Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subwayn tilausperiaate on aivan järjetön ja sitä voisi verrata ihan suoraan kauppaan, jossa

Vierailija
12.08.2022 |

olisi pitkä tiski ja joka ikinen ruokatavara pitäisi pyytää erikseen myyjältä, joka aina kävisi läpi myös valikoimalitanian. Eli kun pyydät jogurtin, käytäisiin läpi kaikki maku, koko ja valmistajavaihtoehdot.

Kukahan tuonkin on keksinyt :o

Kommentit (320)

Vierailija
141/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvä systeemi, että saa valita kaikki itse.

Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy. 

Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote. 

Kukaan ei kyllä PAKOTA menemään sinne Subwayhin jos ei konsepti innosta.

Nimenomaan. En minäkään kasvissyöjänä mene lihakauppaan ja sitten valita, että miksei täällä myydä tofua.

Aivan. Ja minä joskus nälkäisenä reissussa olen ollut pakotettu menemään Subwayhin koska se on ollut ainut paikka lähistöllä, josta on saanut täytettyjä sämpylöitä, jollaisen sillä hetkellä haluan. Jos haluaisin vaikkapa pizzan, en tietenkään menisi Subwayhyn. Vituttaa vaan että sieltä ei sitten saa mitään ilman nöyryytystä ja hikoilua.

Vierailija
142/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noinhan siellä kaupassa tehdään, ihan vaan itsepalveluna.

Ja nyt pääsitkin heti hyvin asian ytimeen: miksei myös Subwayssä toimita itsepalveluna, kun se on ainoa konsti saada homma toimimaan asiointi kaupassakin?

AP

Pitääkö vääntää rautalangasta! Saat tasan tarkkaan kaiken sinne leivän väliin mitä ITSE valitset. Joku muu sen täyttää.

Ei sinne voi päästää kaikenmaailman RapaRipoja sörkkimään niitä altaita. Mieti nyt korona-aikaa...Nojoo, kai sä menisit ja yskisitkin niihin lootiin!

Joo, mee vaan veijoessolle ostamaan se muovikuorikinkkusempalo itsepalveluhyllystä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas ilkeilijät huutelee. Kurjaa. Itse koen myös muutaman kerran Subissa käyneenä että tilaaminen on törkeän vaikeaa. En tiedä mitä heillä kaikissa kipoissaon, en tiedä mitä kastikkeita tai majoneeseja löytyy. En tiedä millainen mikäkin leipä on, kova vai pehmeä jne. Inhottava ja nöyryyttävä konsepti kaiken kaikkiaan. Tämän vuoksi en mene ikinä Subwaylle enää. Ymmärtäisin jos olisi buffetpöytä. Saisi itse rakentaa leipänsä. Myyjien nuiva ja alentuva asenne ei auta kyllä ihmistä yhtään ostotilanteessa.

Tässäkin ketjussa on moneen kertaan todettu, että vaihtoehdot löytyvät ihan sieltä Subway ravintolasta ja asiaa voi aina kysyä myyjältä.

"Mikä tuo vihreä ja pyöreä viipale on?"

- Se on suolakurkku, laitetaanko sinun leipääsi?

Vierailija
144/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Subissa pitäisi olla samanlaiset tilausautomaatit kuin esim. Mäkkärissä. Olisi tosi helppo valita ruudulta halutut täytteet eikä tarvitsisi puhua myyjän kanssa. Itselle introverttina nuo Mäkkärin tilauslaitteet on ihan huiput.

Muistetaan kuitenkin, ettei introversio aiheuta haluttomuutta puhua asiakaspalvelijan kanssa. Kyllä siinä on kyse ujoudesta, estoisuudesta, sosiaalisen tilanteen pelosta tai jostain muusta. Ja elämäsi helpottuisi valtaasti, kun työskentelisit päästäksesi eroon siitä. Ei tarvitsisi luopua asioiden tekemisestä vain siksi, että niissä joutuu puhumaan.

Vierailija
145/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy. 

Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote. 

Se komponenttien kasaaminen on vähän niin kuin se Subwayn konsepti.

Okei, mutta olisi hyvä, jos lisäksi olisi jonkun ammattikokin suunnittelemia valmiita annoksia, jossa maut olisi toisiinsa sopivia.

Toi on pikaruokaketju jossa myydään täytettyjä leipiä, ei gourmet-ravintola. Idea kun edelleen on että asiakas saa itse valita ne itselleen sopivat maut. Jokainen nyt tietää tai voi ainakin kuvitella miltä mikäkin maistuu ja valitsee sitten mieleisensä. Ei siihen mitään ammattikokkia tarvita ja niillä ammattilaisillakin on omat makumieltymyksensä.

Ja kun kyseessä on muutaman euron leipä niin ei siitä nyt voi odottaakaan mitään kulinaarista elämystä ja täydellistä makuharmoniaa.

Vierailija
146/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sulle on liian vaativaa sanoa "kokonainen kana-teriyaki täysjyväleivällä, kaikki vihannekset ja mausteet"?

Miksi sanoisin niin, kun en sellaista halua? Tai en tiedä haluanko, kun en tiedä esim. millainen on tämä täysjyväleipä. Enkä tiedä mitkä ovat "kaikki" mausteet, sekin pitää erikseen tiedustella ja sitten aprikoida, mikä sopii. Yleensä ottaen "kaikkea paljon" ei tuota maukasta lopputulosta vaan jotain kärkeä täytteiden valinnassa pitäisi olla. Sitä paitsi tuolla ei välty lisäkysymyksiltä. Jotain kastikkeita tivataan ainakin. 

Ihan sama "ongelma" sulla on missä tahansa ravintolassa, jonka annoksia et vielä tiedä. Pitää vaan tilata niistä se mikä mieluisimmalta kuulostaa ja toivoa että se on hyvää. Eihän niistäkään etukäteen tiedä.

Vierailija
147/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla oli vielä kyläkauppoja, joissa ostokset pyydettiin myyjältä tiskillä. Joissakin Alkoissa oli sama käytäntö.

Vierailija
148/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti näin, mutta nythän kyse onkin siitä että onko se konsepti oikeasti huono?  Ei huonoa käytäntöä kannata jatkaa, vaan miettiä uusi.

AP 

Kyllä ehdottomasti näin! Konseptin on pakko olla todella huono, kun Subway on vain maailman suurin ravintolaketju. Selkeästi kukaan ei tykkää siitä ja kannattaa alkaa myymään valmiita patonkeja, koska se on niin uniikki bisnesidea.

Edelleen: miten paljon kasvupotentiaalia Subwayllä olisi, jos järkeistäisivät tuon tilausprosessin?   Mikään suurliikeyritys, etenkään amerikkalainen, ei tyydy sinun laillasi siihen mitä nyt on vaan tähyää aina parempaan. Siihenhän perustuu koko talousjärjestelmäkin.

AP

Edelleen: Subway on amerikkalainen suurliikeyritys. Se on kasvanut tavallaan toimia suuremmaksi, kuin yksikään muu yritys maailmassa. Nyt haluaisit, että he alkaisivat kopiomaan heikommin menestyviä kilpailijoitaan? Olisi todella mielenkiintoista tietää, mitä teet työksesi, koska liiketalouden parissa et ainakaan työskentele.

Jos potentiaaliset asiakkaat ihan suoraan ilmoittaa etteivät uskalla tai halua käydä Subissa surkean palvelukonseptin vuoksi niin ehkä tulisi miettiä miten heidät saataisiin asiakkaiksi, eikä vaatia heitä pysymään poissa?   Onhan tuo nyt ihan selvä merkki siitä ettei konsepti ole paras mahdollinen ja siksi sen rinnalle olisi ehkä hyvä keksiä jotain parempaa.

Ne tässäkin ketjussa kirjoittelevat ankarat sandwich-talebaanit saataisiin pidettyä asiakkaina tarjoamalla edelleen tuo nykyinen hokkuspokkusvaihtoehto, elleivät he sitten vaihtaisi paikkaa sen vuoksi kun sen elitismi-status heikentyisi introverttisten tuulipukujen kansanvaelluksen seurauksena.

Vierailija
149/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Subissa pitäisi olla samanlaiset tilausautomaatit kuin esim. Mäkkärissä. Olisi tosi helppo valita ruudulta halutut täytteet eikä tarvitsisi puhua myyjän kanssa. Itselle introverttina nuo Mäkkärin tilauslaitteet on ihan huiput.

Muistetaan kuitenkin, ettei introversio aiheuta haluttomuutta puhua asiakaspalvelijan kanssa. Kyllä siinä on kyse ujoudesta, estoisuudesta, sosiaalisen tilanteen pelosta tai jostain muusta. Ja elämäsi helpottuisi valtaasti, kun työskentelisit päästäksesi eroon siitä. Ei tarvitsisi luopua asioiden tekemisestä vain siksi, että niissä joutuu puhumaan.

Jos ujous haittaa niin paljon että leivän tilaaminen hermostuttaa niin tuommoinen paikkahan on just hyvä harjoittelemaan miten siitä ujoudesta pääsee eroon. Jos ei ikinä aseta itseään alttiiksi sosiaalisille kanssakäymisille niin pysyy ujona lopun elämää. 

Vierailija
150/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Sitä konseptiahan tässä arvostellaankin. Major issue se on eikä hyvä systeemi. Samainen hyvä systeemi on käytössä kaikissa maailman ravintoloissa, mutta Subissa ei ole vaihtoehtoa valmiista annoksesta, joka on käytössä kaikissa muissa maailman ravintoloissa. Se on kuin auto josta unohtui renkaat ja sitten vedotaan siihen, että renkaiden itse asentaminen on tässä se konseptin hienous ja clue.

Millä tavalla se eroaa perinteisestä grillikioskista, jossa ensin ihan itse joutuu valitsemaan, haluaako hampparia/lihapiirakkaa/hodaria/makkaraperunoita ja kenties munalla/ananaksella/juustolla ja siihen vielä mausteet?

Vierailija
151/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla oli vielä kyläkauppoja, joissa ostokset pyydettiin myyjältä tiskillä. Joissakin Alkoissa oli sama käytäntö.

Äännäpä siinä jotain ranskalaista viiniä. Sääliksi kävi myyjää 😄

Vierailija
152/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, toiset haluaa luetella kaikki ainekset.

Mutta eikö voisi olla vaikka kaksi-kolme valmiiksi mietittyä vaihtoehtoa niille, jotka vain haluavat ruokansa helposti ja enempiä miettimättä. 

Vastaus: tilaa haluamasi lihapulla/kana teriyaki/muu patonki "ihan sama millä leivällä ja kastikkeella" ja kaikilla mausteilla. Ei tarvitse paljon miettiä.

Vierailija
153/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisiko helpompi tehdä tilaus niin, että "Otan tuon kana-avokadoleivän mutta ei laiteta siihen jalopenoa. Eikä kurkkua. Eikä itse asiassa oliivejakaan. Ei laiteta myöskään mausteita eikä öljyä." jne?

Mutta jos pyydän kana-avokadoleivän ihan sellaisena kuin se listassa on, niin silti multa kysellään erikseen joka ainesosaa... otatko leivän, otatko kanaa, otatko avokadoa....

Vierailija
154/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Sitä konseptiahan tässä arvostellaankin. Major issue se on eikä hyvä systeemi. Samainen hyvä systeemi on käytössä kaikissa maailman ravintoloissa, mutta Subissa ei ole vaihtoehtoa valmiista annoksesta, joka on käytössä kaikissa muissa maailman ravintoloissa. Se on kuin auto josta unohtui renkaat ja sitten vedotaan siihen, että renkaiden itse asentaminen on tässä se konseptin hienous ja clue.

Millä tavalla se eroaa perinteisestä grillikioskista, jossa ensin ihan itse joutuu valitsemaan, haluaako hampparia/lihapiirakkaa/hodaria/makkaraperunoita ja kenties munalla/ananaksella/juustolla ja siihen vielä mausteet?

Subilla ei pääse ulos yilaamalla kana Teriyaki kaikilla mausteilla.

Vierailija
155/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti näin, mutta nythän kyse onkin siitä että onko se konsepti oikeasti huono?  Ei huonoa käytäntöä kannata jatkaa, vaan miettiä uusi.

AP 

Kyllä ehdottomasti näin! Konseptin on pakko olla todella huono, kun Subway on vain maailman suurin ravintolaketju. Selkeästi kukaan ei tykkää siitä ja kannattaa alkaa myymään valmiita patonkeja, koska se on niin uniikki bisnesidea.

Edelleen: miten paljon kasvupotentiaalia Subwayllä olisi, jos järkeistäisivät tuon tilausprosessin?   Mikään suurliikeyritys, etenkään amerikkalainen, ei tyydy sinun laillasi siihen mitä nyt on vaan tähyää aina parempaan. Siihenhän perustuu koko talousjärjestelmäkin.

AP

Edelleen: Subway on amerikkalainen suurliikeyritys. Se on kasvanut tavallaan toimia suuremmaksi, kuin yksikään muu yritys maailmassa. Nyt haluaisit, että he alkaisivat kopiomaan heikommin menestyviä kilpailijoitaan? Olisi todella mielenkiintoista tietää, mitä teet työksesi, koska liiketalouden parissa et ainakaan työskentele.

Jos potentiaaliset asiakkaat ihan suoraan ilmoittaa etteivät uskalla tai halua käydä Subissa surkean palvelukonseptin vuoksi niin ehkä tulisi miettiä miten heidät saataisiin asiakkaiksi, eikä vaatia heitä pysymään poissa?   Onhan tuo nyt ihan selvä merkki siitä ettei konsepti ole paras mahdollinen ja siksi sen rinnalle olisi ehkä hyvä keksiä jotain parempaa.

Ne tässäkin ketjussa kirjoittelevat ankarat sandwich-talebaanit saataisiin pidettyä asiakkaina tarjoamalla edelleen tuo nykyinen hokkuspokkusvaihtoehto, elleivät he sitten vaihtaisi paikkaa sen vuoksi kun sen elitismi-status heikentyisi introverttisten tuulipukujen kansanvaelluksen seurauksena.

Elitismi-status? Subwayssa syöminen on kyllä tasan yhtä "elitististä" kuin ABC:llä syöminen.

Vierailija
156/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että tätä asiasta häiriintynyttä jankkaajaa ahdistaa nimenomaan tämä kansainvälinen ketju, suomalaiset grillikioskit eivät ole ollenkaan yhtä mediaseksikäs aihe suuttua.

Vierailija
157/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olisiko helpompi tehdä tilaus niin, että "Otan tuon kana-avokadoleivän mutta ei laiteta siihen jalopenoa. Eikä kurkkua. Eikä itse asiassa oliivejakaan. Ei laiteta myöskään mausteita eikä öljyä." jne?

Mutta jos pyydän kana-avokadoleivän ihan sellaisena kuin se listassa on, niin silti multa kysellään erikseen joka ainesosaa... otatko leivän, otatko kanaa, otatko avokadoa....

Jos uskot, että tuollaiselle palvelulle on kysyntään, niin miksi et perusta sellaista? Patonkiravintola, jossa on kiinteä lista ja lisäksi voi tilata "fantasiapatongin". Koska jonkun muu kannattaisi kantaa se riski?

Vierailija
158/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP 

AP

Potentiaaliset asiakkaat? Sä olet niin vihainen ja raivoissasi tästä konseptista, ettei sen poistuminen muuttaisi mitenkään omaa käytöstäsi.

Vierailija
159/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, toiset haluaa luetella kaikki ainekset.

Mutta eikö voisi olla vaikka kaksi-kolme valmiiksi mietittyä vaihtoehtoa niille, jotka vain haluavat ruokansa helposti ja enempiä miettimättä. 

Vastaus: tilaa haluamasi lihapulla/kana teriyaki/muu patonki "ihan sama millä leivällä ja kastikkeella" ja kaikilla mausteilla. Ei tarvitse paljon miettiä.

Ei todellakaan onnistu mikään "ihan sama"-tilaus. Myyjän tulee saada asiakkaalta selvä tilaus. Muuten menisi ihan mahdottomaksi kun alkaisi "enmä tätä halunnu"-vänkääminen maksuhetkellä.

Vierailija
160/320 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas ilkeilijät huutelee. Kurjaa. Itse koen myös muutaman kerran Subissa käyneenä että tilaaminen on törkeän vaikeaa. En tiedä mitä heillä kaikissa kipoissaon, en tiedä mitä kastikkeita tai majoneeseja löytyy. En tiedä millainen mikäkin leipä on, kova vai pehmeä jne. Inhottava ja nöyryyttävä konsepti kaiken kaikkiaan. Tämän vuoksi en mene ikinä Subwaylle enää. Ymmärtäisin jos olisi buffetpöytä. Saisi itse rakentaa leipänsä. Myyjien nuiva ja alentuva asenne ei auta kyllä ihmistä yhtään ostotilanteessa.

Etkö osaa lukea? Siinä tiskissähän lukee aina ne vaihtoehdot, mitä on. Niin leipien kuin kastikkeiden kohdalla. Eikä tarvitse seistä pällistelemässä mitä edellinen tilaa, vaan vuoroa odottaessa luet leipävaihtoehdot ja valitset mieleisesi. Sinun ei myöskään tarvitse tuijottaa myyjän tekemisiä, kun hän täyttää (ja paahtaa) leipää, vaan siirryt jo sujuvasti eteenpäin katsomaan mitkä vihannekset haluat, niin sinulla on vastaus valmiina kun myyjä on leipäsi kanssa siinä kohdassa. Eikä silloinkaan tarvitse jäädä vahtimaan mitä myyjä tekee, vaan siirryt jo sujuvasti eteenpäin lukemaan kastikevaihtoehdot ja valitsemaan mieleisesi, jotta voit ne myyjälle kertoa kun hän kysyy. Ja jos olet sujuvasti ennakoiden siinä tiskillä asiat päättänyt, myyjän ei edes tarvitse kysyä sinulta mitään, kun voit kertoa valintasi hänelle ihan kysymättä, kun hän siirtyy seuraavaan kohtaan tiskillä.