Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko koulusi päällystämään kirjat - ilmoita vain ykskantaan että ei kuulu sinun kustannettavaksi!!

Vierailija
14.08.2022 |

Koulutus on ilmainen, mitään ei tarvitse maksaa!

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edelleen kielten kielioppikirjat ja pari muuta koulukirjaa kirjanhyllyssä. Siististi muovitettuna. Kirjoitin ylioppilaaksi 1993.

Sama mulla, vuosi oli 1969.

Vierailija
82/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon perhe kirjoitti:

Ei tuo varmaan rahasta ole kiinni vaan vaivasta. Ja nythän saa niitä madonsyömiä kirjoja muutenkin. Ei tuossa muutama vuosi sitten ollur tuollaista vouhotusta. Palattu 80-luvulle.

80-luvulla saatiin ihan kaikki kirjat uutena. Koulusta sai myös vihot, kynät ja kumit.

silloin ei ollut sanna vielä lahjoittanut veromiljardeja ulkomaille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi, mutta olen silti päällystänyt. En joudu konkurssiin kontaktimuovin vuoksi.

Itse aikanaan päällystin kaikki lukion kirjani jotka myöskin oli itse Akateemisesta ostettu mikä helv älämölö tämä Nyt on? 😳

Vierailija
84/167 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa opettajat päällystää itse niitä kirjoja, kun ei uusia hankita ja kannet alkavat hajota. Turhaa työtä ja lisähommaa siis vaan opettajille jos ei niitä kotona kukaan päällystä.

Vierailija
85/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kirjaa ei oltu päällystetty heti ekana päivänä, tästä  annettiin Wilma merkintä. Lasten koulussa ei ole edes yhtä linjaa kirjoista. Osa opettajista haluaa, että kirjat päällystetään, osa sanoo, että ei tarvitse. 

Vierailija
86/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kirjaa ei oltu päällystetty heti ekana päivänä, tästä  annettiin Wilma merkintä. Lasten koulussa ei ole edes yhtä linjaa kirjoista. Osa opettajista haluaa, että kirjat päällystetään, osa sanoo, että ei tarvitse. 

Vanha ketju, mutta osallistunpa minäkin. Mä lopetin niiden kirjojen päällystämisen siihen hetkeen kun ilmoitettiin, että ne kerätään lukuvuoden lopussa pois. Jos kunta haluaa että ne säilyy luokalta toiselle, kunta on hyvä ja järjestää sen päällystämisen ihan omin voimin. Maksan mielummin veroja kuin värkkään niiden muovien kanssa.

Vierailija
87/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta osallistunpa minäkin. Mä lopetin niiden kirjojen päällystämisen siihen hetkeen kun ilmoitettiin, että ne kerätään lukuvuoden lopussa pois. Jos kunta haluaa että ne säilyy luokalta toiselle, kunta on hyvä ja järjestää sen päällystämisen ihan omin voimin. Maksan mielummin veroja kuin värkkään niiden muovien kanssa.

Meille tuli ihan viesti, jossa kehotettiin päällystää kirja. En tiedä, voiko koulu näin toimia... Tosiaan lapsi sai tästä vielä merkinnän. 

Vierailija
88/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua meininkiä: lapseni opettaja sanoi, että kaikki kirjat tulee päällystää. Lapseni sai jonkun todella vanhan kirjan, joka kiertänyt monella oppilaalla. Kyseinen kirja on päällystämätön, risa ja kulunut ja nyt minun pitäisi se päällystää...

Vierailija
89/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että vittuku en osaa päällystää. 

Vierailija
90/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tiedä miten päällystetään?

Vierailija
91/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ihan viesti, jossa kehotettiin päällystää kirja. En tiedä, voiko koulu näin toimia... Tosiaan lapsi sai tästä vielä merkinnän. 

Mitä sillä merkinnällä on väliä? Katsot vaan, että jos tuo on ainoa huolimattomuusmerkintä koko lukuvuonna, huolellisuus on oltava vähintään 8 todistuksessa. Jos on vähemmän, nosta meteli. Ja kylä mä ehkä vastaisin siihen viestiin, että perusopetus on lain mukaan maksutonta ja tästä aiheutuu kuluja. Toki, jos koulu tarjoaa muovit, sittenhän ne lapset voi askarella ne päälliset sielä tunnillakin?

Vierailija
92/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne koulunkäynninohjaajat vois koulussa päällystää?

Vierailija
93/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään osaa päälystää.

Vierailija
94/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kässän tunneilla voi päälystää.

Vierailija
95/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää pliis näyttäytykö ongelmavanhempina koululle. Siitä kärsii vain lapsi.

T. haluamani lukiopaikka meni tämän vuoksi sivu suun

Mitä ihmettä? Ei lukiopaikka nyt vanhemmista sentään riipu.

Vierailija
96/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat päälysyää itse ne koulussa ekoilla tunneilla.

Vierailija
97/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai päällystetään ja käytetään seuraavalle luokalle toisille NÄIN SÄÄSTYY KOULUJEN VERORAHAT  JA YMPÄRISTÖ KUIN kaikilla ei edes ole rahaa itse ostaa KIRJOJA.  Meillä on päätetty että köyhäkin saa opiskella. Sen takia meillä on myös opintotuki ahkerille opiskelijoille ja opiskelija alet jotka on suuremmat kuin eläke alet. Opiskelu on ainoa tie pois köyhyydestä. 

Vierailija
98/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I d i ootti v anhemmat saa tästäkin ongelman. Minun ei tarvitse, minä en periaatteestakaan maksa, en aio. Uhotaan ja kiukutellaan. Ihan sama, älä sitten päällystä. Vaan eipähän sitten kirjat kestä eikä kierrä kuin vuoden tai pari ja sekin raha on muusta pois. Maksavat kuitenkin 25-40€. 

On kyllä tullut huomattua, että aina samoilla oppilailla on puhtaat, siistit, säänmukaiset vaatteet, hiukset siististi, läksyt tehty, kokeisiin luettu, kotona luettu, vanhemmat kannustavia, fiksuja ja kivoja. Ja ne kirjat päällystetty, jotta LAPSEN olisi mukavampi käydä koulua. W  t- väki kyllä valittaa ja tietää oikeutensa,mutta lapsen eteen ei mitään viitsitä tehdä koska "koulun kuuluu olla ilmaista ja koulun kuuluu hoitaa", kuten toki kaiken muunkin näille vapaamatkustajille. Lapset ihan samasta puusta veistettyjä lähes aina. 

Vierailija
99/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon mitään kontakti muovi tarvita voi käyttä vaikka sanomalehtä tai ihan mitää vaan muuta materialia joka taipu niin tehtiin enen kuin oli kontaktimuovia.

Voi hyvää päivää

Vierailija
100/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on nähty kun ulkomaalaistaustaiset on heittänyt ROSKIIN OIKEITA KOULUKIRJOJA !! HÄVETKÄÄ ! Ne maksetaan meidän verovaroin ja kuuluu käyttää seuraaville. Kuin säilyttää myös. Sä kohtelet kirjoja yhtä huonosti kuin toisia ihmisiä.  Sä huolehdit meidän yhteisillä verorahoilla maksettua HYVIN ja pidät ehjänä. Koskee myös kirjaston tavaroita kuin muuta yhteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme