta LAPSEN olisi mukavampi käydä koulua. W  t- väki kyllä valittaa ja tietää oikeutensa,mutta lapsen eteen ei mitään viitsitä tehdä koska "koulun kuuluu olla ilmaista ja koulun kuuluu hoitaa", kuten toki kaiken muunkin näille vapaamatkustajille. Lapset ihan samasta puusta veistettyjä lähes aina. 

Samaa mieltä. Enkä ymmärrä miten

Eikä kyse ole aina edes rahasta. Mun kaverini on rikas johtaja, ja aina korostaa miten periaatteesta ei maksa mistään ainokaisen lapsensa kouluun liittyvästä, koska koulun täytyy olla ilmaista.

Vierailija
146/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten jos joku ei päällystä, vaikka on saanut kehotuksen?

No sitten ei päällystä.

Jos kirja ei kestä käytössä, niin sitten hän maksaa keväällä tuhoutuneesta kirjasta. Ne kirjat annetaan vain lainaan, eikä niitä ole lupa tuhota.

Se on ihan oma valinta miten toimii ja mistä maksaa.

Vierailija
147/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa edes kontaktimuoviin niin olisi kannattanut jättää ne lapset tekemättä.

Jos ei ole varaa kontaktimuoviin, luuletko hänellä olevan varaa kondomiin?

Vierailija
148/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ostettiin ennen itselle (oppikouluaikaan) ja sen jälkeen koululta sai omat kirjat. 

Kaikkein tyhmin on lukioiden digikirjat. Ei jää mitään, mistä kerrata, jos myöhemmin päättää opiskella jotain uutta alaa. (Itse pyrin 25 vuotiaana teknilliseen yliopistoon ja kertasin lukiokirjojani silloin. Nyt olen DI.)

Koulukirjoja voi ostaa myös omaksi jos haluaa säilyttää kirjat.

Vierailija
149/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päällystän lapsen kaikki kirjat. Onhan ne nyt paljon siistimmät koko vuoden kun ne päällystää 

Vierailija
150/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää pliis näyttäytykö ongelmavanhempina koululle. Siitä kärsii vain lapsi.

T. haluamani lukiopaikka meni tämän vuoksi sivu suun

Lukiopaikka ei ole kirjojen päällystämisestä kiinni.

Vierailija
151/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko kirjojen päällystämättä jättäminen vaikuttaa huolellisuus arvosanaan?

Vierailija
152/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I d i ootti v anhemmat saa tästäkin ongelman. Minun ei tarvitse, minä en periaatteestakaan maksa, en aio. Uhotaan ja kiukutellaan. Ihan sama, älä sitten päällystä. Vaan eipähän sitten kirjat kestä eikä kierrä kuin vuoden tai pari ja sekin raha on muusta pois. Maksavat kuitenkin 25-40€. 

On kyllä tullut huomattua, että aina samoilla oppilailla on puhtaat, siistit, säänmukaiset vaatteet, hiukset siististi, läksyt tehty, kokeisiin luettu, kotona luettu, vanhemmat kannustavia, fiksuja ja kivoja. Ja ne kirjat päällystetty, jotta LAPSEN olisi mukavampi käydä koulua. W  t- väki kyllä valittaa ja tietää oikeutensa,mutta lapsen eteen ei mitään viitsitä tehdä koska "koulun kuuluu olla ilmaista ja koulun kuuluu hoitaa", kuten toki kaiken muunkin näille vapaamatkustajille. Lapset ihan samasta puusta veistettyjä lähes aina. 

Samaa mieltä. Enkä ymmärrä miten

Minulla on niin hirveä aivosumu vaihdevuosista, etten välillä muista omaa nimeänikään, niin miten muistaisin jonkun maitopurkin, kun meillä ei edes juoda maitoa.

Vierailija
153/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, että saat uudet kirjat, joita päällystää. Yleensä ne saadut kirjat ovat vanhoja lähes irtopainoksena olevia käytettyjä kirjoja.

Vierailija
154/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystän kun koululta pyydetään ja sanotaan, että kirjat menevät kiertoon seuraavalle vuosiluokalle.

Lapseni sai tänä vuonna niin kuluneen kirjan yhdestä aineesta (kun ei tietenkään ollut päällystetty), että sitä ei voi enää päällystämisellä pelastaa.

Eli kiitos viime vuotisen oppilaan itsekkäälle vanhemmalle, joka ei jaksanut / muistanut / viitsinyt päällystää. Koska eihän muita ihmisiä voi koskaan ajatella.

Ja kiitos myös sille lapselle, joka ei osannut/halunnut käsitellä kirjaa asiallisesti.

Ja kiitos kunnalle jonka surkea kirjabudjetti ei riitä kirjojen uusimiseen.

Vierailija
155/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käsittääkseni ole pakko, mutta uskoisin, että kirjan päällystäminen korreloi aika hyvin sen kanssa, miten paljon lapsen koulunkäyntiä arvostetaan kotona. Ja kuinka paljon lapsi saa koulutielleen tukea.

On perheitä, jotka muistavat kaikki erikoispäivät, luottavat opettajan ammattitaitoon ja varmistavat joka päivä, että läksyt on tehty. Ja sitten on perheitä, jotka eivät. Luen tämän kirjojen päällystämisen yhdeksi asiaksi, joka ensin mainituilta perheillä onnistuu.

Kontaktimuovi ei maksa paljon mitään eli kyse on lähinnä viitsimisestä.

Nämä ihmiset varmaan paskantavatkin ainoastaan ruusun terälehtiä sinun mielestäsi.

Itse olen näköjään työntänyt rapalan uistimen hanuriisi kun on noin vaikeaa jo perusasioiden kanssa. Varmaan äiti vielä p

Opettelehan ensin edes kirjoittamaan "rapaloidesi" kanssa.

Vierailija
156/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2025 ja kirjoja ei saa valmiiksi päällystettyinä. 

Vierailija
157/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukirjoja voi ostaa myös omaksi jos haluaa säilyttää kirjat.

Suurimman osan kirjoista voi ostaa, mutta oma lapseni oli sitä viimeistä vuosikertaa, joka ei vielä saanut kirjoja ilmaiseksi. Hän suoritti lukion nelivuotisena ja viimeisenä vuonna oli ainakin yhdessä kurssissa suuri ongelma, mistä hän saa opiskelumateriaalin, kun ei ollut oikeutettu ilmaiseen e-kirjaan, eikä sitä e-kirjaa myyty, kun se oli vielä kehitysvaiheessa eli sitä tehtiin samalla, kun toiset jo käyttivät osaa siitä. Oli aikamoista sumplimista, kun ops vaihtui juuri tuossa vaiheessa ja osin kurssien sisältökin. Yhden kurssin kävi väärännumeroisen vanhan kirjan kanssa, mistä löytyi suurin osa kurssin sisällöstä.

Matemaattis-luonnontieteelliset lukion kurssikirjat käyvät kaupaksi "vanhentuneinakin" opsin tai kahdenkin takaa, kun moni ostaa niitä kertaakseen tai parantaakseen taitojaan opiskelemaan päästäkseen. Kaikille pakollisista kursseista ei niinkään, mutta pidemmälle ainetta opiskelleiden kirjoja. Moni kouluhan hankkii vain e-kirja lisenssit lukion ajaksi, joten itselle ei mitään kirjoja jää. Joistakin vanhan opsin kirjoista pyydettiin jopa uuden kirjan hintaa, kun niitä tuona viimeisenä vuonna metsästettiin. 

Vierailija
158/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa opettajat päällystää itse niitä kirjoja, kun ei uusia hankita ja kannet alkavat hajota. Turhaa työtä ja lisähommaa siis vaan opettajille jos ei niitä kotona kukaan päällystä.

Se ei kuulu opettajan työhön. Ohjaajille sen voisi antaa, kun he sen työajallaan tekevät.

Vierailija
159/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusmasilmassa toimii sairasta ja kuvottavaa sakkia. Voisitte oksentaa jos tietäisitte minkälaisia tyyppejä opettaa teidän lapsia. Myös päiväkodissa sama meininki. 

Vierailija
160/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hullu M Mxxxla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä