Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subwayn tilausperiaate on aivan järjetön ja sitä voisi verrata ihan suoraan kauppaan, jossa

Vierailija
12.08.2022 |

olisi pitkä tiski ja joka ikinen ruokatavara pitäisi pyytää erikseen myyjältä, joka aina kävisi läpi myös valikoimalitanian. Eli kun pyydät jogurtin, käytäisiin läpi kaikki maku, koko ja valmistajavaihtoehdot.

Kukahan tuonkin on keksinyt :o

Kommentit (320)

Vierailija
301/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan kotona tehdä lapun missä lukee mitä haluaa.

Sitten menee jonoon ja antaa lapun myyjälle.

Ei tarvi puhua mitään.

Siinä teille ahdistuneita vinkki, saa käyttää

Vierailija
302/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se idioottimainen systeemi! Jos siinä mainostetaan Subway Steak Melt-patonkia, niin miksi asiakkaan pitää kertoa myyjälle mitä sinne väliin laitetaan?? 

Sama kuin Mäkkärissä tilaisit Big Macin ja sitten pitäisi alkaa kertomaan laitetaanko pihvi, kanaa vai nautaa, entäs pekonia, salaattia, suolakurkkua vai tofua ja anjovista? Lämmitetäänkö? 

Ja ennen kuin joku nillittää, niin kyllä olen käynyt Subissa ja tilaaminen onnistuu, mutta on se typerä systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faneja tietysti ärsyttää ihan suunnattomasti edes ajatella että suosikissaan voisi olla yhtään mitään mitä voisi tehdä paremmin, mutta ajatelkaas nyt hetki järjellä:   jos moni ihminen ihan selvästi sanoo että haluaisi mielellään tulla asiakkaaksi mutta kokee tilausprosessin niin järkyttäväksi ettei suorastaan USKALLA tulla paikalle, niin eikö silloin kannata alkaa miettiä keinoja siihen miten kynnystä voitaisiin madaltaa ja näiltäkin ihmisiltä rahat pois?  

Nyt sen sijaan vaikuttaa siltä että pidetään vaan hienona kun potentiaaliset asiakkaat saadaan karkoitettua ja homma pidettyä mahdollisimman korkean kynnyksen juttuna, mikä sotii liiketoiminnan perusperiaatteitakin vastaan.

Vierailija
304/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faneja tietysti ärsyttää ihan suunnattomasti edes ajatella että suosikissaan voisi olla yhtään mitään mitä voisi tehdä paremmin, mutta ajatelkaas nyt hetki järjellä:   jos moni ihminen ihan selvästi sanoo että haluaisi mielellään tulla asiakkaaksi mutta kokee tilausprosessin niin järkyttäväksi ettei suorastaan USKALLA tulla paikalle, niin eikö silloin kannata alkaa miettiä keinoja siihen miten kynnystä voitaisiin madaltaa ja näiltäkin ihmisiltä rahat pois?  

Nyt sen sijaan vaikuttaa siltä että pidetään vaan hienona kun potentiaaliset asiakkaat saadaan karkoitettua ja homma pidettyä mahdollisimman korkean kynnyksen juttuna, mikä sotii liiketoiminnan perusperiaatteitakin vastaan.

Kyllä te jotka ette osaa subissa tilata olette ihan marginaalinen ryhmä. Vaikea uskoa, että tämmöistä keskustelua edes käytäisiin Suomen rajojen ulkopuolella. Eikä käydäkään, koska ihmiset yleensä tietää mistä tykkäävät ja osaavat ostaa patonkinsa sen mukaan.

Mahtaa teillä nillittäjillä olla kaupassa vaikeaa ja elämässä muutenkin 😄

Vierailija
305/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te jotka ette osaa subissa tilata olette ihan marginaalinen ryhmä. Vaikea uskoa, että tämmöistä keskustelua edes käytäisiin Suomen rajojen ulkopuolella. Eikä käydäkään, koska ihmiset yleensä tietää mistä tykkäävät ja osaavat ostaa patonkinsa sen mukaan.

Kyllä käydään ihan samasta asiasta keskustelua jopa USA:ssa, jossa ihmiset ovat vieläpä keskim. sosiaalisempia ja sanavalmiimpia kuin täällä Suomessa.

Vierailija
306/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käydään ihan samasta asiasta keskustelua jopa USA:ssa, jossa ihmiset ovat vieläpä keskim. sosiaalisempia ja sanavalmiimpia kuin täällä Suomessa.

Ja onko siellä suuri joukko ihmisiä, ketkä hämmentyy kysymyksistä eikä uskalla mennä subiin koska joutuvat vastaamaan makumieltymyksiinsä? Subwayt vaarassa kaatua kun ihmiset ei uskalla mennä niihin?

Nyt on kertakaikkisen vaikeaa uskoa moista. Toki erilaiset mielenterveysongelmat lisääntyy vauhdilla ympäri maailman, että sikäli 🤔 sekä ihmisten älykkyys laskee koko ajan. Kuten voi tästäkin keskustelusta huomata.

Vierailija
307/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, mitä vaikeaa siinä tilaamisessa on. Ne kaikki vaihtoehdot näkyvät siinä tiskissä. Ei edes minulle, sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivälle, ole koskaan tuottanut vaikeuksia tilata Subwaysta.

Ohhoh, oletpa rohkea. Et pelkää tilannetta missä nuori tyttö on lasin takana sen takia, että palvelee sinua. :D Ei tuo ole mikään "sosiaalinen tilanne".

Minustakin itsepalvelupäätteet olisi subissa hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
308/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minä yhdistän tämän sosiaalisten tilanteiden pelkoon, tai jos ei suoranaiseen pelkoon niin ainakin arkuuteen hoitaa asioita ja puhua vieraille ihmisille. Ja se lisääntyy räjähdysmäisesti, kun lähes kaikki tehdään virtuaalisesti. Enää aikoihin ei ole tarvinnut ostaa lippua bussikuskilta, ei asioida pankissa, kaupoissakin on itsepalvelu ja itsepalvelukassat (käytän niitä itsekin silloin, kun en osta alkoholia enkä alennustuotteita) jne. Meillä kasvaa puhumattomien sukupolvi, joka ei pysty edes kertomaan, millaisen patongin haluaa.

Vierailija
309/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, mitä vaikeaa siinä tilaamisessa on. Ne kaikki vaihtoehdot näkyvät siinä tiskissä. Ei edes minulle, sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivälle, ole koskaan tuottanut vaikeuksia tilata Subwaysta.

Ohhoh, oletpa rohkea. Et pelkää tilannetta missä nuori tyttö on lasin takana sen takia, että palvelee sinua. :D Ei tuo ole mikään "sosiaalinen tilanne".

Minustakin itsepalvelupäätteet olisi subissa hyvä vaihtoehto. 

Minusta ihminen kaventaa omaa elämäänsä ihan turhaan sillä, että jättää jotain tekemättä, koska ei kehtaa avata suutaan. Vielä sellainenkin aika tulee, että ainakin kaikki pikaravintolat toimivat sillä periaatteella, että tilaus tehdään päätteellä, robotti kokoaa/on koonnut tuotteen ja asiakas noutaa sen itsepalvelukassalta. Töissä on vain vartija ja joku, joka huolehtii siitä, että prosessi toimii.

Minusta se on monin tavoin surullinen tulevaisuudenkuva, ei pelkästään työpaikkojen kannalta mutta myös inhimillisen vuorovaikutuksen päättymisen näkökulmasta.

Vierailija
310/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen leivänhän voi tilata etukäteen myös netistä jos kokee ihmisille puhumisen ahdistavaksi. 

https://www.subway.fi/fi/toiminta-suomessa/kampanjat/90/etatilaus--tila…

Vierailija
311/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika sosiaalinen ja sanavalmis ihminen. Kerran elämässäni olen käynyt Subwaylla ja tilausprosessi oli mielestäni monimutkainen. Olisin kaivannut jotain listaa, jossa olisi esitelty eri vaihtoehdot ja mitä ne tarkoittavat. Sellaista en löytänyt, vaan erilaisiin suullisiin kysymyksiin piti arpoa vastaus tietämättä kaikkien vaihtoehtojen sisältöä. Ei jännittänyt eikä nolottanut, mutta tuntui työläältä, ja siksi syön mieluummin muualla.

Vierailija
312/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy ikinä Subwayssa tuon takia, en minä tiedä millä yhdistelmillä saa hyvän leivän kun isosta osasta täytteistä ja niiden yhdistelmistä ei tiedä miltä maistuu. Mutta olisi rahanhukkaan jos laitan vain tuntemani täytteet.

Joskus kun kaveri porukan kanssa mennyt niin otan vaan sen valmisvaihtoehdon, mutta siinäkin pitää valita leipä ja olikohan jotain muutakin.

Ei minua toki häiritse Subway, paitsi kun kaveriporukka haluaa sinne.

Vierailija
313/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote. 

Eli sulle on liian vaativaa sanoa "kokonainen kana-teriyaki täysjyväleivällä, kaikki vihannekset ja mausteet"?

Miksi sanoisin niin, kun en sellaista halua? Tai en tiedä haluanko, kun en tiedä esim. millainen on tämä täysjyväleipä. Enkä tiedä mitkä ovat "kaikki" mausteet, sekin pitää erikseen tiedustella ja sitten aprikoida, mikä sopii. Yleensä ottaen "kaikkea paljon" ei tuota maukasta lopputulosta vaan jotain kärkeä täytteiden valinnassa pitäisi olla. Sitä paitsi tuolla ei välty lisäkysymyksiltä. Jotain kastikkeita tivataan ainakin. 

Tiedätkö kuitenkin hampurilaispaikoissa mitä se sämpylä on ja jos ostat jonkin tietyn nimisen hampurilaisen/aterian, niin tiedät mitä se sisältää? Jos ostat dippiä ranskalaisii, niin siinäkin saa valita eriläisista vaihtoehdoista. Limukoissakin on vaihtoehtoja, joista pitää valita. Kyllä on niin vaikeeta.

Jos tuollainen ahdistaa, niin parempi varmaan tehdä ruoka kotona? Ja jos taas ahdistaa ettei tiedä mitä joku on, niin eikö se ole sama homma ihan hienoissa ravintoloissakin? Ei sielläkään taida esillä olla jokaisen ruuan täydellistä reseptiä.

Mitä sekoilua? Minun pointtini nimenomaan on se, että en halua tietää tuollaisia detaljeita. Subwayssa minut kuitenkin pakotetaan suunnittelemaan reseptiikka vaikka en tiedä tarpeeksi pystyäkseni sen oikeasti tekemään vaan käytännössä heitän noppaa. Nopanheitolla saatu resepti harvoin on täydellinen tai edes kohtuu kelvollinen. Kun syön ravintolassa, haluan että neiti fortunan sijaan edes keskinkertainen kokki on miettinyt reseptin valmiiksi. Subway on paskakonsepti jossa on kotikokkauksen ja ulkona syömisen huonoimmat puolet leivottu yhteen. Ahdistaa nimenomaan se, että pakotetaan vastuuseen ilman riittäviä oikeuksia. Sama kuin työpaikalla pomo käskisi suunnitella ydinreaktorin ja antaa käteen kiinni ruostuneen jakoavaimen. Siis tehtävä ja työkalu ja tieto ja osaaminen eivät kohtaa.

Saanko sitten kysyä miksi kerta toisensa jälkeen hakeudut ko. ravintolaan? Onko sinulla oppimisvaikeuksia? Tiedät mikä ravintolan konsepti on, mutta palaat sinne kerta toisensa jälkeen pettymään että konsepti on edelleen samanlainen kuin viimeeksi siellä käydessäsi?

Vierailija
314/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä tavalla se eroaa perinteisestä grillikioskista, jossa ensin ihan itse joutuu valitsemaan, haluaako hampparia/lihapiirakkaa/hodaria/makkaraperunoita ja kenties munalla/ananaksella/juustolla ja siihen vielä mausteet?[/quote]

Siten, että siellä ei kysytä mikä leipä, mikä juusto ym. On vain yksi sämpylävaihtoehto ja juusto.

En ole AP, mutta minäkään en tykkää käydä Subissa. Olen joutunut käymään siellä ehkä kaksi kertaa, kun olen ollut ystävän kanssa liikkeellä joka on ehdottomasti just sinne halunnut.

En tajua näitä kommentoijia, jotka neuvoo, että älä mene, vaan mene kotiin tekemään leipä.

Eli kun olen ystävän kanssa kaupungilla ja hän kertoo, että tekee hirveesti mieli subia, niin olen ilonpilaaja ja sanon että ok, lähdenkin tästä sitten kotiin...?

Oon siis varmaan liikaa kiltteyttäni joutunut Subiin.

Mä en kanssa tykkää siitä siellä, että on monta eri leipä/juusto/kastikevaihtoehtoa ja sitten vielä lisäksi jotain öljyä ja mausteita.

Oon huono päättämään asioita, ja en oikein ymmärtänyt miksi leipään ylipäätään pitää laittaa jotain öljyä tai mausteita. Osa kysymyksistä tuli siis puun takaa.

Olin sillee että en mä tiedä, ööö? Valitse sä? Mulle käy mikä vaan. Ihan sama. Eiku...? Pitäiskö sittenkin. Mitäs juustoja teillä sitten on? Laita vaan joku.

Sit ahdistaa kun muut oottaa vuoroa kun mä siinä hämmästelen ja mietin.

Oon tottunut että leipään laitetaan voita, jotain juustoa yms. En ole koskaan miettinyt valmiiden eväsleipien juustoa. Nyt kun miettii, niin eiköhän se jotain emmentalia ole.

Pitäis varmaan käydä Subissa harjoittelemassa sitä, ettei ahdistais tehdä valintoja eikä tulis sitä oloa, että on muille vaivaksi ja hirveä stressi ja kiireen tuntu.

Pitäis opetella pysähtymään ennen kuin vastaa ja vastata kaikessa rauhassa.

Taidankin heti lähteä sinne koska se on niin inhottava paikka. Terapiamielessä.

Vierailija
315/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vain kun amatöörit menevät muualle, niin jää meille ns. tehokäyttäjille tilaa.

Vierailija
316/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidankin heti lähteä sinne koska se on niin inhottava paikka. Terapiamielessä.

Peukku tälle. Tuon räkytyskommentin ilmoitin asiattomaksi.

Vierailija
317/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se idioottimainen systeemi! Jos siinä mainostetaan Subway Steak Melt-patonkia, niin miksi asiakkaan pitää kertoa myyjälle mitä sinne väliin laitetaan?? 

Sama kuin Mäkkärissä tilaisit Big Macin ja sitten pitäisi alkaa kertomaan laitetaanko pihvi, kanaa vai nautaa, entäs pekonia, salaattia, suolakurkkua vai tofua ja anjovista? Lämmitetäänkö? 

Ja ennen kuin joku nillittää, niin kyllä olen käynyt Subissa ja tilaaminen onnistuu, mutta on se typerä systeemi.

No se on nimenomaan Subwayn konsepti, että asiakas saa itse päättää mitä sinne leivän väliin haluaa. Jos se konsepti olisi jotain sellaista kuin vaikka mäkkärillä, emme todennäköisesti tuntisi koko ketjua Suomessa. Subwayn työntekijät on koulutettu ohjaamaan asiakas tilausprosessin läpi.

Vierailija
318/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että Pisa-tulokset on mitä on, kun ei kansakunta saa edes leipää tilattua....

Vierailija
319/320 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on hyvä systeemi, että saa valita kaikki itse.

Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy. 

Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote. 

Kukaan ei PAKOTA käymään subwayssa. Kyllä siellä asiakkaita näyttää riittävän.

Se on hyvä. Kerran olen käynyt joskus 15- 20 vuotta sitten. Ehkä joskus voisi kokeilla uudestaan, mutta yleensä siellä missä on subway, on muitakin vaihtoehtoisia paikkoja lähettyvillä

Vierailija
320/320 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaat vaikka tuon Steak meltin, niin sitten sinne tulee se tietty liha ilman kyselyitä mutta kaikki muu tilpehööri pitää kyllä valkkailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan