Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yh-äiti löytää vielä parisuhteen ja perheen

Vierailija
12.08.2022 |

Olen pienen lapsen äiti. Mies ei sitten halunnutkaan enempää lapsia tai muutenkaan elää perhe-elämää vaikka oli antanut ymmärtää muuta. Itse olen aina haaveillut useammasta lapsesta ja miehelle kyllä kerroin siitä avoimesti ja oli olevinaan hommassa mukana, ja vetikin sitten maton jalkojen alta.

Voinko vielä löytää jonkun miehen, joka haluaisi elää tavallista perhe-elämää?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Itselleni toisen miehen lapset ovat ehdoton ei.

Vierailija
82/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaikilla ihmsillä on perhe, harvoin sitä pitää mistään aikuisena "löytää".

Kai sinullakin on jo nyt perhe. Miksi joku tuntematon mies olisi perhettäsi?

No ei ole. Alkoholisoitunut äiti eikä muuta. Ei isovanhempia, ei sisaruksia.

AP

No onhan sulla perhe! Mikä se lapsi sulle on, jos ei perhettä? Vai oletko yh-äiti ilman lasta?

ei se ole perhe. voi ehkä sanoa, että yh:lla on perhettä (siis osa perhettä).

kissat, koirat ja hevoset eivät ole perheenjäseniä!!!!!!!!!!

Lapsi on perheenjäsen!!!!!!!! Vai sanotko sinä omalle lapsellesi, että "äiti haluaa perheen, koska sinä et ole minun perheeni".

Ei sairas ja itsekäs ihminen ansaitse yhtään enempää lapsia. Ymmärrän täysin, ettei mies halunnut enää jäädä kattelemaan sua.

lapsi on osa perhettä, ei koko perhe

Mikä sitten on "koko perhe"? Ja missä tällainen "koko perhe" on määritelty?

2 vanhempaa ja 1-5 lasta. jos lapsilauma on suurempi, niin sitten perhettä kutsutaan suurperheeksi. parempi nimitys kuitenkin ehkä olisi lapsitehdas tai kakarakenneli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh on "periytyvää". tai oikeammin opittua. yh "perheissä" kasvaneet lapset oppivat jättämään puolison, kun vähän kyllästyttää.

jos haluaa pysyvän ja turvallisen parisuhteen, kannattaa tarkastaa, millaisissa olosuhteissa puolisoehdokas on lapsuutensa kasvanut. yh olosuhteissa kasvaneet lapset ovat aikuisina yhtä epäluotettavia kuin se malli, jonka ovat kotoaan saaneet. yh ei ole puolisoainesta. mihinkään paria vuotta pidempään sitoutumiseen yh:n kasvatti ei kykene.

Ei välttämättä. Voi olla myös toisin päin: taustalla todella tiivis ydinperhe, joka ei eroa millään. Minulla on ollut liiankin rakastavat vanhemmat, siksi minua ei yhtään pelottanut yksinhuoltajuus.

Vierailija
84/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi hyvä yh-kaveri ja sille tuntuisi olevan miehiä jonoksi asti. Harmi vaan se tuntuu aina valitsevan niistä jonkun ei-kunnollisen ääliön joka kohtelee huonosti, kai se johtuu hänen hankalasta lapsuudestaan... Kunnolliset ei vaan jotenkin sytytä? Mutta joka tapauksessa näyttäisi niitä miehiä riittävän joita ei toisen lapset haittaa.

Tunnen samanlaisen. Milloin on prätkämiestä ja milloin juoppoja puistomiehiä kierrossa, vaikka olis useampikin hyvä mies ympärillä kosiskelemassa. Kysyin kerran asiasta niin sanoi että sydän haluaa eriasiaa kun järki. Kaikki omalla tavallaan :)

Vierailija
85/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi hyvä yh-kaveri ja sille tuntuisi olevan miehiä jonoksi asti. Harmi vaan se tuntuu aina valitsevan niistä jonkun ei-kunnollisen ääliön joka kohtelee huonosti, kai se johtuu hänen hankalasta lapsuudestaan... Kunnolliset ei vaan jotenkin sytytä? Mutta joka tapauksessa näyttäisi niitä miehiä riittävän joita ei toisen lapset haittaa.

Tunnen samanlaisen. Milloin on prätkämiestä ja milloin juoppoja puistomiehiä kierrossa, vaikka olis useampikin hyvä mies ympärillä kosiskelemassa. Kysyin kerran asiasta niin sanoi että sydän haluaa eriasiaa kun järki. Kaikki omalla tavallaan :)

Ja niiden lasten kärsimisestäkään ei ilmeisesti tarvitse välittää paskaakaan, kun "sydän haluaa eri asiaa kuin järki"....

Vierailija
86/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi löytää. Löysin minäkin ja mies vieläpä paljon nuorempi.

Kateelliset alapeukuttaa.

Kaikki tietää sut trolliksi

Olen trolli kun mulla on nuorempi mies? Asia selvä.

Olet trolli, mutta ei sulla nuorempaa miestä ole.

No miten niin ei ole. Kuka se tuo mies sitten täällä talossa on?

Vierailija
87/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mä löysin miehen.

Vierailija
88/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yh on "periytyvää". tai oikeammin opittua. yh "perheissä" kasvaneet lapset oppivat jättämään puolison, kun vähän kyllästyttää.

jos haluaa pysyvän ja turvallisen parisuhteen, kannattaa tarkastaa, millaisissa olosuhteissa puolisoehdokas on lapsuutensa kasvanut. yh olosuhteissa kasvaneet lapset ovat aikuisina yhtä epäluotettavia kuin se malli, jonka ovat kotoaan saaneet. yh ei ole puolisoainesta. mihinkään paria vuotta pidempään sitoutumiseen yh:n kasvatti ei kykene.

Mä olen meidän suvun ensimmäinen eronnut ja yh ehdin olemaan 3v.

Onneksi lapseni ehtivät saamaan nykyiseltä mieheltäni rakastavan ja arvostavan miehen mallin!

Poikani on ollut vaimonsa kanssa yhdessä 23 vuotta eikä varmaan eroa ihan heti. Tyttäret vähemmän aikaa mutta onnellisissa parisuhteissa hekin

Ei pidä yleistää!

Vierailija
89/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se puoliso on kuollut? Silloinkaan yh ei ole puolisoainesta?

Vierailija
90/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä on aina selitys nro 1. todellisuudessa yh leskien osuus on olemattoman pieni. niin pieni, että se voidaan jättää huomiotta yleistäessä, että yh ei ole puolisoainesta

Vierailija
91/119 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ehkä on, ehkä ei. en ottaisi riskiä. sehän on voinut vaikka tappaa puolisonsa, joten harkitsisin kahdesti ennen sellaisen kanssa seurustelua. ja onhan silläkin toisen miehen lapset, joiden elättäjäksi kukaan uusi mies ei halua.

Vierailija
92/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa naurattaa ikisinkku-incelit kouhkaamassa suu vaahdossa vauvapalstalla, kuinka heille yh kelpaa korkeintaan kassien tyhjennykseen. Oikeassa elämässä kun se ikisinkku-incel on, no, ikisinkku-incel myös jatkossa ja se yh saa halutessaan vaikka uuden kumppanin, siitä seksistä puhumattakaan. Kun on kerran kelvannut, kelpaa jatkossakin. Niin se vain menee ja esimerkkejä löytyy.

Vierailija
93/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaikilla ihmsillä on perhe, harvoin sitä pitää mistään aikuisena "löytää".

Kai sinullakin on jo nyt perhe. Miksi joku tuntematon mies olisi perhettäsi?

No ei ole. Alkoholisoitunut äiti eikä muuta. Ei isovanhempia, ei sisaruksia.

AP

No onhan sulla perhe! Mikä se lapsi sulle on, jos ei perhettä? Vai oletko yh-äiti ilman lasta?

ei se ole perhe. voi ehkä sanoa, että yh:lla on perhettä (siis osa perhettä).

kissat, koirat ja hevoset eivät ole perheenjäseniä!!!!!!!!!!

Lapsi on perheenjäsen!!!!!!!! Vai sanotko sinä omalle lapsellesi, että "äiti haluaa perheen, koska sinä et ole minun perheeni".

Ei sairas ja itsekäs ihminen ansaitse yhtään enempää lapsia. Ymmärrän täysin, ettei mies halunnut enää jäädä kattelemaan sua.

lapsi on osa perhettä, ei koko perhe

Koirasta seuraava. Kai sulla koiria on?

Vierailija
94/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa naurattaa ikisinkku-incelit kouhkaamassa suu vaahdossa vauvapalstalla, kuinka heille yh kelpaa korkeintaan kassien tyhjennykseen. Oikeassa elämässä kun se ikisinkku-incel on, no, ikisinkku-incel myös jatkossa ja se yh saa halutessaan vaikka uuden kumppanin, siitä seksistä puhumattakaan. Kun on kerran kelvannut, kelpaa jatkossakin. Niin se vain menee ja esimerkkejä löytyy.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Mites oma deittielämä sujuu 🤭

Kiitos, nyt kun kysyit niin varsinaisesti deittielämää ei ole kun olen ollut uudessa parisuhteessa seitsemän vuotta. Parisuhde-elämä sujuu erinomaisesti. Kuten totesin, esimerkkejä löytyy :)

Vierailija
95/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut ainakin nykyisin huolitaan vain ja ainoastaan yhden illan hyviksi... Todella mukavaa huomata, että joillain onnistuu parisuhdekin.

Minulla on kolme poikaa kaikilla eri isä. Tuntuu, ettei vain löydy sitä oikeaa. Parilla kaverilla sama tilanne, ettei vakituista miestä ole viidessä vuodessa löytynyt. Epätoivo iskee...

Vierailija
96/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on...

Vierailija
97/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typeriä vastauksia. Tietysti yh voi löytää parisuhteen.

Vierailija
98/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhan lapset no no monelle, mut yrittäähän aina saa.

Vierailija
99/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin yh-äitiä jotka ovat solmineet parisuhteen, naimisissa ja lapsiakin on tullut lisää.

Itsekin olin kahden yh kun tapasin tulevan mieheni, vaikka siinä vaiheessa en missään tapauksessa edes ajatellut että hänestä tulisi puolisoani.

Hän jahtasi minua erittäin kiusallisesti, siis minä kiusaannuin koska en ollut tippaakaan orientoitunut minkäänlaiseen parisuhteeseen, Pikkuhiljaa annoin periksi hieman ja aloimme tapailla, aivan kevyesti ensin. Käytiin kahvilla yhdessä ja kävelyllä ja noin, kotiini en häntä päästänyt enkä mennyt hänen kotiinsa. Kaiken piti olla vain kevyttä kaveruutta ja tapailua silloin tällöin.

Siinä sitten tutustuttiin vähitellen ja suhde alkoi syvetä. Lapseni olivat hänelle täysin ok, ja hän alkoi puhua yhteenmenosta. Siinä epäröin tosi paljon koska kynnys siihen että lapsiani sekoittaisin johonkin parisuhdedraamaan ja sotkuihin ei todellakaan houkuttanut.

Lopulta hän kosi ihan vanhanaikaisesti. Oli ostanut sormuksenkin ja pyysi vaimokseen. Siitä se sitten lähti ja kestänyt 14 vuotta. Yhteisiä lapsia ei ole ja sen tein heti selväksi että lisää lapsia en halua. 

Paras ystävättäreni erosi meille lähipiirille täytenä yllätyksenä muutama vuosi sitten. Kuvittelimme aina että heillä olisi ollut harmoninen hyvä suhde, mutta paljastui asioita. Hän jäi myös kahden yh:ksi, eli jonkin aikaa lasten kanssa yksin kunnes tapasi miehen jonka kanssa nyt naimisissa ja yksi yhteinen lapsikin syntyi.

Näitä riittää työkavereissa ja tutuissa sekä naapureissa, ei mitään ihmeellistä nykyaikana.

Terveen tunne-elämän omaava tasapainoinen tervepäinen ihminen useimmiten löytää saman laisen kumppanin kun ei sorru mihin ja kehen tahansa.  

Vierailija
100/119 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVAN VARMASTI KUTEN YKSINHUOLTAJA ISÄT.