Subwayn tilausperiaate on aivan järjetön ja sitä voisi verrata ihan suoraan kauppaan, jossa
olisi pitkä tiski ja joka ikinen ruokatavara pitäisi pyytää erikseen myyjältä, joka aina kävisi läpi myös valikoimalitanian. Eli kun pyydät jogurtin, käytäisiin läpi kaikki maku, koko ja valmistajavaihtoehdot.
Kukahan tuonkin on keksinyt :o
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ratkaisu kaikille subi-kammoisille.
Menette kauppaan ja valitsette siellä itse haluamanne täytteet, menette kotiin ja laitatte itse leivän väliin just ne täytteet mitä haluatte.
Olkaa hyvä. Ei tarvitse kiittää.
Tiedätkö mitä, neropatti. Tällä lailla olen voikkarini tehnyt aina noin viisivuotiaasta lähtien. Siinäpä se onkin, miksi Subway on täysin turha humpuukilaitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ratkaisu kaikille subi-kammoisille.
Menette kauppaan ja valitsette siellä itse haluamanne täytteet, menette kotiin ja laitatte itse leivän väliin just ne täytteet mitä haluatte.
Olkaa hyvä. Ei tarvitse kiittää.Tiedätkö mitä, neropatti. Tällä lailla olen voikkarini tehnyt aina noin viisivuotiaasta lähtien. Siinäpä se onkin, miksi Subway on täysin turha humpuukilaitos.
Aivan kamalaa, että maailmanlaajuisesti joku vielä tekee voittoa tuollaisella humpuukilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin maistaa eri tuotteita ja päätellä sen perusteella, mistä pidän. Subwayssa vaan nyt ei ole tuotetta, johon kerran tykästyttyään voi tilata sen uudestaan.
Jaa? Ite oon tilannut vuosien varrella taatusti kymmeniä tismalleen samanlaisia tonnikala-subeja samalla leivällä ja samoilla sooseilla. Jopa eri maissa! :D
Hyh, en jaksaisi aina samaa syödä. Kokeilen mieluummin uutta, tosin joskus on kiva ottaa vanha suosikki. Pulmana vaan on että tuhannen kombinaation valikoimasta on liki mahdotonta onnistua tuottamaan edes sitä ensimmäistä kertaa omaa suosikkiaan, saati toisintamaan sitä.
Ethän sä välttämättä valmiiksi tehdyistäkään tykkää.
Minä ymmärrän aloittajaa. Itsekin kun joudun Subissa asioimaan ja se Gestapon agentti alkaa kuulustella, että haluanko oliiveja, menen aivan hämilleni ja paniikkiin, enkä tiedä ottaisinko oliiveja vai pudottaisinko housuni ja lopulta seison keskellä jotain kauppakeskusta housut kintuissa ja leipä täynnä oliiveja, vaikka inhoan oliiveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin maistaa eri tuotteita ja päätellä sen perusteella, mistä pidän. Subwayssa vaan nyt ei ole tuotetta, johon kerran tykästyttyään voi tilata sen uudestaan.
Jaa? Ite oon tilannut vuosien varrella taatusti kymmeniä tismalleen samanlaisia tonnikala-subeja samalla leivällä ja samoilla sooseilla. Jopa eri maissa! :D
Hyh, en jaksaisi aina samaa syödä. Kokeilen mieluummin uutta, tosin joskus on kiva ottaa vanha suosikki. Pulmana vaan on että tuhannen kombinaation valikoimasta on liki mahdotonta onnistua tuottamaan edes sitä ensimmäistä kertaa omaa suosikkiaan, saati toisintamaan sitä.
Nyt on kyllä niin pessimistinen elämänasenne, että on jo maailmanennätystasoa. Jaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on hyvä systeemi, että saa valita kaikki itse.
Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy.
Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote.
Se komponenttien kasaaminen on vähän niin kuin se Subwayn konsepti.
Aivan. Sitä konseptiahan tässä arvostellaankin. Major issue se on eikä hyvä systeemi. Samainen hyvä systeemi on käytössä kaikissa maailman ravintoloissa, mutta Subissa ei ole vaihtoehtoa valmiista annoksesta, joka on käytössä kaikissa muissa maailman ravintoloissa. Se on kuin auto josta unohtui renkaat ja sitten vedotaan siihen, että renkaiden itse asentaminen on tässä se konseptin hienous ja clue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin tuotteistus helpottaa, kun osaan jatkossa välttää sellaista vaihtoehtoa mistä en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Oon kerran käyny Subissa. Ainakin ekakertalaiselta tuntui vähän hankalalta, vaikken mielestäni uusavuton olekaan.
No kyllähän mä ne salaatit ja muut täytteet nään ja pystyn sanomaan, et mitä laitetaan ja mitä ei, mut hitostako mä niistä leivistä tiedän, saati niistä sooseista, kun ei sano ne nimet mitään. Joo, laita vaan sitä Howdy Ma'am-kastiketta...
Hintaa ainakin tuli (huonolaatuiselle) leivälle, minkä välissä oli tosi sniidusti juustoa. Vihannekset sentään oli tuoreita.
Ja jos siellä myytäisiin valmiiksi kinkkupatonki Howdy Ma'am-kastikkeella niin tietäisitkö kastikkeesta sen enempää?
Luulen, että tässä tilanteessa ongelma on enemmänkin siinä ettet sinä saanut kysyttyä myyjältä mitä kyseinen kastike sisältää kuin siitä että kyseinen kastike mainittiin sinulle vaihtoehtona.
Muistan aina sen hetken, kun menin ensimmäistä kertaa Subiin.
Minä: otan yhden kana Teriyakin
Myyjä: ??????
Minä: ?
Sitten sataa kysymystä ja vastausta myöhemmin patongin kanssa ulos. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on jonoa ja muutama siellä pähkäilee ummet ja lammet niin voi jeesus, sitä mitä ei ole valikoimissa tai valittavissa, sitä ei osa vaatia/pyytää, niin se menisi helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinun ei ole mikään pakko mennä sinne Subwayhin vaan voit ihan itse kotona päättää mitä itsetäyttämääsi leipään laitat.
Ajattele sitä työntekijöiden helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noinhan siellä kaupassa tehdään, ihan vaan itsepalveluna.
Ja nyt pääsitkin heti hyvin asian ytimeen: miksei myös Subwayssä toimita itsepalveluna, kun se on ainoa konsti saada homma toimimaan asiointi kaupassakin?
AP
Onneksi ei toimita itsepalveluna, koska niin moni lääppisi niitä vaihtoehtoja luultavasti käsin. Mutta kysyn näin päin: Moni käy mielellään buffet-ruokailuissa. Osaa ihan hyvin valita, mitä haluaa alkusalaattiin, pääruokaan, jälkiruoaksi jne. Miksi se on Subwayssa sitten niin hankalaa ja vaikeaa? Samasta asiastahan siinä on kyse: otan tuota, tuota ja tuota.
Moni lääppii siis noissa monien suosimissa buffet-ruokailuissa käsin ruokia? Ja se on jotenkin este itsepalvelulle? Miten selität sitten että moni käy mielellään siltikin? Sivusta.
Olet aivan varmasti nähnyt itsekin ihmisten leikkaavan niissä leipää niin, että pitävät siitä toisella kädellä kiinni. Juu ei kiitos minulle sitä leipää.
Toinen syy, miksi en syö buffassa, on se että asiakkaat käyttävät ottimia sekaisin. Haluaisit ottaa kasviksia mutta edellinen käyttäjä on selvästi käyttänyt otinta liharuokaan. Tai siellä kasvisten seassa lilluu kastiketta, kun ottaja on läikyttänyt sitä sinne.
Paljon, paljon mieluummin otan leipäni myyjältä, jonka tehtävään kuuluu huolehtia hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän aloittajaa. Itsekin kun joudun Subissa asioimaan ja se Gestapon agentti alkaa kuulustella, että haluanko oliiveja, menen aivan hämilleni ja paniikkiin, enkä tiedä ottaisinko oliiveja vai pudottaisinko housuni ja lopulta seison keskellä jotain kauppakeskusta housut kintuissa ja leipä täynnä oliiveja, vaikka inhoan oliiveja.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin tuotteistus helpottaa, kun osaan jatkossa välttää sellaista vaihtoehtoa mistä en tykkää.
Seuraavalla kerralla valitset vain jotain muita täytteitä.
Ihmettelen myös näitä "no eihän niistä leivistä ja kastikkeista voi etukäteen tietää!!" -tyyppejä. Täysjyväleipä on täysjyväleipää, niin subissa kuin kaupassakin. Kevytmajoneesi on kevytmajoneesia. Mitään ei ole pakko ottaa eikä mitään ole pakko sanoa oma-aloitteisesti, vaan myyjän kysymykset ohjaavat ostotilannetta. Kastike- ja leipävaihtoehdot lukevat tiskissä.
En tiedä miten kukaan voi panikoitua siitä, jos myyjä kysyy, haluatko oliiveja tai haluatko maissia. Ja mulla on sentään paniikkihäiriö.
Huhuina kuulin, että 200-300 tuhatta se perustamismaksu (franchise)? Jos työtön aloittaa tuon, niin maksetaanko tuo starttirahan lisäksi? Saishan siinä vuoden pari vedellä sämpöylöitä ennen konkkaa ja voisi kirjoittaa CV-hen toiminut ravintolapäällikkönä ja yrittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kerran käyny Subissa. Ainakin ekakertalaiselta tuntui vähän hankalalta, vaikken mielestäni uusavuton olekaan.
No kyllähän mä ne salaatit ja muut täytteet nään ja pystyn sanomaan, et mitä laitetaan ja mitä ei, mut hitostako mä niistä leivistä tiedän, saati niistä sooseista, kun ei sano ne nimet mitään. Joo, laita vaan sitä Howdy Ma'am-kastiketta...
Hintaa ainakin tuli (huonolaatuiselle) leivälle, minkä välissä oli tosi sniidusti juustoa. Vihannekset sentään oli tuoreita.
Ei tuo koske vain Subwayta. Ihan samoin kuin BBQ ja Hunajasinappi-kastiketta saat arvuutella, miltä jonkun toisen ravintolan sriracha-savumajoneesi maistuu hampurilaisen välissä tai sitruuna-fenkolikastike kalan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote.
Eli sulle on liian vaativaa sanoa "kokonainen kana-teriyaki täysjyväleivällä, kaikki vihannekset ja mausteet"?
Miksi sanoisin niin, kun en sellaista halua? Tai en tiedä haluanko, kun en tiedä esim. millainen on tämä täysjyväleipä. Enkä tiedä mitkä ovat "kaikki" mausteet, sekin pitää erikseen tiedustella ja sitten aprikoida, mikä sopii. Yleensä ottaen "kaikkea paljon" ei tuota maukasta lopputulosta vaan jotain kärkeä täytteiden valinnassa pitäisi olla. Sitä paitsi tuolla ei välty lisäkysymyksiltä. Jotain kastikkeita tivataan ainakin.
Miten sinä osaat valita niistä valmiiksi tehdyistä tuotteista? Ethän sinä niistäkään etukäteen voi tietää että tykkäätkö.
Voin maistaa eri tuotteita ja päätellä sen perusteella, mistä pidän. Subwayssa vaan nyt ei ole tuotetta, johon kerran tykästyttyään voi tilata sen uudestaan. Normaali ravintolassa on listalla ehkä 20 nimikettä, Subwaysta saa tuhansia kombinaatioita. Mahdoton hallita sellaista, koko elämässään ei pääse täysjyvälle vaikka söisi pullan päivässä.
Onko niin, että et osaa maistaa siitä leivästä, mikä osa ei ole mieleisesi tai on mieleinen? Makuaisti ei erottele aniseosia?
Tässäkin on varmasti ihmisten välillä isoja eroja ja mitä enemmän itse liattaa ruokaa, niin taito kehittyy. SIlloin on helppo leipää haukatessa todeta, että hapokkuutta on liikaa, seuraavalla kerralla jätän etikan pois, jos otan tätä kastiketta. Tai makuyhdistelmästä puuttuu terävyyttä, jotain tulisempaa mukaan seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy.
Se komponenttien kasaaminen on vähän niin kuin se Subwayn konsepti.
On varmasti näin, mutta nythän kyse onkin siitä että onko se konsepti oikeasti huono? Ei huonoa käytäntöä kannata jatkaa, vaan miettiä uusi.
AP
Jos olet nähnyt porukkaa kaivelemassa nenäänsä ja sitten kaupan irtokarkkeja sormin niin ehkä se on vaan parempi että se myyjä annostelee ne ainekset sämpylään. Samoinhan kaupan palvelutiskit toimii. Ei tarvitse itse poimia silakoita pussiin ja punnita vaan myyjä punnitsee. Ne jotka ei tykkää subwayn valinnanvapaudesta voi ostaa kaupasta valmiin sämpylän.