Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoren kotiin on hommattava kaikki mummon mieleen, koska mummo haluaa maksaa

Vierailija
13.08.2022 |

Tilanne on siis se, että tytär pääsi opiskelemaan eri paikkakunnalle ja nyt on sitten jotain hankintoja opiskelijakämppään tehtävä.

Hyvän ja himoitun opiskelupaikan johdosta äitini ilmoitti, että hän haluaa ostaa lapsenlapselleen tavaroita ja huonekaluja. Tyttö otti tietysti iloisena tiedon vastaan, sillä nuorella ei itsellään liikaa rahaa ole ja mummo on kerryttänyt omaisuutta kohtuullisesti.

Kun sitten tuli sängyn, ruokapöydän, sohvan ja kodinkoneiden ostamisen aika ja lähdimme kiertelemään kauppoja, ei tytön mieltymyksillä tai toiveilla ollut mitään merkitystä. Mummo päättää, koska mummo maksaa. Nuoren toiveet ja mieltymykset olivat pääsääntöisesti edullisempia, jotta rahasta ei ole kyse. Kyse on siitä, että mummon täytyy saada päättää koska mummo maksaa. Esimerkiksi sänkyyn mummo oli valmis laittamaan rahaa pari tonnia ja hän olikin jo valmiiksi katsonut omasta mielestään sopivan. Tyttö kuitenkin kertoi että häntä miellyttää toisenlainen sänky, mutta mummo jankkaa ja jankkaa että miksi hänen valitsemansa sänky olisi parempi.
Mikrossa mummo haluaa vain tiettyä merkkiä, joka maksaa, ja nuoren toiveilla ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Sama imurissa. Imuri pitää olla iso, monen sadan Miele. Tytär miettii pientä asuntoa ja on kallistumassa varsi-imuriin, säilytystilan puutteen ja käyttömahdollisuuksien vuoksi. Mummolle tämä on punainen vaste, sillä hän ei voi sietää varsi-imureita. Hän haluaa ostaa perinteisen.
Olemme muutaman kerran nyt käyneet yhdessä kiertämässä kauppoja ja käytännössä mitään ei olla saatu ostettua mummon laskuun, koska mummo ei hyväksy nuoren valintaa.
Nuori on itse käynyt ostamassa myöhemmin haluamansa tuotteen tai minä olen maksanut sen mikä on tyttären mielestä paras.
Mummo uhriutuu nyt että tytär on vaikea, eikä osaa päättää mitä haluaa ( kun ei halua juuri sitä mitä mummo haluaa ostaa).
Olemmekin jättäneet jo mummon kokonaan pois näiltä ostosreissuilta. Sohvan olen luvannut maksaa, mutta nuori saa sen vasta myöhemmin syksyllä, eikä se ehdi siis muuttokuormaan. Mummo olisi ostanut yksiöön ison kalliin sohvan ( minkä olisi itselleenkin kelpuuttanut) , mutta koska tytär koki sen liian suureksi ja epäkäytännölliseksi opiskelijakämppään, mummo ei sitten osta mitään.

Miksi lahjanostajan täytyy saada päättää saajan puolesta aivan kaikki?
Onko tämä joku 40 -luvulla syntyneiden ominaisuus vai mitä?

Kommentit (1420)

Vierailija
1081/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme höpinää kirjoitti:

Tuo on kyllä huippua, tilisiirrosta vero !!!! 😂

Juu, mamma samaa tasoa kuin ap. Vai vero! :D

Vierailija
1082/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen mihin opiskelija tarvitsee sänkyä? Jättääkö hän oman huoneensa kalusteet mausoleumiksi lapsuudenkotiin?

Meillä ainakin oli niin surkea ja aikansa elänyt sänky nuorella kotona asuessaan, ettei sitä olisi toimittanut todellakaan lähteä raahaamaan muualle kuin kaatopaikalle.

Meillä on lapsilla ihan tolkut mäntyiset sängyt, hankittu, kun he olivat alle kouluikäisiä. Pitäähän heidän jossain nukkua, kun kuitenkin välillä kotona käyvät. Opiskelemaan lähtiessä kumpikin halusi runkopatjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma on tyhmempi kuin mummo.

Ei varmaan ole koskaan laittanut rahaa tilille, vaan luulee että aina käydään kivijalkakaupassa ja maksetaan seteleillä.

Näkee, ettei tiedä tästä päivästä mitään.

Vierailija
1084/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi mahoton! kirjoitti:

Ei varmaan ole koskaan laittanut rahaa tilille, vaan luulee että aina käydään kivijalkakaupassa ja maksetaan seteleillä.

Jos maksaa nuoren kuluja, tarvikkeita jne ei ole mitään rajaa.

Koskaan ei kannata laittaa rahaa tilille.

Vierailija
1085/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi mahoton! kirjoitti:

Jos maksaa nuoren kuluja, tarvikkeita jne ei ole mitään rajaa.

Koskaan ei kannata laittaa rahaa tilille.

Verovapaasti saa laittaa 4999 euroa joka kolmas vuosi. Aika hyvä summa tuokin on.

Vierailija
1086/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, äiti ja lapsenlapsi siis pettyivät, koska mummo ei vain laittanut 10 000 euroa tilille rahaa ostoksiin ja sen jälkeen mummosta ei olisi kuulunut mitään. Tämä olisi ollut ilmeisesti se oikea ja toivottava tapa toimia mummolle. Sinun ilmainen raha kelpaa, mutta pysy erossa minun elämästäni, äläkä ota yhteyttä.

Vierailija
1087/1420 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maksaa mieluummin toiselle 200 euron tavaran, jota toinen ei halua, kuin antaisi 100 euroa, että hän saisi hankittua jotain itselle mieleistä ja tarpeellista.

Vierailija
1088/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku maksaa mieluummin toiselle 200 euron tavaran, jota toinen ei halua, kuin antaisi 100 euroa, että hän saisi hankittua jotain itselle mieleistä ja tarpeellista.

Joku haluaa mieluummin haukkua selän takana kuin olla mukana iloisesti nuoren kanssa kasvotusten.

Hankala on muuten juuri se adjektiivi, jota narsistit aina käyttävät, jos ovat tyytymättömiä johonkuhun. Just saying.

Vierailija
1089/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haluaa mieluummin haukkua selän takana kuin olla mukana iloisesti nuoren kanssa kasvotusten.

Hankala on muuten juuri se adjektiivi, jota narsistit aina käyttävät, jos ovat tyytymättömiä johonkuhun. Just saying.

Narsisti juttu varmaan totta, vaikka itse tuntemani tapaus puhuu esim. "pirullisista ämmistä". Narsisti on itse hankala, ja hän pitää hankalina kaikkia niitä, jotka eivät alistu hänen ohjailtavikseen.

Vierailija
1090/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti juttu varmaan totta, vaikka itse tuntemani tapaus puhuu esim. "pirullisista ämmistä". Narsisti on itse hankala, ja hän pitää hankalina kaikkia niitä, jotka eivät alistu hänen ohjailtavikseen.

Minä olen narsistin tytär ja kuulemma ollut vauvasta asti hankala. Kun hain lähestymiskieltoa, se sana joka häneltä oikeudessa toistui useimmin oli juurikin hankala.

Vierailija
1091/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen narsistin tytär ja kuulemma ollut vauvasta asti hankala. Kun hain lähestymiskieltoa, se sana joka häneltä oikeudessa toistui useimmin oli juurikin hankala.

Minäkin olin kuulemma hankala vauva!

Oman lapseni kanssa tämä hankaluus sitten selvisikin. Pikkuvauvani oli isoäitinsä sylissä ja vauvalle tuli nälkä. Sanoin tästä isoäidille ja sen sijaan, että hän olisi antanut vauvan minulle syömään, alkoi hän tarjota vauvalle lelua. Sanoin uudestaan, vauvaa alettiin halailla ja hyssytellä.

Eiköhän omatkin tarpeeni ole sivuutettu tuolla johdonmukaisuudella ja tullut se vaikutelma, että lapsi se vaan karjuu kunnes saa tahtonsa läpi. 😥

Vierailija
1092/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa tyttären tehdä niin, kuin itse haluaa, koska kukaan ei opi mitään kuin omasta kokemuksestaan. Vuoden kuluttua, kun niskaan koskee ja päätä särkee huonosti nukutun yön jälkeen, hän ehkä ymmärtää ero laadukkaan vuoteen ja halvemman version välillä. 

Sama koskee imuria. Kun akku on loppu ja pitäisi ostaa kahden vuoden kuluttua uusi varsi-imuri ja sitten taas parin vuoden kuluttua jne. niin saattaa alkaa havaita eroa tässäkin. 

Mummo tuntuu olevan laatutietoinen ja varmaan jo melko ihmeissään, kun mikään ei kelpaa. Mummoparka, toivottavasti hän keksii rahoille parempaa käyttöä sijoittamalla omaan mukavuuteensa. Tsemppiä mummolle!

Vierailija
1093/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa tyttären tehdä niin, kuin itse haluaa, koska kukaan ei opi mitään kuin omasta kokemuksestaan. Vuoden kuluttua, kun niskaan koskee ja päätä särkee huonosti nukutun yön jälkeen, hän ehkä ymmärtää ero laadukkaan vuoteen ja halvemman version välillä. 

Sama koskee imuria. Kun akku on loppu ja pitäisi ostaa kahden vuoden kuluttua uusi varsi-imuri ja sitten taas parin vuoden kuluttua jne. niin saattaa alkaa havaita eroa tässäkin. 

Mummo tuntuu olevan laatutietoinen ja varmaan jo melko ihmeissään, kun mikään ei kelpaa. Mummoparka, toivottavasti hän keksii rahoille parempaa käyttöä sijoittamalla omaan mukavuuteensa. Tsemppiä mummolle!

Juujuu, helle pehmittänyt sun provosi! Vielä normaaliakin typerämpiä.

Vierailija
1094/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on narsisti. On vähän väliä riidoissa kaikkien kanssa, mutta aina ja joka ikinen kerta vika on siinä toisessa. Hän on vain väärin ymmärretty uhri, joka vain hyvää hyvyyttään, ja toinen on hankala. Anopin puheessa toistuu myös sana totella. Ja aina se on anoppi itse, jota tulee totella.

Eihän tuohon ole ollut muuta ratkaisua kuin välien katkaisu. Sitäkin anoppi selittää kaikille kyynelsilmin, kuinka _hankalan_ miniän poika hänelle toi.

Mitään ei voi keskustella, kun ensin narsku uhriutuu, sitten kääntää asian ihan nurinpäin.

Tässä moni on ehdotellut,että ottaa ne huonekalut vastaan ja myy. Joo. Sitten kun narsisti huomaa että hänen aarteensa on pistetty kiertoon, niin siitä saa kuulla vuosia, myös lokakampanja legendaaristen "mikään ei kelpaa" kommenttien kanssa. Jos mukisematta kiittää, niin se on signaali narsistille siitä, että olet kynnysmatto ja voit jatkossakin ottaa vastaan kaiken, halusit tai et.

Narsistin kanssa ei voi voittaa. Mutta etäisyyttä voi ottaa.

Vierailija
1095/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole nukkunut millään kahden tonnin sängyssä, silti herään aamuisin kivuttomana. Melkoinen temppu 45-vuotiaalta!

Vierailija
1096/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt haetaan kovasti isoihin kaupunkeihin  väestönsuojelun suunnittelijoita. Ensi vuonna rytisee joten jos paha narskumummo ostaa Hästensin ja Mielen  niin ei niistä kauaa tarvitse kärsiä. Kohta alkaa taivaalta tulemaan tavaraa.

Eihän kukaan ole mummoa kieltänyt shopoaamasta. Ostakoon vaikka sata hästensin sänkyä. Tyttärentyttären asuntoon ei niitä kuitenkaan saa väkisin viedä.

Vierailija
1097/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, äiti ja lapsenlapsi siis pettyivät, koska mummo ei vain laittanut 10 000 euroa tilille rahaa ostoksiin ja sen jälkeen mummosta ei olisi kuulunut mitään. Tämä olisi ollut ilmeisesti se oikea ja toivottava tapa toimia mummolle. Sinun ilmainen raha kelpaa, mutta pysy erossa minun elämästäni, äläkä ota yhteyttä.

Jos mummo aidosti halusi auttaa, niin miksi eivät katsoneet yhdessä sopivia huonekaluja? Joko käyneet kaupassa tai sit netistä? Sänky kyllä kannattaa koemaata ennen ostopäätöstä.

Vierailija
1098/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on narsisti. On vähän väliä riidoissa kaikkien kanssa, mutta aina ja joka ikinen kerta vika on siinä toisessa. Hän on vain väärin ymmärretty uhri, joka vain hyvää hyvyyttään, ja toinen on hankala. Anopin puheessa toistuu myös sana totella. Ja aina se on anoppi itse, jota tulee totella.

Eihän tuohon ole ollut muuta ratkaisua kuin välien katkaisu. Sitäkin anoppi selittää kaikille kyynelsilmin, kuinka _hankalan_ miniän poika hänelle toi.

Mitään ei voi keskustella, kun ensin narsku uhriutuu, sitten kääntää asian ihan nurinpäin.

Tässä moni on ehdotellut,että ottaa ne huonekalut vastaan ja myy. Joo. Sitten kun narsisti huomaa että hänen aarteensa on pistetty kiertoon, niin siitä saa kuulla vuosia, myös lokakampanja legendaaristen "mikään ei kelpaa" kommenttien kanssa. Jos mukisematta kiittää, niin se on signaali narsistille siitä, että olet kynnysmatto ja voit jatkossakin ottaa vastaan kaiken, halusit tai et.

Sitäpaitsi se myyminenkään ei ole mitään yksinkertaista. Tässäkin tapauksessa ne romut jäisi ap:n kotiin tukkeeksi ja riesaksi ja hän saisi pitkin syksyä ahertaa niiden kanssa jos tuurilla vaikka saisikin myytyä.

Vierailija
1099/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi se myyminenkään ei ole mitään yksinkertaista. Tässäkin tapauksessa ne romut jäisi ap:n kotiin tukkeeksi ja riesaksi ja hän saisi pitkin syksyä ahertaa niiden kanssa jos tuurilla vaikka saisikin myytyä.

Huonekalujen myyminen on todella työlästä. Kaupaksi menee vain tietynlaiset trendituotteet, sekä yllättävää kyllä, Ikea.

Vierailija
1100/1420 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä, että mummon antaa ostaa ja sitten on kaikki hyvin ja tyytyväisiä. Tuollainen mummo ei tule olemaan tyytyväinen mihinkään, hänelle pitäisi olla sitten nöyrän kiitollinen lopun ikää. Ei pidä lähteä tuollaiseen kontrollointikuvioon ollenkaan mukaan. Mieluummin sitten muutamalla kympillä tori.fi, ja sitten kesätöistä hankkii parempaa yksi kerrallaan.