Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko koulusi päällystämään kirjat - ilmoita vain ykskantaan että ei kuulu sinun kustannettavaksi!!

Vierailija
14.08.2022 |

Koulutus on ilmainen, mitään ei tarvitse maksaa!

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen turha muovipläjäys ja luonnon kuormitus, näin sanoin luokanopelle ja pyysin ettei tarvitse päällystää omantunnon syistä. Ope ymmärsi hyvin, en ole sen koommin päällystellyt lasten kirjoja.

Et sitten osaa ajatella muita lapsia ja laajempia vaikutuksia? Jos kirjan kannet päällystää muovilla, kirja kestää siistinä kauemmin, monelle lapselle. Aikamoista säästöä ja ekologisuutta.

Vierailija
122/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina, eli 60-luvulla, oli muotia päällystää kirjoja esim. elokuvajulisteella, Feminan sivuilla tms. Väliin hyllypaperillakin tai ruskealla paperilla. Jos haluaa välttää muovia, onnustuu näin. Kestää hyvin vuodenpäuvät tai helppo uusia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käsittääkseni ole pakko, mutta uskoisin, että kirjan päällystäminen korreloi aika hyvin sen kanssa, miten paljon lapsen koulunkäyntiä arvostetaan kotona. Ja kuinka paljon lapsi saa koulutielleen tukea.

On perheitä, jotka muistavat kaikki erikoispäivät, luottavat opettajan ammattitaitoon ja varmistavat joka päivä, että läksyt on tehty. Ja sitten on perheitä, jotka eivät. Luen tämän kirjojen päällystämisen yhdeksi asiaksi, joka ensin mainituilta perheillä onnistuu.

Kontaktimuovi ei maksa paljon mitään eli kyse on lähinnä viitsimisestä.

Nämä ihmiset varmaan paskantavatkin ainoastaan ruusun terälehtiä sinun mielestäsi.

Itse olen näköjään työntänyt rapalan uistimen hanuriisi kun on noin vaikeaa jo perusasioiden kanssa. Varmaan äiti vielä pyyhkii pyllysikin?

Vierailija
124/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos joku ei päällystä, vaikka on saanut kehotuksen?

Vierailija
125/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Koulutus ei ole ilmaista, vaan yksi suurimpia menoeriä veronmaksajien maksamista veroista. Vain siivelläeläjät ajattelee kuten sinä.

Vierailija
126/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina, eli 60-luvulla, oli muotia päällystää kirjoja esim. elokuvajulisteella, Feminan sivuilla tms. Väliin hyllypaperillakin tai ruskealla paperilla. Jos haluaa välttää muovia, onnustuu näin. Kestää hyvin vuodenpäuvät tai helppo uusia

Niin, muistan kun itse olin ala-asteella, sai vaikka kiiltävää vihreää kontaktimuovia. Olisihan se hyvä, jos ajateltais myös ympäristöä , mutta meidän koulusta tuli linjaus "kirjan päällystetään läpinäkyvällä kontaktimuovilla" ... Eli tätä ei saa edes valita, millä päällystää 

Vierailija
127/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope kertoi että siitä tunnistaa kunnollisen perheen että kirjat päälystetään

Minä olen itse ollut kymmenen vuotta luokanopettaja ja oma lapsi menee yläkouluun. Kertaakaan en missään tilanteessa ole päällystänyt tai päällystyttänyt yhtään mitään. Saa toki tehdä mutta ei ole pakko. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota, onko jonkun lapsen kirjat päällystetty vai ei. Kierrätettävät kirjat päällystää koulu, omiksi tuleville tehkööt jokainen parhaaksi katsomallaan tavalla.

Opettajisskin on monenlaisia. Joku ajattelee omaa napaa, joku koko koulun ja yhteiskunnan hyvää. Kirjan päällystöminen kotona on ekoteko ja osoitus siitä, että vanhemmat arvostavat koulua ja koulutusta.

Vierailija
128/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I d i ootti v anhemmat saa tästäkin ongelman. Minun ei tarvitse, minä en periaatteestakaan maksa, en aio. Uhotaan ja kiukutellaan. Ihan sama, älä sitten päällystä. Vaan eipähän sitten kirjat kestä eikä kierrä kuin vuoden tai pari ja sekin raha on muusta pois. Maksavat kuitenkin 25-40€. 

On kyllä tullut huomattua, että aina samoilla oppilailla on puhtaat, siistit, säänmukaiset vaatteet, hiukset siististi, läksyt tehty, kokeisiin luettu, kotona luettu, vanhemmat kannustavia, fiksuja ja kivoja. Ja ne kirjat päällystetty, jotta LAPSEN olisi mukavampi käydä koulua. W  t- väki kyllä valittaa ja tietää oikeutensa,mutta lapsen eteen ei mitään viitsitä tehdä koska "koulun kuuluu olla ilmaista ja koulun kuuluu hoitaa", kuten toki kaiken muunkin näille vapaamatkustajille. Lapset ihan samasta puusta veistettyjä lähes aina. 

Samaa mieltä. Enkä ymmärrä miten kaikki voi olla vaikeaa. Sama meuhkaaminen on kun pitäisi olla lenkkarit, pyydetään tyhjää maitopurkkia, luistimet, uimavarusteet, on naamiaiset, pikkujoulunyyttärit jne. Miksi näillä edes on lapsia jos ei mitään kyetä heille antamaan?! 

Vierailija
129/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista tehdään vain hankalia. Miksi meidän koulu ei ota yhtä linjaa asian kanssa. Toisen ope haluaa, että päällystetään, toinen sanoo, että ei ole pakko, ja ymmärtää, että perheillä on muutakin tekemistä. 

Vierailija
130/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse ollut kymmenen vuotta luokanopettaja ja oma lapsi menee yläkouluun. Kertaakaan en missään tilanteessa ole päällystänyt tai päällystyttänyt yhtään mitään. Saa toki tehdä mutta ei ole pakko. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota, onko jonkun lapsen kirjat päällystetty vai ei. Kierrätettävät kirjat päällystää koulu, omiksi tuleville tehkööt jokainen parhaaksi katsomallaan tavalla.

Tyypillen raha tulee seinästä -opettaja. Ei ihme että Suomen talous sukeltaa.

Vierailija
131/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajisskin on monenlaisia. Joku ajattelee omaa napaa, joku koko koulun ja yhteiskunnan hyvää. Kirjan päällystöminen kotona on ekoteko ja osoitus siitä, että vanhemmat arvostavat koulua ja koulutusta.

Liimaa sisältävä muovi ekoteko?

Vierailija
132/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällystäminen ei kuulu meille joten...

Vierailija
133/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi päällystämään mutta silti päällystetään kaikki kirjat molemmille lapsille. Pysyvät paljon parempina kun päällystää. Ei ole kova homma

Vierailija
134/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia vanhempia jotka valittaa tällaisista päivän selvistä asioista. Tottakai se kirja päällystetään. Minä ihan jopa tykkään siitä. Yhdessä katsotaan, että onko kaikki repussa, onko siistit vaatteet. Ja moni tuttuni ajattelee "kyllä koululaisen täytyy itse huolehtia". Koululainen tarvitsee myös vanhemman tukea. 

Vierailija
135/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä päällystetään kirjat , mutta en ymmärrä miksi siitä annettiin Wilma merkintä, että heti koulun alettua ei oltu kirjaa päällystetty 

Vierailija
136/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä päällystetään kirjat , mutta en ymmärrä miksi siitä annettiin Wilma merkintä, että heti koulun alettua ei oltu kirjaa päällystetty 

Tekisin kantelun siitä.

Vierailija
137/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kantelun siitä.

Kenelle?

Vierailija
138/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovitasku ajaa saman asian 

Vierailija
139/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan ihan kiltisti päällystettiin kirjat.

Vierailija
140/167 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen päällystänyt koulukirjat. Onhan se kivempi lapsellekin että kirjat pysyvät siistinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä