En saa aikaiseksi mitään kun mies on kotona
Jotenkin aina silloin energiat ihan nollissa, vaikea keskittyä mihinkään. Kun hän ei ole kotona saan tehokkaasti kotitöitä ja muita hoidettua. Jotenkin aloitekykyä, intoa ja energiaa on silloin. Mistä tämä voi johtua?
Kommentit (1007)
Miksi olet tämän miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tuollaista. Mikä ihmeen ilmiö tuo on, kun se tuntuu olevan niin monella? Mistä se voi johtua?
Oma veikkaus on, ettei tunne voivansa olla täysin oma itsensä kumppanin läsnäollessa ja tehdä kaikkea mitä haluaa, esimerkiksi laulaa ja tanssia. Ehkä kumppanin energia on väärä, ihmisen tarvitsee tuntea olevansa hyväksytty.
Sama! Mä oon opiskelija ja mies on reissutöissä. Kun olen yksin kotona, saan opiskeltua ja siivottua ahkerasti. Miehen ollessa kotona taas en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mistähän johtuu? Tuntuu muutenkin, että menetän parhaat palani itsestäni parisuhteessa ollessani. Aloitekykyisestä, reippaasta ja itsevarmasta naisesta tulee väsynyt, aikaansaamaton ja epävarma vässykkä. Onko vika minussa vai tekevätkö miehet minusta tällaisia?
Olen aivan samanlainen. Ja ollut jokaisessa pitkässä suhteessa. Ap
Oletko horoskoopissa veden merkki ? Vesimerkit myötäilevät ja aistivat läsnäolevia ihmisiä herkemmin kuin muut.
Pari olutta ja en saa mitään aikaan. Tulee löysä olo.
Yksinollessa saattaa saada tehdyksi enemmän.
Mun mies tekee normaaleista, yksinkertaistakin yksinkertaisemmista, rutiininomaisista asioista kyselytunnin. En ymmärrä sitä. Ja kysymyksiin vastaaminen on turhauttavaa ja energiaa vievää.
Jos teen itse asian X, otan siihen tarvittavat asiat tai välineet, teen asian X ja homma valmis.
Miehen kanssa pitää ensin neuvotella tehdäänkö asia X, nyt, tänään vai milloin, ja sitten alkaa kysely siitä mitä siihen nyt tarvitaan ja miksi ja miten. Vaikka asia olisi kuinka normaali juttu, niin aina sitä pitää ihmetellä ja selvittää.
Ihan normaali mies, tekee kotitöitä, joitain reippaammin kuin minä, mutta sellainen tietty ote asioiden suunnitelmalliseen hoitamiseen puuttuu.
Naisten työmäärä kotona on suuri ihan siksikin, että on helpompi tehdä itse, kuin joka kerta selittää juurta jaksain joku kotityö ja vastata lukemattomiin kysymyksiin. Kyllä, moppi on siivouskaapissa kuten aina. Kyllä, lapsen harrastus on tiistaisin ja huomenna on tiistai.
Olipas mukava huomata, että muilla on sanaa. Mulla liittyy ainakin siihen, että mua ärsyttää siivota muiden, aikuisten ihmisten jälkiä. Innostun siivoilemaan vain kun olen yksin ja vain omat sotkut siivottavana.
Järkevää ettette asu yhdessä, minä tein sen virheen että otin miehen asumaan mutta olen vakavasti harkinnut eroa, ensinnäkin hän käyttää paljon alkoholia vapaa aikanaan ja häiritsee kotirauhaa, syyttää minua kaikesta on itsekäs tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kaikki läheisriippuvaisia?
Kyllähän sitäkin on. Tunnistan.
Vierailija kirjoitti:
onsekin syy perseillä. ja vielä niin helppo ku ei oo itsestä kiinni
Niinhän se on💪👍
Mutta niin totta. Jostain syyttämistä vaan jäätyy. Mulle käy samoin. En osaa kavereitakaan tavata.
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla myös sama!
Se johtuu siitä, että mies on ihan helevetin laiska eikä osallistu kotitöihin eikä mihinkään lasten asioihin. En minäkään sitten viitsi mitään tehdä toisen möllöttäessä sängyssä tai sohvalla Instaa selaillen. No lasten kanssa kyllä touhuan, mutta kotityöt meillä on retuperällä.
Miähevvika!!!
Vierailija kirjoitti:
Järkevää ettette asu yhdessä, minä tein sen virheen että otin miehen asumaan mutta olen vakavasti harkinnut eroa, ensinnäkin hän käyttää paljon alkoholia vapaa aikanaan ja häiritsee kotirauhaa, syyttää minua kaikesta on itsekäs tietyllä tavalla.
No, oho. Outi lemmikki sulla, ja vielä pidät sitä?
otit miehen asumaan😳😂
lebso pulveria tai pillereitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
NÄYTÄ TISSIT!
🐽 🐽 siinä sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oho. Outi lemmikki sulla, ja vielä pidät sitä?
otit miehen asumaan😳😂
Siis outo piti kirjoittaa😅😅
Minulta vei innon keittiöhommiin. Kun muutimme asuntoon jossa keittiö osa olkkaria.
ennen leivoinkin paljon. Nyt mies katsoo telkkaa tai kuuntelee musiikkia ja minä yritän olla häiritsemättä tiskipöydän ääressä. Ja muuten huomautuksia välillä tulee kuinka pitäis tehdä.
oi, kaipaan takaisin kunnon erillistä keittiötäni. Mutta tämä oli pakkoratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen lapsuus teillä on ollut, joilla kaikki parisuhteet tuollaisia, munankuorilla kävelemistä ja vanhemman mielialojen vahtaamista?
Vaikeaa oli alkoholistoperheessä. Tiedä sitten liittyykö asiaan jollain tapaa, onhan se mahdollista.
Liian helppoa, jos kaikki ikävä johtuis lapsuudesta.
Siis mulla myös sama!
Se johtuu siitä, että mies on ihan helevetin laiska eikä osallistu kotitöihin eikä mihinkään lasten asioihin. En minäkään sitten viitsi mitään tehdä toisen möllöttäessä sängyssä tai sohvalla Instaa selaillen. No lasten kanssa kyllä touhuan, mutta kotityöt meillä on retuperällä.