Subwayn tilausperiaate on aivan järjetön ja sitä voisi verrata ihan suoraan kauppaan, jossa
olisi pitkä tiski ja joka ikinen ruokatavara pitäisi pyytää erikseen myyjältä, joka aina kävisi läpi myös valikoimalitanian. Eli kun pyydät jogurtin, käytäisiin läpi kaikki maku, koko ja valmistajavaihtoehdot.
Kukahan tuonkin on keksinyt :o
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on hyvä systeemi, että saa valita kaikki itse.
Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy.
Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote.
Nöyryyttämistä? Voi herranjestas.
Eihän tuo paljon eroa esim. oma valinta-pizzan tilauksesta. Siinäkin joudut luettelemaan, mitä täytteitä haluat. Onko sekin nöyryyttämistä?
Esimerkkejä kahviloista ja ravintoloista on paljon, tai vaikka jäätelökioskilta. Niissäkin joutuu suutaan avaamaan jos jotain haluaa syödä ja juoda.
Et ymmärrä mistä puhutaan. Tilaaminen ei ole mikään ongelma. Reseptiikkaan pakottaminen on.
"Haluatko sipulia tai maustekurkkua leipääsi" ei ole mitään reseptiikkaan pakottamista.
Reseptiikkaan liittyy olennaisesti kokkaaminen, jota suorittaa ravintola-alan ammattilainen. Lopeta tuon sanan väärinkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on hyvä systeemi, että saa valita kaikki itse.
Joillekin sellainen sopii eikä siinä mitään, sehän onnistuu ihan joka ikisessä ravintolassa maailmassa. Aina voi pyytää lisätäytteitä tai jättämään pois jotain tai semplata lisukkeita sen mukaan mitä nyt keittiöstä vaan löytyy.
Subwayn major issue onkin siinä, että siellä asiakas PAKOTETAAN siihen nirsokeallergikkojen tuunaushumppaan kun suurinta osaa normaaleista sellainen ei kiinnosta ja suurelle osalle se on vain raivostuttavaa nöyryyttämistä. Subwaysta puuttuu normaali tuotteistettu annosvalikoima kokonaan. Sieltä saa vain komponentteja joista pitää itse arpoa kokoon tuote.
Nöyryyttämistä? Voi herranjestas.
Eihän tuo paljon eroa esim. oma valinta-pizzan tilauksesta. Siinäkin joudut luettelemaan, mitä täytteitä haluat. Onko sekin nöyryyttämistä?
Esimerkkejä kahviloista ja ravintoloista on paljon, tai vaikka jäätelökioskilta. Niissäkin joutuu suutaan avaamaan jos jotain haluaa syödä ja juoda.
Et ymmärrä mistä puhutaan. Tilaaminen ei ole mikään ongelma. Reseptiikkaan pakottaminen on.
"Haluatko sipulia tai maustekurkkua leipääsi" ei ole mitään reseptiikkaan pakottamista.
Reseptiikkaan liittyy olennaisesti kokkaaminen, jota suorittaa ravintola-alan ammattilainen. Lopeta tuon sanan väärinkäyttö.
Ei se ole sanan väärinkäyttöä. Resepti se on leivälläkin. Ruoanlaittoa eli kokkausta on myös leivän teko. Leipä on ruoka. Jopa Subwayn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle on liian vaativaa sanoa "kokonainen kana-teriyaki täysjyväleivällä, kaikki vihannekset ja mausteet"?
Siellä ei edes ole vaihtoehtona mitään helvetin täysjyväleipää vaan useitq vaihtoehtoja ja niistäkin täysjyväksi voisi laskea useamman mutta kaikilla niillä on oma nimensä. Ja täytteet pitää myös osata valita, ei vaan vihannekset ja mausteet. Paraskin neuvoja olet, kun et osaa itsekään.
Riittääm että varoitetaan että et ole tervetullut vaan sinua nöyryytetään. Ei tarvitse mennä sitä ensimmäistäkään kertaa.
Ja lounaan hinta patongista. LOL
Vierailija kirjoitti:
Subwayhin pitäisi tulla sellaiset samanlaiset tilausnäytöt, joita muissa pikaruokapaikoissa jo on. Siinä voisi jokainen omassa rauhassa valita patonkinsa täytteet, ja kävisi sitten tiskiltä valmiin tuotteen hakemassa sen valmistuttua.
Pam, asia ratkaistu. Vähän outoa ettei näin jo ole, kun hampparipaikoissa on jo nuo tilaustaulut käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle kaikki muukin elämässä yhtä vaikeaa?
saiko edes kriisiapua?
Minä teen nykyään subin tilauksen foodorassa tms valmiiksi niin siitä on helppo luetella mitä haluaa. Ennen tätä en edes tajunnut että jotain öljyä, fetaa, mustapippuria on edes saatavilla.
Kun tosiaan työntekijät eivät itse tarjoa mitään vaan sinun täytyy tajuta kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinun ei ole mikään pakko mennä sinne Subwayhin vaan voit ihan itse kotona päättää mitä itsetäyttämääsi leipään laitat.
Mutta kun ne on hyviä siitä huolimatta että minua pelottaa puhua tuntemattomalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinun ei ole mikään pakko mennä sinne Subwayhin vaan voit ihan itse kotona päättää mitä itsetäyttämääsi leipään laitat.
Mutta kun ne on hyviä siitä huolimatta että minua pelottaa puhua tuntemattomalle.
Ap
Tuo ei ole oikea AP, vaan joku yrittää mustamaalata minua.
oikea AP
No siellähän on se valmis valinta, ottaa vaan kaikilla täytteillä ja pyytää myyjää suosittelemaan hyvää kastiketta ja leipää. Helppoa. Tai jos ei tykkää niistä oliiveista niin kaikki paitsi oliivit.
Joo ei oo pakko käydä subissa jos on noin vaikeaa. Minä tykkään käydä siellä, minusta se on toimiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen nykyään subin tilauksen foodorassa tms valmiiksi niin siitä on helppo luetella mitä haluaa. Ennen tätä en edes tajunnut että jotain öljyä, fetaa, mustapippuria on edes saatavilla.
Kun tosiaan työntekijät eivät itse tarjoa mitään vaan sinun täytyy tajuta kaikki.
Toiset valittaa ettei myyjät tarjoa mitään ja toiset että ne kyselee liikaa 😃 kyllä te saatte yksinkertaisen asian kuulostamaan vaikealle.
Jos haluan nopeasti valmiin sämpylän, voin hakea sen kaupasta tai jostain kahvilasta jossa niitä on. Jos haluan valita ainekset, käyn subissa.
Sanomalla 10 sanaa pääsee evään kanssa ulos myymälästä.
"Kinkku/kalkkuna/tonnikala..." (1)
"Vaalea/oregano..." (1)
"Maustettu/perus" (1)
"Saa/ei" (1)
"Kaikki/tuoreet" (1)
"Valkosipuli" (1)
"Ei/suola/pippuri/kaikki" (1)
"Mukaan" (1)
"Kortilla" (1)
"Kiitos" (1)
Minäkin koen aina vähän painetta siinä tilausvaiheessa, mutta se helpottuu kun on useamman kerran käynyt ja hahmottaa paremmin miten se homma menee ja mitä on tarjolla. En koe että itse kokemani paine on konseptin vika, se on selkeästi toimiva suurimmalle osalle ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
"Vaalea/oregano..." (1)
"Maustettu/perus" (1)
"Saa/ei" (1)
"Kaikki/tuoreet" (1)
"Valkosipuli" (1)
"Mukaan" (1)
"Kortilla" (1)
"Kiitos" (1)
Tuosta puuttuu ne kastikkeet... 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se homma jenkeissä toimi, ihan saa mitä haluaa kun vaan sanoo sen.
Jep. Kanadassakin kävin sämpylä-/voileipäkioskilla, jossa tilattiin ihan juuri sellainen leipä kuin mieli teki. Ei ollut mikään ketju vaan hiukan artesaanityyliin.
Amerikassakin näitä, sandwich shops, on ihan joka paikassa. Subway ei ole ainoa lajissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se homma jenkeissä toimi, ihan saa mitä haluaa kun vaan sanoo sen.
Jep. Kanadassakin kävin sämpylä-/voileipäkioskilla, jossa tilattiin ihan juuri sellainen leipä kuin mieli teki. Ei ollut mikään ketju vaan hiukan artesaanityyliin.
Amerikassakin näitä, sandwich shops, on ihan joka paikassa. Subway ei ole ainoa lajissaan.
Laskin nopeasti ja sain 30 erilaista sandwich shops lähialueella, ja lopetin laskemisen siihen. Niitä on paljon ja ne ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaalea/oregano..." (1)
"Maustettu/perus" (1)
"Saa/ei" (1)
"Kaikki/tuoreet" (1)
"Valkosipuli" (1)
"Mukaan" (1)
"Kortilla" (1)
"Kiitos" (1)Tuosta puuttuu ne kastikkeet... 😑
Ei muuten puutu. Se on toi valkosipuli-kohta.
ajatelkaa jos subwayssa olisi samanlaiset itsepalvelukassat kuten mcdonaldsissa ja muissa pikaruokaravintoloissa😍
Kerroin tuossa aiemmin miten oma yritykseni tilata myymälässä mainostettu meatball-subi päättyi katastrofiin, jossa piti erikseen valita kaikki muut ainesosat paitsi ne lihapullat.